Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 308 376
  • 66 753

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Kyllä on lähes mahdottomaksi muuttunut työnteko tässä viime päivinä. Niistä jalkakivuistani olen kyllä jo tänne kirjoitellutkin välillä, kantapohjathan minulla on varsinkin kipeänä olleet. Nyt olen alkanut kuitenkin aktiivisesti jumppaamaan ja voi varovaisesti sanoa että se kipu on hellittänyt hieman.

Mutta nyt on sitten niin mitättömiltä kuullostavissa paikoissa kuin pikkuvarpaissa ihan mahdottomat kivut välillä. Pikkuvarpaista kynsi jotenkin kuoriutunut varpaan päältä vähän pois ja nyt varpaat on todella kipeät. Kipu tuntuu etenkin silloin kun varpaat osuvat johonkin kuten töissä työkenkiin kävellessä. Ja se kipu on siis nyt sitten välillä erittäin paha. Ja työntekokin on jo nyt sitten niin ja näin, pystyykö sitä edes töitä tekemään vai pitääkö hakeutua sairauslomalle.

No, kyllä minä sinnikkäästi vein tämän työviikon päätökseen ja nyt on sitten kolme vapaapäivää. Mutta näkyihän tuo kipu kuulemma töissä jo kävelyssäni, oli kuulemma varovaisen näköistä. Ei vain pystynyt kävelemään nopeammin kun sattui.

Ja sellainen muutos tehtiin yhden työkaverin kanssa että minä jaoin kylille lähtevät ruoat ja hän hoiti salin, niin en joutunut kävelemään sitten töissä läheskään niin paljoa. Onneksi siis ymmärrystä ja joustoa ainakin löytyy.

Ja en minä tässä nyt mene vain kivusta kärsien. Vaan maanantaina on lääkäri jälleen, nyt varsinkin noiden pikkuvarpaiden takia. Ja on minulla varattuna jo jalkahoitoaikakin.

Siis saattaa kuullostaa naurettavalta kun kipu on tosiaan pikkuvarpaissa mutta voin sanoa että on kyllä välillä niin mahdottoman kova särky. Ja vedän nyt siis päivittäin myös niitä Burana600-tabletteja. Ne on lääkkeitä mitä minulla nyt on ollut, maanantaina voi olla jo muut lääkkeet käytössä.

Se on niin ikävää kun muuten viihtyisin töissä mainiosti niin pitää olla tällaiset kivut. Ja kävelylenkillekin piti äsken lähteä mutta ei pystynyt kipujen takia.
 

Mustanaamio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Moottoripyöräkausi ei sitten oikein ehtinyt edes alkaa. Rip kortti.
Ei saisi ei, mutta tälläistä vain tapahtuu. Elän joka päivä ja kuolen vain kerran. En voi jättää asioita tekemättä siksi, että jotain ikävää voi tapahtua. Tosin ilman ajokorttia ei ole kovin mukavaa ja helppoa liikkua. Pitänee hiukan tai aika paljon muuttaa tekoja. Mieli tulee toivottavasti viipeellä perässä. Totuus on, että vauhti vie pelon. No, poliisille en pärjää, joten nöyrää poikaa pitää nyt olla. Turhaa on uhota ja kiukutella, vaikka harmittaa. Toivottavasti tämä oli nyt viimeinen kerta tälläiselle taparikolliselle. Saanen syksyllä takaisin, niin junnu pääsee hallille. Taitaa iskää hävettää.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Moottoripyöräkausi ei sitten oikein ehtinyt edes alkaa. Rip kortti.
Ei saisi ei, mutta tälläistä vain tapahtuu. Elän joka päivä ja kuolen vain kerran. En voi jättää asioita tekemättä siksi, että jotain ikävää voi tapahtua. Tosin ilman ajokorttia ei ole kovin mukavaa ja helppoa liikkua. Pitänee hiukan tai aika paljon muuttaa tekoja. Mieli tulee toivottavasti viipeellä perässä. Totuus on, että vauhti vie pelon. No, poliisille en pärjää, joten nöyrää poikaa pitää nyt olla. Turhaa on uhota ja kiukutella, vaikka harmittaa. Toivottavasti tämä oli nyt viimeinen kerta tälläiselle taparikolliselle. Saanen syksyllä takaisin, niin junnu pääsee hallille. Taitaa iskää hävettää.
Jos moottoripyörällä kaahaamalla sait korttisi hyllylle, niin ihan oikein kävi. Juuri tällä viikolla luin uutista, missä moottoripyörällä mainiossa kiihdyttelypaikassa prätkällä hurjastellut sankari ajoi pyöräilijän päälle ja tuo polkupyöräilijä kuoli. Jo se, että itsellesi jotain sattuisi, aiheuttaisi todennäköisesti aikamoista surua ja kipua läheisillesi, mutta yleensähän noissa vielä menee joku syytön ja ulkopuolinen osapuoli. Liikenne ei ole paikka hurjastelulle, siellä on muitakin.
 

penalalli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Leeds United
Teloitusryhmä Väänäsen kapteeni Ossi on valittu kiekkoleijonaksi.
Onnittelut, kaiketi.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Pikkuipana taas meillä hoidossa. Kysy sitten että "Tykkääkkö saa vaali musta?" Sanoin että tottakai, vaari rakastaa sua. Pikkuneiti kysy sitten että "mitä se on se kun lakastaa...?". Sanoin että että se on sitä kun välittää toisesta niin paljon että haluaa että sillä on kaikki hyvin ja ja että hälle ei tapahdu ikinään mitään pahaa. Ja että haluaa auttaa aina jos toinen tarvii apua. Se miätti hetken, ja sano sitten että "No sitten määki lakastan sua, vaali." Kyllä vanhalle, kyyniselle kriminaalille , tuli tippa linssiin. Useempikin.
 

redpecka

Jäsen
@vilperi Muistaakseni et tykännyt juuri pesusta tulleiden lakanoiden tuoksusta ja tunnusta. Minä päinvastoin. Ihan luxusta nyt kun kohta pääsee pujahtaa sisään. Tuoksuu se puhtaus tänne tietsikkakirjoituspöydälle asti.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
@vilperi Muistaakseni et tykännyt juuri pesusta tulleiden lakanoiden tuoksusta ja tunnusta. Minä päinvastoin. Ihan luxusta nyt kun kohta pääsee pujahtaa sisään. Tuoksuu se puhtaus tänne tietsikkakirjoituspöydälle asti.

Joo, en tykkää. Olen siinäkin mielessä outolintu. Tiedän kyllä että sinä olet enemmistössä tässä asiassa. Aika monethan noista juuri pesusta tulleiden lakanoiden tuoksusta ja tunnusta pitää. Minä en vain tykkää, ne on liian sileitäkin nukkumiseen ja se tuoksu on yyh.

No, eilen ja tänään aamulla innostuin taas tuttuun tapaan ja tapaan mitä olen kaivannut pienen tauon jälkeen. Minullahan on tapana koota itselleni kaikista suorista urheilulähetyksistä tekstitiedostoon sellainen ohjelmataulukko, näkee kaikki liveurheilulähetykset sitten samasta paikasta.

No eilen taas innostuin ja riemastuin. Jes! Tuleeko tätä liveurheilua taas näin paljon etenkin nyt lauantaina ja huomenna sunnuntaina. Ja jo tuota innostumisen tunnetta olin kaivannut, ja mikä onkaan asian laita sitten kun pääsee nauttimaan siitä liveurheilusta.

Urheilu on minulle tärkeä asia. Tykkään kyllä urheilla itsekin mutta nyt se liikkuminen on epävarmaa valitettavasti. Eilen kun piti lähteä kävelylenkille ja käydä samalla kaupassa niin etenkin niihin pikkuvarpaisiin tosiaan sattui jo heti niin paljon että näin parhaimmaksi käydä pyörällä siellä kaupassa. Oli sitä kipua pyöräillessäkin mutta pääsi ainakin nopeammin takaisin kotiin.

No, urheilu on minulle siis tärkeää kuitenkin. Normaalisti ja terveenä liikun aktiivisesti ja sitten seuraan taas urheilua paljon. Se on minulle lähes huumetta ja nautintoa. Minulla on nyt siis käytössä paketti Viasatin urheilut ja Cmoren urheilut. On siinä samassa paketissa myös Telian liigapassi mutta se nyt kai on ihan turhake kun on myös tuo Cmore. Ei vain kai ollut erikseen tarjolla pakettia pelkällä Viasatilla ja Cmorella.

Ja tiedän että nuo liveurheilulähetykset näkee myös tietyiltä sivuiltakin netistä. Koottuna samalle sivustolle. Mutta jotenkin vain tykkään aina koota itsellekin tuollaisen listan vaikka se aika työlästä onkin.
 
Viimeksi muokattu:

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Kohta tässä pitäisi laittaa siivous käyntiin. Tai olen minä nostellut tuolit pöydille ja muutenkin järjestellyt tavaroita. Eilisistä teinin mukavista sanoista ei ole enää jäljellä kuin muisto. Hän otti vähän pulttia kun kuuli että olisi siivousta. Minä olin kuulemma ihan hänen kiusakseen järjestänyt siivouksen tälle päivälle. Ja hän ei kyllä vittu yhtään kusista nurkkaa täällä luuttua. Täytyy kyllä sen verran korjata (teille, en minä tuota teinille sanonut) ettei täällä kukaan kuseksi nurkkiin, ei edes kissa.
 
Viimeksi muokattu:

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kohta pitäisi mennä taas kerran siirtelemään puita paikasta a paikkaan b. Pihatyöt alkaa ensi viikolla ja sen takia pitää saada piha tyhjäksi. Tuo polttopuiden siirtely on turhauttavaa hommaa, mutta koitan ajatella positiivisesti että käy hyvästä liikunnasta. Kuukauden kuluttua ne pitää siirtää taas... :D
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Kohta tässä pitäisi laittaa siivous käyntiin. Tai olen minä nostellut tuolit pöydille ja muutenkin järjestellyt tavaroita. Eilisistä teinin mukavista sanoista ei ole enää jäljellä kuin muisto. Hän otti vähän pulttia kun kuuli että olisi siivousta. Minä olin kuulemma ihan hänen kiusakseen järjestänyt siivouksen tälle päivälle. Ja hän ei kyllä vittu yhtään kusista nurkkaa täällä luuttua. Täytyy kyllä sen verran korjata (teille, en minä tuota teinille sanonut) ettei täällä kukaan kuseksi nurkkiin, ei edes kissa.

No joo, en yhtään ihmettele että teinillä ääni muuttui kellossa. Eihän tuo siivous nyt minunkaan lempipuuhiani ollut teininä, ja tuskin kovin monen muunkaan teinin. Mutta pakkohan se on joskus siivotakin.

Olen vain huomannut sen että kun minullakin on kokemusta sekä siitä että siivosin asuntoni aikoinaan todella harvoin niin se siivousurakka oli kerralla sitten vaikeampi ja raskaampi kuin mitä verrattuna nykyiseen tilanteeseeni että siivoan asuntoni itse asiassa kaksi kertaa viikossa. Ainakin imuroin asuntoni pari kertaa viikossa niin vaikka siivouskertoja on enemmän niin ei asunto mene niin likaiseen kuntoon koskaan ja siivouksessa pääsee helpommalla.

Olen tällaisen huomion tehnyt ja siksi siivoan nykyään useammin kuin ennen. Ja sama on tiskaamisenkin kanssa, kun tiskaa joka toinen päivä niin itse asiassa pääsee helpommalla kuin silloin kun tiskasi jotain tyyliin kerran viikossa.

En nyt sano että nämä huomioni koskevat millään tavalla Iisopin tilannetta mutta olenpa itse pannut tällaiset asiat merkille ja siksi nykyään siivoan ja tiskaan useammin. Ja huomenna ajattelin siivota sitten perusteellisemmin myös. Pyyhkiä pölyt, likatahrat pois ja imuroida sekä luututa lattiat. Kun tukihenkilöni tulee asunnollani käymään maanantaina niin onpahan sitten siistiä.
 

Gennadi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, R.I.P M-juna, Ketterä

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Miksi renkaiden ja auton lampun vaihtaminen on aina niin vittumaista hommaa?

Lähtee yleensä menemään hyvin, sitten renkaissa ei olekaan merkintöjä siitä mihin suuntaan ne pitäisi laittaa. Sitten kun googlaat asian selviää että ne voi laittaa ihan miten huvittaa. Seuraavaksi haluat istuinalustan joten otat jonkun pahvilaatikko jäänteet haltuusi jossa näyttää olevan kuivunut tai maalia. Tunkki uppoaa yllättävän pehmeään maaperään joten etsit sementtilaatan jonka päälle tunnin voi laittaa. Sementtilevy on kuitenkin niin paksu että se ei tunkin kanssa mahdu auton alle joten joutuu kaivelemaan vähän maata.

Kun olet saanut renkaat vaihdettua alat säätämään etulamppua. Yksinkertainen homma, mutta se saatanan klipsi joka pitää vanhaa lamppua paikallaan ei suostu yhteistyöhön edes väkivallalla. Lopulta saat sen auki ja uuden lampun paikalleen. Nyt alat miettimään miten helvetissä se klipsi ei mene enää paikalleen ja minkä Jumalan tai vastaavan tahon olet suututtanut. Pitkällisen taistelun jälkeen saat sen paikalleen ja selkäsi on kipeä kumarassa olemisesta.

Tämä suoritetaan tihkusateessa, koska sää ei ole huomenna yhtään parempi ja silloin vietetään krapulaa.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013

Faktalaatikko by @Arnold
- Scooter ei ole koskaan ollut eurodancea
- Eurodance on pääsääntöisesti kaava miesräpit + naiskertsi + laukkabasso
- Scooter on toki jätti, mutta yleisesti ottaen liittyen elektroniseen tanssimusiikkiin. Hieno orkesteri!
 
Viimeksi muokattu:

Mustanaamio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Jos moottoripyörällä kaahaamalla sait korttisi hyllylle, niin ihan oikein kävi. Juuri tällä viikolla luin uutista, missä moottoripyörällä mainiossa kiihdyttelypaikassa prätkällä hurjastellut sankari ajoi pyöräilijän päälle ja tuo polkupyöräilijä kuoli. Jo se, että itsellesi jotain sattuisi, aiheuttaisi todennäköisesti aikamoista surua ja kipua läheisillesi, mutta yleensähän noissa vielä menee joku syytön ja ulkopuolinen osapuoli. Liikenne ei ole paikka hurjastelulle, siellä on muitakin.
Jos yleensä ylinonopeudesta johtuvissa tilanteissa kuolisi joku, niin tuo luku olisi ehkä 20 000-30 000 kuollutta. Oma törttöilyni kipuilee lähinnä itseäni, eikä siitä sen kummempaa, pyrin vilpittömästi parempaan tulevassa elämässä. Tälläinen taparikollisuus ei ole edes kovin kannattavaa.
Tuo mihin viittasit, niin siitä en tiedä, mutta helvetin moni syytön on myös tappanut muita esim. kääntymällä eteen ja mitään ylinopeusia ei ole ollut. Ehkä nämä syyttömät ovat aikaisemmin suuriäänisesti vaatineet julmia kohtaloita toisille.
Oikeuskäytäntöön toistaiseksi kuuluu tuottamuksen asteen määrittely joka suhteutetaan seurauksiin. Rangaistukset kärsitään ja sittemmin elämä jatkuu. Jos tapaukset toistuu niin asteikko kovenee. Nämä ovat säännöt meille kaikille, vaikka itsestä tuntuisi, että eivät nuo minua koske, koska en koskaan syyllisty mihinkään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös