Niin on aika mennyt taas hurjan nopeasti ja ensi viikolla on jo juhannus. Justiinhan vietin joulua koronan vuoksi yksin täällä asunnollani. Mutta niin se aika vain menee eteenpäin.
Juhannussuunnitelmia minulla ei vielä ole ja niitä olisi nyt korkea aika jo alkaa kehittelemään. Ettei taas tule istuttua vain kotona koko jussia. Se ongelma on tässä viime aikoina ollut että olen herkästi jäänyt kotiin viikonloppunakin vaikka ne ovat olleet vapaina minulla ja kelit ovat olleet mainiot. Pitäisikin kai ideoida ohjelmaa vapaapäiville etukäteen niin se varmaan vähentäisi sitä kotiin jäämistä. Ainakin juhannukseksi voisi yrittää suunnitella vielä jotain häppeningiä. Tosin, olenko jo liian myöhään liikkeellä?
Juhannus minulla on kai vapaa töistä. Olen kyllä tarvittaessa luvannut tehdä juhannuksenakin töitä mutta vain tarvittaessa. Meillä nimittäin palasi tässä hiljattain töihin yksi pitkään sairauslomalla ollut henkilö kokeilemaan työntekoa. Jos olisi joutunut uudelleen sairauslomalle niin minä tekisin Jussin töitä. Nyt ei liene tarvetta.
Jussit on mennyt tässä viime vuosina lähinnä vain kotona tai jopa töissä olemalla. Edellisin juhannus kun oli jotain muuta ohjelmaa niin taisi olla se ikimuistoinen Jussi vuonna 2012 kun olimme veljeni ja hänen parin työkaverinsa kanssa jussia viettämässä lammen rannalla tämän toisen työkaverin kotona. Jussi oli tuolloin erittäin hauska ja myös alkoholin sävyttämä ja ikimuistoiseksi se juhannus nousi sitten jälkeenpäin kun veljeni menehtyi pari viikkoa tuon jälkeen ja nämä juhannusbileet jäivät viimeisiksi yhteisiksi hetkiksimme veljeni kanssa.
Lapsuudessa tuli taas monet Jussit juhlittua juuri noilla asuntovaunu-alueilla. Ja ne olivat myös hauskoja tapahtumia, minä kyllä viihdyin karavaariharrastuksen parissa. Minulla ja meidän perheellähän on vahva karavanaaritausta, olemme olleet karavaanareita ja nimenomaan siis SFC-liiton jäseniä eli ns. aitoja karavaanareita vuodesta 1988 lähtien, olimme ennen tosi paljon mukana Kanta-Hämeen yhdistyksen toiminnassa ja järjestimme monet treffit kyseisen yhdistyksen alueelle sekä isäni toimi muutaman vuoden yhdistyksen puheenjohtajanakin. Hienot muistot on minulla karavaanariharrastuksesta.
Mutta tänä vuonna voisi taas yrittää tehdä jotain erilaista juhannuksena. Nythän alkaa olemaan jo musiikkitapahtumiakin ympäri Suomea että jos johonkin päin lähtisi reissuun ja musaa kuuntelemaan? Jos ei muuta niin korkeintaan paikalliseen ravintolaan jossa juhannuksena esiintyy Tauski. Tähän naurava hymiö...
Minulla ei ole myöskään tapana työasioita miettiä kotona mutta tänään ajattelin hieman uhrata vapaa-aikaani työasioiden mietiskelyyn ja ideoida sitä mitä salaatteja voisi juhannukseksi lähettää asiakkaiden koteihin. Ei noita kuitenkaan kunnolla ehdi miettimään työaikana.