Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 365 454
  • 66 906
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Helpoimmalla pääsee kun ei vietä mitään miesten päiviä, ystävänpäiviä, synttäreitä tai jouluja ja antaa niiden viettää jotka välttämättä haluaa.

Toki blowjob&pihvi-päivä on yhteiskunnallisesti sen verran merkittävä että jos pidetään se kuitenkin.
Minä en pidä mitään päiviä. No kerran seurustelin yhden Päivin kanssa, mutta en pitänyt siitä kuin hetken.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Ärsyttävän kauan on HPK ollut tauolla. Onneksi tänään eli ihan pian Kerhonkin pelit sentään jo jatkuvat. Taukoa ovat näin pitkäksi venyttäneet minun mielestäni turhan päiväinen maajoukkueturnaus ja se että jostain syystä HPK:lla ei pelejä vaan voinut taas olla tällä arkiviikolla yhtään.

No, kohta mennään taas Kerhonkin osalta. Se on hyvä ja odotettu juttu. Ja lääkäri soitti aamulla, kirjoitti lähinnä minulle vaan muutaman päivän jatkon sairauslomaan. Oli tässä asiassa uusi lääkäri niin ei sen enempää asiaa alkanut selvittelemään. Sairauslomaa sain siihen asti kun on sitten livenä tapaaminen tämän varsinaisen työterveyslääkärin kanssa.

Alkaa näyttämään yhä enenevässä määrin siltä että töihin paluuni tai ainakin taas sen yritys on lähellä jo ja se tapahtuu varmaan ensi alkuun osa-aikaistyönä. Vituttaahan se toisaalta kun ei pysty heti tekemään sitten täyspitkiä töitä mutta toisaalta, tärkeää olisi päästä töihinkin takaisin testaamaan miten jalatkin kestää rasitusta. Katoaa muuten pian tuntuma työnteosta.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Tein Mensan kotitestin aikani kuluks ja 45+ ikäluokan tulos on parempi kun 92% väestöstä ja tulos noin 122. Eli empä ole tyhmä, hähähähää.
 

Glove

Jäsen
Tein Mensan kotitestin aikani kuluks ja 45+ ikäluokan tulos on parempi kun 92% väestöstä ja tulos noin 122. Eli empä ole tyhmä, hähähähää.
Tulipa kokeiltua. Sain jopa paremman tuloksen kuin aikanaan Mensan virallisessa testissä. Mutta ei tälläkään tuloksella jäseneksi pääsisi.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tein Mensan kotitestin aikani kuluks ja 45+ ikäluokan tulos on parempi kun 92% väestöstä ja tulos noin 122. Eli empä ole tyhmä, hähähähää.

Hyvä sinulle. Minä en uskalla edes kokeilla minkä tuloksen saisin. Usein kun joudun itseäni rauhoittelemaan perinteisellä sutkautuksella "en minä ole tyhmä, olen vain hidasälyinen".
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Täällä on lunta maassa. Tai joku voisi sanoa että silkkaa loskaa kun plussan puolella se on ollut. Ei tässä nyt vielä lumikolaa kannata "kaivaa esiin" kun eiköhän tämäkin tästä pian sula...
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Täällä on lunta maassa. Tai joku voisi sanoa että silkkaa loskaa kun plussan puolella se on ollut. Ei tässä nyt vielä lumikolaa kannata "kaivaa esiin" kun eiköhän tämäkin tästä pian sula...

Täällä ei ole vielä edes loskapaskaa. Sain kyllä säätiedotuksista sellaisen käsityksen eilen että lunta sataisi lähipäivinä mutta ei ole ainakaan vielä tänne kanta-Hämeeseen satanut.

Lunta vähän maahan ja ympäristöön voisi olla ihan piristävä juttu. Nyt kun on ollut pitkään aika pimeää ulkona. Eilenkin jouduin verhot laittamaan kiinni ja valot sytyttämään sisälle heti kello 13 jälkeen! Muuten kun ei enää olisi kunnolla sisällä nähnyt. Ja alkoi ottamaan silmiin jo niinkin pimeässä älypuhelimenkin ruudun tuijottelu.

Onneksi on sentään sisällä muuten myös jo tuo muovinen joulukuusikin valoineen niin siitäkin tulee lisää valoa huusholliin.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Sitä voi aina taputtaa itseään olkapäälle, kun on pystynyt koko illanvieton pitämään puhelimen taskussa eikä aamulla tarvitse hävetä silmiä päästään ja/tai lukea yv-boksista, että on saanut rikepisteen.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Sitä voi aina taputtaa itseään olkapäälle, kun on pystynyt koko illanvieton pitämään puhelimen taskussa eikä aamulla tarvitse hävetä silmiä päästään ja/tai lukea yv-boksista, että on saanut rikepisteen.

Tiedän tunteen. Aikoinaan oli minullakin pahana tapana aina humalassa kirjoitella ummet ja lammet sosiaaliseen mediaan eikä se tosiaan ollut läheskään aina mitään järkevää tekstiä. Rikepisteitä en sentään onnistunut täällä keräämään mutta olin kyllä aikoinaan aktiivisesti mukana myös kalsarikänni-ketjussa.

Aamulla sitten usein hävetti ja mietti että ei piru, tuollaistako sitä on tullut taas kirjoitettua. Toisaalta myös huvitti. Sellaista se ennen oli, silloin kun minullakin oli vielä suht terve suhde alkoholiin. Tosin kun sitä varsinkin välillä yksin kännäsi niin näppäimistö sauhusi. Joku alkolukko voisi olla hyvä juttu.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Jotenkin on sellainen tunnemyrsky aivoissa ja tosi hyvä olo vaikka on fyysisesti paha olo. Tiedättekö sellainen, että kokee kasvaneensa ihmisenä. Enkä puhu darraheijarista.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Sitä voi aina taputtaa itseään olkapäälle, kun on pystynyt koko illanvieton pitämään puhelimen taskussa eikä aamulla tarvitse hävetä silmiä päästään ja/tai lukea yv-boksista, että on saanut rikepisteen.

Yhdellä tyypillä oli mulle varmaan hiton tärkeetä asiaa kun halus välttämättä jutella klo 2.50. Ei oikein tahtonu ymmärtää kun sanoin että haluan nukkua. Oma syy kun en ollu huomannu whatsapin puheluita pistää äänettömälle. Mut silti annoin palautteen.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Sitä voi aina taputtaa itseään olkapäälle, kun on pystynyt koko illanvieton pitämään puhelimen taskussa eikä aamulla tarvitse hävetä silmiä päästään ja/tai lukea yv-boksista, että on saanut rikepisteen.
Varjomoderaattoreilla ei ole ikinä tätä ongelmaa.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Varjomoderaattoreilla ei ole ikinä tätä ongelmaa.

Ainakaan se ei johdu siitä, että varjomoderaattorit kirjoittaisivat vain kansainvälisen tason viestejä. Paitsi varmaankin mielestään.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Tein minä tuossa pienen lumiukonkin (liite). Ihan itte tein... Nyt se ukko on kyllä jo kaatunut. Ehkä oli nauttinut liikaa punssia.
 

Liitteet

  • -5820941667459512043_121.jpg
    -5820941667459512043_121.jpg
    102,6 KB · kertaa luettu: 68

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Saas nähdä kumpi Herroista ottaa ennemmin yhteyttä toiseen kun näyttäis siltä että kun sanoin pari valittua sanaa enkä antanu persettä niin vedettiin herne hyvinkin sisälle nekkuun.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Kirjoitan nyt ainakin ensin tänne näitä omia ajatuksiani ja mutuilujani laihduttamiseen ja ennen kaikkea ruokavalion muuttamiseen sekä terveellistämiseen liittyen. Tiedän että näille on omakin ketjunsa mutta en ole ihan varma kuinka huuhaana näitä ajatuksiani pidetään niin jotenkin varmempaa kirjoittaa alkuun tänne. Tämä kun on tällainen paljon rennompi ja vapaampi ketju, heh.

Eli olen siis itse tehnyt muutostyötä ruokavalion terveellistämisen eteen nyt kolmisen viikkoa. Painoakin on lähtenyt tässä ajassa jo ihan kivasti eli 3,5 kilogrammaa. Mutta se on nyt ollut yksi merkille pantavimmista ja huojentavimmista asioista tajuta että ei tämä mitään pakkopullaa ole ollut eikä tarvitse vetää hampaat irvessä. Monesti laihduttamiseenkin liitetään yhä mielestäni ajatus että silloin ilo lähes katoaa syömisestä ja muutenkin jopa koko elämästä. Mutta paskan marjat. Sanoisin.

Olennaista on ehkä sekin että pitää opetella vaan uusia asenteita ja opetella tykkäämään terveellisemmästä ruoasta niin ei siitä syömisestä katoa ilo ja nautinto edes laihduttajallakaan. Ja kun minäkään en varsinaisesti ole poistanut mitään ruokavaliostani. Kohtuullistaminen on se juttu.

Sitten toinen käsitys mihin usein törmää, jopa täällä Jatkoajan keskustelupalstan asiaan kuuluvassa ketjussa on se että kun tavoitellaan terveellisempää elämää niin ladotaan tiukat säännöt ja kiellot sekä rajoitukset mitä saa ja mitä ei saa syödä. Sitten oletetaan että ihminen kuin ihminen näitä vain konemaisesti noudattaa vuorokaudesta toiseen.

Tuo Jatkoajan laihduttamisketju on nyt niin pitkä jo ja siksi raskas käydä alusta asti läpi mutta ihan ensimmäisillä sivuilla pisti silmään tuo viesti jossa nostettiin kyllä mentaalipuoli esille mutta sellain älkää nyt vaan naurako-saatesanoilla.

En sitten tiedä onko se itsestäänselvyys muille ja onko muiden asennepuoli sitten jo valmiiksi kunnossa ollutkin? Mutta ainakin itse voin kyllä tunnustaa että ei tässä omassa muutostyössä ainoa oleellinen asia ole vain ruokalistan terveellistäminen vaan myös pään sisällä on syytä tapahtua muutoksia, etenkin jos haluaa pidempiaikaisia muutoksia. Niitä ruokavalintoja ja päätöksiä vuorokaudesta toiseen ohjaa hyvin paljon kuitenkin ajattelu, tunteet ja asenteet. Ja ei kannata siis vähätellä tai pitää huuhaana puhetta siitä että myös omia asenteita on hyvä terveellistää.

Minullakin se miksen ole aiemmin jo lähtenyt tähän muutostyöhön on ollut lähinnä kiinni velttoudesta, siitä että en ole ottanut itseäni niskasta kiinni ja skarpannut sekä pistänyt asennetta heti kuntoon. Olen mennyt liian pitkään syömällä paljon ja epäterveellisesti ajatellen että tämä on tyyliin ainoa keino ja tapa nauttia ruoasta. Tietoa minulla on kuitenkin jonkun verran jo ollut näistä asioista esimerkiksi koulutukseni sekä työni vuoksi. Asenne on just ollut minulla se ongelma.

Laihduttaminenkaan, puhumatta ruokavalion muutoksesta ei ole niin vaikeaa sitten kuitenkaan. Se ei ole vaikeaa myöskään sen takia että ei minullakaan lopulta ole perkele kadonnut syömisestä mikään ilo ja nautinto. Ei ole pakko vetää hampaat irvessä ja pakkopullana jotain terveysdieettejä läpi. Lopulta saa syödä hyvistä, tuoreista ja puhtaasta raaka-aineista tehtyä usein varsin maistuvaa ruokaa. Kunhan ei liikaa innostu syömään. Se että siitä tykkää niin vaatii ehkä vain myös asennepuolen fiksaamista ja sitä että oppii pitämään myös ehkä jopa uusista ruokamakuista.

Mutta itse kyllä rohkeasti sanoisin että erityisesti kokonaisvaltaisessa muutostyössä ruokavalion terveellistämisen eteen kannattaa huomioida toden totta myös se että mitä tapahtuu pään sisällä. Se oma pääkoppa kun ainakin tällaisella sinkulla niitä ruokavalintoja kuitenkin hyvin vahvasti ohjaa. Enkä pidä itse tätä minään huuhaana.
 

Cow's opinion

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dark side of the Moo
Laihduttaminenhan on helppoa kun sen oikein oivaltaa, sen kun vain syö sen verran harvakseltaan että paino ei pääse nousemaan. Ei tarvita juuri mitään liikuntaa tai kalorien polttamista edes. Eri juttu toki jos on jotain sairauksia, mutta perusterveen ihmisen kohdalla vaatii vain sen ettei popsi liikaa ruokaa tai herkkuja. Mikäs sen helpompaa, lihominen paljon vaikeampaa kun siinä tarvitsee tehdäkin jotain tavoitteen saavuttamiseksi, laihduttamisen kohdalla jättää vain tekemättä.

En ole toki koskaan ollut siinä tilanteessa että pitäisi laihduttaa, asioiden tekemättä jättäminen tulee ihan selkärangasta.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Retkellä suvun "salaisessa" makkaranpaistopaikassa. Ei vaikuta että tätä olisi vielä kukaan ulkopuolinen löytänyt kun kaikki oli samalla paikalla kun viime kerralla jätettiin. Ei sillä etteikö siellä voisi joku muukin paistaa makkaraa jos nätisti on ja siivoaa jälkensä.
Maa on juuri ja juuri valkeana ja mittari näytti vähäistä pakkasta kun lähdettiin liikkeelle puolen päivän aikaan. Aurinkokin on välillä pilkahdellut. Sellaista täällä tänään...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös