Mainos

Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

• 5 638 366
  • 67 750

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Hitsit vie ja pois. Näin sitä elo heittelee. Tarjottiin uutta duunipaikkaa, huntteri soitteli tuossa viime viikolla. Taidan ottaa vastaan. Palkka aika lailla sama, mutta duuni on just sitä mitä mä 1) haluan tehdä 2) osaan. Pääsen noista kirjanpidon jutuista ja systeemeistä pois, ainakin pääosin.

Lomat täytyy vielä tosin sopia, en mä suostu tätä kesää olla lomatta. Ja palkattomana sellaisena. Ei liene kynnyskysymys.
Vastahan minä äskettäin täällä ihmettelin, että etkös sinä juuri vaihtanut töitä. Taidat tehdä jotain aika hyvin, kun perääsi tuolla lailla soitellaan. Onneksi olkoon uudesta työstä.

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Vastahan minä äskettäin täällä ihmettelin, että etkös sinä juuri vaihtanut töitä. Taidat tehdä jotain aika hyvin, kun perääsi tuolla lailla soitellaan. Onneksi olkoon uudesta työstä.
No kiitos.
Ei tämä ole vielä kirkossa tai muussakaan kuuluteltu. Rahan perässä en juokse, mutta työnkuva todellakin houkuttaa. Olisi sellainen homma mikä on mun intohimo. Haasteita olisi tarjolla, mutta juuri niitä mistä nautin. Eikä potkia porukkaa ”lomalle”.

Kait mä jotain sitten osaan.

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Upeeta Ville upeeta, KuPS
Viikonlopun reilun 15 miljoonan lottopotti meni pienelle Palonurmen kylälle, oliko se nyt viiden hengen porukka joka sen voitti. Nykyäänhän tuo kylä on Nilsiän kautta osa Kuopiota, mutta anyway nyt somessa törmää kommentteihin "Hyvä että meni pienelle paikkakunnalle".

Mitä hyvää siinä on? En nyt halua sen enempää oletuksia tehdä, mutta jos voitto meni paikkakuntalaisille niin todennäköisesti voittoporukka koostuu jostain kuudenkympin ja kuoleman välillä olevista ihmisistä jotka eivät tule ikinä käyttämään noita rahoja mihinkään vaan ne jäävät homehtumaan pankkitilille "pahan päivän varalle". Ehkä kerran käyvät Tahkolla ja toisen kerran Kuopiossa Rauhalahdessa.

Tulee ihan mieleen se kun eräs jyväskyläinen voitti ison lottopotin niin käyttäkohteet oli "keittiöremontti ja matka Tallinnaan". Joo, jokainen tekee tai on tekemättä rahoillaan mitä haluaa, mutta vittu oikeesti.

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Viikonlopun reilun 15 miljoonan lottopotti meni pienelle Palonurmen kylälle, oliko se nyt viiden hengen porukka joka sen voitti. Nykyäänhän tuo kylä on Nilsiän kautta osa Kuopiota, mutta anyway nyt somessa törmää kommentteihin "Hyvä että meni pienelle paikkakunnalle".

Mitä hyvää siinä on? En nyt halua sen enempää oletuksia tehdä, mutta jos voitto meni paikkakuntalaisille niin todennäköisesti voittoporukka koostuu jostain kuudenkympin ja kuoleman välillä olevista ihmisistä jotka eivät tule ikinä käyttämään noita rahoja mihinkään vaan ne jäävät homehtumaan pankkitilille "pahan päivän varalle". Ehkä kerran käyvät Tahkolla ja toisen kerran Kuopiossa Rauhalahdessa.

Tulee ihan mieleen se kun eräs jyväskyläinen voitti ison lottopotin niin käyttäkohteet oli "keittiöremontti ja matka Tallinnaan". Joo, jokainen tekee tai on tekemättä rahoillaan mitä haluaa, mutta vittu oikeesti.
Taannoin kun se jättimäinen eurojackpotti osui jonkun kyläpahasen mummoporukalle, niin eikös se yksi mummeli tokaissut, että voisihan tällä n.9 miljoonalla vaikka ostaa itselleen uuden Toyota Yariksen. Joo joo, osta ihmeessä, mutta sinulla on silti vielä 8980000€ käytettävänä ihan mihin sinä itse haluat.

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
On muistoja joita en omalta työuraltani varmaan ikinä unohda. Yksi hauskimpia muistoja on kun meillä oli aikoinaan tapana eräällä tietyllä pienellä porukalla leikkimielisesti naljailla toisillemme. Tuo tapahtui tuolla eräässä vanhainkodissa jossa olin vuosina 2007-2014 töissä. Etenkin minä ja yksi naishoitaja olimme toisillemme koko ajan naljailemassa. Siis vain hyvällä hengellä, oikeastihan meillä on hyvät välit.

Sitten tämä naishoitaja lähti ennen kuin minä toisiin hommiin tuolta paikasta. En muista yhtään kerroinko näistä vittuiluista silloin aikoinaan täällä? Työkavereille voi varmasti vittuilla tosissaankin mutta meidän pelleily oli sellaista leikkimielistä tosiaan.

Monia vuosia on kulunut noista ajoista mutta tänään sitten sain kuulla yllätyksen! Tuo sama naishoitaja on nyt sitten samassa työpaikassa minun kanssani taas. Näin pieni tämä maailma ja Hämeenlinna on. Ja koskaan ei saa sanoa ei enää koskaan.

Uskallan kirjoittaa tännekin tästä hauskasta sattumuksesta sillä olemme oikeasti siis kavereita ja siis sitten oikeasti vain kavereita. Tämä hoitajahan on perheellinenkin.

Hauskoja muistoja tulee mieleeni, mutta olipas kiva tänään yllättyä pitkästä aikaa oikeasti ja iloisesti.

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tuota futsalia katsoo ihan mielellään. Näkemistä on.

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Nyt tuo kissa on ollut ihan innolla menossa ulkoilemaan tarhaansa. Ei ole enää lunta eikä kylmää. Nyt voi nauttia. Siellä tarhassaan hän lepäilee ja vahtii ympäristöä. On niin paljon lintuja joita seurata ja jopa myyriä jota vahtia. Päivän aikana... Ja illaksi kotiin... syömään.

(1)
  • Tykkää
Reactions: ace

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Rouva Mojo tulee kohta töistä ja reaktio ei välttämättä ole kovin iloinen, vaikka korjasin sen polkupyörän tänään.

Glove

Jäsen
Pankkikortti heitti toimimasta. Ei toimi lähimaksu eikä sirullakaan. Luulisi, että kortti paskana. Mutta tätä taas ei tue se, että pystyn kyseisellä kortilla nostamaan rahaa automaatista. Mystistä.

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Kyllähän remppakaljat kuuluu saada ottaa. Puhkaset huomenna molemmat renkaat ja otat tuplat.
Ei uskalla, vaikka se nyt vaan tuppaa valittamaan aikansa ja rauhoittuu sitten. Huomenna pitäisi tehdä jotain duunijuttujakin, joten täytyy ottaa vähän rauhallisemmin muutenkin.

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, Utah Mammoth
Ei uskalla, vaikka se nyt vaan tuppaa valittamaan aikansa ja rauhoittuu sitten. Huomenna pitäisi tehdä jotain duunijuttujakin, joten täytyy ottaa vähän rauhallisemmin muutenkin.
No sitten oot tänään vaan molo erektiossa vastassa, niin eiköhän reaktio ole suotuisa.

(1)
  • Tykkää
Reactions: Mojo

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Osaako joku kertoa millaisella logiikalla pankkien automaattiveloitukset toimivat? Tilipäivä on 20. päivä ja samana päivänä automaattiveloituksella on lainojen maksupäivä. Olen tässä viime aikoina melkein kaiken ylimääräisen käteisen siirtänyt tuonne rahastojen puolelle ja en siis pahemmin löysää rahaa pidä pankkitilillä.

Jos tilanne on se että tuota lainaa yritetään automaagisesti veloittaa ennen kuin palkka on napsahtanut tilille, niin miten se automaattiveloitus käyttäytyy sitten jatkossa? Yrittääkö se prosessoida tuota vielä päivällä uudelleen, vai miten prosessi etenee.

Toki helpoimmalla varmaan pääsee kun varmistaa että se reilu neljä hunttia siellä tilillä lojuu kunhan veloitus käynnistyy, mutta noin yleisellä tasolla. Palkat tulee tilille vissiin joskus aamuyöllä.

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ei näy naapurin emäntää, mutta tiskipöydälle on ilmestynyt melkoinen määrä tyhjiä bissetölkkejä jostain.
Onko se joku se joka sotkee täälläkin? Ihme tyyppi.

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Osaako joku kertoa millaisella logiikalla pankkien automaattiveloitukset toimivat? Tilipäivä on 20. päivä ja samana päivänä automaattiveloituksella on lainojen maksupäivä. Olen tässä viime aikoina melkein kaiken ylimääräisen käteisen siirtänyt tuonne rahastojen puolelle ja en siis pahemmin löysää rahaa pidä pankkitilillä.

Jos tilanne on se että tuota lainaa yritetään automaagisesti veloittaa ennen kuin palkka on napsahtanut tilille, niin miten se automaattiveloitus käyttäytyy sitten jatkossa? Yrittääkö se prosessoida tuota vielä päivällä uudelleen, vai miten prosessi etenee.

Toki helpoimmalla varmaan pääsee kun varmistaa että se reilu neljä hunttia siellä tilillä lojuu kunhan veloitus käynnistyy, mutta noin yleisellä tasolla. Palkat tulee tilille vissiin joskus aamuyöllä.
Kyllä se ottaa sitten myöhemmin. Ei kannata huolestua.

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kyllä se ottaa sitten myöhemmin. Ei kannata huolestua.
Joo no näin vähän ajattelinkin ja luulisi tosiaan ihan maalaisjärjelläkin olevan näin. Varmaan aika monella on tuo käytäntö että palkkapäivänä lähtee sitten asuntolainat sun muut maksuun automaattisesti niin luulisi kai pelivaraa olevan että jos eri aikoihin rahat tulee pankkitilille yms.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy