Pakko sanoa että pari jatkoaikalaista jotka oon tavannu livenä niin uskomatonta kyllä on pahempia neitejä kun kuvittelin kun ei kestä yhtään kritiikkiä itseensä :)
Uskallan epäillä ettet voi tarkoittaa minua tällä väitteelläsi. Tai sitten uskallan itse väittää että et tunne minua kuitenkaan riittävän hyvin vielä. Vaikka kyllä täytyy tunnustaa että en minäkään edelleenkään pysty ottamaan itseeni kohdistuvaa kritiikkiä suorilta vastaan. Tai riippuu vähän siitäkin kuinka sen kritiikin antaa.
Ja en tiedä kuinka moni meistä ihmisistä sen kritiikin pystyy lopun perin täysin suorilta vastaan ottamaankaan. Niin ettei se tuntuisi aluksi miltään ja vaikkapa sitä vastaankin yrittäisi sanoa jotain. Minultakin tulee vieläkin turhan usein itseeni kohdistuvaan kritiikkiin vastaväitteitä ja itseni puolustelua ensi alkuun. Mutta aika usein kuitenkin perusteltua ja harkittua kritiikkiä alan miettimään, pureskelemaan ja lopulta koitan muuttaa käyttäymistäni sen mukaan.
Sanon rohkeasti että onhan se yksi ärsyttävimpiä piirteitä ihmisessä että ei osaa ollenkaan ottaa itseensä kohdistuvaa kritiikkiä vastaan, katsoa välillä peiliin ja latoo silti vain ummet ja lammet näkemyksiä tiskiin asenteella tämä kaikki on faktaa koska sanon niin.
Mutta meitä ihmisiä on moneen junaan. Toisaalta muuten huvittaa kuinka tuolla varjomoderaattori-ketjussa nämä varjomoderaattorit nyt ovat käyneet kirjoittamassa kuinka raskasta puuhaa tuo toisaalta on ja eivät välttämättä kai siksi edes lähtisi itse uudelleen tuohon moderointihommaan.
No joo, uskallan paljastaa että olen päässyt itse sivusilmällä aikoinaan seuraamaan oikeiden moderaattoreiden työskentelyä ja senkin pohjalta olen itse kyllä tiedostanut että ei tuo niin helppoa ja ruusuista puuhaa ole kuin moni tuntuu olettavan. Taisin sille yhdelle nimimerkillekin täälläkin kesällä sen suuntaista kommentoida kun se halusi niin kovasti modeksl. Että kannattaa miettiä ainakin kahdesti vielä.
Mutta tuo tieto on tullut minulle yllätyksenä että niin moni tai ainakin monia kertoja painellaan tuota raportoi-nappia. Vaikka luen itse aktiivisesti näitä palstoja niin en ole tainnut itse kertaakaan painaa tuota nappia ja tehdä ilmoitusta, joskus pari kertaa olen tainnut vahingossa painaa siitä raportoi-kohdasta. Olen vain sellainen yksilö ja käyttäjä sitten että jätän turhat ja ärsyttävät viestit vain lukematta ja huomioimatta. Tai jos luin jotain paskaa vahingossa niin poistan sen kovalevyltäni tuossa tuokiossa.
Ei minulla ole mitään ketjuja edes piilotettuna. Ei minua haittaa jos joku turhakin ketju tuolla näkyy. En vaan sitten huomioi sitä. Joka tapauksessa kuitenkin, tuon raportointi-ominaisuuden runsaskin käyttö on yllättänyt.minut.
Tänään sitten minulla jalkaterapiaa taas. Tuo terapiapaikka on aika kaukana asunnoltani joten bussilla sinne on kuljettava. Minua jossain määrin aina ahdistaa tuo bussilla matkustaminen. Ei siinä muu ahdistaisi mutta epäilen aina että osaanko jäädä oikealla pysäkillä pois. Vaikka ei kai se täällä tutussa ympäristössä niinkään kai haittaakaan jos jää vaikka vahingossa yhtä pysäkkiä kauempana pois bussista kuin alunperin piti jäädä. Täytyy sitten vain kävellä pidempi matka.
Ja minun pitäisi alkaa luottamaan enemmän siihen fraasiin että asioilla on tapana järjestyä ja lopettaa liika murehtiminen.