Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 327 375
  • 66 844

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Tuli eilen taas riipastua pikku humalat. Tai no ei nyt älyttömiä, mutta kyllähän tuo taas päätä särki varsin voimakkaasti aamulla. Silleen ihan hyvin meni taas kun menin kaverin "synttärikahveille" ja se eskaloitui sitten siihen että olin aamuyöllä puoli neljältä kotona kun tapasin muitakin vanhoja tuttuja kaupungilla. Mut ei siinä, hyvä reissu ja olokin on nyt varsin hyvä kun tuli lenkilläkin jo käytyä. Raitis ilma tekee kyllä krapulassa hyvää.
 

Rekka Pinne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Vancouver Canucks
Vittu mikä darra. Pysty ees kävelemää ilma et lentää laatta. Vittu oli kyllä viimine kerta.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Olen kyllä rehellisesti sanottuna miettinyt että pitäskö korkki laittaa kiinni. Brenkku ei siis missään nimessä ole ongelma ja ikinä juominen ei aiheuta mitään pahoja fiiliksiä tai muuta, mutta kyllä nykyään krapula aiheuttaa niin epämukavan olon että ei tosikaan. Toki voisihan sitä juomatottumusta vähän muuttaa, mitä nyt olen havainnut niin se on kirkas viina ja siitä tehtävät juomat mitkä sitä pahaa krapulaa aiheuttaa. Olutta pystyy ottamaan aika huoletta ilman pelkoa tappodarrasta.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Ounastelen jo etukäteen ja isällenikin pistin äsken viestiä että tämän vuoden joulu tulee ainakin jossain määrin olemaan taas minulle poikkeuksellinen. Minun piti alunperin kyllä olla jouluna töissäkin mutta nyt tuo on kyllä epävarmaa mutta se alkaa olemaan jo aika varmaa että lienee viisainta jättää tänä vuonna tämä perinteinen isohko leipomisurakka reilusti vähemmälle.

Eihän tämä sinänsä helppo päätös ole ja voi joulukuun aikana olla jossain kohtaa outoa kun illat eivät täytykään leivontapuuhista, eikä ole sellaista härdelliä mutta nyt on viisainta toimia näin. Ja skipata leipomiset.

Niihin leipomisiin menee kuitenkin yllättävän iso määrä rahaa kun varsinkin leipoo urakalla ja nyt voi muutenkin olla talous tiukalla. Talouden voi pistää tiukalle nuo jalkaterapiahoidot. Sitten toinen syy on tuo muutostyö ruokavalion eteen. Nyt on sellainen positiivinen draivi päällä tuossa urakassa ja joulun liiallinen herkuttelu keskeyttäisi tämän. Ja tuollaisen repsahduksen poikki pistäminen heti joulun jälkeen voi olla vaikeaakin.

Olen osannut odottaa että tuo joulu voi olla kova paikka kun silloin varsinkin tulee näkymään se että perinteet ja tavat pitää pistää isolla kädellä uusiksi. Mutta terveys ennen kaikkea, jopa jouluna ja täytyy nauttia muulla tavoin joulusta. Ja joulukuusta.

Vähän sallin kuitenkin herkuttelua jouluna. Tyyliin luumurahkaa kohtuudella jälkiruokana, joulutorttuja ja pasteijoita. Ehkä keksin tehdä jonkin terveellisen uuden herkun jouluksi?

Nyt on tärkeintä kuitenkin panostaa ennen kaikkea kuitenkin tuohon jalkaterapiaan ja ruokavalion terveellistämiseen.
 

ace

Jäsen
Kaverit pyörähti täällä Italiassa parin päivän reissulla ja mukavaahan se oli kun tulivat pistäytymään. Ainoa vaan ettei tälläistä kahden päivän krapulaa ole ollut pitkiin aikoihin.

Parempi vaan pysytellä omassa kuplassa ja kalsarikännäillä kotona niin pysyy homma edes jotenkin lapasessa.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Huvittaa nuo itänaapurit ja niiden juuston himo. Venäläinen rekkakuski osti äsken yli sadalla eurolla noita 1,25kg Arkijuusto könttejä eikä ollut eka kerta kun todistin, Oltermanni myös kovaa valuuttaa
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Olen tänään miettinyt yksinäisyyttä. Koen itseni jossain määrin yksinäiseksi. Tai sitten nyt se yksinäisyyden tunne korostuu kun on paljon kotonaan tämän sairausloman takia.

Ja se sairausloma. Ihmiset ovat varmaan kyllästyneet jo kun jauhan näistä jalkakivuistani mutta minulle ne varmaan on vielä aika pitkäänkin ongelma. Perjantaina olin jo ihan fiiliksissä että näinköhän pääsen jo piankin lyhennetyllä työajalla töihin takaisin. Mutta sen jälkeen on taas tullut takapakkiakin.

Tuntuu nimittäin yhä siltä että kivut ovat kovin aaltoilevaa. Mutta kun niitä kivun tunteita on vielä kuitenkin aika usein niin vetäisin kuitenkin vielä itse jarrut päälle töihin paluun suhteen. Vielä etenkin kun tuntuu että rasitus lisää vieläkin aika herkästi sitä kipua. Tänäänkin kävelin kolme kilometriä kun kävin kaupassa ja kyllä kivut on taas ollut voimakkaammat sen jälkeen. Kyllä minä nyt selviän kivuista mutta ei tuo hyvää lupaa jatkon kannalta.

Mutta tällaistahan tämä on ollut. Ja siksi on ollut vaikeaakin arvioida sitä kivun voimakkuutta koska ei se levossa niin paha ole.

No joo, sairauslomalla olen innostunut paljon katselemaan tätä visailua Stadi vs. Lande Cmorelta. Mielestäni tämä on ihan hauska visailuohjelma, hyvää läppää usein ja hyväntuulinen kilpailu muutenkin. Kyllä tätä katsellessa aika kuluu rattoisasti.

Siinä mielessä epävarma viikko edessä että en tiedä mitä loppuviikko tuo tullessaan. Huomenna saan taas sitä jalkaterapiaa ja keskiviikkona on taas lääkäri. Nyt ensimmäistä kertaa tapaan työpaikkamme virallisen oman tyäterveyslääkärin.

Sellaiset kuulumiset tänään. Eli ei periaatteessa mitään uutta vieläkään täältä.
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Noh, tulipahan viikonloppu törpöteltyä. Ylemmissä viesteissä mainittu krapulakin pääsi yllättämään - viskiä tarjottiin ja viskiä join kun tarjottiin ja siitä se kaikki lähti.

Töistäkin soitettiin ja sanottiin että hommat jatkuisivat vuoden loppuun asti. Ihan kyllä hieno homma koska olisi muuten aika nihkeä joulu tullut. Tosin ei paljon jouluna kerkiä levähtää kun on välipäivätkin duunia. Silti painun aaton aattona systerin kämpille joulun viettoon kun kerran erehtyi kutsumaan.

Oli kyllä taas mielenkiintoista meininkiä tuolla Vantaalla. Odottelin junaa Tikkurilassa ja eihän siellä saatana kuule enää suomen kieltä ollenkaan. Onhan Vantaa nyt jo pitkän aikaa ollut eri kulttuureita täynnä, mutta jotenkin tuntuu että tänä päivänä siellä ei paljon perinteistä Suomi-poikaa näy eikä kuulu. Ei nyt mua haittaa, kunhan vain pistin merkille.

Jouduin myös leikkimään porvaria ja ottamaan taksin perjantaina. Jotenkin ei huvittanut lähteä kävelemään Korson keskustassa kahden aikaan aamuyöllä...
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Ärsyttää muuten kun luin tänään täällä keskustelupalstalla jossain viestin jossa kerrotaan Omaveron takkuilleen sivuston uudistuksen jälkeen. Ei tuo viesti ärsytä eikä yllätäkään itsessään mutta se ärsyttää kun en löydä nyt tuota viestiä näin äkkiseltään mistään enää.

Piti siihen vain kommentoida että kun kuulin uutisista tänään noiden sivujen taas auenneen käyttöön niin päähäni pälkähti heti ajatus että noinkohan nuokin sivut kangertelevat uudistuksen jälkeen ensin. Ja sieltähän sitä viestiä sitten tulikin että sivut eivät toimi kunnolla, no eipä yllättänyt.

Enpä tiedä miksi mutta minulle on muodostunut ajatteluuni ainakin tietty epäluuloisuus kun kuulen että jotakin nettisivustoa on uudistettu ja kehitetty. Jotenkin sitä vain odottaa että noinkohan nekin takkuilevat ensi alkuun. Pahin ongelmalapsemme Liigan verkkosivustollakin ollut varmaan oma vaikutuksensa tähän epäluuöoisen ajatteluni muodostumiseen. Vaikka ei nyt varsinaisesti liity tähän verosivustoon.

Tai sitten olen vain tällainen joka on ensi alkuun luonnostaan kovasti kaikenlaista uudistamista vastaan.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Tai sitten olen vain tällainen joka on ensi alkuun luonnostaan kovasti kaikenlaista uudistamista vastaan.

Ihminen vastustaa luonnostaan kaikkea muutosta, jonka hyödyllisyyttä hän ei ole sisäistänyt.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
En viitsi Liiga-osioon kirjoittaa, niin kirjoitan tänne. Siis Ilves ja Tappara voivat valita, että päästetäänkö Areenan avauspeleihin rokotevastaisia vai koviten kannattavia seisomakatsojia? Mielettömän vaikea valinta kyllä. No, toki tuosta seisomapaikkojen viiteryhmästä löytynee eniten koronapassittomia.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Kyllä toi mun hieroja vaan on loistava. Opiskelee vielä alaa ja on kovin innostunut asiasta. Ei ole kukaan ennen näin hyvin hieronut. Olen erittäin tyytyväinen, vaikka ei Happy end kuulu repertuaariin lainkaan. Eikä ole hinnallakaan pilattu. Yhteensä 4 tuntia hintaan 100€.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Pakko sanoa että pari jatkoaikalaista jotka oon tavannu livenä niin uskomatonta kyllä on pahempia neitejä kun kuvittelin kun ei kestä yhtään kritiikkiä itseensä :)
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Jestas toi Adele osaa laulaa. Voi naapuri, mulla nyt soundbar ja basso on kohdillaan.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Jotenkin tuntuu että paljon on tullut kylille ns. paluumuuttajia. Ihmisiä jotka nyt ovat perheen kanssa (tai jopa ilman) ovat tulleet takaisin synnyinseuduille. Osa on tullut lapsuuden kotiin kun vanhemmat oli lähteneet pois, toiset rakentaa talon suvun maille ja jotkut jopa ostaa talon kyliltä. Tuttuja nimiä tulee esiin vähän väliä. Kivahan se on kun ihmiset palaavat ja ovat valmiita pitämään kylää elävänä. Olen itsekin sillä tiellä...
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Huvittaa nuo itänaapurit ja niiden juuston himo. Venäläinen rekkakuski osti äsken yli sadalla eurolla noita 1,25kg Arkijuusto könttejä eikä ollut eka kerta kun todistin, Oltermanni myös kovaa valuuttaa
Jep, olen aiemmin ruokakaupan kassana todistanut tätä samaa ilmiötä. Venäläiset jostain syystä hamstraavat juuri juustoa vitun lailla ja raha ei ole mikään este.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Pakko sanoa että pari jatkoaikalaista jotka oon tavannu livenä niin uskomatonta kyllä on pahempia neitejä kun kuvittelin kun ei kestä yhtään kritiikkiä itseensä :)

Uskallan epäillä ettet voi tarkoittaa minua tällä väitteelläsi. Tai sitten uskallan itse väittää että et tunne minua kuitenkaan riittävän hyvin vielä. Vaikka kyllä täytyy tunnustaa että en minäkään edelleenkään pysty ottamaan itseeni kohdistuvaa kritiikkiä suorilta vastaan. Tai riippuu vähän siitäkin kuinka sen kritiikin antaa.

Ja en tiedä kuinka moni meistä ihmisistä sen kritiikin pystyy lopun perin täysin suorilta vastaan ottamaankaan. Niin ettei se tuntuisi aluksi miltään ja vaikkapa sitä vastaankin yrittäisi sanoa jotain. Minultakin tulee vieläkin turhan usein itseeni kohdistuvaan kritiikkiin vastaväitteitä ja itseni puolustelua ensi alkuun. Mutta aika usein kuitenkin perusteltua ja harkittua kritiikkiä alan miettimään, pureskelemaan ja lopulta koitan muuttaa käyttäymistäni sen mukaan.

Sanon rohkeasti että onhan se yksi ärsyttävimpiä piirteitä ihmisessä että ei osaa ollenkaan ottaa itseensä kohdistuvaa kritiikkiä vastaan, katsoa välillä peiliin ja latoo silti vain ummet ja lammet näkemyksiä tiskiin asenteella tämä kaikki on faktaa koska sanon niin.

Mutta meitä ihmisiä on moneen junaan. Toisaalta muuten huvittaa kuinka tuolla varjomoderaattori-ketjussa nämä varjomoderaattorit nyt ovat käyneet kirjoittamassa kuinka raskasta puuhaa tuo toisaalta on ja eivät välttämättä kai siksi edes lähtisi itse uudelleen tuohon moderointihommaan.

No joo, uskallan paljastaa että olen päässyt itse sivusilmällä aikoinaan seuraamaan oikeiden moderaattoreiden työskentelyä ja senkin pohjalta olen itse kyllä tiedostanut että ei tuo niin helppoa ja ruusuista puuhaa ole kuin moni tuntuu olettavan. Taisin sille yhdelle nimimerkillekin täälläkin kesällä sen suuntaista kommentoida kun se halusi niin kovasti modeksl. Että kannattaa miettiä ainakin kahdesti vielä.

Mutta tuo tieto on tullut minulle yllätyksenä että niin moni tai ainakin monia kertoja painellaan tuota raportoi-nappia. Vaikka luen itse aktiivisesti näitä palstoja niin en ole tainnut itse kertaakaan painaa tuota nappia ja tehdä ilmoitusta, joskus pari kertaa olen tainnut vahingossa painaa siitä raportoi-kohdasta. Olen vain sellainen yksilö ja käyttäjä sitten että jätän turhat ja ärsyttävät viestit vain lukematta ja huomioimatta. Tai jos luin jotain paskaa vahingossa niin poistan sen kovalevyltäni tuossa tuokiossa.

Ei minulla ole mitään ketjuja edes piilotettuna. Ei minua haittaa jos joku turhakin ketju tuolla näkyy. En vaan sitten huomioi sitä. Joka tapauksessa kuitenkin, tuon raportointi-ominaisuuden runsaskin käyttö on yllättänyt.minut.

Tänään sitten minulla jalkaterapiaa taas. Tuo terapiapaikka on aika kaukana asunnoltani joten bussilla sinne on kuljettava. Minua jossain määrin aina ahdistaa tuo bussilla matkustaminen. Ei siinä muu ahdistaisi mutta epäilen aina että osaanko jäädä oikealla pysäkillä pois. Vaikka ei kai se täällä tutussa ympäristössä niinkään kai haittaakaan jos jää vaikka vahingossa yhtä pysäkkiä kauempana pois bussista kuin alunperin piti jäädä. Täytyy sitten vain kävellä pidempi matka.

Ja minun pitäisi alkaa luottamaan enemmän siihen fraasiin että asioilla on tapana järjestyä ja lopettaa liika murehtiminen.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Mielestäni Paulo Coelho ja Sofi Oksanen ovat kirjalliselta tuotannoltaan surkeita.

Saattaa kuitenkin olla - ja varmasti onkin - päätellen myyntimääristä, että moni pitää heidän kirjallisesta tuotannostaan. Luin aikoinaan Alkemistin sinnillä loppuun, jotta voin loppuelämäni tarvittaessa sanoa, että on Coelhoa luettuna. Oksasen kirjaa riitti viisi sivua, teksti vaan oli teknisesti niin huonoa, etten pystynyt enempään.

Anteeksi nyt tästä. Voihan tulla turvaton olo, kun jonkun lempikirjailijaa tai jopa kahta suosikkiaan tällä tavalla joku internetissä kuvailee. Muokataan siis ensimmäinen kappale sillä tavalla, että ei tule kenellekään paha mieli:

M-sana P-sana C-sana J-sana S-sana O-sana O-sana K-sana T-sana S-sana.

Monet urheiluraportit ja kolumnit aiheuttavat lukijoissa paljon negatiivisia tunteita. On selvää, että niissä on käytetty vääriä sanoja. Minusta esim. sana VÄKIVALTAISUUS on todella luokitteleva, ja hallilla tuollaisen sanan kuuleminen etenkin lasten korvissa on aivan järkyttävää. Sen täytyisi siis olla V-asia, koska myös JÄÄHY on minusta kamalan negatiivinen sanana. Ehkä myös V-J kelpaisi.

Täytyypä seuraavassa pelissä ennen ottelun alkua koolauttaa kuuluttajaa, että kertoo asiat nätimmin, eikä väkivaltasanastollaan henkisesti murjo pelaajia, katsojia ja etenkään lapsia. Saattaa tulla kuuluttajalle ns. nenäpäivä jos ei minua tottele.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Uskallan epäillä ettet voi tarkoittaa minua tällä väitteelläsi. Tai sitten uskallan itse väittää että et tunne minua kuitenkaan riittävän hyvin vielä. Vaikka kyllä täytyy tunnustaa että en minäkään edelleenkään pysty ottamaan itseeni kohdistuvaa kritiikkiä suorilta vastaan. Tai riippuu vähän siitäkin kuinka sen kritiikin antaa.

Joo, en tarkoittanut sua tolla aiemmalla jutulla, joten sen puolesta ei ole mitään.

Ja kyllä sä mitä nyt sua täällä on seurannu niin osaat mielestäni ottaa koppia juuri oikeista asioista.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Mielestäni Paulo Coelho ja Sofi Oksanen ovat kirjalliselta tuotannoltaan surkeita.

Saattaa kuitenkin olla - ja varmasti onkin - päätellen myyntimääristä, että moni pitää heidän kirjallisesta tuotannostaan. Luin aikoinaan Alkemistin sinnillä loppuun, jotta voin loppuelämäni tarvittaessa sanoa, että on Coelhoa luettuna. Oksasen kirjaa riitti viisi sivua, teksti vaan oli teknisesti niin huonoa, etten pystynyt enempään.

Anteeksi nyt tästä. Voihan tulla turvaton olo, kun jonkun lempikirjailijaa tai jopa kahta suosikkiaan tällä tavalla joku internetissä kuvailee. Muokataan siis ensimmäinen kappale sillä tavalla, että ei tule kenellekään paha mieli:

M-sana P-sana C-sana J-sana S-sana O-sana O-sana K-sana T-sana S-sana.

Monet urheiluraportit ja kolumnit aiheuttavat lukijoissa paljon negatiivisia tunteita. On selvää, että niissä on käytetty vääriä sanoja. Minusta esim. sana VÄKIVALTAISUUS on todella luokitteleva, ja hallilla tuollaisen sanan kuuleminen etenkin lasten korvissa on aivan järkyttävää. Sen täytyisi siis olla V-asia, koska myös JÄÄHY on minusta kamalan negatiivinen sanana. Ehkä myös V-J kelpaisi.

Täytyypä seuraavassa pelissä ennen ottelun alkua koolauttaa kuuluttajaa, että kertoo asiat nätimmin, eikä väkivaltasanastollaan henkisesti murjo pelaajia, katsojia ja etenkään lapsia. Saattaa tulla kuuluttajalle ns. nenäpäivä jos ei minua tottele.
Paulo Coelho on karmeaa kuraa. Sofi Oksanen ei ole ihan mun juttu, mutta siinä kuitenkin ymmärtää miksi joku siitä nauttii. Coelhoa ei saisi luetuttaa ihmisille kouluissa.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Täällä on tullut järveen jäät... Ei se kyllä vielä ole Iisopin kestävää tai edes pilkkijän kestävää.
 

Liitteet

  • -5830024904815262023_121.jpg
    -5830024904815262023_121.jpg
    143,2 KB · kertaa luettu: 76
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös