Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 307 915
  • 66 747

ace

Jäsen
Tulipa Iltapulun jutusta mieleen, että kuinka moni muistaa saaneensa poliorokotuksen sokeripalassa vuonna -85? Itse olin jo unohtanut koko tapauksen, mutta jutun luettuani mieleeni tuli hyvinkin selvästi paikka missä sen sain ja jopa henkilö joka sen minulle antoi.

Hämmentävää tälläinen muistin / muiston palaaminen näin kirkkaana.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Oltiin tänään veljen luona puutalkoissa. Veli kaatoi pari puuta pihasta. Kyllä siinä hommaa oli että sai sen lapsilauman pysymään pois vaaravyöhykkeeltä. Ei siinä paljon turvavälit painanut kun lapsi makaa risukasassa ja huutaa vihaisena "en taho, en mee" ja neuvottelut on ihan jumissa... hommat seisoo kun traktori ei pääse kulkemaan. Silloin nappasin kiukuttelevan kakaran kainolaan ja kannoin turvaan. Aina ei vain puhe toimi. Olin taas hetken paskin ihminen maan päällä ja koskaan ikinä milloinkaan ei halua minua enää nähdä... leppyi onneksi ennen kuin lähdettiin kotiin.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Läheltä piti tässä IS videossa, ettei toisen kaistan auto lanaa jalankulkijaa. Näissä toki ylittäjälläkin vastuu katsoa, eikä kirjoittaa vaikka Jatkoaikaan samalla kun ylittää tietä, mutta silti.

Laitoin tämän, koska entinen duunikaveri joutui tekemään vuosia sitten saman kun bussikuski tossa videolla. Se antoi tietä jalankulkijalle, ja vilkaisi ehkä puolivahingossakin sivupeiliin. Rekka lähestyi viereistä kaistaa todella kovaa, ja tämä sai tööttiä sarjapainamalla tienylittäjän pysähtymään ja katsomaan tätä autoa, josta näytti hemmetisti sormella toiselle kaistalle.
Ja sieltä se rekka tuli ja painoi ohi melkosta vauhtia.

Kaikki kävi nopeasti, mutta aikamoisella tuurillakin oli onnistunut siinä. Oli kuulemma sen jälkeen aika valikoiva milloin antaa tietä ja milloin ei :o

 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Olen itsekin jo vähitellen kyllästynyt tämän kuntoutumistarinani kertomiseen. Tärkeä, painava aihe kyllä josta olisi varmaan kiva enemmänkin kirjoittaa. Ehkä voisi olla teksteillä jollekin toiselle avuksi mutta kun tuntuu vähän siltä että en keksi aiheesta enää mitään uutta sanottavaa. Vaan se on tuota asian jankuttamista samoista näkökulmista.

Kerran yhdessä kuntoutuspalaverissa kuntoutusohjaaja jopa sanoi minulle että minusta tulisi hyvä vertaisohjaaja kun oma kuntoutumiseni on ollut niin esimerkillistä,vielä kun löytäisin töitäkin. Silloin olin vasta etsimässä niitä töitä. No nyt niitä töitäkin on pitkäksi aikaa, nytkö pitäisi alkaa vertaisohjaajaksi?

Tänään oli juhlapäivä tosiaan. Aloin funtsimaan että nyt juhlittiin niitä kahta isoa "jytkyä" mitä elämässäni on viime viikkoina tapahtunut. Mutta voihan tässä varmasti juhlia hyvin ja aika päämäärätietoisesti edennyttä kuntoutumistakin ja siitä että nyt olen tässä pisteessä. Ei ole ollut kuitenkaan helpoin reitti kulkea tähän pisteeseen.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Kyllähän täällä oli satanut jonkin verran lunta yön aikana. Tilasin meille lumen aurauksen niin ei tarvinnut kolata. Näin viikonloppuna aurauksen sai aamupäivälle kun auraaja tekee traktorihommia ot:ssa. Onhan täällä sitten kolaushommia siellä mihin ei traktorilla pääse.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Jaahas, vähän sellainen fiilis että nyt on sitten aika vaihtaa taas levyä. Vaikka onhan varsinkin iloisiin, onnellisiin ja juhlan hetkiin kiva jäädä kiinni vaikka pidemmäksikin aikaa. Mutta tuntuu että olen nyt jauhanut pääni sisällä ainakin jo ihan tarpeeksi tällä kertaa näistä kuntoutumisasioista. Osin olen kirjoitellut asioista myös julkisesti täällä ja muissa sosiaalisen median palvelimissa. Toki tärkeä aihe jota ei nyt missään nimessä voi väheksyä mutta raikastaa pääkoppaa antaa tilaa välillä muillekin asioille, ja muulle musiikillekin kuin näille nyt viime päivinä soittamilleni juhlabiiseille.

Hienoahan se on että olen nyt taas kiinni elämässä ja syytä juhliin olikin. Mutta kohtuus kaikessa. Ja tarkoitus olikin alunperinkin juhlistaa asioita tämän viikonlopun ajan vielä mutta sitten mennä taas elämässä eteenpäin.

Ja upeista asetelmistahan sitä elämää nyt saa sitten jatkaakin. Alan palkkaakin saamaan taas kunnolla. Ei palkkani nyt tosiaan mikään iso toki ole (noin 1800 euroa kuukaudessa miinus verot) mutta onhan se nyt helvetti hienoa että käteen saa sen 1400-1500 euroa edes, kenties vähän enemmänkin. Pitkään olen saanut käteeni sitä 1000-1100 euroa kuukaudessa kuitenkin vain. Varmaan maaliskuun palkan maksupäivänä tämä todella avautuu minulle.

Isompi palkka tarkoittanee sitäkin että olisi varmaan entistä enemmän varaa panostaa myös hyvinvointiin, jos ei sitten olisi tätä hiton koronaa. Ja kun panostaa hyvinvointiin niin mieli pysyy yhä parempana. Kyllä sillä rahallakin vaan saa asioita joilla vaikuttaa positiivisesti siihen mielen hyvinvointiin. Ja jo se turvatumpi ja parempi toimeentulo vaikuttaa siihen mieleen. Varmasti näin.

Huomenna sitten menen taas töihin. Viikonloppu on taas vietetty. Huomenna saan sen kakkoskoronarokotteen. Vähän pelottaa sen rokotteen saaminen sillä en tiedä muista mutta meillä keittiöväkeä ainakin rokotetaan erissä koska on isompi riski saada siitä jälkioireita, ei ole sitten kaikki kerralla pois. No, kolme rokotettiin toisen kerran torstaina ja näistä kaikki oli sitten perjantaina pois töistä. Kahdelle oli tullut jälkioireita kuten kuumetta ja lihaskipua sekä voimakasta väsymystä. Kolmas nyt on muutenkin pitkällä sairauslomalla.
 

444

Jäsen
Ilmavaivat sen sijaan on, pieru naurattaa aina!
Tää on kyllä totta. Tuoreen kumppanin kanssa oltiin äskettäin vitsailtu ”pierun vapauttamisesta”, kunnes se sitten tapahtui. Jotain säädettiin hänen sängyllään (vaatteet päällä, palstan arvoille sopivasti) ja siinä ohimennen läppäsin aika napakasti häntä pakaralle. Toinen siinä säikähti asiaa kovin ja säikähdyksissään pieraisi. Revettiin molemmat nauramaan asialle, koska tilanne vain oli kohtalaisen absurdi kokonaisuudessaan. Ja on sille asialle naurettu myös jälkeenpäin monet kerrat. Toinen ehkä enemmän naama punaisena kuin toinen, mutta silti.
Huvittavaa on, miten pierua pidetään monesti jotenkin hirveän likaisena asiana, kun se todellisuudessa on vain erittäin luonnollista. Yllättävähän tuo tilanne kaikin puolin oli, mutta juuri siksi myös niin hauska.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: ace

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Olen alkanut tekemään tilauksesta ihmisille ruokaa... siis ystäville, tutuille ja sukulaisille. Tulossa on kaksi satsia lihapullia (n. 40 kpl), yksi pasta-vihannes-kanalaatikko ja kinkkukiusaus. Kaikki eri osotteisiin. Jotain tekemistä tässä nyt on keksittävä viikottaisiksi vapaapäiviksi kun ei sitä jatkuvasti jaksa siivota, lenkkeillä ja katsella telkkaria. Sukkiakin voi taas neuloa mutta olen taas kantapääjumissa. Niin monta kantapäätä kuin olen elämäni aikana tehnyt että sen pitäisi kyllä onnistua hyvin. Silti jään usein kantalapun alun jälkeen junnaamaan kun se loppu on niin hankala... ja sitten taas pitää miettiä että mites tästä jatketaan ja missä sitä edes ollaan.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä oon turistina, Helsingissä! Melkein 20 vuotta on ollut kautta matkakortissa, mutta nyt oon kuukauden ollut ilman. 24h kortin ostin ja huvikseni lähdin kiertelee. Nyt lentoasemalla.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
@Iisoppi tilaan sulta safkat kun seuraavan kerran menen mökille. Jos olen oikein ymmärtänyt niin ei olisi paha koukkaus kun sinnepäin tulen.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Tiesin, että Se mieletön remppa-leffa olisi näkemättäkin paskaa, mutta nyt nähtynä se oli paljon enemmän paskaa kuin olisi ikinä voinut edes kuvitella.
Kaikkeen mäkin lähen.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Joopa joo, eilen sain tosiaan sen koronan kakkosrokotteen ja niin se vain on minullekin nyt oireita aiheuttanut. Ei vielä ainakaan kuumetta kyllä mutta sitten senkin edestä muita oireita.

Eihän näitä nyt voi varmoiksi todentaa mutta on saattanut aiheuttaa minulle unettomuutta,sitten kuitenkin myös melko voimakasta väsymystä, pahoinvointia ja ripulia (monta kertaa nyt aamulla juossut vessassa), käsi rokotuskohdalta hieman kipeä ja kutiaa.

Jäin siis töistä myös täksi päiväksi kotiin koska eihän tästä ja töistä todella olisi mitään tullutkaan kun uloste lentää ja on tuota melko voimakasta väsymystäkin. Ainahan nämä kotiinjäämiset on minulta sellaista harktsemista ja puntaroimista, sitten toisaalta hankalaa jäädä kotiin mutta nyt tein varmaan hyvän ratkaisun. Jo tuo pahoinvointi olisi sitä työn tekoa haitannut melko paljon.

No, toivottavasti tämä nyt tästä. Kirjoittamaan nyt pystyn mutta minunlaiselta kirjoittajalta nyt vielä tekstin suoltaminen käy kipeänä ja melkein joskus kännissäkin. Nyt toki en ole humalassa enkä krapulassa.

Huomenna minulla nyt on joka tapauksessa vapaapäivä että kyllä tässä aikaa onneksi on parannella.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Tulin juuri lenkiltä. Lumisade on loppunut mutta viima oli aika kylmä. Oli kyllä aikamoista paarustamista kun täällä ei ole aurattu teitä. Saisi nyt urakoitsija käynnistää kalustonsa ja käydä hurauttamassa lumet pois väyliltä.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
On muuten kiusallista kohdata jossain vaikkapa ruokakaupassa jonkun esim. ala-asteella olleen luokkakaverin vanhempia. Kun ei ole näin niin kuin 20 vuoden jälkeen sitten yhtään mitään yhteistä ja vähän noin niin kuin kasvanut eri suuntaan niistä ajoista, niin ei se nyt oikeen lämpiä oikein minkäänmoiset keskustelut enää tässä vaiheessa elämää.

Sama pätee kyllä itse asiassa valtaosaan niistä vanhoista luokkakavereistakin. Ja intistäkin on jo sen verran paljon aikaa, että varmaan nekin keskustelut olisi vaan tyyliluokkaa "joo o, niin oltiin siellä samaan aikaan sitten niin". "Mitäs oot hommaillu?" "Aha sepäs mielenkiintoista".

Eikä tässä mitään, että ketään vastaan mitään olisi tai semmoista. Mutta ihmiset muuttuu ajan kanssa, ja niin sen pitää mennäkin. Erilaiset jutut kiinnostaa, kuin 10 tai 20 vuotta sitten, ja se meinaa sitten vähän eri ihmissuhteitakin. Ne todelliset ystävät toki on säilyneet sitten pitkään.

Joskus pari vuotta esimerkiksi intistä kotiutumisen jälkeen varmaan joku miittinki inttitovereiden kanssa olisi ollut vielä ihan eri juttu, koska se kokemus oli niin siinä lähellä. Nyt ei ihan suoraan sanottuna voisi kyllä vähempää enää kiinnostaa ruveta fiilistelemään jotain 13 vuotta sitten tapahtuneita asioita.
 
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
Ja Risto Siltanen
Tämä nimi palautti mut lapsuuden muistoihin. Ysärin alkua elettiin ja Tampereen Ilves oli vieraana Hippoksella. Risto Siltanen pelasi Ilveksessä, muistan vieläkin miten pullukka mies hän oli. Samassa pelissä sain Ville Sireniltä mailan. Se oli vähän haljennut pelin tiimellyksessä.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Mitähän tapahtuu, kun Oulun sarjakakkaaja huomaa, että täälläkin on löylyhuone? Onko veikkauksia, että lentääkö suorilta ulos isoista ovista, jos jää verekseltään kiinni.
Tai kun Yrjönkadun uimahallin veljet haluavat kokeilla uutta mestaa, aiii prrrrkele!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös