Perintörahojen kilahtaessa tilille ei voi kuin välillä hämmästellä sitä, että mikä hinku sitä rahaa on joillain kantaa hautaan asti mukanaan. Ymmärrän toki sen ajatuksen, että pahan päivän varalle tarvitsee olla jonkinlaista puskuria, mutta mihin tuollainen pitkän linjan lapseton sinkkumieskään yli 200 000 euroa käyttötilillä tarvitsee.
Toki sairastellessa oli kulujakin ja on niitä säästöjä niistä parhaimmista säästöpäivistä kulunut, mutta jaksaa kyllä silti aina hämmästyttää.
Joo ei pysty ymmärtämään. Faija on 72-vuotias ja olen kannustanut häntä käyttämään sitä fyrkkaa vielä, kun on siinä kunnossa, että ehtii ja pystyy. Sain hänet sentään vaihtamaan 2011 vuoden skodan uuteen hybridi mitsubishiin ja nyt rakentaa vaimonsa kanssa mökkiä, mutta tavallaan turhauttaa, kun hän jatkaa säästölinjaansa vuodesta toiseen.
Olen myös sanonut hänelle, että jos meinaa jotain perintöä jättää niin siirtäisi sitä minulle, systerille ja lapsenlapsille sen maksimimäärän ilman lahjaveroa pikku hiljaa jo nyt, mutta ei näytä menevän perille.
Tienataan kuitenkin jo ”keskivaiheessa” uraa systerin kanssa molemmat enemmän kuin vanhemmat koskaan uransa aikana, niin ei meistä kumpikaan perintöä ole kärkkymässä.