Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 362 648
  • 66 900

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Minä taas en ymmärrä millä perusteella tätä ei sellaiseksi laskettaisi.
Tämähän on mielestäni sosiaalista mediaa, mutta kun keskusteluryhmiä oli olemassa ennen internetin keksimistäkin ja termi keksittiin vasta facen yms. myötä joissa ihmiset esiintyvät omalla naamallaan niin termi on minun mielestä väärä kuvaamaan noita uusia. Mutta niitähän se tarkoittaa. Ei tällaisia keskustelupalstoja tai jotain purkkiryhmiä 80 luvulla.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tämähän on mielestäni sosiaalista mediaa, mutta kun keskusteluryhmiä oli olemassa ennen internetin keksimistäkin ja termi keksittiin vasta facen yms. myötä joissa ihmiset esiintyvät omalla naamallaan niin termi on minun mielestä väärä kuvaamaan noita uusia. Mutta niitähän se tarkoittaa. Ei tällaisia keskustelupalstoja tai jotain purkkiryhmiä 80 luvulla.

No jos jostain syystä on tärkeää, että on tullut uusi termi kuvaamaan jo ollessa olleita asioita, niin sitten se tietysti on niin. Kieli kuitenkin kehittyy.
 

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
keep it simply! Siis pidä se yksinkertaisena.
Tässä olemme ytimessä. Kyllä Tami tietää!

Keep it simple kuuluu omien koulutuksieni keskeisiin väitteisiin.

Toki, eri ihmisille se tarkoittaa eri asioita - olemme erilaisia ihmisiä, erilaisella logiikalla varustettuja, mutta periaatteessa juurikin näin.

No se, mistä olen huolissani, ja ehkä sinäkin, on, että luodakseen illuusion "paremmuudesta" tai "viisaudesta" tehdään asioita monimutkaisemmin, käytetään hienoja termejä, jotta tekeminen kuulostaa tai näyttäytyy paremmalta kuin se onkaan. Olen puhunut "Potemkinin kulisseista". Yllättävän hyvin se toimii, mitä ihmettelen.
 

Glove

Jäsen
Nyt herääkysymys, missä mun puhelin on? Kaveri soitti joskus kymmenen aikoihin, joten se voisi olla olohuoneessa. Yleensä se on tuossa yöpöydällä, missä se ei nyt ole. Pahimmassa tapauksessa tässä käy niin, että se herättelee minua jostain päin asuntoa klo 8:30.Silloin se viimeistään selviää, mihin olen luurini tunkenut.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
No se, mistä olen huolissani, ja ehkä sinäkin, on, että luodakseen illuusion "paremmuudesta" tai "viisaudesta" tehdään asioita monimutkaisemmin, käytetään hienoja termejä, jotta tekeminen kuulostaa tai näyttäytyy paremmalta kuin se onkaan. Olen puhunut "Potemkinin kulisseista". Yllättävän hyvin se toimii, mitä ihmettelen.

Kyllähän se asioiden monimutkaistaminenkin ja hienojen termien viljely varmasti antaa hienostuneen ja osaavan kuvan. Mutta nyt kun puhun lähinnä etenkin omasta alasta eli keittiötyöstä niin kyllä ainakin minun silmissä ja uskon että monien muidenkin silmissä se että osaa toimia yksinkertaistettuna, loogisesti ja selkeästi niin antaa yhtä lailla ehkä kokeneen, osaavan ja ammattitaitoisen sekä pätevän kuvan. Ja tämä perustuu vielä kaiken lisäksi tekoihin, toisin kuin tuo ensin mainittu, se on lähinnä vain höttöä eli sanoja ilman varsinaista pohjaa.

Kyllä sitä arvostusta saa todella myös sillä ettei ajattelekaan niin hienosti vaan ennen kaikkea yksinkertaisesti. Nopeassa, kiireisessä ja hektisessä keittiötyössä se että osaa toimia mahdollisimman suoraviivaisesti ja yksinkertaisesti näyttäytyy myös hienolta, ainakin minun silmissäni. Se on myös monesti kustannustehokasta.

Vituttaa kun menetimme töissä sairauksien takia mielestäni malliesimerkin keittiötyössä tällaisesta mahdollisimman yksinkertaisesti ja selkeästi ajattelevan työntekijän. Hän oli nopea ja ihailin just sitä nopeutta. Itse hän aina sanoi kun kehuin epätyypilliseen suomalaiseen tapaan suoraan hänellekin hänen nopeuttaan että hän on niin kokenut (mitä olikin, yli 20 vuoden keittiöalan kokemus monenlaisista hommista) että hänen ei paljoa miettiä tarvitse. Asiat vain tapahtui. Mahdollisimman selkeästi ja ytimekkäästi.

Sitten saimme tämän uuden työntekijän jossa ehkä eniten huvittaa että hän puolestaan ajattelee niin monimutkaisesti. Aina kun hän selostaa omia työtehtäviäänkin niin ne on ajateltu niin monimutkaisesti ettei niissä oikein pysy kärryillä. Valitettavasti hän myös toimii ajattelunsa mukaan.

Jos minä olisin se ravintolayrittäjä josta opiskeluaikoina haaveilin ja aika paljon myös hommia tein haaveideni eteen jo silloin niin palkkaisin ennemmin varmasti kiireiseen ravintolamaailmaan tuon ensin mainitun työntekijän. Jos ei siis hänellä olisi nyt sitten niitä vammoja. Myös kokemuksen takia mutta myös sen takia että hommat etenisi vauhdilla mutta myös silti ilman suurempia virheitä, hommat pysyisi mahdollisimman yksinkertaisina ja selkeinä.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Nyt herääkysymys, missä mun puhelin on? Kaveri soitti joskus kymmenen aikoihin, joten se voisi olla olohuoneessa. Yleensä se on tuossa yöpöydällä, missä se ei nyt ole. Pahimmassa tapauksessa tässä käy niin, että se herättelee minua jostain päin asuntoa klo 8:30.Silloin se viimeistään selviää, mihin olen luurini tunkenut.
Soita siihen.
 

Gennadi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, R.I.P M-juna, Ketterä
Tämähän on mielestäni sosiaalista mediaa, mutta kun keskusteluryhmiä oli olemassa ennen internetin keksimistäkin ja termi keksittiin vasta facen yms. myötä joissa ihmiset esiintyvät omalla naamallaan niin termi on minun mielestä väärä kuvaamaan noita uusia. Mutta niitähän se tarkoittaa. Ei tällaisia keskustelupalstoja tai jotain purkkiryhmiä 80 luvulla.

Hitto että ysärin alussa purkkiryhmät oli hyviä, etenkin kun modeemilla (14 400) waretti parhaimpia pelejä. Ja anna armias kun äitimuori meni nostaa puhelimen niin mikä huuto alkoi kun Doom II:n lataus loppui. Ne ajat ei koskaan tule takaisin...ei koskaan!
 

Gennadi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, R.I.P M-juna, Ketterä
Soita siihen.

Hahaha! Mä olen tehnyt tämän ja viime vuoden puolella vielä. Oli Itä-Euroopan pojat kylässä ja naukkailtiin väkijuomia aika reippaasti saunoessa ja syödessä. Lähdin saattamaan miehet pysäkille ja totesin että puhelin on hävinnyt, No otin sen taskusta ja laitoin vaimolle viestin että nyt se sitten katosi. Joo kyllä, siitä olen saanut kuulla jälkikäteen ihan tarpeeksi Hittoiks näist sano sulhane häist!

@Glove löytyikö se rakkine?
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Hitto että ysärin alussa purkkiryhmät oli hyviä, etenkin kun modeemilla (14 400) waretti parhaimpia pelejä. Ja anna armias kun äitimuori meni nostaa puhelimen niin mikä huuto alkoi kun Doom II:n lataus loppui. Ne ajat ei koskaan tule takaisin...ei koskaan!

Muistan, kun CS 6.5 päivitys tuli ja sitä sai ladata 56k modeemilla koko yön. Lopulta, kun aloin asentamaan niin siinä paketissa oli jotain vituillaan ja eihän se toiminut. Ei irronnut faijalta lupaa koittaa seuraavana yönä uudelleen :D
 

Gennadi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, R.I.P M-juna, Ketterä
Muistan, kun CS 6.5 päivitys tuli ja sitä sai ladata 56k modeemilla koko yön. Lopulta, kun aloin asentamaan niin siinä paketissa oli jotain vituillaan ja eihän se toiminut. Ei irronnut faijalta lupaa koittaa seuraavana yönä uudelleen :D

Joo just näin, öisin niitä tuli latailtua. Taisi olla vielä siihen maailman aikaan että yöaikaan oli halvempaa, vähän kuin yösähkö. Sitten oli joku softa mikä katkaisi aina ettei mennyt ns. "ylitunneille". Nykynuorisolle kun menet näistä puhumaan ja Netscapesta niin sut räkänauretaan ojaan. Tosin @Czescku :n tyttäret tykkäsi Amigan International Karate plussasta, ehkä nuorissa on sittenkin tulevaisuus!
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Discovery plussan saisi nyt tutustumistarjouksena eurolla kuukaudeksi. Nopeasti kun katsoin, niin en sieltä kyllä mitään katsottavaa löydä miksi tuon euron maksaisin.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Discovery plussan saisi nyt tutustumistarjouksena eurolla kuukaudeksi. Nopeasti kun katsoin, niin en sieltä kyllä mitään katsottavaa löydä miksi tuon euron maksaisin.
Minä voisin vilkaista sitä Suomalaiset sarjamurhaajat- sarjaa. Muusta en kyllä tiedä kun en ole tarjontaan tutustunut.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Discovery plussan saisi nyt tutustumistarjouksena eurolla kuukaudeksi. Nopeasti kun katsoin, niin en sieltä kyllä mitään katsottavaa löydä miksi tuon euron maksaisin.
Minä voisin vilkaista sitä Suomalaiset sarjamurhaajat- sarjaa. Muusta en kyllä tiedä kun en ole tarjontaan tutustunut.
Täällä on tuo Discovery+ . Aika vähän sielä on mitään erityisen kiinnostavaa. Noita rikosdokkareita ja sota/historia dokumenttejä katellu jonninverran. Tais mennä pari kuukautta ohi kun hokasin että ai niin, tommonenkin löytyy. 6,99€ /kk, niin saa mun puolesta olla vaikkei joka kk edes kattosi koko palvelua. Netflix, edellämainittu Discovery+ sekä Telian liigapassi riittää mulle vallan mainiosti. Areenassakin on usein ihan hyviä dokkareita ihan ilmaseksi. Ei tarvi paljoa ns. perustelkkaria katella.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tuli leivottua tänään muutama laskiaispulla. Tarkoituksella isokokoisia koska miellän että laskiaispullan pitää ollakin isokokoinen. Mahtuu sitten enemmän sitä kermavaahtoa sinne sisälle.

Hyvää terapiaa tuollainen leipominen. Saa puhtaasti ainakin vähäksi ajaksi muuta ajateltavaa. Litran taikinan tein ja poikkeuksellisesti tein maitoon taikinan. Laitoin myös pari kananmunaa taikinaan. Pullat onnistuivat silti hyvin ja laskiaispullakahvit maistuivat hyvältä tunnin saunavuoron jälkeen.
 

Liitteet

  • IMG_20210213_152912_916.jpg
    IMG_20210213_152912_916.jpg
    95,1 KB · kertaa luettu: 78
  • IMG_20210213_152912_913.jpg
    IMG_20210213_152912_913.jpg
    74,9 KB · kertaa luettu: 88
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Minä katselin aikoinaan niin paljon tissikuvia netistä, että äiti suuttui saatanalallisesta puhelinlaskusta.
Minähän olen saanut verbaaliruntua vaimolta kun kattelen ihan jeesuksen vimmalla vieraita perseitä.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Olen kavereiden kanssa istumassa iltaa kera asiaan kuuluvien juomien. Katsottiin SaiPan peli ja kivaa on. Pelin jälkeen illan isäntä halusi katsoa putousta. Ai vittu mitä paskaa tää ohjelma on. Onneksi enää parikymmentä minuuttia jäljellä.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Muulinkorva näyttää huonolta, lehdet ruskistuu. Olen ehkä tehnyt jotain väärin. Tai sitten hän ei tykkää elää patterin päällä. Lisää vettä vaan ja kohden kevättä ja uutta kasvua.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Muulinkorva näyttää huonolta, lehdet ruskistuu. Olen ehkä tehnyt jotain väärin. Tai sitten hän ei tykkää elää patterin päällä. Lisää vettä vaan ja kohden kevättä ja uutta kasvua.
Tänä talvena mun huonekasveista noin puolet kuoli. Mitään erilaista en ole tehnyt aikaisempiin vuosiin, mutta nyt ne päätti tehdä hurmaavan joukkoitsemurhan.
 

Glove

Jäsen
Tänä talvena mun huonekasveista noin puolet kuoli. Mitään erilaista en ole tehnyt aikaisempiin vuosiin, mutta nyt ne päätti tehdä hurmaavan joukkoitsemurhan.
Oletko varma ettei niistä henkiinjääneistä kasveista jouku kuulu vaikka Isisiin tai muuhun terrorijärjestöön ja tappanut ne muut kaavit, jotka ehkä olivat vääräuskoisia?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös