Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 276 437
  • 66 539
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers
Se on keksitty jo ajat sitten. Sen kansankielinen nimi on "Jatkoajan keskustelupalstan politiikkakeskustelu". Täysi häkä päällä jo vuodesta Jeesus eikä määränpäätä näy.
Ero vasemmiston ja oikeiston välillä ei ole jana vaan kehä. Mitä kauemmas toisistaan menevät, niin sen lähemmäs toisiaan tulevat. Jäljellä on aivan samanlaista turhanpäiväistä paskaa, oli sitten äärivasemmalla taikka -oikealla.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Ero vasemmiston ja oikeiston välillä ei ole jana vaan kehä. Mitä kauemmas toisistaan menevät, niin sen lähemmäs toisiaan tulevat. Jäljellä on aivan samanlaista turhanpäiväistä paskaa, oli sitten äärivasemmalla taikka -oikealla.
Kyllähän se vähän näin menee. Ja mitä enemmän ikää tulee, sitä vähemmän jaksaa miättiä eres koko asiaa. Mulla on rajattu aika täälä planeetalla, niin koitan keskittyä politiikan sijaan viinaan, vittuun ja vittuiluun.
 

Skruf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Kärpät
Noniin, nyt on otettu ensimmäinen koronarokote, Pfizeriä antoivat. Helkkarin sujuvasti toimi rokotus Ouluhallissa. Eniten meni aikaa kun istui seuranta-alueella sen vartin, ite rokotuksessa ja seuraavan ajan varauksessa meni alle 5 minuuttia.

PS. Olipa ne hyvät kahvit jotka keitin äskettäin.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, Eddie Howe, Sir Bobby, Rock of Gibraltar
En mä sano että jalkapallossa paljon spekuloitaisiin Suomen jatkoonpääsemistä.
Venäjästä voitto tai tasuri niin ollaan aika varmasti jatkossa. Onko se sitten lohkokakkosena vai lohkokolmosena? Se riippuu sitten muiden pelien tuloksista, mutta hyvissä asetelmissa ollaan jatkopaikkaa ajatellen.
Suomi on vähintään lohkokolmonen mikäli

Belgia voittaa Tanskan, Suomi häviää Belgialle max 2 maalilla niin silloin kaiketi ainoa tilanne milloin Suomi on lohkojumo on se että Tanska-Venäjä päättyy tuloksiin 2-1, 3-2 tai 4-3 jne koska kaikkien ollessa silloin 3 pisteessä Suomella olisi keskinäisistä peleistä vähiten tehtyjä maaleja.

Jatkopaikka tuskin irtoaa maalierolla -2 joten sen takia bussin parkkeerauksen pitää onnistua täydellisesti. Turkilta vois toivoo apuja A-lohkosta päättämällä Sveitsin kisat. Myös ainakin E lohkossa voidaan vetää helposti siten että lohkokolmosen asema ei ole häävi.
Suomihan taitaa olla lohkokakkonen jopa niillä ehkä kaikkein todennäköisimmillä tuloksilla, eli että Belgia voittaa Tanskan ja Suomen, ja Tanska voittaa Venäjän. Suomi, Tanska ja Venäjä olisi kaikki kolmessa pisteessä ja jos kaikki keskinäiset esim 1-0, niin Venäjä putoaa kaikkien pelien maalieron perusteella pois vertailusta ja Suomi voittaa Tanskan keskinäisen pelin perusteella. Näinko se menisi? Mutta jos Tanska voittaisi Venäjän kahdella maalilla, menisikö se Suomen edelle?

Tanskan voitto Belgiasta ja DEN-RUS tasuri olisi tietysti Suomelle myrkkyä ja vaatisi sitten pistettä tosissaan pelaavalta Belgialta että Suomi pääsisi edes lohkokolmoseksi. Neljällä pisteellä joku (Venäjä) jäisi tällöin lohkon jumboksi, joka olisi aika tyly kohtalo sekin.

Ehkä vähän ennenaikaista, mutta tiukkaa voi tulla.
Jos nyt todennäköisyyksiä lähdetään hakemaan, niin Belgia voittaa Tanskan sekä Suomen ja Suomi jää niukasti ulos jatkopeleistä. Niin tai näin, niin nämä kisat osoittivat sen, että vaikka kisapaikkaa ei suoraan karsinnoista saatukaan vaan Nations Leaguen kautta, niin Suomi täytti saappaat hyvin.
Jos olen oikein ymmärtänyt, niin Belgian voittaessa Tanskan on ihan mahdollista, että Suomi menee kolmellakin pisteellä lohkokakkosena jatkoon, kunhan Huuhkajat ei häviä b-belgeille monella maalilla ja Tanska voittaa Venäjän (1-0). Ehkä.
Jos Belgia voittaa Tanskan 1-0 ja Suomen samoin 1-0 ja Tanska voittaa Venäjän 1-0, niin Suomi jatkossa. Tässä yksi skenaario.
Eihän tuota tiedä miten käy, jos Den-Rus päättyy 1-0. Tuolloin käytännössä ulos jää se, joka häviää eniten Belgialle. Näen kyllä mahdollisuuden, että Suomi häviää 4+ maalilla.

Jos Tanska voittaa Venäjän yli yhdellä maalilla, niin kolmen tasurissa Tanska on keskinäisten maalierolla paras, Suomi toiseksi paras ja Venäjä jää rannalle.

Jos Tanska voittaa 2-1 (tai 3-2 jne), niin Suomi jää ulos vähempien tehtyjen maalien takia.

Nämä siis olettaen, että Belgia kävelee lohkosta pois 9 pojoa plakkarissaan.

Jos kolmikon pelit menee ristiin 1-0 ja vähintään 2 joukkuetta pelaa saman heikoimman tuloksen Belgiaa vastaan (esim. 3-0), niin ratkaisevat keltaisista ja punaisista korteista saatavat rikepisteet. Jos nämäkin tasan, niin ratkaisee karsintaranking ja tässä Suomi on huonoin.

Näin ainakin esim. Wikipedian mukaan.
Onko Suomi nyt varmasti 3.?
Miten Tanska voi mennä ohi kun hävisi keskinäisen, vai onko se vain maalierosta kiinni?
Meneekös tämä nyt niin, että jos Suomi häviää Belgialle 1-0 ja Tanska voittaa Venäjän 1-0, niin Tanska menee Suomen ohi tehtyjen maalien perusteella vai ratkaiseeko keskinäinen peli?
Mitenkäs sitten se keskinäisten pelien tulos joka kanssa otetaan huomioon? Se on venäjälle 1-0.
 

Mustanaamio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Minulla on kokemusta, olen ajanut supikoirakolarin ja kyseinen supi lähti Volkswagenin etukulmasta ilmeisesti maatakiertävälle radalle kun en sitä mistään löytänyt.
Niin minullakin, useita on tunnolla. Pidin aikoinaan loukkuja eräällä lintujärvellä, kunnes joku "luonnonsuojelija" hyppi ne luttuun ja heitti järveen. Ilmoitti myös olevansa eläinten suojelija ja luonnon ystävä. Haistatin vehkeen jä nyt on haapanat ja sotkat popsittu parempiin suihin. Ei tarvitse ihailla poikueita saatika mitään muutakaan. Nyt kannatetaan metsästyskieltoja, kun samat tolvanat on ensin osallisena elinympäristön poistamisessa ja vieraslajien runsastumisessa. Meinaakohan hipit, että viitsisin loukuttaa pienpetoja ja sitten vain Etelä-Euroopassa syödään riistaa? Itsellä Browninki ruostuisi hirvensarvissa? Sellainen täi-valtio, kuin Malta esimerkiksi sikailee estotta ja jos mennään Välimerestä yli niin meno muuttuu kuvottavaksi, saatika mitä killisilmät tekee Aasiassa.Täällä kotomaassa vittuillaan sitten minulle ankarasti, kun yritän hiukan toteuttaa geeneissä olevaa ikiaikaista selviytyjän viettiä, Degeneroituneet ja geeniperimältään häiriintyneet yksilöt eivät metsästysviettiä tunne, mutta meitä on vielä muutamia saamamiehiä, alkuperäisiä metsästäjä keräilijöitä ja sotureita.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF, sympatiapisteet Ässille
Minulla puhelimessa soitto/herätyskello äänenä Guns n rosesin kappale you cold be mine kappaleen alku. Mites muilla palstalasilla? Puhelimen oma soitto ääni vai joku muu?
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Minulla puhelimessa soitto/herätyskello äänenä Guns n rosesin kappale you cold be mine kappaleen alku. Mites muilla palstalasilla? Puhelimen oma soitto ääni vai joku muu?
Ihan perusasetus päällä. En jaksa laittaa mitään biisejä soimaan, kun aina Iggyn Passengerin alkaessa soimaan aloin kaivelemaan puhelintani.
 

D.Santon

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Liiga.
Minulla puhelimessa soitto/herätyskello äänenä Guns n rosesin kappale you cold be mine kappaleen alku. Mites muilla palstalasilla? Puhelimen oma soitto ääni vai joku muu?

Ramonesin Chinese Rock soittoäänenä ja puhelimen oma herätys. Joskus vanhassa luurissa oli Raining Blood herätysäänenä, voisi jopa sanoa, että sen ansiosta en kertaakaan nukkunut pommiin.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Joku vitun vingutus mulla soi. Vaan jos pitää herätä seitsemän maissa, niin mulla soi kello 6.39 tai 6.53 tai 6.57; ei koskaan tasatunteja eikä pyöreitä lukuja. Ei edes viitoseen päättyviä, nekin on satanasta.
 

ace

Jäsen
Slipknotin Unsainted on soittoäänenä. Ei ihan siitä kohtaa biisiä minkä haluisin, mutta kun en itse osaa soittoääniä tehdä/muokata.
 

KaljaVeikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
235, Karjala-lippis
Mulla on ollut soittoäänenä niin pitkään kun kännyköihin on oikeita piisejä saanut kasarin Teenage Mutant Ninja Turtles-tunnari. Enkä saatana vaihda vaan menen tuolla loppuun asti.

Ja herätysäänenä on niin vittumainen sireeni kuin vain mahdollista koska kappaleet ei toimi siinä hommassa meikälle. Vaikka olisi kuin metalliörinäräiskettä niin jatkaisin tyytyväisenä unia. Kokeiltu on.

T: KaljaVeikko 33v.



 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Minulla on kokemusta, olen ajanut supikoirakolarin ja kyseinen supi lähti Volkswagenin etukulmasta ilmeisesti maatakiertävälle radalle kun en sitä mistään löytänyt.

Ajoin kans kerran supikoirakolarin. Mökkitiellä kasvoi saniaiset sisäluiskassa ja tie on auton leveys +0,5 m. En nähnyt puskasta renkaan alle hypännyttä pienen oravan kokoista supikoiranpentua lainkaan. Meikäläisen siitä täytyi olla yli ajanut, koska seuraava lähtijä asiasta pari tuntia myöhemmin soitti.

Poron kanssa olen kerran kolaroinut ja metson kanssa on pari kertaa pitänyt läheltä. Samoin koiran kanssa. Jonkun vapaana ollut dobermanni tms. vahtikoira singahti yks kaks tielle Lukonmäessä.
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Kävin 9 vuoden tauon jälkeen uusimassa rillit specsaverssilla. Eipä tuo näkö ollu mihinkään muuttunu, mutta melko naarmuillahan nuo on.

500e tuo nielas.

Edit.

Soittoäänenä toimii Kanye Westin Black Skinhead.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös