Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 333 982
  • 66 850

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
On kyllä värikäs taivaanranta tänään...
 

Liitteet

  • IMG_20220303_173259_HDR.jpg
    IMG_20220303_173259_HDR.jpg
    907,8 KB · kertaa luettu: 39

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Valitsin tietoisesti Helmikuun koittaa olla pärjäämättä ilman tupakkaa. No se meni helposti ni päätin tehdä siitä maksimaalisen suoritteen eli 31 päivää tulee tänään.
Huomenna saa sitten taas imee ihan huolella.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Valitsin tietoisesti Helmikuun koittaa olla pärjäämättä ilman tupakkaa. No se meni helposti ni päätin tehdä siitä maksimaalisen suoritteen eli 31 päivää tulee tänään.
Huomenna saa sitten taas imee ihan huolella.
Saattaa olla tyhmä kysymys, mutta kysyn kuitenkin: miksi sä huomenna aloittaisit?
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Saattaa olla tyhmä kysymys, mutta kysyn kuitenkin: miksi sä huomenna aloittaisit?
En mä varmaan alotakkaan. Haluan vaan lähestyä tupakoimuuttani erilailla kuin aiemmin. Koitan pärjätä ilman sen päivän kerrallaan, ja välillä vähän pitempäänkin, jonka jälkeen voin palkita itteni marlborolla.
Tyhmähän olen jos palkinto houkuttaa. Ihan vitun idiootti. Sanat ei oikeesti riitä edes kertomaan, kuinka tyhmä olen jos vielä...

Tässä on käsittääkseni nyt terveyskin isosti pelissä, mutta isoimpana ite haen sitä, että mun on vaan oikeesti selkeesti parempi olla, joka hetki ilman kun en polta. Eli kaiketi se sitten terveellistä ole ei, no ei ole. Kaikkihan sen toivottavasti nykyään tietää. KasariLapsi vaan siitä tuhkakupista rupesi omansa ottamaan, kun vaan oppi saamaan siihen Goltin sytyttimeen liekin millä sai tumpin tulille. Ja siitähän se. Onneks ei nykyään suuremmin poltella asunnoissa sisällä. Ennen oli ennen. Enkä syytä ketään taikka aikaa, vaan oma heikkous. Josko tämä tästä joskus.
Tästähän meinas tulla laulu...
 

Sue

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, #89; lentosuukko KooKoolle
En mä varmaan alotakkaan. Haluan vaan lähestyä tupakoimuuttani erilailla kuin aiemmin. Koitan pärjätä ilman sen päivän kerrallaan, ja välillä vähän pitempäänkin, jonka jälkeen voin palkita itteni marlborolla.

Mäkin olen tauolla. Sitä on kestänyt nyt kesäkuusta 2019. Tämä metodi on toiminut mulle hyvin, toivottavasti sulle myös. :)
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Youtube on jännä sivusto. Etsiessäni uutta musiikkia, jota voisin kuunnella sekä käydessäni läpi tulevia leffoja, huomaan yllättäen katsovani yleisurheilutallenteita, joissa nuoret naiset hyppäävät pituutta, korkeutta, seivästä tai juoksevat pikamatkoja. Ja kameramies tuntuu aina olevan ystäväni, koska tietää, mihin kohtaan pitää zoomata. Youtube on jännä sivusto.
 

septi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tässä on luonnollisesti, kuten kaikki muutkin, tullut seurattua vähän liikaakin uutisia Ukrainasta ja tänään alkoi ihan tosissaan ahdistaa tämä tilanne monella tavalla myös töiden kautta. Stressiä on ollut jo valmiiksi ihan riittävästi ja vaikutukset alkavat näkyä myös omassa työssä, vaikka ne ovat pieniä murheita suhteessa ukrainalaisten kokemuksiin.

Itsellä on kaksi pientä lasta, vanhempi tarhaiässä ja nuorempi 9kk äidin kanssa kotona ja itse olen etätyössä. Molemmat onneksi autuaan tietämättömiä maailman tapahtumista. Olen huomannut varsinkin nyt että on ihan parasta mahdollista lääkettä tähän ahdistukseen omat ihanat lapset, varsinkin kotona olevasta nuoremmasta ilopilleristä on tullut meikäläiselle sellainen henkinen apu kun tuota iloista vilpitöntä hymyään saa katsella ja hersyviä naurukohtauksia vanhempien hassutteluun. Hetkeksi katoaa kaikki maailman murheet ja saa olla niin onnellinen omasta perheestä joka auttaa poistamaan kaikki synkät ajatukset <3 Parin kuukauden päästä jään pitkälle isyysvapaalle ja saan keskittyä vain siihen mikä on oikeasti tärkeää.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Huomenna mennään lasten kanssa katsomaan putousta livenä. Vähän jänskättää jopa iskää, kun en ole ennen minkään ohjelman yleisössä ollut. Ei tuo kovin halpaa lystiä ole, mutta mielellään sitä vähät rahansa lapsiin käyttää. Kisapuistossa käynti hodareineen ja poppareineen olisi halvempaa (jos asuttaisiin Lappeenrannassa), mutta toisin kuin SaiPan pelissä, putousta katsoessa saattaa hetkittäin jopa viihtyä.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Huomenna mennään lasten kanssa katsomaan putousta livenä. Vähän jänskättää jopa iskää, kun en ole ennen minkään ohjelman yleisössä ollut. Ei tuo kovin halpaa lystiä ole, mutta mielellään sitä vähät rahansa lapsiin käyttää. Kisapuistossa käynti hodareineen ja poppareineen olisi halvempaa (jos asuttaisiin Lappeenrannassa), mutta toisin kuin SaiPan pelissä, putousta katsoessa saattaa hetkittäin jopa viihtyä.
Ota @pettter mukaan, niin Putouksestakin tulee oikeasti hauska koko perheen ohjelma.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Katselin tässä Laulu Rakkaudelle ohjelman jakson missä yllätettiin Chrisse Johansson. Kyllä liikutuin kun Kisu veti sen biisinsä ja näki yllätettävän reaktion. On hieno että alansa parhaita saa myös tällaisia tunnustuksia. Vaikka ohjelma muuten on hmv osastoo niin jos tällaisia tulkintoja tulee niin nousee kyllä arvo kohisten.
 

Gennadi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, R.I.P M-juna, Ketterä
Kävin tänään Etelä-Stadissa ja paluumatkalla oli Ukrainalaisia pakolaisia myös laivalla. Kaikilla oli hienosti punotut kelta-siniset palmikot rinnassa. Siellä oli kyllä avustusporukkaa heitä tukemassa mutta jotenkin tuli paska fiilis kun itse tuli kassi täynnä konua ja jopa aitoa samppakaljaa mukana. Löin lompakon lopun annin (34e) sille nuorelle äidille kahden lapsen kanssa ja sanoin venäjäksi "minne päädyttekin, osta jätskit kersoille, vihollinen meillä on aina sama" ja häivyin.

Mun synnit on annettu anteeksi, voin taas olla oma vittumainen minä.
 
Päin persettä meni kun liikkui tietyssä porukassa. Hyvin uponnut rahat niihin. Liian kiltti mies juottaa frendejä, joiden ainut tarkoitus elämässä on alkoholi. Ne kun karsii elämästä pois, ketä kavereita jää jäljelle Etelä-Kurjalassa? Ei ketään ja sit ollaan yksin. Nainenkaan ei vastannut aikoinaan siihen treffikutsuun, kun kerroin että olisin varannut rahaa että pääsen liikkuu toiselle paikkakunnalle ja jotain ruokaa olisin tuonut niin oltais voitu jutella ja ilman alkoholia. No, sitä sain mitä tilasin ja kärsitään nyt sitten.

Tarviiko mitä papereita mukaan poliisiasemalle keskiviikkona kun henkilökorttia pitäis pikkuhiljaa alkaa varmaan saamaan? Ei oo ollut moneen vuoteen. Miten tunnistautuminen hoidetaan ja mitä ne kyselee? Ei oo armeijan C-paperilappukaan enää tallessa, vaan kait se on revitty ja heitetty menee. Näinköhän saan enää henkkareita ja verkkopankkitunnuksia ikinä enää sit kuitenkaan? No, ei saa masentua.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Jaahas, kaksi vuorokautta enää tätä koronaeristyksessä olemista jäljellä. Aika on mennyt täällä eristyksissäkin yllättävän nopeasti kuitenkin vaikka onkin välillä ollut tunne jopa että voiko tähän tylsyyteen kuolla?

Eräs huonekaveri tuossa vetää tätä eristystä läpi ilman mitään sen kummempia aktiviteetteja. Hänellä ei ole edes älypuhelinta jolla katsella vaikka tv-sarjoja. Hänellä eristystäkin vielä pari päivää enemmän jäljellä kuin minulla. Jotenkin säälin häntä ja mietin että miten tämän eristyksen voi muka jaksaa vetää läpi vain lähinnä nukkumalla tai löhöämällä sängyssä.

Olen itse ainakin sellainen persoona että en osaa vain olla. Tylsyys on kuin kirosana minulle. Aina täytyy olla jotain tekemistä ja siksi tämä koko oleilu täällä mielenterveysyksikössä on minulle vaikeaa, puhumattakaan nyt tästä koronaeristyksestä. Oleminen täällä osastolla oli jo entuudestaan vaikeaa, sitten siitä tehtiin vielä vaikeampaa. Eristämällä meidät näihin pieniin huoneisiin kymmeneksi vuorokaudeksi.

No, onneksi minulla ei pitäisi olla eristystä enää jäljellä kuin vajaa kaksi vuorokautta. Alan olemaan jo niin lähellä maalia. Ja toivottavasti todella pääsen muuallekin osastolle jo sitten maanantaina. Sanoin jo parille hoitajallekin että kyllä taitaa minun mielestä se kymmenen päivää olla aika maksimi oleilla tässä koronaeristyksessä. Muuten tuntuu siltä että ikään kuin seinät kaatuu päälle ja tulee olemisesta jo mahdottoman hankalaa.

Tuskin minusta silti aggressiivinen tulee vaikka koville ottaisikin tämä eristys. Reagoin asioihin muilla tavoin.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Päin persettä meni kun liikkui tietyssä porukassa. Hyvin uponnut rahat niihin. Liian kiltti mies juottaa frendejä, joiden ainut tarkoitus elämässä on alkoholi. Ne kun karsii elämästä pois, ketä kavereita jää jäljelle Etelä-Kurjalassa? Ei ketään ja sit ollaan yksin. Nainenkaan ei vastannut aikoinaan siihen treffikutsuun, kun kerroin että olisin varannut rahaa että pääsen liikkuu toiselle paikkakunnalle ja jotain ruokaa olisin tuonut niin oltais voitu jutella ja ilman alkoholia. No, sitä sain mitä tilasin ja kärsitään nyt sitten.

Tarviiko mitä papereita mukaan poliisiasemalle keskiviikkona kun henkilökorttia pitäis pikkuhiljaa alkaa varmaan saamaan? Ei oo ollut moneen vuoteen. Miten tunnistautuminen hoidetaan ja mitä ne kyselee? Ei oo armeijan C-paperilappukaan enää tallessa, vaan kait se on revitty ja heitetty menee. Näinköhän saan enää henkkareita ja verkkopankkitunnuksia ikinä enää sit kuitenkaan? No, ei saa masentua.
Jos sulla ei ole mitään papereita, niin kyselevät ns. tarkentavia kysymyksiä (entisiä osoitteita jne.) joilla voivat todistaa henkilöllisyyden. Eli saat henkkarit sitä kautta. Henkkarit saatuasi saat myös helposti verkkopankkitunnukset.
 
Jos sulla ei ole mitään papereita, niin kyselevät ns. tarkentavia kysymyksiä (entisiä osoitteita jne.) joilla voivat todistaa henkilöllisyyden. Eli saat henkkarit sitä kautta. Henkkarit saatuasi saat myös helposti verkkopankkitunnukset.
Kiitos vastauksesta. Mites henkkareiden haku sitten aikanaan, suoraan asemalta varmaan.

No sama osoite on ollut aina ja on minulla ainakin jotain ulosottopapereita tallessa. Niin ja yksi tutkinnan päätöslappu löytyy.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Kiitos vastauksesta. Mites henkkareiden haku sitten aikanaan, suoraan asemalta varmaan.

No sama osoite on ollut aina ja on minulla ainakin jotain ulosottopapereita tallessa. Niin ja yksi tutkinnan päätöslappu löytyy.
Varmaankin asemalta. Kyllä sitten kertovat kun kysyt vaan.
 
Toivottavasti tosiaan saan hankittua ne henkkarit ja sitä kautta verkkopankkitunnukset sitten myöskin kun pääsisi pankkiin asioimaan. Se olisi helvetinmoinen helpotus näiden vuosien jälkeen saada nuo asiat hoidettua vihdoin. Kuvat maksaa yli 20e ja henkkari kait 60e. Saan tukihenkilön sekä kuvien ottamiseen että poliisiasemalla käyntiin. Nyt vain rahojen on tultava keskiviikkona niin kuin ennenkin kun torstaina vein rahailmoituksen postiin. Jos ei tule silloin, niin kaikki asioiden hoitamiset menisi jälleen vituiksi. Kuvat ottamaan klo 9.30 aikoihin ja aika poliisiasemalle on klo 13.10. Toivotaan parasta.
 

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kyselevät Jomppa aiempia osoitteita, isovanhempien nimiä sekä vanhempien syntymäaikoja. Poliisilaitokselta pitänee uudet henkkarit niiden valmistuttua noutaa, kun ei ole millä todistaa henkilöllisyytensä muussa noutopaikassa.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Sue

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kyselevät Jomppa aiempia osoitteita, isovanhempien nimiä sekä vanhempien syntymäaikoja. Poliisilaitokselta pitänee uudet henkkarit niiden valmistuttua noutaa, kun ei ole millä todistaa henkilöllisyytensä muussa noutopaikassa.

Voi myös käsittääkseni tehdä valtakirjan, jolla joku muu voi hakea ne henkkarit jos ne toimitetaan esim. Ärrälle tai Postiin.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Mitäs jos ei ole ketään muuta.

Jos ei ole yhtään kaveria, siskoa, veljeä, äitiä, isää, isoisää tai yhtään ketään muutakaan läheistä ihmistä elämässään, niin siinä tapauksessa tämä henkkariasia nyt on aika triviaali muutenkin. Mutta varmaan siinä tapauksessa henkkarit on tosiaan haettava henkilökohtaisesti sieltä poliisiasemalta, kuten yllä jo kerrottiinkin.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Ei mulla muuta, mutta miten voikaan väsyttää näin paljon, varsinkin kun viime yönä nukuin pitkästä aikaa hyvin ja tarpeeksi? No, toivottavasti en nukahda saunan lauteille.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös