Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 356 501
  • 66 888

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jo toisen kuvausryhmän bongasin, vaikka vasta kait mä lähdin kylille. Oonks mä jossain Truman showssa tai jotain. Tämä on Big brother.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Seiskaa linkkaamatta, mutta Maisa Torpalla tuntuu olevan elämässä vilskettä ja vilinää ja rikosilmoituksia tehtaillaan puolin ja toisin. Milloin oltaisiin rikottu lapsen lelut, milloin estetty autoa poistumasta parkkipaikalta jne.. Julkkiksen elämä ei ole helppoa.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Julkkiksen elämä ei ole helppoa.

Eikä se, että nimi pitää pysyä pinnalla.

Keskisen Vesa joskus totesi, että jokainen julkisuus on hyvästä. Senpä takia olemme nähneet niin hänen silmäpussinsa ja ulkomaalaiset naiset kuin kyläkaupan laajennuspiirrokset ja volyymilukemat.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Lauantaina on meidän perinteiset syystalkoot. Meni lokakuun puolelle kun tässä on ollut kaikenlaista menoa. Ei meillä nyt hirveästi hommia ole, kompostin tyhjennystä, tavaroiden talvisäilytykseen vientiä, kasvimaan kääntämistä ja ainahan voi myös haravoida. Saattaapi olla että sataa, saattaapi olla ettei... Jos sataa niin sitten voi vetää "talkookaljaa" terassilla ja katsella että siellä se "työmaa" olisi... Eipä siinä mitään, kiva tavata porukkaa vaikka hommiin ei pystyisikään huonon sään takia.
 

Glove

Jäsen
Enpä ole koskaan ollut noin pitkässä työhaastattelussa, melkein puolitoista tuntia meni. Toinen kyseli ja toinen kirjasi koneelle varmaan kaiken mitä sanoin. Nyt sitten jännitellään ensi viikkoon.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Enpä ole koskaan ollut noin pitkässä työhaastattelussa, melkein puolitoista tuntia meni. Toinen kyseli ja toinen kirjasi koneelle varmaan kaiken mitä sanoin. Nyt sitten jännitellään ensi viikkoon.
Etköhän sä sen homman saa. Jos et, niin valitsevat jonkun huonomman.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Sain uuden puhelimen ja kiva vaihteeksi kuulla vastapuolta pinnistelemättä ja toivottavasti minunkin puheeni nyt kuului paremmin.

Eikö nykyisiä puhelimia tehdä ollenkaan puhumista varten kun toissapuhelimestani (galaxy 7 muistaakseni) rupesi mikrofoni piiputtamaan eli vastapuoli ei kuullut mitään ja edellisen (galaxy S10e) kanssa ei meinannut vastapuoli kuulla minua enkä minä vastapuolta.

Seiska kesti aika tasan kaksi vuotta ja kymppi paria kuukautta vajaa 2v. Nykyisellä S20fe sitten puhutaan varmaan puolisentoista vuotta. Työpuhelimista kuitenkin kyse niin puheominaisuuden toimiminen olisi ihan arvostettava ominaisuus.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Voisin vielä lisätä, että tuo toissapuhelimenikin on ollut lapsilla pelaamiskäytössä koko ajan ja toimii ihan hyvin siihen ja akkukin kestää. No saavat taas uuden pelipuhelimen tuosta edellisestäni kun muuten täysin toimiva, mutta puhumiseen se ei sovellu (paitsi kaiuttimen ja auton hands free systeemin kautta, mutta en tykkää kailottaa asioitani kajarin kautta enkä myöskään mennä autoon istumaan jos pitää jonkun kanssa puhelimessa puhua).
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Mjuu, aivan varmasti luurista on mennyt ennakoiva tekstinsyöttö päälle, vaikka en asetuksiin ole koskenutkaan.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Mjuu, aivan varmasti luurista on mennyt ennakoiva tekstinsyöttö päälle, vaikka en asetuksiin ole koskenutkaan.
Ainiin tuokin vielä. En muistanutkaan kun vielä en ole uudella luurilla yrittänyt mitään kirjoittaa. Varmaan piilotettu senkin poistaminen taas entistä paremmin.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tuntuu siltä että en enää kuin valita ongelmistani. Kirjoitteluni niin täällä kuin myös Facebookissa on muuttunut viime aikoina aika negatiivissävytteiseksi. Toisaalta, ne negatiiviset viestit nyt korostuu entisestään koska elämäni on muuten aika seis tällä hetkellä. Kun olen sairauslomalla niin eipä tässä paljoa tapahdu meikäläisen elämässä, kohokohtia ovat pikaiset kaupassa käynnit ja urheilun katselu.

Ja toisaalta, en omasta mielestäni ihan pienistä asioista valita. Ja ole huolissani ollut. Tässä on nyt syyskuusta alkaen taas kaksi isompaa ongelmaa kuitenkin uusiutunut ja tullut takaisin elämääni. Ja, minä pidän hyvänä asiana sitä että uskallan olla avoin enkä murehdi asioita vain oman pääni sisällä. Toinen ongelmistani on tämä peliongelmani ja toinen on nämä jalkapohjakivut jotka ovat syynä olleet myös sairauslomaani.

Ajattelin olla myös tänne ketjuun rehellinen vihdoin peliongelmastani. Olen puhunut siitä muutamalle taholle aika avoimesti ja kun en ole saanut vastareaktiona ihan täystyrmäystä vaan lähinnä tsemppaussanomaa ja on pidetty hyvänä asiana sitä että olen hakemassa apua kuitenkin suht nopeasti. Uskallan kirjoittaa tännekin sitten aika rehellisesti kerrankin peliongelmastani. Vaikka se aiheuttaisikin vähän myös suuttumusta.

Eli syyskuussa valitettavasti repsahdin peleihin varsin pahalla tavalla. Kaikki alkoi pienestä ärsyyntyneisyydestä pelihimoja kohtaan syyskuun alussa ja menin taas typeränä kokeilemaan pelaamista ensin parilla kympillä. Niin kuin yleensä, niin nytkään tuota kokeilua ei olisi kannattanut tietenkään tehdä. Tästä alkoi minulla pelikierre joka johti tähän asti jopa elämäni kovimpaan repsahdukseen pelien kanssa.

Syyskuun aikana minulla upposi peleihin jopa noin tuhat euroa. Ja pieni osa tästä summasta on yhä maksamatta koska sorruin sitten pelihimoissani ja rahattomana kokeilemaan myös muita maksukeinoja kuin vain pankkisiirtoa. Eli tämä toinen maksukeino oli Siru, jonka avulla puhelimitse sain myös jonkin satasen verran yhteensä siirrettyä rahaa pelitililleni. Ja nämä rahat maksan vasta tulevaisuudessa muun puhelinlaskuni yhteydessä.

Ja rahoitin valitettavasti syyskuun aikana pelaamistani jopa myös muilla rahoilla kuin vain palkallani. Eli otin pikalainoja, en vain sen satasen verran vaan yhteensä 1100 euroa kahdesta eri paikasta. Kaikki lainarahoista ei mennyt pelaamiseen mutta osa meni, noin 300-400 euroa.

Juu, tuossa varmaan tännekin kirjoitettuna tuo olennaisin tieto pelaamisestani syyskuussa. Ymmärrätte tekin että en varmaan ihan aiheetta huolestunut omasta pelaamisestani ja peliongelmastani. Vaan kyseessä on tällä hetkellä aika iso ongelma.

Mutta pidän itsekin tärkeänä ja minulle on myös eri tahoilta todettu sitä että hyvä että olen itse aktiivisesti hakemassa apua. Ja melko nopeasti kuitenkin. Ennen kuin ongelma karkaa ihan käsistä. Nopeamminkin minulla olisi ollut mahdollisuus hakea apua mutta hyvä että edes nyt. Meillä pelaajilla on kai vähän sitä ongelmaa että yritämme ensin voittaa rahoja takaisin ennen kuin myönnämme edes itsellemme että nyt on ongelma kyseessä ja tarvitsen apua.

Hyvä asia tässä on nyt se että varsinkin kun olen töissä käyvä ihminen ainakin vielä vuoden loppuun asti niin laskujeni mukaan taloudellisesti handlaan vielä tämän tilanteen. Ei tässä lokakuussa paljoa nyt käydä missään tapahtumissa kyllä kun haluan että esimerkiksi kohta olevan joulun vieton vuoksi rahaa jää jonkin verran jopa säästöönkin.

Mutta se on hyvä ja tärkeä asia että ongelmiensa kanssa ei tarvitse olla yksin. Ja minulla on luottavainen fiilis sen suhteen että tälläkin kertaa tämä peliongelma on taas voitettavissa. Olen ollut yhteydessä erilaisiin auttaviin tahoihin (A-klinikka, takuusäätiö, välitystilin hoitaja, Klubitalo, läheiset, ja nyt vielä se vertaistukihenkilö) ja heidän viestinsä on tosiaan ollut ensisijaisesti se että hyvä että haen apua kuitenkin suht nopeasti ja hyvä että olen tajunnut itse tarvitsevani apua, sekä sitäkin esimerkiksi Takuusäätiöstä pidettiin hyvänä asiana että onnekseni en ole kuitenkaan tuon enempää lainaa ehtinyt ottamaan. Ja sieltä suositeltiin myös ottamaan vapaaehtoista luottokieltoa.

Juu, tässä nyt asiaa tännekin ketjuun kirjoitettuna rehellisesti tästä peliongelmastani. Aiempi kovin repsahdus oli ollut noin 800 euron luokkaa viime vuoden kesän lopulla mutta nyt meni vielä huonommin. Muuten repsahdukseni ovat kuitenkin olleet maltillisia, korkeintaan 300 euron tasoa per kuukausi.

Ja sitten on vielä nämä Jalkaongelmat jotka estävät tällä hetkellä työn teonkin. Tai jos olisi valmis tekemään töitä kärsien samalla noin kovista kivuista niin pahassa paikassa vielä kuin jalkapohjassa, jolloin kipu tuntuu lähes aina niin ei ne sitten työntekoa estäisi. Mutta minä en ole siihen pystynyt. Koska ovat ne kivut niin pirulliset.

Mutta usko on luja että täältä vielä tullaan taas. Vaikka jälleen tuntui siltä että koko taivas tippuu niskaan kun kaksi isompaa ongelmaa tosiaan muodostui taas ongelmiksi samoihin aikoihin. Mutta minä en lannistu, minä en anna periksi. Perkele!
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Sanovatten tuossa aamu-teeveen sääennusteessa että tänään olisi sateista ja huomenna sitten poutaisempaa. No tietää hyvää meitin talkoilla...
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Enpä ole koskaan ollut noin pitkässä työhaastattelussa, melkein puolitoista tuntia meni. Toinen kyseli ja toinen kirjasi koneelle varmaan kaiken mitä sanoin. Nyt sitten jännitellään ensi viikkoon.
No? Milloin kuuluu?
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Tommy Salo joutuu kahdeksi kuukaudeksi linnaan kun oli hieman ottanut hörppyä ennen autolla ajamista ja kärähti ratista. Tämä on käsittääkseni toinen kerta kun Tommy Salon hörppäykset kostautuvat ikävästi, edellisen kerran näin kävi Salt Lake Cityn olympialaisissa vuonna 2002.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tommy Salo joutuu kahdeksi kuukaudeksi linnaan kun oli hieman ottanut hörppyä ennen autolla ajamista ja kärähti ratista. Tämä on käsittääkseni toinen kerta kun Tommy Salon hörppäykset kostautuvat ikävästi, edellisen kerran näin kävi Salt Lake Cityn olympialaisissa vuonna 2002.
Ruotsi ei ole lutuurimaa. Niistä ensimmäisistä hörpyistä kaveri olisi jo ammuttu. Nämä jälkimmäiset hörpyt olisivat vain kivaa särmää menestyksekkään pelaajauran päälle.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Taisi olla ensimmäinen kerta kun tuntemistani jatkislaisista eri joukkueiden fanit tapasivat kahdessa jäähallissa samana päivänä. LPR toki suunniteltu juttu etukäteen, mutta nordiksen tapaamiseen annoin sykkeen kertomalla toiselle että toinen on siellä, joten käy moikkaamassa jos löydät. Ja löysi, ja kävi moikkaamassa. Ja näitä toisensa tuntevia minun tuntemiani palstalaisia ei todellakaan ole kovinkaan montaa (ehkä 10?).
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös