Mainos

Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

• 5 639 461
  • 67 752

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Se on pojat, tytöt, miehet, naiset ja kaikki muutki: kevät.
Päätin duunipäivän päätteeksi käydä kävelyllä vanhoilla kotikulmilla.

Vanhoja kotikulmia myös täällä! Vähän aikaa meni tottuessa ammattiliittojen läheisyyteen, mutta mihinkä sitä ei tottuisi, näköjään.

Terv. [tähän jotain hyveellisiä ihmisiä syvästi loukkaavaa tyyliin "oikeistolainen"]

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Mut ne aikoinaan kantoi Brahiksen kentän viereen Kaarlenkujalle. Sieltä sitten lyhyt stintti Porhaninkadulle. Sieltä mut vietiin maalle Kulikseen. Eka "oma" hima olikin sitten Saariniemenkadulla.

Sittemmin näitä harharetkiä on tullut useampia...
@Turha Kaukalo @Czescku

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Kyselin silmälasien hinnoista aiemmin tällä viikolla Sekalaisen kysymysten-ketjussa. No, äsken kävin vihdoin näöntarkastuksessa ja laitoin sitten samalla pisteen jahkailulle ostaako uudet lasit vai ei ja milloin...

Eli pistin tilaukseen uudet silmälasit nyt sitten ja hintaa näille laseille tuli 220 euroa. Jos ja kun ostan vielä ne aurinkosuojat laseihin niin niistä saan maksaa vielä 40 euroa ylimääräistä.

Toisaalta oli aivan tyhmää jahkailla edes tuolla kysymyksellä ostanko uudet lasit vai en, koska tarve uusille laseille oli kuitenkin nyt akuutti sillä vanhat lasit olivat jo aika surkeassa kunnossa ja se haittasi myös näköä. Ja nyt kun oli myös varaa uusiin laseihin niin päätin nyt myös sitten toimia.

Hienoa että asiat etenevät, asiat selkiytyvät ja ratkeavat lopulta ja loppuu sellainen loputon jahkailu. Mielumminhan sitä törsäisi rahaansa johonkin viihteeseen tai johonkin mikä tuo enemmän iloa ja nautintoa mutta pakko se on joskus panostaa myös terveyteen ja tällaisiin tylsiin asioihin.
Uudet rillit avaa ihan uuden maailman, ne on hyvä investointi. Sitä ihmettelee itsekin miten niillä vanhoilla pärjäsi, en ihan loppuun aja prillejä mutta edelliset alkoi jo hajoamaan. Näkö oli pysynyt samana ja ulkonäköhän on kunnossa.

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Se on pojat, tytöt, miehet, naiset ja kaikki muutki: kevät.
Päätin duunipäivän päätteeksi käydä kävelyllä vanhoilla kotikulmilla.

Vähän kevät ainakin täällä myöhemmässä kuin viime vuonna. En muuten muista ja ole itse pitänyt mitään sääpäiväkirjoja mutta Facebookkiin olen näemmä jo tasan vuosi sitten kirjoittanut alotitaneeni silloin ja sinä vuonna pyöräilykauden. Siis ilman nastarenkaita.

Nyt tänä vuonna en ihan vielä uskaltaisi itse ajaa pyörällä ilman nastoja. On tuolla sen verran vielä jäistä paikka paikoin.

Mutta hieno juttu että kevät on tullut! Olen sitä kyllä ainakin itse odottanut todella paljon. Minulla on fiilis että olen odottanut kevättä tänä vuonna hartaammin kuin monena viime vuonna. Kai tämä johtuu siitä että tämän vuoden talvi on näyttänyt monet eri kelit ja on ollut ajoittain jopa todella huonoja kävelykelejä.

Minulle itselleni keväässä on tärkeintä se että pääsee lumesta ja ennen kaikkea jäästä eroon ja tiet sulavat taas. Paljon helpompaa ja huolettomampaa kävely kun on tiet sulia.

Tämän talven olenkin suurimmaksi osaksi kävellyt nastakengillä ja olen alkanut miettimään onko nuo nastakengätkään jaloille parhaat mahdolliset vai aiheuttavatko ne sitä kipua myös. Kävelen kuitenkin melko paljon

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Uutisissa haastattelivat yllättäen valtaviin tekoviiksiin ja poliisin asuun varustautuneena Apulannan Toni Wirtasta. Tai niin ensin luulin mutta tämä Putous-hahmo taisi kuitenkin olla ihan oikea poliisitarkastaja Konsta Arvelin.

Suosikkijoukkue
Raipen SaiPa
Tää on hirveä tunne kun tuntuu että jotain unohtui ja 10min vuoroa jäljellä. Valvomotyö ja aika paljon kaikkea näytöiltä seurattavaa. Noh se tulee sitten yöllä mieleen.

ace

Jäsen
Mää tässä pähkäilen että kylvääkö vai eikö kylvää. Savonmummo olisi jo kylvänyt mutta hänellä olikin mukava aurinkoinen kammari jossa pyöritellä taimia kesään saakka. Netistä luin että kannattaa kylvää huhtikuun alussa ja nyt on vielä muistaakseni maaliskuu. Pah, on tää paha... Kyse on siis samettiruusun siemenistä. Enkä minä tietenkään koskaan voi muistiinkirjata edellisten vuosien aikatauluja...
Tämä on niin suora syöttö @Johnny B. Goode lapaan, että ihmettelyketjun asia olisi miksi ei ole tähän vielä tarttunut, kuusi tuntia kuitenkin jo mennyt. Ehkä on jotain tärkeämpää tekemistä, vaikka en usko sitäkään.

Jussin hiljaisuudesta huolimatta, jotain on ilmassa. Vai pitääkö etsiä foliohattu?

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Tänään kylvin rairuohon siemenet pääsiäistä varten. Sehän on jo viikon päästä...

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Korona veti sitten yli 50 vuotiaan Henry's Pubin kumoon.

Helvetin sääli. Tuli nimittäin monet keikat siellä katsottua.

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Monta poliisipartiota teidän bileisiin yleensä tulee. Ei hitto mikä määrä.
Kolme poliisipartiota, kaksi paloautoa ja yksi ambulanssi. Ja kyllä ne palomiehet oli tosi iloisia kun kiipesivät portaita pitkin vesitorniin väärän hälytyksen takia. Muistivat vielä laskulla perästä... Kerran tämä tripla onnistui, muuten on ollut hiljaisempaa. ;-)

(1)
  • Tykkää
Reactions: npc
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Kaksi poliisipartiota, kaksi paloautoa ja yksi ambulanssi. Ja kyllä ne palomiehet oli tosi iloisia kun kiipesivät portaita pitkin vesitorniin väärän hälytyksen takia. Muistivat vielä laskulla perässä...
Hö. Tit-flash palopojille ja lasku olis ollu pualta piänempi. Ellei ne sitten ollu Village Peoplesta.

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
WTF HIFK - FC Liverpool
Ei ole arvoesineitä eikä renkaita mulla vintillä. Sen sijaan vaarin sodasta tuomia käsikranaatteja muutama ja kuusi jalkaväkimiinaa, jotka piilotin lattian alle, bensaa pahan päivän varalle, neljä kaasupulloa joista yksi on päässyt talven aikana tyhjenemään sekä tuhkakuppi. Käyn siellä röökillä kun parvekkeella ei saa.

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Kaikkea jännää sitä voi puhelimen galleriasta löytyäkin kun satuin katselemaan viime lauantain bileiden kuvia (ja videoita joita en tiennyt olevan kun en muistanut). Eipä ole kyllä pitkään aikaan tullut oltua niin kännissä kuin viime viikonloppuna. Ja seuranneen olon perusteella ei tarvitse hetkeen ollakaan vaikka ihan älyttömän kivaa olikin (6 henkilöä, ei rikottu rajoituksia). Eipä olisi minusta enää festareille.

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Heh, kaveri (ei jatkislainen) soitti ja tunnin puhelun loppupuolella uskaltautui kysymään että olenko minä se Jatkoajan Czescku.

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Hyvin selvisin töissä siitä perjantain annosvuorosta. Itse asiassa jollain tavalla pidänkin siitä annosten jakamisesta, niistä annoksista tuleekin aina niin herkullisen näköisiä ja nättejä. Mielenkiintoista puuhaa ja hyvin sain annokset nytkin jaettua ja pysyin ihan ok aikataulussa.

Etukäteen jännittäminen ja pelkääminen osoittautui ihan turhaksi. Ehkä se epävarmuus tosiaan siitä häviää kun tulee enemmänkin kokemusta kyseisestä vuorosta.

Eilen oli taas vain puhetta emännän kanssa niistä jalkakivuista. Emännän aloitteesta. Ikävä tosiasiahan on nimittäin se että ainakaan vielä ei ne uudet työkengät ole tuoneet helpotusta ongelmaan. Minä olen sen tyyppinen työntekijä että en pienistä valita mutta se kipu jaloissa on välillä niin polttavaa ja kivuliasta että pakko siitä on suoraan sanoa ja toivoa että kivut lopulta joskus hellittäisi. Muutenkin kuin vain siten kuin siinä Maija Vilkkumaan laulussa lauletaan että sinä päivänä kun kipu katoo, sinä päivänä mua ei oo...

Nyt voi olla että uudet työkengät ovat vielä uuden karheat ja menee hetki ennen kuin tottuu niihin ja ne kengät muovautuvat jaloilleni sopiviksi. Emäntä vaan nosti sairauslomankin mahdollisuuden esille sitten lopuksi eilisessä keskustelussamme kun tuli esille että hiihtolomallani ne jalkakivut alkoivat vähitellen hellittää.

No, menen nyt kuukauden verran näillä uusilla kengillä pelkästään ja myös toivottavasti sillä että pidän kesälenkkareita ulkona kävellessäni jaloissa enkä nastakenkiä. Sitten kuukauden päästä teen lisämuutoksia jos on yhä tarpeen. Toki sitä sairauslomaa yritän hakea jo aiemminkin jos siihen on edellytykset ja kivut on niin kovat että sairausloma on tarpeen. Kyllähän se lääkärikin jo minulta silloin kysyi että tarvitsenko sairauslomaa mutta se jäi siihen kun vastasin olevani hiihtolomalla.

Sanoin suoraan emännällekin että kyllähän ne jalkakivut valitettavasti nakertaa sitä työmotivaatiota, työssä jaksamista ja työssä pärjäämistäkin kun ne kivut on vaan välillä niin helkkarin kovat. Ja kyllähän se totta onkin, kyllä sitä välillä saa vetää melkein hampaat irvessä niiden kipujen takia.

No, nyt on edessä työviikonloppu. Nämä viikonloput töissä aina niin työntäytteisiä ja kiireisiä että odotan sitä hetkeä kun kello on vähän yli 16 sunnuntaina ja pääsen vapaapäivän viettoon. Näistä viikonlopuista töissä en ole koskaan oppinut pitämään.

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
@vilperi Käytätkö sinä särkylääkkeitä vähentääksesi sitä jalkakipua? Vai oletko perinteinen suomalainen mies, jonka mielestä kipu täytyy vaan kestää ja kärsiä, eikä sitä millään kemikaaleilla pidä lieventää?

Hanki ne pohjalliset ja särkylääkerespti, jos ei jo ole. Kummastakaan ei pitäisi ainakaan haittaa olla tilanteeseesi.

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hö. Tit-flash palopojille ja lasku olis ollu pualta piänempi.
Eiköhän ne laskut tulostella jostain hallinnosta jossa ei meidän tissien vilauttelu olisi paljon painanut. Akkoja siellä varmaan on tietokoneiden ääressä... Kas tahallinen väärä hälytys, lasku perään. Oppivathan olemaan, saakelin nuoret...

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy