En tiedä miksi kirjoitan nyt töistäni paljon. Onko se se että muussa elämässä ei oikein tapahdu mitään? Mutta haluan vielä jonkin verran kirjoittaa ajatuksiani työnteosta. Vaan enpä tiedä lukeeko näitä viestejäni kukaan ja onko niissä mitään fiksua ajattelua taustalla?
No, joka tapauksessa. Jotenkin tämän päivän pääajatukseni voisi kiteyttää siihen tuttuun lausahdukseen, keep it simply! Siis pidä se yksinkertaisena.
Yritän nyt avata ajatuksiani enemmän. Se, että minä tykkään pitää työni mahdollisimman helppona ja yksinkertaisena. Oikoa vähän mutkia ja toimia mahdollisimman suoraviivaisesti. Se, että ei yritäkään ajatella liian monimutkaisesti vaan ajatella sen sijaan selkeästi, johdonmukaisesti ja yksinkertaisesti ja toimia ajattelun mukaan.
Enpä nyt osaa tämän paremmin selkeyttää ajatteluani tällä kertaa. En ole vielä itsekään jostain syystä päässyt kiinni siihen ajatteluni ytimeen tässä asiassa mutta tärkeää työssä on että se punainen lanka pysyy työtehtävässä ja se lanka ei kovin paljoa kiemurtele, vaan kulkee tasaista viivaa pitkin.
Esimerkki tästä asiasta voisi olla tällainen: Kun ollaan mahdollisimman ytimekkäitä ja yksinkertaisia niin siivotaan joku nurkkaus niin että ylähyllyt ensin, sitten pöytätasot, sen jälkeen alahyllyt ja lopuksi lattiat. Kohde kerrallaan loppuun asti ja kerrotaan se ytimekkäästi näin; siivosin ensin kohdan a, sitten kohdan b ja näiden jälkeen kohdat c ja d. Tämä siksi koska paska valuu aina alaspäin.
Ja kun ollaan niin perkeleen monimutkaisia ja vaikeasti ajattelevia niin toimitaan näin: siivotaan ensin ylähyllyistä keskiosan, sitten siivotaan vähän lattiaa, sitten otetaan ylähyllyjen reunat. Tämän jälkeen mennään tiskiin häsläämään. Sen jälkeen otetaan alahyllyt ja lopuksi lattia. Ja kun unohdettiin niin siivotaan aivan lopuksi pöytätasot. Ja sitten pöydän jalat. Ja kerrotaan tämä näin: siivosin järjestyksessä.a, b,d,c,b,a,c,d,e, ja f. Kukaan ei pysy täysin kärryillä, monella menee hermot, ja onhan tämä nyt vaikeaa. Kuormittaakin varmaan kun työnteko on noin hankalaa. Ainakin minä itse inhoan sitä että työn teosta tehdään vaikeaa, ajatellaan monimutkaisesti ja tehdään numero työn teosta.
Yksinkertaistamista työntekoon ja hommat pysyy helpompana. Ja varmaan säästyy lopulta työaikaakin ja hermoja. En tiedä miksi nyt otin tämän asian puheeksi mutta tulipa vain mieleen. Ainakin minä koitan pitää työnteon mahdollisimman suoraviivaisena ja yksinkertaisena. Voihan se älykkäältä kuulostaa kun ajattelee niin perkeleen monimutkaisia kaavioita mutta viisaampaa on sitten kuitenkin hommien yksinkertaistaminen ja viisain pääsee helpoimmalla.