Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 277 667
  • 66 550

Jaded

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Puhvelit ja KPL
Kirjotin aiemmin siit naisest joka oli kiinnostunu hiukan, mut sano, et oon liian nuori.. No uus käänne oliki se, että oli mukamas menos kaverille leffaa kattoo, mut oliki toisen miehen luona. Meillä ei siis ollu mitää vireillä. No nyt selviski, että se on vieläki nuorempi kun minä.. 9vuotta nyt ja meil olis ollu n. 3. Okei, ei ehkä kuitenkaa ollu mun tyylinen, mut silti ärsyttää valehtelu. Eihän rakkaus ikää kato, mut siis... Naiset..
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Hyvää on yötä ja kauniita unia... Toivon teille kaikille!
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Keikoille on ikävä. Urheilutapahtumiin on ikävä. Teatteriin on ikävä. Työporukan illanistujaisiin on ikävä.
Tämä on niin totta. Korona on saatanasta, kun suuri osa tärkeää elämänsisältöä on poissa. Urheilua voi tietty katsoa telkkarista, mutta ei se ole sama asia kuin olla paikan päällä. Ja oikeastaan vielä pahemmin kirpaisee tuo keikkojen puuttuminen, siinä paikallaolo on vieläkin tärkeämpää. Ja kyllä sen työyhteisönkin merkityksen on tässä huomannut, ei joku kuppainen Teamsissa jutustelu korvaa läsnäoloa.

Kai tästä koronasta seuraa jotain hyvääkin. Ainakin se, että osaa arvostaa jatkossa monia sellaisia asioita, jotka ovat tuntuneet aiemmin itsestään selviltä. Jopa sitäkin, että voi mennä työmaalle paikan päälle.
 

redpecka

Jäsen
Mantietovisa jää maaottelutauolle sunnuntain jälkeen.

Vaikka paskanjauhaminen ei kiinnostaisi ketään niin käykää maantietotehtävistä kiinnostuneet päivittäin kl. 18 pistäytymässä, päivävisa vie sen muutaman minuutin.

Nyt mennään viikkoa 8 ja sarjatilanne on erityisen jännittävä: 6 ekaa menee suoraan poffeihin ja sijat 7.-10. pelaa säälit paras kolmesta. Heads-uppina pleijarit siis.

@Jyväsjemmari lle vinkkinä jos aarteidenkeruu vielä kiinnostaa niin sunnuntaina ystävänpäivänä on palkintona pisteen sijaan ♥
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tuli vaan mieleen, että monenlaisia työpaikkoja voi olla.

No, tähän asiayhteyteen sopii mainita tuosta minun omiin fiiliksiin liittyvistä oivalluksistani. Se että olin eilen ja vielä tänäänkin aidosti iloinen jatkopestistäni niin kertoo myös siitä että olen varmasti ihan viihtynyt nykyisessä työpaikassani ja jatkan siellä mielelläni.

Noita monenlaisia työpaikkoja on minunkin työhistoriaani mahtunut mutta ei se sopimuksen teko ole joka paikassa todellakaan näin hyvältä tai lainkaan hyvältä edes maistunut. Se on vaan ollut sellaista tuhahtelua, että no joo täytyyhän sitä jotain työtä olla... Ja ihan kiva että on töitä.

Tietenkin asioihin ja fiiliksiin vaikuttaa sekin että elämä on ollut vaikeaa ja nyt se on menossa parempaan suuntaan. Ja tämä jatkopesti on taas iso loikka kohti parempaa. Ja kun työsopimus on noinkin pitkä kestoltaan mutta kyllä tuo minun noinkin onnelliset fiilikset jatkosopimuksen allekirjoittamisesta kertoo myös silti paljon siitä että nyt on löytynyt työpaikka jossa ihan tykkään olla.

Toisaalta tuosta viihtymisestä nykyisessä työpaikassa kertoo sekin millä fiiliksillä sinne työpaikkaan lähtee. Olen pistänyt aiemminkin merkille että sellainen vitutus lähteä töihin on puuttunut nykyisen työpaikkani kohdalla. Ja sellainen plääh-ajatus. Jos tiedätte mitä tarkoitan. Töihin on kiva mennä.

Ja niinhän se on että viisas ihminen sopeutuu sellaiseen mitä ei voi ainakaan itse muuttaa. Niin on varmasti nytkin siten että olen vähitellen sopeutunut sietämään myös tuota uutta tulokasta. Kun ei enää jaksa toivoa ja odottaa sen ihmeempää itse niin ei ne virheetkään (joita todella tulee. Niin tulee toki kaikilla välillä, myös minulla. Mutta virheitä tulee selkeästi enemmän kuin muilla ja osa on kokemattomuuden ja osaamattomuuden syytä) enää pahalta tunnu. Otteiden parantuminen on vain sitten positiivinen yllätys.

Kun ei se kuitenkaan minun vastuullani ole (niin kuin täällä on jo mainittu ja muistutettu) jos osaamattomuutta ilmenee ja virheitä tulee. Toki jos tämän aloittelijan vastuulla olleet ruokapöydät on jäänyt pyyhkimättä ja osa on karmeassakin kunnossa lounaalla niin kyllähän se vähän kirpaisee katsella kun asiakkaat (vanhukset) joutuu sellaisissa pöydissä syömään. Mutta en minä enää tuostakaan pulttia ottanut vaan sanoin vain emännänkin kuullen että nuo ruokapöydätkin olivat varmaan jääneet pyyhkimättä ja osa oli likaisia.

Mutta se että olen oppinut sietämään tuota uusintakin työntekijää ja se että en itse enää toivo näkeväni mitään jotain hyvää tasoa. Kun ei se toisaalta minulle kuulu vaan minulle riittää se että hoidan omat hommani mahdollisimman hyvin. Toki olisi helpompaa tämä sietäminen jos työkamu olisi nöyrempi, ei yrittäisi jakaa mielipiteitä vähän joka asiasta ja koittaisi päteä. Ymmärtäisi itsekin sen että todella näemmä on vasta-alkaja ja ei luulisi itsestään liikoja. Kunpa hänkin ennen kaikkea keskittyisi tekemään niitä omia hommia lähinnä.

En minäkään tuolla paikassa todellakaan aluksi uskaltanut mitään sen kummempaa vastuuta ottaa ja mielipiteitäni jakaa. Vasta kun olen nähnyt että osaan ensin ne omat hommani niin sitten vasta olen uskaltanut enemmänkin korottaa ääntäni tuolla, jakaa mielipiteitäni, huomioitani sun muuta ja ottaa enemmänkin vastuuta. Näin minäkin toimin vaikka minulla oli allakin sentään jonkin verran työkokemusta keittiö-alaltakin. Tosin viime vuosina kokemukset olivat jääneet vähemmälle.

Mutta uskon että opin alkukankeuksien jälkeen enemmän sietämään näitä uusia muutoksia henkilöstössäkin. Eihän ne muutokset henkilöstössä varmaan ennenkään ole muuallakaan aina kivuttomasti sujuneet ja tällaiset oireilut tuskin ole mitään uusia ja ennen näkemättömiä. Mutta sietämään oppimista ja välillä asennetta toisesta korvasta sisään ja saman tien toisesta ulos niin pääsee jo pitkälle ja oppii pärjäämään.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Lentoturmatutkinnan jaksossa lähti äsken lento Denveristä Coloradoon sekä Netflixin Cecil-Hotel dokkarissa kerrottiin että sieltä saa huoneen 85 centillä. Näidenkin takana on ihmisiä töissä ja silti työttömiä riittää. Mää itken.
 

Glove

Jäsen
Seikkalut äly-tv:n maailmassa osa 2. Aioin päivällä katsoa Suomen peliä. Telkkari herjaa huonoa signaalia. Tarkistin piuhat, eikä se niistä sittwn johtunut. Looppujen lopuksi tehdasasetusten palauttaminen ratkaisi tilanteen. Ja sitten vaan aloittamaan telkkarin käyttö alusta. Kappas, ei löytynyt HD-kanavia. Ihme homma. No, nyt on jo kaikki sovellukset ja huomenna yritetään löytää vielä HD-kanavatkin.
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Kattelin tuossa illalla DisneyPlussalta Wall-en. Odotuksia ei oikein ollut kyseisestä leffasta. Odotin jotain robottihommia. Ja

Meni Top5 leffoihin ihan heittämällä. Mestariteos.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Kattelin tuossa illalla DisneyPlussalta Wall-en. Odotuksia ei oikein ollut kyseisestä leffasta. Odotin jotain robottihommia. Ja

Meni Top5 leffoihin ihan heittämällä. Mestariteos.
Eva.

Kävin katsomassa sen leffan lasteni kanssa silloin kun se tuli elokuviin ja sen jälkeen katsonut sen monen monta kertaa.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Näin tänään ekan kerran ruokalähetin (Wolt, Foodora) joka näytti kantasuomalaiselta. Yleensä he ovat mustia tai "arabin"näköisiä.
En kyllä tiedä miten tämän korrektisti kertoa mutta tällä kertaa mennään näillä sanoilla.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Näin tänään ekan kerran ruokalähetin (Wolt, Foodora) joka näytti kantasuomalaiselta. Yleensä he ovat mustia tai "arabin"näköisiä.
En kyllä tiedä miten tämän korrektisti kertoa mutta tällä kertaa mennään näillä sanoilla.

Tänään vasta. Olen ollut käsityksessä että Woltilla varsinkin on myös ihan kantasuomalaisia ruokalähettejä.

Käsitystäni kai vahvisti se että jo syksyllä minulle ruokaa toi ihan Woltin kantasuomalainen naishenkilö. Näin siis Hämeenlinnassa, mutta näissähän voi olla ihan paikallisiakin eroavaisuuksia.

Ja minun hiihtolomaviikkoni siirtyi viikolta kymmenen viikolla eteenpäin, viikolle yksitoista. Aloin siinä ihan itse jo kertaalleen sovittuja kuvioita säätämään eilen. Emännällä oli kyllä jo koneella uusi työvuorolista laadittu ja joutui sitä minun takiani vielä muokkailemaan. Mutta suostui siihen kun muutokset kävi vielä ihan kivuttomasti.

Syynä muutoksiin se että halusin pelata nyt sitten vielä itselleni mahdollisuuden lähteä lomallani johonkin pieneen reissuun. Mutta rahallisesti tuo ei välttämättä niin vain olisi onnistunut jos loma olisi ollut jo viikolla 10. Kun maaliskuun palkka tulee silloin vasta viikolla 11 eli 16. päivä. Eikä palkkaennakkoa voi saada.

No, lomaa siirrettiin sitten viikolle 11 tuon palkan maksun ajankohdan vuoksi. Kun maaliskuusta alkaen alan saamaan kuitenkin sen verran jo palkkaa että osalla rahoista tekee jo ihan pienen reissunkin. Kun ulosotto ei vie enää pidätyksiä palkasta.

Olen pitkään empinyt taas tuon reissuun lähdön kanssa. Asiahan olisi varmasti ihan selvä jos tätä koronaa ei olisi mutta kun sitä on niin onhan kotimaankin matkustelu hieman arveluttavaa. Mutta taas se kipinä pienestä reissusta heräsi kun kuulin että emäntäkin perheineen lähtee lomallaan Ylläkselle.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
En tiedä miksi kirjoitan nyt töistäni paljon. Onko se se että muussa elämässä ei oikein tapahdu mitään? Mutta haluan vielä jonkin verran kirjoittaa ajatuksiani työnteosta. Vaan enpä tiedä lukeeko näitä viestejäni kukaan ja onko niissä mitään fiksua ajattelua taustalla?

No, joka tapauksessa. Jotenkin tämän päivän pääajatukseni voisi kiteyttää siihen tuttuun lausahdukseen, keep it simply! Siis pidä se yksinkertaisena.

Yritän nyt avata ajatuksiani enemmän. Se, että minä tykkään pitää työni mahdollisimman helppona ja yksinkertaisena. Oikoa vähän mutkia ja toimia mahdollisimman suoraviivaisesti. Se, että ei yritäkään ajatella liian monimutkaisesti vaan ajatella sen sijaan selkeästi, johdonmukaisesti ja yksinkertaisesti ja toimia ajattelun mukaan.

Enpä nyt osaa tämän paremmin selkeyttää ajatteluani tällä kertaa. En ole vielä itsekään jostain syystä päässyt kiinni siihen ajatteluni ytimeen tässä asiassa mutta tärkeää työssä on että se punainen lanka pysyy työtehtävässä ja se lanka ei kovin paljoa kiemurtele, vaan kulkee tasaista viivaa pitkin.

Esimerkki tästä asiasta voisi olla tällainen: Kun ollaan mahdollisimman ytimekkäitä ja yksinkertaisia niin siivotaan joku nurkkaus niin että ylähyllyt ensin, sitten pöytätasot, sen jälkeen alahyllyt ja lopuksi lattiat. Kohde kerrallaan loppuun asti ja kerrotaan se ytimekkäästi näin; siivosin ensin kohdan a, sitten kohdan b ja näiden jälkeen kohdat c ja d. Tämä siksi koska paska valuu aina alaspäin.

Ja kun ollaan niin perkeleen monimutkaisia ja vaikeasti ajattelevia niin toimitaan näin: siivotaan ensin ylähyllyistä keskiosan, sitten siivotaan vähän lattiaa, sitten otetaan ylähyllyjen reunat. Tämän jälkeen mennään tiskiin häsläämään. Sen jälkeen otetaan alahyllyt ja lopuksi lattia. Ja kun unohdettiin niin siivotaan aivan lopuksi pöytätasot. Ja sitten pöydän jalat. Ja kerrotaan tämä näin: siivosin järjestyksessä.a, b,d,c,b,a,c,d,e, ja f. Kukaan ei pysy täysin kärryillä, monella menee hermot, ja onhan tämä nyt vaikeaa. Kuormittaakin varmaan kun työnteko on noin hankalaa. Ainakin minä itse inhoan sitä että työn teosta tehdään vaikeaa, ajatellaan monimutkaisesti ja tehdään numero työn teosta.

Yksinkertaistamista työntekoon ja hommat pysyy helpompana. Ja varmaan säästyy lopulta työaikaakin ja hermoja. En tiedä miksi nyt otin tämän asian puheeksi mutta tulipa vain mieleen. Ainakin minä koitan pitää työnteon mahdollisimman suoraviivaisena ja yksinkertaisena. Voihan se älykkäältä kuulostaa kun ajattelee niin perkeleen monimutkaisia kaavioita mutta viisaampaa on sitten kuitenkin hommien yksinkertaistaminen ja viisain pääsee helpoimmalla.
 
K

Kiekkokatsoja

Jotenkii sellainen fiilis, että kotona pitäis olla yleensä ok, t-paita päällä. Tänään on palellut koko päivän.
 

Glove

Jäsen
Seikkalut äly-tv:n maailmassa osa 2. Aioin päivällä katsoa Suomen peliä. Telkkari herjaa huonoa signaalia. Tarkistin piuhat, eikä se niistä sittwn johtunut. Looppujen lopuksi tehdasasetusten palauttaminen ratkaisi tilanteen. Ja sitten vaan aloittamaan telkkarin käyttö alusta. Kappas, ei löytynyt HD-kanavia. Ihme homma. No, nyt on jo kaikki sovellukset ja huomenna yritetään löytää vielä HD-kanavatkin.
Tänään teki saman homman, väitti ettei signaalia. Hain kanavat uudestaan ja nyt löytyi sitten HD kanavatkin. Ihan mystistä. Saapa nähdä mikä on tilanne huomenna?
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Olisikohan aika laittaa sosiaalinen media kiinni omalta osalta vaikkapa puoleksi vuodeksi alkuun. Toki NHL-puoli jatkoajassa kiinnostaisi edelleen käydä lukemassa.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Olisikohan aika laittaa sosiaalinen media kiinni omalta osalta vaikkapa puoleksi vuodeksi alkuun. Toki NHL-puoli jatkoajassa kiinnostaisi edelleen käydä lukemassa.
Minä en ymmärrä miten tämä jatkiskin lasketaan joissain piireissä someksi. Tämä ollut olemassa ennen kuin koko "sosiaalinen media" termiä on edes keksitty. Enemmän irc-galleria oli sellainen kun siellä oltiin omalla naamalla, mutta eipä sitäkään someksi ikinä aikoinaan kutsuttu.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Minä en ymmärrä miten tämä jatkiskin lasketaan joissain piireissä someksi. Tämä ollut olemassa ennen kuin koko "sosiaalinen media" termiä on edes keksitty. Enemmän irc-galleria oli sellainen kun siellä oltiin omalla naamalla, mutta eipä sitäkään someksi ikinä aikoinaan kutsuttu.

Minä taas en ymmärrä millä perusteella tätä ei sellaiseksi laskettaisi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös