Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 316 815
  • 66 798
Upea Diili-kausi tulossa, kun Jaajolle etsitään ohjelmassa työntekijää. Onkohan missään muussa massa yhtä mitättömän firman omistaja ollut pääosassa Diilissä? Hävettääköhän Jaajoa edes yhtään vai onko palkkio niin hyvä, että voi leikkiä vaikka olevansa suuryrityksen johtaja. Seuraavaksi voisivat ottaa Leijonan luolaan leijoniksi ainakin Aki Palsanmäen ja Jere Karalahden.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Upea Diili-kausi tulossa, kun Jaajolle etsitään ohjelmassa työntekijää. Onkohan missään muussa massa yhtä mitättömän firman omistaja ollut pääosassa Diilissä? Hävettääköhän Jaajoa edes yhtään vai onko palkkio niin hyvä, että voi leikkiä vaikka olevansa suuryrityksen johtaja. Seuraavaksi voisivat ottaa Leijonan luolaan leijoniksi ainakin Aki Palsanmäen ja Jere Karalahden.
Mihin noista Jaajon firmoista johtajaa oikein haetaan? No google toki kertoi että hänen "yrityksiinsä". Ja google kertoi myös että kaikilla taitaa mennä aika lailla päin persettä.

Rupesi huvikseen kiinnostamaan kun napalanko (exäni minua edeltävä ex) on yhdessä Jaajon firmoista hommissa.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Kyllähän täällä on ollut pakkasta jonkin verran. Viitisentoista astetta. Käytiin kuitenkin hiihtämässä miehen kanssa. Aurinko paistoi ja suksi luisti... ja piti sopivasti. Muutama kierros meni naapurin pelloilla.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Lueskelin Ilta-Sanomien liveseurantaa tästä Koskelan tapauksesta:

"Todistajan mukaan uhri oli kaatuneena maassa ja kaksi poikaa oli hänen ympärillään."

Ei sitten tullut mieleen soittaa poliisille? Ei vissiin. Varmaan oli jotain menoa.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Mää oon hyvin vahvasti Setämies-osastoa. Oon myäs sitä tyyppiä että "vittu mun aikana nukuttiin kivipaasilla ja syätiin pettuleipää, saatana". Mutta niinkun ihan työelämässäkin, niin kyllähän armeijassakin on tärkeetä että sielä viihtyy ja pysyy moraali ja fiilis hyvänä. En siis ole katkera näistä uudistuksista. Parhaat tulokset saa kun suarittava aines tuntee ittensä tärkeeksi ja saa joskus vähän porkkanaakin kepin sijaan.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tiedättekös mitä, jo yhdessä yössä voi kehitystä tapahtua jonkin verran. Kyselin Facebookin Kotiruoka-ryhmästä eilen vinkkejä bebe-leivosten tekoon ja olihan niitä pakko heti testata. Vaikka sitten sitä syötävää olisi paljonkin. Oli vain pakko kokeilla.

Etenkin se vinkki oli hyvä jossa neuvottiin laittamaan liuska leivinpaperia muffinivuoan ja taikinan väliin. Sillä sai kätevästi otettua nuo hentuset pois vuoista eikä ne enää niin hajoilleet. Toinen auttava vinkki oli varmasti pitää taikinaa hetki jääkaapissa ennen kuin pyörittelee niistä ne leivospohjat.

Aika innostunut fiilis kun näkee ja huomaa että kehitystä tässä vaikeahkossakin asiassa todella tapahtuu. Kyllä nämä tämän päivän bebet houkuttelee vähitellen jo syömään.

Koin nyt jonkinlaisen ahaa-elämyksen tässä. Pistän näistä äsken leipomistanikin bebeistä kuvan.
 

Liitteet

  • IMG_20210219_173828723.jpg
    IMG_20210219_173828723.jpg
    178,7 KB · kertaa luettu: 130
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
...ei herra isä...
 
Viimeksi muokattu:

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Joo, tykkään huudella tota paikallisella ulkojäällä pikku pojille aina kun ne lähtee mun kärkimiinaan.
Mä taas silloin ku oon lämänny täysii ja joku pojannaskali haroo maalissa tyhjää. Usein mut ajetaan peleistä pois vanhempien toimesta ja silloin vielä huudan "if you can't stand the heat get out of the kitchen!". Vittu ku ei saa muka kohottaa.
 

WildCore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mä taas silloin ku oon lämänny täysii ja joku pojannaskali haroo maalissa tyhjää. Usein mut ajetaan peleistä pois vanhempien toimesta ja silloin vielä huudan "if you can't stand the heat get out of the kitchen!". Vittu ku ei saa muka kohottaa.
Kova on koulu, mutta kuka muu muka kasvattaa tulevat maailmanmestarit, jos ei me sitä tehdä?
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Huh, huh. Olipas ilta työvuoron jälkeen. Koko illan olen tosiaan leiponut huomisiin juhliin. Piti alunperin jotain jättää huomisellekin mutta innostuksissani menin kaikki leipomaan tänään.

Leivoin unelmakääretortun, bebejä ja mansikkatäytekakun. Näistä kääretortun leivoin ensimmäistä kertaa koskaan itse kotioloissa. Rullan kääriminen onnistui silti hyvin.

Bebejen kanssa tosiaan koin pienen ahaa-elämyksen. Pari kertaa kun olen näiden leipomisessa epäonnistunut niin nyt oli kiva huomata, että perhana tämähän alkaa sittenkin jo sujumaan. Hyviä vinkkejä sain tosiaan sieltä Facebook-ryhmästä, joskus Facesta hyötyäkin.

Täytekakun teossa hieman epäonnistuin mutta kaippa se silti syötävää on. Ja kuvaa tottakai vielä viestin liitteeksi. Kuvassa kaikki illan tuotokseni,
paitsi ne jotka tein WC:ssä.

Nyt nukuttaa samperisti. Olenhan valvonut jo reippaasti yli normaalin nukkumaanmenoaikani ja kai sitä nyt väsyttää kun koko vuorokauden on ahertanut. Kova tohina täällä oli ja tuntui että oli menossa jotkut Koko Suomi leipoo-kuvaukset. Näillä ei sentään vielä siinä kilpailussa pärjättäisi mutta potentiaalia on.

Joo, ja vien vaikka töihin osan leipomuksista jos uhkaa pilaantua. Taas innostuin tekemään kyllä melkoisen määrän näitä leivonnaisia. Heh. Kyllä tämä leipominen ihan kivaa on, kun vauhtiin vain pääsee ja aikaa on panostaa.
 

Liitteet

  • IMG_20210219_211620525.jpg
    IMG_20210219_211620525.jpg
    204,4 KB · kertaa luettu: 108

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
@vilperi Mitkäs juhlat on tulossa?

No juhlistan joko yksin tai siskoni ja hänen poikansa kanssa näitä viime aikaisia "jytkyjä" elämässäni. Uusi pitkähkö työsopimus ja velat kuitattu. Pienimuotoiset juhlat kuitenkin, edes isä ei uskalla tulla paikalle koronariskin takia.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Vadelmat on kyllä hyviä marjoja... kevyt sulatus, vähän sokeria pintaan ja ääntä kohti. Ja tuota herkkua on pakkasessa vielä useampi kymmenen purkkia.
 
K

Kiekkokatsoja

Kävin aamulenkillä (pienessä krapulassa). Keltaista lunta näkyi paljon kulkuväylien varrella. No kohta sataa, ja taas on valkoista kaikkialla.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Torstaista lähtien on riittänyt kivasti puuhaa niin töissä kuin illalla vielä kotonakin. Vielä tänään valmistelin asunnon aamupäivällä juhlakuntoon, siivosin paikat, tiskasin ja koristelinkin myös asunnon. Nyt kiire on sitten kuitenkin tauonnut ja juhlakahvitkin on juotu. Nyt on vain mukavaa nauttia rauhasta ja kiireettömyydestä.

Oikein kiva tunne tosiaan tämäkin kun ei ole enää hommia tehtävänä. Voi vain ottaa lunkisti loppupäivän. Joskus on kivaa tehdäkin ja vaikka just leipoa myös kotona mutta on tämä relaaminenkin mukavaa etenkin työviikon jälkeen. En valita.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös