No joo, mutta näyttää hyvältä. Se tärkeintä.Tuollaisia kolmivitosia Suomi hankkii kuulemma 64 kpl. Hyvä kauppa varmaan. Ylläpito-ja huoltokustannukset kai se suurin kysymys, riittääkö rahat? Vaihdelaatikko noissa saattaa jumittaa.
Ei-boomereille tiedoksi, että tämä on sitä kanavasurffailua mitä lineaarisen television katselijat tapasi harrastaa.
ja näin moraalisena vuoden jatkoaikalaisena en ala koodaamaan lainausta tähän.
Onhan siinä hommaa kairata niin iso reikä, että sieltä useamman lapsen saa pilkittyä.Onneksi oli myös man-poweria sekä teknisesti taitavampaa kairaajaa mukana koska ei siihen yhteen (vaivalla vääntämääni) reikään kovin montaa lasta olisi mahtunut pilkkimään...
Mulla jo kulmakarvat kohosivat tuossa kohtaa.Joko jää on pirun kovaa (ja paksua) tai sitten kaira tai kairaaja on tylsiä mutta saatanallinen työ oli yksi pilkkireikä saada tehtyä. Onneksi oli myös man-poweria sekä teknisesti taitavampaa kairaajaa mukana koska ei siihen yhteen (vaivalla vääntämääni) reikään kovin montaa lasta olisi mahtunut
Tästähän on otettava ns. koppi.
Joko jää on pirun kovaa (ja paksua) tai sitten kaira tai kairaaja on tylsiä mutta saatanallinen työ oli yksi pilkkireikä saada tehtyä.
Kuinka monta lasta voit jäähän kairatun reiän kautta työntää tyhjään järveen?
Minäkin törmäsin kotonani kerran seinässä olevaan reikään, tarkemmin sanoen reiän reunaan. Tärähdys irrotti seinän toiselta puolelta kiinnikkeen, jonka irtoaminen puolestaan pudotti kiinnikkeestä roikkuneen kehystetyn Hitlerin kuvan lattialle. Raameissa ollut lasi särkyi, ja lasinsirpaleet tuli tietenkin siivota. Tämä tapahtui harmillisesti juuri silloin, kun olin kiireellä lähdössä hakemaan kauppiaaltani heroiinia. No sitä se kiire teettää, pitäisi malttaa olla huolellisempi. Ärsyttää muuten ihan helkkaristi sellainen, että ihmiset kiinnittävät joskus huomiota ihan toissijaisiin yksityiskohtiin, kun kerron jostakin sattumuksesta. Tapahtuuko muille usein tällaista?Tässähän on se, että kyseessä ei niinkään ole reikä vaan järvi ratkaisevana tekijänä. Reiän suurentaminen on oikeastaan turhaa työtä, sillä siitähän se vain pienenee, kuten me varttuneemmat ihmiset tiedämme.
Tulin eilen jenkkireissulta Tukholman kautta Helsinki-Vantaalle. Otin vapaaehtoisesti koronatestin matkalaukkuaulassa vaikka olenkin rokotettu.
Noh sen jälkeen lähdin 2 matkalaukun kanssa kävelemään kohti takseja, kun tullin kyttääjä pysäytti. Olen joskus nuorena ja hölmönä ajanut tuohon miinaan ja päätynyt maksamaan digikamerasta 48% veroa, niin ei tullut yllätyksenä. Tällä kertaa herra kyseli mistä olen tulossa (vastasin Yhdysvalloista) ja olenko tehnyt paljon ostoksia. Sanoin, että jonkin verran ja olen tietoinen 430€ rajasta minkä saa verottomana tuoda. Sen jälkeen kyseli mitä ostin, vastasin leluja ja en ehtinyt jatkaa lausetta, kun alkoi tivaamista elektroniikasta. Noh totesin ettei niitä kannata enää Jenkeistä ostaa, kun hinnat ovat samat tällä puolen merta ja sain jatkaa matkaa.
Onneksi keskeytti aikaisemman lauseeni eikä kysellyt vaatteista, koska niitä tuli hankittua yli tuon 430 euron, kun jouduin ostamaan toisen matkalaukunkin :D
Ärsyttää muuten ihan helkkaristi sellainen, että ihmiset kiinnittävät joskus huomiota ihan toissijaisiin yksityiskohtiin, kun kerron jostakin sattumuksesta. Tapahtuuko muille usein tällaista?
Rehellisenä miehenä olisit tietysti kysyttäessä heti tunnustanut, että on siellä kolmen tonnin tuliaispuku laukussa.