Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 339 692
  • 66 858
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Olin kaverin luona Myyrmäessä. Lähdin bussilla kotiin. Aloin bussissa jutella sitten tyyppien kanssa Ukrainan sodasta. Menin vahingossa ohi kodin ja päätepysäkille Rastilaan. Kävelin sieltä sitten Vuosaareen, kun en saanut soitettua taksia. Vuosaaresta sain taksin ja joutui maksaa 22€ ja aikaa meni normaali puolen tunnin sijaan kaksi tuntia. Meni kuten Putinilla.
 
Viimeksi muokattu:

redpecka

Jäsen
Nyt on pakko. Ja juuri tähän ketjuun.

Suuresti arvostamani alan ammattilainen totesi nähtyään tuoreehkon uutisen Putinista ja siihen liittyvän filminpätkän (tunnisti Putinin, mutta ei ole erityisen kiinnostunut politiikasta): "Tuolla on ollut aivoinfarkti, kun tuollain toinen käsi roikkuu ja käsien liikkeet ovat epäsymmetriset. Siihen [aivoinfarkti] voi liittyä myös impulssikontrollin heikkeneminen, tiiätkö kun esimerkiksi päähän kohdistuu voimakas trauma".

Lainaus ei ole sanatarkka, mutta hänelle tyypillinen spontaani kommentti nähdessään vieraita ihmisiä, joilla on hänelle tunnistettavia ominaisuuksia.

Kukaan ei siis väitä mitään. Siksi tämä on tässä ketjussa.
Katsoin myös sen yhden jonkun puheen tässä kun puhui toisella suupiellellä ainoastaan. Liekö siellä uusi Putin laitettu ruutuun joka hallitsee seuraavat 40 vuotta? Seanconnerybondeissa tätä harrastettiin jo 60-luvulla kun tehtiin siitä yhdestä lentäjästä kaksoisolento.. Nykyään tuo voi olla jo androidiput-in 3000TxCCº-neljäsatanen. Toivottavasti ei sentään, nuo ovat arvaamattomia.
 

redpecka

Jäsen
Olin kaverin luona Myyrmäessä. Lähdin bussilla kotiin. Aloin bussissa jutella sitten tyyppien kanssa Ukrainan sodasta. Menin vahingossa ohi kodin ja päätepysäkille Rastilaan. Kävelin sieltä sitten Vuosaareen, kun en saanut soitettua taksia. Vuosaaresta sain taksin ja joutui maksaa 22€ ja aikaa meni normaali puolen tunnin sijaan kaksi tuntia. Menin kuten Putinilla.
Koko matkaan kaksi tuntia vai Vuosaaresta vielä kaksi tuntia?

Anyway, kuulostaa hienolta reissulta. Aina ei tarvii matkustaa jossain istanbulissa että tapahtuisi.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Koko matkaan kaksi tuntia vai Vuosaaresta vielä kaksi tuntia?

Anyway, kuulostaa hienolta reissulta. Aina ei tarvii matkustaa jossain istanbulissa että tapahtuisi.
Koko matkaan. Vähäsen vitutti, mutta ei paljoa. Muilla paljon isompia ongelmia nyt. Kavereillani muun muassa.
 
Viimeksi muokattu:

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Jotenkin hämärä olo tällä hetkellä. Heräsin noin kuudelta aamulla todella huonosti nukutun yön jälkeen, jotta ehdin ajoissa aamukasin hammaslääkäriin. Ollessani operoitavana meinasin nukahtaa niille sijoilleni, joten paluumatka kotio on aika epäselvänä muistissani. Pääsin kotio ja sammuin sänkyyn parin tunnin ajaksi. Nyt on päivä ehtinyt näin pitkälle ja tuntuu siltä kuin olisin vieläkin unessa.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Maisemat vaihtuu mutta aurinko pysyy samana.
 

Liitteet

  • IMG_20220302_134426_HDR.jpg
    IMG_20220302_134426_HDR.jpg
    466,6 KB · kertaa luettu: 41

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Koronaeristyksestä olen viime aikoina taas melko paljon kirjoitellut. Eikä toisaalta ihme, sillä kyllähän tilanne on nyt se että tämän eristyksen ympärillä elämä nyt pyörii. Ja nousee kysymyksiä ilmaan kuten millä voisin jaksaa paremmin? Miten viihdyttää itseään? Miten tämän voi kestää? Ja sun muuta.

Ei tämä todellakaan mikään helppo paikka ole. THL on kuulemma linjannut että jos on korona niin riittää viisi päivää eristyksissä. No täällä ei riitä, vaan pitää jaksaa olla peräti kymmenen päivää eristyksessä. Se on helkkarin pitkä aika. Ei tämä nyt fyysisesti juttu eikä mikään ole, mutta kyllä mieliala alkaa olemaan jo aika väsynyt, rietunut suorastaan. Sellainen että tekisi mieli heittäytyä makuuasentoon lattialle ja kädet ristiin sekä rukoilla vaan voimaa ja apua.

Tämä on niin helvetin tylsää. Ainoa iso lohtu on kyllä tosiaan tänä älypuhelin jonka avulla voi katsella lätkämatseja, televisiolähetyksiä, suoratoisto-ohjelmat, kuunnella Spotifysta musiikkia. Mutta kun se kiinnostus. Tämä eristys on niin kuluttava ja epätoivoinen pahimmillaan että vaikea keskittyä. Ei vain ole oikein sellaista intoa keskittyä vaan odottelee vaan vain että olisipa se seuraava ruoka-aika jo ja vuorokautta olisi kulunut lisää. Sitten tulee uusi ja uusi ruoka-aika, lopuksi vielä iltapala jonka jälkeen lopulta nukkumaan ja se vuorokausi alkaa olemaan taputeltu.

Tämä eristys on kyllä paha paikka minulle. Vielä viime viikolla kaipasin sitä omaa rauhaakin. Nyt sitä ei todellakaan ole tarjolla, vaan kaksi muuta miespotilasta on samassa helvetin pienessä potilashuoneessa kanssani. Tämä eristyksissä olo on niin kuluttavaa mielen kannalta. Vielä kun tämä huone on niin helvetin kolkko ja väritön, ei täällä viihdy. Mutta pakko on vaan hampaat välillä irvessäkin kestää. Mun elämä milloin siitä tuli näin hirveä?

Olen toiminnallinen mies. Tykkään tehdä kaiken laista ja inhoan jos täytyy olla tylsyydessä. En kestä paikallaan oloa, tylsyyttä ja just niitä on pahimmillaan nyt paljon tarjolla. Kirjoittelenkin nyt sitten melko paljon että saan aikaani kulutetuksi, mielekästä tekemistähän se minulle on kuitenkin.

Eristyksissä oleminen voisi olla erilaista jos olisi oikeasti kipeä. Silloin ei jaksaisi maata kuin sängyssä. Mutta ainoa oire mitä korona on minulle varsinaisesti aiheuttanut on nenän tukkoisuus. Eli sitä jaksaisi kyllä tehdä nytkin, enkä mielestäni huonon olon vuoksi tarvitsisi niin paljon lepoa. Mutta nyt on vaan oltava tänne huoneeseen aivan kuin vangittuna.

Ensimmäiset päivät vielä menivät tässä eristyksessä kun kaikki oli uuttakin ja olin vasta niin vähän ollut eristyksessä. Ei siihen ollut vielä tylsistynyt. Nyt olen jo kuitenkin peräti kuudetta päivää eristyksessä ja kyllä tämä alkaa maistumaan jo puulta, helvetin tylsältä. Ja alkaa olemaan sellainen epätoivoinen olo. En jaksa tätä? Minua ei ole ainakaan tehty maleksijaksi, kaipaan tekemistä ihan vitusti.

No onneksi on tuo älypuhelin mutta siitäkin näkee kaikki ohjelmat niin pienestä kännykän ruudusta. No, tällä hetkellä sekin tuntuu isolta jutulta. Näenhän edes pikkuruudusta. Ja illalla on Kerholla lätkämatsikin. Siinä se ilta mukavasti vierähtää. Mutta ensin pitää odottaa päivällistä, se on seuraava spektaakkeli nyt mitä odottaa. Päivälliseen on aikaa noin kaksi tuntia.

Voi kiesus. Mutta kai tämäkin tilanne on voitettavissa? Sehän tässä myös paha on kun ei se itse osastollakaan oleminen mitään herkkua ole ollut ja kun tämä eristys on ohi niin sinne sitä vain palataan. Miksi nämä osastot pitää olla näin helvetin harmaita ja värittömiäkin?
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Täältä koronaeristyksestä toivotan oikein hyvät huomenet. Jo seitsemäs koronaeristyspäivä on käynnistynyt täällä. Siis mitä hittoa, tätä samaa kakkaa olen siis elänyt jo kuuden päivän ajan. Se on jo saavutus, vaikka vielä tätä samaa on jäljelläkin, ainakin kolmen päivän ajan.

Joka päivä toistuu liki pitäen samat ohjelmat ja onhan se tylsää. Ainoastaan se voi tuoda päivään erilaista särmää jos vaikka nukkuukin joku päivä enemmän päiväunia. Tänään tosin ajattelin kirjoitella paljon tekstejä tänne Jatkoajan keskustelupalstalle kuin blogiinikin. Kirjoittaminen on selkeästi vahvuuteni ja tykkään todella paljon kirjoittamisesta. Miksei siis repisi iloa ja nautintoa nytkin siitä kun se on sentään mahdollista täällä eristysoloissakin.

Vituttaa kun olen hoitanut asioitani viime kuukaudet niin päin hemmettiä. Nyt vasta älysin että minulla on ollut aivan turhaan Elisa Viihde päällä kolmen kuukauden ajan ja siitä jouduin maksamaan myös 100 euroa silkkaa typeryyttäni.

No, ei pidä liikaakaan vaipua epätoivoon. Sellaista tunnetta ei lisää todellakaan kaivata tähän jo muutenkin päätä kiristävään ahdinkoon. On ymmärrettävä että elin jakson jolloin oma elämä oli jämähtänyt paikoilleen ja siksi laskujenkin huolehtiminenkin jäi retuperälle. Mutta tilanne pitäisi olla sellainen onneksi kyllä että nämä kaikki laskut saan hoidettua. Jatkossa pitää sitten taas skarpata.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Jokainen askel normaalimpaan arkeen on hyväksi paranemisellesi, @vilperi . On hyvä, että koet itsekin voivasi paremmin. On vielä parempi, että pystyt analyyttisesti käymään läpi menneet tekemisesi ja havaitsemaan omat virheesi ja lisäksi on hyvä, että pystyt tuottamaan selkeää tekstiä noinkin helponoloisesti. Tumma pilvi, joka oli peittänyt mielesi, alkaa hiljalleen haihtua ja valoa alkaa näkyä tunnelin päässä. Koronaeristys ei kestä ikuisesti, kuten ei myöskään osastolla oleminen. Tsemppiä tulevaan!
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Mulla sama homma mutta se oli lompakko.
Käytkö sä suihkussa lompakon kanssa? Tai kuka käyttää nykyään lompakkoa?

Tai onhan mullakin lompakko tuolla laatikossa. Sisältää kasan kortteja mitä en käytännössä koskaan käytä.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
(1)
  • Tykkää
Reactions: Leon

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Käytkö sä suihkussa lompakon kanssa? Tai kuka käyttää nykyään lompakkoa?

Tai onhan mullakin lompakko tuolla laatikossa. Sisältää kasan kortteja mitä en käytännössä koskaan käytä.

Jaahas. Mun sulle hankkima DTM-vippikortti ei siis ole enää käytössä! Törkeää.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Jaahas. Mun sulle hankkima DTM-vippikortti ei siis ole enää käytössä! Törkeää.
Mä käytin sen puhki 20 vuotta sitten. Jäännökset ovat kehyksissä seinällä kuvallasi varustettuna.
Kiitos, jos en jo aiemmin ole muistanut kiittää.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tänään olenkin tuottanut tekstiä blogiini aika reippaalla tahdilla. Tajusin tänään että aika paljon tämä koronaeristäytyminen on elämääni hetkellisesti rajannut mutta ei se sentään ole vienyt mahdollisuuttani hyödyntää yhtä minulle tärkeintä harrastustani ja nautinnon muotoani eli kirjoittamista.

Koen nyt ihan eri lailla intoakin jopa täällä eristyksessä olemisessa kun olen alkanut tuottamaan tekstiä aivan kuin liukuhihnalta. Yritän nyt todella ja surutta hyötykäyttää tuon kirjoittamisesta jopa parhaimmillaan minulle flow-tilan aiheuttaman innostuksen. Kirjoittaa kun pystyn yhä ihan vaivatta tämän älypuhelimen avulla ja paperiakin pyysin hoitajilta ja sitä myös jo sain että pystyn hieman hahmottelemaan tekstejäni ensin paperille.

Ja vaikka hullujen huoneella olenkin niin tekstien aiheethan ja uskon myös että sisällöt ovat ihan järkeviä ja fiksuja. Ensin kirjoitin vähän itse kirjoittamisesta, kuinka se voi olla jopa terapiaa ja vähän tästä koronaeristyksestä sekä äsken kirjoitin tekstin siitä mistä unelmoin. Kuvia noihin on nyt aika turhaa saada liitettyä varmaan ainakaan näissä olosuhteissa mutta kunhan tulee nyt tuotettua tekstiä ja kulutettua aikaa. Kulutettua aikaa vielä jopa nautinnollisella tavalla. Se on iso juttu tällaisessa eristyksessä.

Tietyt asiathan minulla on pitkään nyt kiellettyjen listalla. Jos niihin pitää joskus palata niin sitten mielummin sivulauseissa pienellä, vähän rivien välistä vihjaten ja hienotunteisesti.
 

Gostisbehere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia City of Brotherly Love
Havahduin siihen että saatan olla humalassa töissä.. tässä koko päivän tehnyt koneella hommia. Silloin tällöin olen myös nauttinut muutaman Bayless minipullon. Mietin että helvetti pitääkö mennä taksilla hakee muksu tarhasta
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Lompakko totta kai.

En ymmärrä, kun ängetään kännykän nahkasuojan rei'ät täyteen kortteja, kuitteja ja muuta tilpehöörejä. Lompakko ajaa saman.
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt menee Ukrainan sodan jatkuva seuraaminen ennalta määräämättömäksi ajaksi poikki. Aamuisin teen tilannetsekkauksen, muutoin pyrin välttämään juttuja monestakin syystä. Ensinnäkin kuvat ja videot alueelta ovat ahdistavia, tulee vihainen ja voimaton olo, kun ei oikein voi tehdä mitään. Toiseksi juttuja, kuvia ja viestejä tulee siihen tahtiin, että jatkuva seuraaminen on aikamoinen aikarosvo. Pitää keskittyä asioihin, joihin voi itse suoraan vaikuttaa. Kolmanneksi perheen nuorimmainen on jo turhankin hyvin hajulla sodan tilanteesta ja pelkää sekä kyselee voiko levitä Suomeen. Aikaa siis omille lapsille netissä roikkumisen sijaan. Silti olen täydestä sydämestäni Ukrainan kansan puolella ja Venäjän terroria vastaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös