Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Tua toisessa telkussa pyärii toi Arman Alizadin ohjelma kodittomista. Mä oon joskus nähnyt ton jakson. Jotenkin sekavat fiilikset kun sitä aikanaan katteli. Siis loistavaa että Suomessa on tahoja jotka hoitaa vähäosasten asiaa piänillä resursseilla ja paljon lahjotusten ja vapaa-ehtoisten voimin. Mutta sitten taas, Suomen pitäs olla maailman onnellisin maa ja sosiaaliturva kuulemma huippuluokkaa. Ja sitten vielä taas, eikö täälä kuitenkin ole työttömälläkin asiat aika hyvin ---> miksi ajautuu kaduille? Täällä palstalla on paljon huono-osasten kanssa tekemisissä olevia ihmisiä joille mun kyselyt voi kuulostaa typeriltä, mutta ihmettelen silti. Päihteet lienee se suurin perkeles, ja se on ollu olemassa jo ennen asunnottomuutta?

"When one person suffers from a delusion, it is called insanity. When many people suffer from a delusion, it is called religion." -Richard Dawkins

Uimalakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, HerTo
Tua toisessa telkussa pyärii toi Arman Alizadin ohjelma kodittomista. Mä oon joskus nähnyt ton jakson. Jotenkin sekavat fiilikset kun sitä aikanaan katteli. Siis loistavaa että Suomessa on tahoja jotka hoitaa vähäosasten asiaa piänillä resursseilla ja paljon lahjotusten ja vapaa-ehtoisten voimin. Mutta sitten taas, Suomen pitäs olla maailman onnellisin maa ja sosiaaliturva kuulemma huippuluokkaa. Ja sitten vielä taas, eikö täälä kuitenkin ole työttömälläkin asiat aika hyvin ---> miksi ajautuu kaduille? Täällä palstalla on paljon huono-osasten kanssa tekemisissä olevia ihmisiä joille mun kyselyt voi kuulostaa typeriltä, mutta ihmettelen silti. Päihteet lienee se suurin perkeles, ja se on ollu olemassa jo ennen asunnottomuutta?
Joo, päihteet noissa kuvioissa on 99% tapauksissa, ja mielenterveysongelmat. Pitkään tota skeneä katselin läheltä ja oma näkemys asiaan on, että päihteet on tossa rallissa yleensä seuraus, ei syy. Enkä puhu nyt siitä asunnottomuudesta, se tie että siihen päätyy on yleensä pitkä. Asunnottomuus on sitten se jäävuoren huippu. Tässäkin maassa ihminen saa lopulta tiensä sen verran tukkoon joka suuntaan että sitä kämppää voi olla mahdotonta saada mistään. Tai jos sattuu saamaan niin elämänhallinta on sen verran heikoilla kantimilla ettei sitä pysty pitämään.

Turha rakentaa satamakaupunkeja sanoi vedenpinta suu auki.

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo - Meister der Herzen 2019-20
Täytyy nyt kertoa hauska tarina vuodelta 2006, kun itse Nummenkallio tämän aiheen nosti esille. Oltiin tammikuisena keskiviikko-iltana Kouvolan yössä. Oltiin menossa jätkäporukalla johonkin paikalliseen yökerhoon ja yhdellä porukan henkilöistä oli legendaariset metrohousut (sellaiset maastokuvioidut, älkää kysykö miksi). Poke ilmoitti, että nuo päällä ei pääse sisälle. Hetken aikaa tilanne vitutti, mutta kyseinen kaveri kävi äkkiä jossain porttikongissa kääntämässä housut ympäri, jolloin housujen kuosi oli eri näköinen. Uusi yritys ja pokella ei ollut valittamista housuista.
Jos olitte Kouvolan keskustassa, niin voin tuon ehkä vielä ymmärtää. Kyseessähän oli Kuusankosken kansallispuku, tai siis sen alaosa. Yläosahan on musta huppari, mielellään vielä kulahtanut sellainen.

Mutta kätevät housut ja melkoista streetwise-toimintaa kaverilta. Iso peukku tälle.

Where were you while we were getting high?
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy