Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 355 010
  • 66 888

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste
Huono aamu, pää ei ole vieläkään herännyt tähän päivään vaan haluaisi mennä jatkamaan unia.
Etkä herääkään. Se on yks kaks, kun ollaan jo lounastauolla ja päivä on melkein ohi.

Itsellä tänään muuten köyhin lounas hetkeen, yks eines hodari. Väliin vähän coleslawia ja chilimajoa. Mahtaako selvitä kuuteen asti.
 
Piti ihan hieraista silmiä muutenkin kuin rähmän takia äsken kun heräsin, nukuin yli 12 tuntia! Milloinhan viimeeksi? Jotenkin syyllinen olo, kuin olisi tehnyt rikoksen. No nukuin kyllä nuo aamuvuorot tosi huonosti taas, ei se oikein hyvä ole kun puolen yön jälkeen katsot vielä leffaa ja 4.30 soi kello.
 

Punamusta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Piti ihan hieraista silmiä muutenkin kuin rähmän takia äsken kun heräsin, nukuin yli 12 tuntia! Milloinhan viimeeksi? Jotenkin syyllinen olo, kuin olisi tehnyt rikoksen. No nukuin kyllä nuo aamuvuorot tosi huonosti taas, ei se oikein hyvä ole kun puolen yön jälkeen katsot vielä leffaa ja 4.30 soi kello.
Hyvä että nukuit, se on hyväksi elimistölle.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Yskimäänhän tässä on herätty, keskellä yötä. Nyt on aika käydä nukkumaan. Jos vaikka uni tulisi.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tänään tuli täyteen jo puoli vuotta täysin kokonaan rahapelaamatonta aikaa. Se on jo pitkä aika mutta toivottavasti tuo pelaamattomuusputki jatkuu vielä pitkään.

Mietin että nyt kun kuukausittaiset tuloni ovat kasvaneet niin siinä voi olla yksi vaaran paikka toisaalta. Nyt olisi enemmän varaa myös pelata rahapelejä mutta toivottavasti tuohon en kuitenkaan haksahda. Toisaalta, näen myös tuon tulojen kasvun voivan vaikuttaa myös positiivisesti pelaamattomuuteen.

Syy miksi tyhmänä lähdin alunperin rahapelejä pelaamaan noin kolmisen vuotta sitten oli kuitenkin se että pienituloisena toivoin saavan lisätulonlähteen siitä. Mutta nyt kun en ole enää niin pienituloinen ja rahat riittää vallan mainiosti muutenkin niin ei ole enää tarvetta peleillä toivoa saavansa lisätuloja.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Tässä aamukahveella katselen kun linnut käy vähän maistelemassa siemeniä ja talipötköjä. Talitinttejä nuo näyttäisi olevan.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tänään tuli täyteen jo puoli vuotta täysin kokonaan rahapelaamatonta aikaa. Se on jo pitkä aika mutta toivottavasti tuo pelaamattomuusputki jatkuu vielä pitkään.

Mietin että nyt kun kuukausittaiset tuloni ovat kasvaneet niin siinä voi olla yksi vaaran paikka toisaalta. Nyt olisi enemmän varaa myös pelata rahapelejä mutta toivottavasti tuohon en kuitenkaan haksahda. Toisaalta, näen myös tuon tulojen kasvun voivan vaikuttaa myös positiivisesti pelaamattomuuteen.

Syy miksi tyhmänä lähdin alunperin rahapelejä pelaamaan noin kolmisen vuotta sitten oli kuitenkin se että pienituloisena toivoin saavan lisätulonlähteen siitä. Mutta nyt kun en ole enää niin pienituloinen ja rahat riittää vallan mainiosti muutenkin niin ei ole enää tarvetta peleillä toivoa saavansa lisätuloja.
Sä et vilperi lähde pelaamaan, muista se! Jos tulee mieli pelata, niin soita peliluuriin tai kirjoita vaikka ajatuksiasi tänne, mutta kolikkoakaan et pelaa!
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei vittu voi olla todellista! Aamu tv:ssä (yle) on haastateltavina sekä iltalehden että iltasanomien toimittaja ja MOLEMMAT sössöttää. Suhisee niin perkeleesti.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Nyt voi kasvatus alkaa. Käly toi minulle vähän pistokkaita, kerrattua ahkeraliisaa ja riippapelargoniaa, kun haki satsin itselleen. Toi myös tuollaisen pienen kasvihuoneen. Kaivoin jo esille kukkavalonkin.
 

Liitteet

  • IMG_20210324_091940.jpg
    IMG_20210324_091940.jpg
    530,4 KB · kertaa luettu: 74

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Sä et vilperi lähde pelaamaan, muista se! Jos tulee mieli pelata, niin soita peliluuriin tai kirjoita vaikka ajatuksiasi tänne, mutta kolikkoakaan et pelaa!

En uskalla luvata mitään koska riippuvaisena henkilönä niitä repsahduksia voi vain tulla. Parhaani kuitenkin yritän että olisin pelaamatta. Se on iso tavoitteeni ja tarkoitukseni. En ehdoin tahdoin lähde kokeilemaan onneani pelien maailmaan mutta joskus ne houkutukset voivat olla liian isot... Parempi mennä päivä kerrallaan.

Jostain olin lukevinani kyllä että pienituloisten joukossa peliongelmat ovat yleisempiä kuin parempituloisten ja mutullakin sanoisin näin olevan. Ainakin itse alan olemaan jo ihan tyytyväinen omaan tulotasooni ja ei ole niin suurta hinkua pelata kuin aiemmin. Kun joskus tuloni olivat todella pienet ja olin tyytymätön tilanteeseen, silloin houkutus pelatakin oli kyllä isompi kun mukamas koitti saada lisätuloja.

No, parempi mennä päivä kerrallaan. Ja senkin olen oppinut että niitä hetkiä tulee kyllä kun tekee mieli pelata mutta vähän kuin rauhoittuu niin ne hetket menee melko nopeasti ohikin. Siitä syksyn vertaistukiryhmästä oli todella apua ja hyötyä minulle. Sain sen muutaman kuukauden peliputken poikki silloin ja sain sekä opin keinoja välttää ja hallita pelaamista.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Löysin jemmasta asunnostani litran iskukuumennettua maitoa. Näissähän on pitkä päiväys ja avaamattomana säilyy huoneen lämmössäkin mutta tässä on mennyt päiväys umpeen jo tämän kuun alussa. Vieläköhän uskaltaisi kokeilla käyttää vaikka kahvimaitona?

Vai testaanko perinteisesti kahvin sekaan kaatamalla onko maito pilaantunutta? Jos on kahvin seassa oudon näköistä niin on pilalla? Vai kaadanko purkin sisällön vain suosiolla viemäriin?

Viime vuoden maaliskuussa tilasin kotiini sen vararuokavaraston ja siitä oli näemmä jäänyt jemmaan vielä ainakin tuo maitopurkki jonka nyt löysin. Mitenköhän tässä käy?
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
@vilperi, muista aistinvarainen arviointi. Haista, maista niin kyllä sen huomaat jos maito on pilalla. Tai voi sen pilalla olon myös nähdä... jos maito ei näytä maidolta (vaan vetiseltä kokkelilta) niin se on pilalla.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
@vilperi, muista aistinvarainen arviointi. Haista, maista niin kyllä sen huomaat jos maito on pilalla. Tai voi sen pilalla olon myös nähdä... jos maito ei näytä maidolta (vaan vetiseltä kokkelilta) niin se on pilalla.

Joo, yleensähän maito olisi aika usein ihan tönkköä siellä purkissa jo jos sen päiväys olisi mennyt jo kuukausi sitten vanhaksi. En nyt tiedä tai muista oikeita termejä mutta kyllä te varmaan tiedätte myös millaista on pahimmillaan pilaantunut maito.

Tämä UHT-maito oli kuitenkin silmin nähden ihan hyvännäköistä ainakin vielä kun vähän kaadoin sitä viemäriin arvioidakseni millaista se on. Maito oli täysin nestemäistä vieläkin. Sitten varmaan pitää vielä vähän haistaa ja maistaakin sitä. Itse olen tottunut vaan testaamaan maidon laadun kaatamalla sitä kahvin joukkoon. Jos kahvi juoksettuu on maito pilalla.
 
Jos odottelette kiinankrääsää saapuvaksi ni voi tulla pieni viivästys, siellä on Suezin kanavassa tommonen pikkunen paatti poikittain jumissa, alkaa laivoja kertymään kanavan kummallekin suulle.

Merkittävä osa maailmankaupasta seisoo.



 
Viimeksi muokattu:

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Ei vittu voi olla todellista! Aamu tv:ssä (yle) on haastateltavina sekä iltalehden että iltasanomien toimittaja ja MOLEMMAT sössöttää. Suhisee niin perkeleesti.

Oliko ns. Espoo-S?
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Muutama päivä sitten tapahtui seuraavaa. Ensi kerran 9,5vuoden omassa talossa asumisen aikana näin mustan herrasmiehen kävelemässä talomme ohi. Ei miulla eri etnisistä ryhmistä olevia ihmisiä vastaan ole mitään, mutta herätti vain ajattelemaan, kuinka eristyksissä muusta maailmasta asun täällä eteläisessä lappeessa

Ajattelin muuten soittaa verisurelle, mutta VAIN siksi koska lapset on jo niin isoja 18 ja 16v, ja heidän on hyvä tulla turvalliseen kotiin. Toki tuossa on semmoinen homma, että eihän nuo saamari lähde nykyisten rajoitusten takia minnekkään. Syövät heinäsirkkaparven tavoin jääkaapin päivässä tyhjäksi ja kiitokseksi jättävät keittiön ryönäiseen kuntoon.

Yllä olevaa hetken harkittuani en soitakkaan verisurelle.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Olen nyt tänään ja huomenna vapaapäivällä mutta minua jo etukäteen hieman pelottaa ja jännittää tuo perjantain työvuoro. Muistelisin että suunnilleen pari viikkoa sitten kirjoitin tännekin kuinka tein annosvuoron töissä ja nyt perjantaina minulla olisi kai toinen tuollainen annosvuoro edessä.

Olen ehkä arka etenkin uusien töiden edessä mutta nyt ei mielestäni ole välttämättä pelkästään siitä kyse tai kyse siitä että en luottaisi omiin taitoihini. Jo tuolloin pari viikkoa sitten olin kovan paikan edessä kun jouduin melkein ihan ex-tempore tekemään tuollaisen annosvuoron mutta silloin siinä vieressä oli kokin vuoroa tekemässä työntekijä joka osasi ohjata minua samalla. Nyt perjantaina ei ole vaan joudun luultavammin yksin pärjäämään tuossa annosvuorossa.

Ei saisi vapaalla ajatella työasioita ja harvemmin ajattelenkaan mutta nyt väkisin tulee vähän etukäteen mietittyä tuota perjantain annosvuoroa. Kyseessä on vuoro jossa nyt ei sinänsä mitään ihmeempää ole vaan ruoatkin on tehty varmaan jo valmiiksi mutta nuo viikonlopun annokset pitää osata tehdä. Muistaa taas esimerkiksi mikä se annoskoko oli ja niin edelleen. Ja töiden pitäisi sujua jo selkäytimestä.

Hiukan olen kuitenkin epävarma ja mietityttää tiesikö tuo emäntä että suuri syy pärjäämiseeni tuossa vuorossa oli viimeksi se että oli niin hyvät neuvot. Nyt kuitenkin joudun varmaan pärjäämään yksin ja ei olekaan vieressä keltä kysyä neuvoja.

Onko teillä koskaan ollut epävarmuutta töissä? Saako sitä epävarmuutta näyttää? Ei tässä varmaan kehtaa ja uskalla ainakaan soittaa huomenna töihin ja varmistaa että heilläkin on siellä tieto siitä mitä ovat tekemässä kun minulle on nytkin pistetty tuollainen annosvuoro?
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Onko teillä koskaan ollut epävarmuutta töissä? Saako sitä epävarmuutta näyttää? Ei tässä varmaan kehtaa ja uskalla ainakaan soittaa huomenna töihin ja varmistaa että heilläkin on siellä tieto siitä mitä ovat tekemässä kun minulle on nytkin pistetty tuollainen annosvuoro?
Tottakai on epävarmuutta, ja miun mielestä on hyvä kun siitä suoraan sanoo, kun alkaa töihin. Itse olen parikymmentä vuotta toiminut monissa eri keittiöissä. Ainahan se on uutta kenelle tahansa uudessa paikassa, saatikka uudessa työtehtävässä. Paras on heti alkuunsa sanoa, että saattaa tarvita hieman opastusta. Näin kun toimii, niin kanssa työntekijät ovat varmasti auliita auttamaan tarvittaessa, enkä usko, että kukaan avun pyytämisestä tuomitsee.

Itse vaikka olen vuosi kymmenen yli ollut esimies asemassa keittiöissä, niin aina sanon uuteen paikkaan tullessani, että en ota nokkiini vaikka opastetaan, vaan toivon jopa sitä. Sama koskee uusiin tehtäviin tulevia omassa keittiössäni, joille kerron saman, että olkaa rohkeita ja kysykää, ei teitä siitä tuomita. Sitä toivon mitä suuremmissa määrin.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Nyt tämän hetkisessä tilanteessa, kun ei matkailemaan pääse, niin olen "reissaillut" youtuben kautta. Jemenin Sanaassa olen viettänyt aikaani, kuten myös Jordanian Ammanissa, Ugandan Kampalassa ja Omanin Musqatissa. Oman kiinnostaisi kyllä paljon. Koronasulkujen jälkeen ensimmäiseksi mennään rouvan kanssa kyllä Fugeen, sitten järjestyksessä seuraavat ovat Kiova ja Musqat.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Kyl mä vaan välillä mietin että kuka näihin änäripeleihin kehittää sen tekoälyn sellaiseksi että se kiekko vaan jää pomppimaan sinne omalle alueelle ja väliin et pääse mitenkään. Tai jos kone on päättänyt että nyt tulee maali niin et saa sitä vastustajaa nurin vaikka kirjaimellisesti heittäytyisit jalkoihin, se kiekko ei vaan lähde siitä lavasta pois.

Vituttaa nämä 10 vetoa ja neljä maalia omiin pelit. No okei nyt taisi olla 15 vetoa ja kolme omiin, mutta kuitenkin.
Okei, nyt en voi varmaan enää valittaa tästä. Pelasin varmasti erikoisimman voittopelin tekoälyä vastaan koskaan. Pelaan siis Torontolla Carolinaa vastaan ja olen rehellisesti sanottuna aikalailla mankelissa koko pelin. Siis en edes tajua miten olin niin paska, en käytännössä päässyt kunnon hyökkäyksiin ollenkaan.

Saan ekan vedon maalia päin pari minuuttia ennen ekan erän loppua, peli mulle 1-0. Vedot jotain 10-1 tässä vaiheessa Carolinalle. Toisessa erässä jään laukauksitta, Carolina tekee maalin ja oisko joku 15-1 vedot tässä vaiheessa. Kolmannessa erässä pistän Zach Hymanilla huikean kaaliperhosen takatolpalle Patrick Marleaulle, koko äijä menee maaliin ja kiekko myös. Toinen veto maalia kohti, peli mulle 2-1. Vedot ehkä jotain 17-2.

Tämän jälkeen myllytän jossain vaiheessa kolmosketjulla pitkää hyökkäystä, yksi veto maalia päin, kohta toinen ja siitä reboundista Hyman iskee 3-1 ja tuo oli yhteensä viides veto joista kolme sisään. Lopulta vielä yksi tyhjiin eli 4/6 vedoista meni sisään. Laukaukset vastustajalle 21-6 ja peli minulle 4-1.

En muista että tekoälyä vastaan olisi oikeasti koskaan käynyt näin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös