Toi @vilperi n hetki varmaan tuli sen verran kiireelläkin että ei sitä jälkeenpäin tiedä mitä ja miten tuli suoritettua. Tarkoitan että siinä on sen verran kiirus että ei mitään muistiinpanoja aleta tekemään.
Osasin odottaa eilen jostain syystä nimimerkiltä @Ulos T. vastausta tähän ulostusviestiini. Vaikka harvemmin kyseisen nimimerkin viesteihin täällä (siis just tässä ketjussa) muuten törmää niin on aika varma että jos kirjoittaa tännekin jotain ulostamiseen liittyvää niin on ainakin tykkäys yhtä taattu kyseiseltä nimimerkiltä kuin Lertiltä otteluseurantaketjuissa. Tämän kirjoitin toki ihan hyvällä.
Olen pistänyt merkille että aivan viime viikkoina minusta on tullut välinpitämätön myös asuntoni siisteyden suhteen. Ja viime viikon sairausloma vain vauhditti tuota välinpitämättömyyttä. Vaikka enhän minä sillä tavalla ole sairas ettenkö pystyisi pitämään nyt kotini siisteydestä huolta.
Ja yllättävän paljon se kodinkin siisteys sitten lopulta vaikuttaa ainakin minulla siihen mielialaankin. Tällainenkin epäsiisteys mikä nyt asunnossani vallitsee niin laskee mielialaa aika paljon. Toisaalta, mielestäni kodin siisteydestä (etenkin jos yksin elää) voi jonkin verran jopa päätellä sen mitä kuuluu, ja tiettyjä masennuksenkin merkkejä voi siivottomuudesta vedellä.
Silloin kun minulla oli masennusta niin asuntoni oli pahimmillaan ihan karmeassa kunnossa. Ei sitä välittänyt silloin paskaakaan siitä asunnon siisteydestäkään. Nyt nykyinen asuntoni ei ihan onneksi samassa kunnossa ole mutta täytyy tänään tehdä asioille jotain ettei mopo karkaa lopulta käsistä.
Tuota roskaakin kertyy yllättävän paljon nopeassa tahdissa ja suurimman osan roskasta olen jättänyt pöydille, en ole vaivautunut laittamaan edes roskiin niitä... Ja sehän varsinkin sitä epäsiisteyttä tekee.
Ja miten arvon palstalaiset pitäisivät puhtaina asunnon mattoja silloin kun imuri on rikki, ulos ei jaksa mattoja viedä tuulettumaan ja kunnollista rikkalapiosettiä ei ole?