Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 381 050
  • 66 968

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Naapurin mies vetää joka perjantai kännit. Sitten soittaa ovikelloa joskus 22-24. Aina ei tiedä, onko pahat mielessä vai mitä. Viime talvena kuristi mua, kun oli ensin kutsunut kylään. Kaveri on doupannut ja käynyt salilla. Sitten, kun saa viinaa niin sekoaa. Kykenesin kyllä hoitelemaan tuon, mutta sitten saan itse syytteen. Viikolla olen koittanut jutella äijän kanssa, mutta hän ei näe mitään ongelmaa misään.

Nyt on mennyt mulla sen verran kuppi nurin, että tekee mieli vetää kunnolla pataan. Jos vaikkapa ensi yönä rimputtaa kelloa. No, siinä sitten meikäläinen on pahoinpitelijä ja työpaikka on vaarassa. Mitä helvettiä tässä pitäisi tehdä?

Kokeilisin ankaraa puhuttelua heti seuraavana aamuna tai kun naapuri on seuraavan kerran selvänä. Tai sitten vedät dunkkuun, kun seuraavan kerran käy käsiks. Toki suomalainen oikeusjärjestelmä on aivan sairas ja tuomio tulis, mutta ehkä häiriköinti loppuis. Kääntöpuolella sitten taas sakot ja mahdolliset korvaukset kusipäälle. Jos naapurillas on yhtään munaa, ni menis selkäsaunan jälken kotiin nuolemaan haavojaan ilman rikosilmoituksen tekemistä. Eihän sitä kuoliaaksi tarvii hakata.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Olen pitkään jo ollut tällainen iltatorkku ja aamun virkku. Tapanani on ollut usein herätä aamuisin jo siinä viiden-puoli kuuden aikaan. Työpäivinä on tietenkin ollut usein pakko herätä tuohon aikaan viimeistään mutta myös vapaapäivinä olen herännyt usein todella aikaisin. Olen odottanut koska tuohon asiaan tulee muutos, että jaksaisin valvoa iltaisin hieman pidempään ja aamulla nukkuisin pidempään.

No nyt asiaan on tullut tässä viime viikkoina muutos. Mutta se muutos ei ole ollutkaan toivomani kaltainen vaan se muutos on tapahtunut toiseen suuntaan eli perkele kun olen alkanut heräilemään jo siinä kolmelta aamulla. Jos sitä edes aamuksi voi vielä edes kutsua. Tänäänkin katsoin kelloa heeätessäni ja toisaalta huvitti kun se näytti taas tasan kello kolmea.

No, toisaalta aikainen heräämiseni selittyy osin silläkin että tapanani on yhä mennä ajoissa maatekin. Eilenkin kello näytti vasta 18 kun kömmin jo yöpuulle. Eikä minun tarvinnut tuolloinkaan odotella nukahtamista kovin pitkään vaan sain unen päästä melkein heti kiinni ja nukuin kolmeen saakka.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Mies lähetti terveisiä Jyväskylästä. On kuulemma vähän vilakampaa kuin kesällä. Hän on vuokrannut pitkät kalsarinsa vitosella kavereilleen jotka olivat farkuissa "palelleet". ;-)
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Mies lähetti terveisiä Jyväskylästä. On kuulemma vähän vilakampaa kuin kesällä. Hän on vuokrannut pitkät kalsarinsa vitosella kavereilleen jotka olivat farkuissa "palelleet". ;-)

Ihmiset on kyllä tosi erilaisia näissä säähän liittyvissä asioissa. En tiedä kuinka kylmä Jyväskylässä on, mutta täällä Tampereella parin tunnin aamukävely metsässä meni ihan mukavasti shortseissa.
 

Vahva tunne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ristus, mikä tuuli käy mökillä. Piti vähän jigiä heitellä, vaan toivotonta tuo, kun käy suoraan vastaan. Muutoin olis komia keli. Nooo, juuaan kalijaa ja ootellaan pelikaanimatsia.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Naapurin mies vetää joka perjantai kännit. Sitten soittaa ovikelloa joskus 22-24. Aina ei tiedä, onko pahat mielessä vai mitä. Viime talvena kuristi mua, kun oli ensin kutsunut kylään. Kaveri on doupannut ja käynyt salilla. Sitten, kun saa viinaa niin sekoaa. Kykenesin kyllä hoitelemaan tuon, mutta sitten saan itse syytteen. Viikolla olen koittanut jutella äijän kanssa, mutta hän ei näe mitään ongelmaa misään.

Nyt on mennyt mulla sen verran kuppi nurin, että tekee mieli vetää kunnolla pataan. Jos vaikkapa ensi yönä rimputtaa kelloa. No, siinä sitten meikäläinen on pahoinpitelijä ja työpaikka on vaarassa. Mitä helvettiä tässä pitäisi tehdä?
Mulla oli joskus samaa meininkiä. Kaveri oli aito isäm maan toivo ja tuli kerran vaimonsa kanssa pimpottelemaan oven taakse lauantai-iltana. "Sä monesti korjaat polkupyörää pihassa, mä tiedän kans fillareista kaikenlaista yööörgh..." Tuosta alkoi sellainen vaiva, että yhteys viranomaisiin oli jo todella lähellä. Välillä alkoi ovikello öisin soimaan ja Facebookiin laitettiin viestiä tyyliin "vastaa mulle, tai poistan sut kavereista"

Erittäin sakeaa juttua ja tekstiä ja aina humalassa. Kaverista kertoo kaiken, että oli kuulemma kerran hukannut autonsa kännissä ja kysyi minun tyttöystävältä seuraavana päivänä autokyytiä sitä etsimään. Onneksi etsittiin jo aiemmin uutta kämppää ja muutto pelasti minut tuolta doupatulta valkoiselta roskalta.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Tulipahan käytyä Korkeasaaressa. Olihan se mukavaa nähdä monia erilaisia eläimiä ja etenkin isoja kissoja. Tulihan sitä muitakin eläimiä nähtyä, mutta kissat olivat listalla korkealla.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Onhan se aika kliseistä sanoa mutta kun se on tottakin niin sanon silti. Tämä elämä on varsin haavoittuvaista, pahimmillaan äkkiä särkyvää. Minullakin oli jo pitkään asiat peräti hienosti, olin onnellinen, just olin tehnyt upean Saimaan reissun ja olin intoa täynnä.

Sitten tuli syyskuu ja elämään tuli taas epävireisempi ja synkempi syksyn sävel. Varsinkin kai meidän jollain tavalla riippuvaisuuksista kärsivien ihmisten elämä voi olla tällaista, epävarmaa. Repsahduksia välillä tulee ja minulle tuli syyskuussa taloudellisesti melko isokin repsahdus pelien vuoksi.

Nyt elämässä on aika paljonkin, pelottavankin paljon samaa kuin vuosina 2014-2015 kun minulla oli roimat ryyppyvuodet menossa. Nyt pidän itse ainakin kuitenkin tärkeänä asiana sitä että nyt yritän pistää tämän ongelmakierteen poikki tarpeeksi ajoissa enkä mennä vain eteenpäin ryypäten mistään välittämättä ja lisää pikalainoja ottaen niin kuin silloin kuusi-seitsemän vuotta sitten.

Elämä on näyttänyt mihin tällaiset ongelmat voivat johtaa ja sellaista en haluaisi enää kokea. On liian paljon pelissäkin, mielenterveys, työpaikka, asunto, puhdistunut taloustilanne...

Moni ihminen vain toteaa että älä pelaa niitä pelejä. Mutta kunpa sen kiellon totteleminen olisi niin helppoa. Kun pelit saa otteen niin ne vievät liian herkästi mennessään. Ja samanlaisesta sairaudesta on kyse kuin alkoholismi. Sillä erotuksellakin vain että peliongelmaa on usein vaikeampaa ulkopuolisen huomata.

Nyt olen hakenut ja saamassa apua itse peliongelmaani mutta mitä kannattaisi tehdä tuon orastavan talousongelman kanssa? Ettei edessä ole kohta yhtä helvetin paksua pinoa avaamattomia ja erääntyneitä laskuja kuin aikoinaan ja velkakierrettä? Onko ainoa mahdollisuus saada tarvittaessa rahaa lisää avuksi lainaaminen yksityisiltä henkilöiltä (tähän en kyllä kovin mielellään lähde), työnteko ja palkka sekä että päästää taas laskut ulosottoon? Mikä se takuusäätiö on?

Mutta en kyllä vielä tarkasti ole käynyt itsekään taloustilannettani lävitse että voi olllakin että ihan vain omat nykyiset ja lokakuussa tulevat palkkarahat riittävät pelastamaan tämän tilanteen. Se vain tarkoittaa sitä että pelikierre nyt on saatava mahdollisimman pian poikki ettei ongelma vain lisää pahene ja koska suurin osa rahoistani onneksi on taas siellä välitystilillä niin minun on uskallettava olla sinne suuntaan rehellinen ja tunnustettava asioiden tila.

Hävettää vain ja pelottaa kun tiedän että varmaan monessa tämä sotku herättää suuttumustakin. Etenkin isässäni ja siskossani, jotka ovat ne läheisimmät ihmiset minulle.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Eka ihmettelin miks mulla on tällaisia kaljoja repussa, mut ai niin. Tissibaarista lähdin jonkun äijän mukaan.
Jäiköhän nyt jotain kertomatta? Jotain yksityiskohtia voisit kertoa tissibaarin ja reppukaljojen väliltä? Ja mitä kaljoja.? Perus koffia vaiko jotain parempaa kenties?
 

Hugotron

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Verestin muistoja ja luin pitkästä aikaa Ötzistä. Kunnon mindfuckia, että kuinka ihmeellinen voikaan elämä olla. Ei muuta, mukavaa lauantain jatkoa vaan!
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Tapasin tänään nimimerkin @Ollakseni ensimmäistä kertaa. Mahtava tyyppi, kuten kaikki muutkin, jotka livenä olen tavannut.

Seuraava livenä tapaani onkin sitten yllätys.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei mun tsygää olekaan pöllitty. Mä kävin eilen kotona ennen peliä. Oon sen sitten johonkin toiseen paikkaan jättänyt. Käytteks te koskaan lauantaisin kotona?
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Ei mun tsygää olekaan pöllitty. Mä kävin eilen kotona ennen peliä. Oon sen sitten johonkin toiseen paikkaan jättänyt. Käytteks te koskaan lauantaisin kotona?
Eihän kannata olla, tilastojen mukaan ihmisiä kuolee eniten kotiinsa.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Kyllähän tuossa suosikkijoukkueeni HPK:n kyntämisessä käy sääliksi myös kausikortin ostaneita kannattajia. Suht helppoahan se on minun päättää mennä boikottiin ja olla menemättä Kerhon peleihin siihen asti kun joku toinen kuin Matti Tiilikainen valmentaa joukkuetta. Mutta kausikortin ostaneet ovat jo pääsymaksun maksaneet kaikkiin HPK:n kotipeleihin ja joutuvat käymään ainakin kotipeleissä tai rahat menee tavallaan hukkaan. Tai no, voi sen ajatella olevan myös silti tukea kannattamalleen seuralle.

Ja tällä hetkellä tuo on tismalleen oikea sanavalinta käyttää sanaa joutua menemään HPK:n kotipeleihinkin. Sen verran pahasti seura tällä hetkellä kyntää. Ikävä asia se on mutta toivottavasti Kerho nyt jotain yrittää tehdä kurssin suunnan muuttumiseksi.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Kyllä kannatti tehdä äsken melko tarkka talouslaskelma esimerkiksi lokakuussa edessä olevista kaikenlaisista laskuista. Ennen tätä päähäni oli kyllä ehtinyt muodostumaan melkoinen sokkelo noiden peliongelmien vuoksi ja liittyen myös tietenkin rahatilanteeseeni. Mutta kun teki melko tiukan arvion näistä laskuista niin se selvensi tuota kaaosta päässäni ja näki paperilla selvästi mikä se rahatilanne on.

Eikä se nyt niin huolestuttavalta ainakaan paperilla näytä kuin luulin. Sitä vaan käy usein ainakin minulla niin että kun jotain ongelmaa alkaa pyörittämään päässään niin se sitten vain kasvaa se ongelma ja saa jo liiankin suuret mittasuhteet.

Eli kyllä tästä tilanteesta tulen vielä selviämään ainakin näillä askelmerkeillä. Ilman että tarvitsee ottaa mistään lainaa tai tarvitsee jättää laskuja maksamatta. Ei ole siis pelkoa ulosotosta. Nyt pitäisi vain saada pelaaminen taas kuriin ja varmaan ensi viikolla alan saamaan apuakin tähän. Kuukauden kestäneen repsahduksen talouteni vielä kestää mutta jos tämä pelaaminen jatkuu niin sitten kyllä talousahdinko entisestään syvenee. Nyt olisikin tärkeää saada pelaaminen poikki taas.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös