Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 313 878
  • 66 796

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Eilen tuli kesälomalistat ja viimeinen työpäivä ennen lomaa näyttäisi olevan sama päivä kuin milloin kesäolympialaisten pitäisi alkaa. Jännä sattuma.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tuohon mahdolliseen ongelmaani että nostan rahaa välitystililtä muka ruokaa varten mutta sitten pelaan kuitenkin rahat. Eikä ruokaan riitä varoja.

Älysin tänään kysellä eri kaupoista tilin avaamisen mahdollisuutta. Ja yhdessä kaupassa lähellä työpaikkaani olisi kenties mahdollista sellainen toiminta että ostaisin ruokaa kaupasta ihan normaalisti. Tilille kertyisi kulut ruokaostoksista. Ja sitten maksaisin ne pois laskulla kerran pari kuukaudessa.

Tämä olisi kyllä hyvä systeemi jos kauppa vaan suostuu minunkin kanssani tällaisen palvelun avaamaan. Yleensä eivät kyllä avaa tilejä kuin hoitokodeissa ja vastaavissa oleville mutta kun kerroin tilanteestani avoimesti niin on ihan mahdollista että saan tilin avattua tuonne.

Ja sitten jotain syystä myös sosiaalityöntekijältä täytyy kysyä suostumus tähän. Luulin ensin vain että pelkät välitystilin hoitajan tiedot riittäisi kaupalle mutta välitystilin hoitaja oli jostain syystä sitä mieltä että pitää suostumus kysyä myös sosiaalityöntekijältä.

Mutta en minä näe miksei tuollaista tiliä olisi mahdollista avata meidän muiden näkökulmasta katsottuna? Kun ei kauppa edes kuulemma peri tilistä mitään erillistä maksua. Ainoa kysymys pitäisi olla sitten että suostuuko kauppias tiliä avaamaan minun kanssani.

Minun kannaltanihan tuo olisi mielestäni todella hyvä ratkaisu tällä hetkellä. Täten minun tililläni ei ylimääräistä rahaa juuri pyörisi vaan laskut hoitaisi puolestani tietenkin minun rahoillani välitystilin hoitaja. Ja kun minun tililläni ei ole rahaa niin sitten ei ole tietenkään mitään millä pelata.

Ainoa vain että en usko että missään isossa kaupassa on tuollaista tilimahdollisuutta? Tämä kauppa mistä kysyin on pienempi lähikauppa siten varmasti myös kalliimpi kauppa työpaikkani läheisyydessä.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Kerrottiin tänään miehen lapselle alkoholismistani. En tiedä oliko se järkevää. Olen kuitenkin jutellut kasvatusalan asiantuntijan kanssa ja hän oli sitä mieltä että parempi on nyt jutella (kuin haudata asia). Kyseessä on kuitenkin sen luokan "salaisuus" että jossain vaiheessa se kuitenkin tulee esiin. Eikä se kuitenkaan oikeastaan ole mikään salaisuus vaan olen usein puhunut asiasta avoimesti. Myös lähisuvulle vaikka äitini olisi halunnut salata alkoholismini ja sanoa että vuosi jolloin olin poissa heidän elämästään johtui masennuksesta. No ei siitä nyt muuta...

Lapsen kanssahan kaikki alkoi siitä että hän tänään ihmetteli miksi meillä ei koskaan ole viiniä ruuan kanssa (aikuisilla) tai saunaoluita (kotona tottunut siihen). Että ollaanko me jotenkin niin sievisteleviä hänen takiaan. Mies (lapsen isä) kertoi että hän ei nyt vaan koskaan halunnut lapsen nähden käyttää alkoholia, se oli periaate hänelle. Sitten mies puristi minua kevyesti kädestä, katsoi minuun ja nyökkäsi. Tiesin että nyt olisi se hetki jolloin voisin kertoa että toisaalta meillä ei käytetä alkoholia koska olen alkoholisti ja menetän kontrollin alkoholin kanssa hyvin helposti ja siitä tulee pakkomielle. Lapsi oli että "oottakaa kun kerron äitille". Mies selvensi että äiti kyllä tietää jo. Tuon jälkeen juteltiin asiasta ja lapsen (teini-ikäinen) oli jotenkin vaikea ymmärtää että olin ollut joku "deegu". Yritin selittää mikä johti mihinkin (lyhyesti) ja missä tilanteessa ollaan nyt. Olen sitoutunut tämän perheen hyvinvointiin ja viinattomuuteeni.

Edit. Jotenkin nyt on tyhjä olo. En edes tiedä mihin tämä kaikki johtaa. En osaa lukea teiniä. Mieheni tuki on kuitenkin takana.
 
Viimeksi muokattu:

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Edit. Jotenkin nyt on tyhjä olo. En edes tiedä mihin tämä kaikki johtaa. En osaa lukea teiniä. Mieheni tuki on kuitenkin takana.
Tämä johtaa hyvään. Ei kai kukaan teiniä osaa lukea, mutta sillä ei ole mitään väliä. Rehellisyys maan perii.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Edit. Jotenkin nyt on tyhjä olo. En edes tiedä mihin tämä kaikki johtaa. En osaa lukea teiniä. Mieheni tuki on kuitenkin takana.
Hyvin tehty ja hyvään se johtaa. Iso luottamuksen osoitus nuorta kohtaan kun tuon kerroitte. Jollain aikavälillä saatte tuon korkojen kanssa takaisin kun nuori luottaa teihin omissa vaikeissa asioissa.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Vappu tulee ja me ollaan kahden mieheni kanssa. Pitää muistaa terveysturvallisuus (~korona-virus). Ehkä me keksisitään jotain tekemistä. Ihan kaksin... Vaikka ulkoilmaretki hyvillä eväillä.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Pakko varmaan käydä hetkeksi nukkumaan ja vetää vielä huomenna se yksi palaveri. Mutta sen jälkeen tulee vappu.

Pitkään sitä on odotettu.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Vähintään toisen on oltava korkeintaan avomies, koska kaksinaiminen lienee rikos Suomessa.
No ei sinänsä yllätä että bansku otti tämän esille, koska minulle tuli ihan sama mieleen tuon luettuani. Häiritsevän samanmielinen palstaveli tämä erittäin läheinen ystäväni.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Petteri Orpo. Siinä on kyllä niin luihun näköinen mies, että oksat pois.
Peter Orphan on itse asiassa tosi symppis ja mukava mies. Sillä on vain liian mulkku puolue johdettavana. Kiva tyyppi henkilökohtaisesti. Ei todellakaan mikään mulkku.

Liian kiva kaveri vetämään kokoomusta.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Munkin tekemistä pitäisi tästä aloitella. Jos muutaman reikämunkin (~rinkeli) tekisi. Hillomunkkeihin en tänä vuonna viitsi venyä.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Jos tämä tehtäisiin tänään, niin Marty palaisi vuoteen 1991. Mihin tää aika menee?
Ja olisiko nyky 17v yhtä ihmeissään vuonna 1991 kun Foxin esittämä poju 1955?
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Sihautin juuri auki vapun ensimmäisen tölkillisen... kolajuomaa. Hauskaa vappua vaan kaikille. Kohta lähden munkin paistoon...
 

Liitteet

  • 400208800838_48107~3.jpg
    400208800838_48107~3.jpg
    81,7 KB · kertaa luettu: 65

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Sihautin juuri auki vapun ensimmäisen tölkillisen... se EI ollut kolajuomaa.

Hauskaa vappua kaikille!
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Kaikki kaupan bulkkisimat on omenamehutiivistettä. No eipä siinä, onhan siideritkin laimennettua omenaviiniä mausta riippumatta.

Näin ne meitä kusettaa vuosikymmenestä toiseen.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tämä on siitä poikkeuksellinen vuosi että annoin mennä ohi juuri sen kummemmin panostamatta sekä pääsiäisen että vapun. Nyt vappuna minulla ei todellakaan ole mitään sen ihmeellisempää, ei munkkeja, simaa, ilmapalloja tai mitään muutakaan juhlallisempaa. On vain tavalliset ruoatkin ja niin edelleen.

Tämän kuun viime päivien sekoilut pelien kanssa oli viimeinen tikki sille päätökselle että en panosta vappuun nyt mitenkään. Kunhan sain edes rahaa sen verran suoraan rahapussiini nostettua että en sortunut pelaamaan ja on edes ylipäänsä jotain ruokaa nyt viikonloppunakin.

Enkä nyt juuri muutenkaan jaksa innostua näistä juhlapäivistä, joulu on sitten asia erikseen. Joulusta nyt jaksan innostuakin sentään mutta muuten en oikein ymmärrä miksi pitää olla tällaisia erikoisia päiviä. Kai sitä ihmiset osaisivat juhlia ja iloita kukin tavallaan muutenkin välillä ilman sen erillisempiä juhlapäiviä.

No, joulu on tosiaan vielä tällainen juhlapyhä jonka olemassaolon vielä ymmärrän vaikka olen minä sitäkin välillä miettinyt että miksi täytyy olla juhlapyhä erikseen. Hyvin voi syödä ja lahjojakin vaikka jaella muulloinkin ilman mitään juhlapäiviä.

No, oli miten oli niin minun vappuni kuluu lähinnä urheilua katsellessa. Nyt vappuaattonakin tulee luultavammin yhteensä sellaiset 12 tuntia katseltua urheilua sekä suorana että jälkilähetyksenä. Huomenna käyn siellä kuntoutuskeskuksessa grillaamassa ja tietenkin silloin lauantaina on saunakin.

Minunhan piti olla töissä koko vapun mutta se peruuntui koska olen sairauslomalla koko viikon. Ei sitten kuitenkaan jaksanut senkään takia innostua vapun juhlimisesta kun on sellainen ajatus että töissähän minun pitäisi olla.

En viitsi minnekään omalla nimellä tätä kirjoittaa ja missään omalla nimellä ja kasvoilla huudella mutta tämä sairausloma on ollut minulle vähän kuin lomaa. Kun sairauslomani syy on nuo kipeät jalat ja eivät ne minua aina vaivaa. Työn tekoa se kuitenkin haittaa todella paljon sillä jalat oli silloin edellisinä työpäivinäkin todella kipeät. Mutta onhan tuo kivun ailahtelevaisuus rassannut mieltäni jo melko pitkään. Joskus kivut vaivaavat ja joskus taas ei. Mutta silloin kun ne vaivaavat on kivut todella kovatkin. Että siinä mielessä sairausloma oli todellakin perusteltu.

Mutta ei tässä nyt kuitenkaan mitenkään huonossa kunnossa ole oltu kuten vaikka jossain flunssassa. Ei tässä silti viitsi käydä kuin korkeintaan ruokakaupassa pakosta ja lenkkeilyäkin välttelen. Onhan tämä siis ollut tällaista pakkohuilia.

En osaa välttämättä selittää miksi mutta tämän kertainen sairauslomani on käynyt ihan lomastakin. En tätä nyt todellakaan huutele kuin täällä tosiaan mutta ehkä te ymmärrätte mitä tarkoitan. Palkassahan tuo sitten kyllä valitettavasti näkyy. Kun en päässyt vappurahojakaan tienaamaan.

Tilanteeni on kiharaisen ongelmainen. Se missä kunnossa tein töitä edellisissä työvuoroissa niin eihän se ollut enää oikein edes ihmisarvoista elämää, heh. Kivut oli kyllä siis tosi pahat. Mutta ei täällä kotona jalat niin kipeät enää ainakaan onneksi ole. Ja olisihan se kyllä ihan hirveää jos se kipu olisikin jatkuvasti läsnä.

No nyt tästä tuli taas? tällaista toistoa kun yritin selittää tuota tllannettanikin. En jaksa kuitenkaan muutoksia enää tekstiini tehdä. Kahta päivää vaille kaksi viikkoa tässä tulee nyt vapaalla töistä ainakin oltua. Ensi keskiviikkona sitten ainakin kokeilemaan sitä työntekoa taas. Ensi viikolla kuitenkin kehtaa taas jo enemmän liikkuakin koska ei minulla silloin enää ole sairauslomaa mutta viikon alussa on kaksi vapaapäivääkin.

Hauskaa vappua silti kaikille jotka tällaista vappua viettävät. Ei minulla sitä vastaan ole jos jotkut/melko useat vappua viettävät.
 

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
@vilperi Ei missään laissa sanota että sairauslomalla pitää olla kurja ja kipee. Jos työkyky ei riitä töihin, ollaan saikulla. Jos kunto on sellainen että kykenee normaalia elämää elämään ja nauttimaan siitä - antaa mennä vaan. Et ole velvoitettu todistelemaan että sinulla on kurjaa.
Meillä oli kerran töissä yksi täti, joka otti viikonlopun yli kestävän sairasloman. Syynä oli töissä kipeytyvät kantapäät, kun joutuu niin paljon päivän mittaan kävelemään. Sunnuntaina tuli facebookiin postaus: "Olipa ihana viikonloppu. Kaksi päivää kierrelty kävellen Tallinnan vanhaa kaupunkia ja tutkittu kaikki mahdolliset ennen tutkimattomat paikat."
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Nelosella on joku Stigin ja Apulannan vappukonsertti. Se on toteutettu jossain green screenillä ja ollaan virtuaalisesti Senaatintorilla. On muuten rehellisesti sanottuna melko typerän näköinen viritelmä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös