Miksi sitä ajattelu usein keskittyy niihin negatiivisiin ja ärsyttäviin asioihin? Minunkin elämäni on nyt helmikuussa todennäköisesti yhtä juhlaa vain ja jaksan miettiä silti enemmän niitä negatiivisia asioita ja purnata niistä? Onko ne negatiiviset ajatukset sitten niin voimakkaita että keräävät huomion?
No, jos tosiaan nyt keskittyy lähinnä niihin positiivisiin asioihin. Jonkun verran olen jo kirjoittanutkin näistä asioista tännekin mutta kertaus on opintojen äiti ja onhan sitä aihetta nyt hehkuttaakin, ilo pitää ottaa silloin irti kun siihen on aihetta.
Eli voi olla että tulee pidettyä ensi viikonloppuna yhden hengen alkoholittomat juhlat. En tiedä sitten kuinka paljon tuolla yhtälöllä saa vaan juhlan tuntua aikaan ja ehkä vieraitakin, lähimmäisiä kutsuisin paikalle jos ei olisi tätä koronavaaraa. Mutta nyt mennään yksin ja koitetaan vähän juhlistaa elämän eteenpäin menemistä.
Näiden juhlien ajankohta on vaan vielä vähän epäselvä. Tiistaina on kyllä palkkapäivä, tällöin pitäisi mennä viimeinen erä ulosottovelkoihin mutta sitä ei tiedä kuinka nopeasti tuo erän maksu näkyy noissa ulosottotiedoissa netissä. Juhlat pidän vasta sitten kun se lopullinen sinetti tulee, toki näin.
Juhlien aihe on tosiaan sitten aikanaan elämän eteenpäin meneminen. Juhlistan sitä kun elämä on ruvennut hymyilemään, minullekin. Helmikuussa tapahtuu kuitenkin kummatkin isot asiat, eli allekirjoitin uuden työsopimuksen ja ulosottovelat tulee kuitatuksi. Siinähän sitä on aihetta juhlaan.
Pöytään erilaisia herkkuja, ainakin täytekakku ja bebe-leivoksia. Pari alkoholitonta kuohuviinipulloa ostan Alkosta ja kahvit keitän. Musiikkia taustalle soimaan... Ja mieli iloiseksi.
Aika hyvä fiilis on. Toki odottavakin, odotan ensi viikkoa kun velat tulee kuitatuksi. Sellainen fiilis että joku muuri korpivaelluksen ja hyvän elämän välillä on murtumassa ja minäkin olen purjehtimassa onnen satamaan. Ääh, en oikein osaa kirjoittaa tunteitani sanoiksi. Mutta en ole sekoamassa silti vaan olen onnellinen ja ehkä innostunutkin.
Toki tätä innostuneisuuden fiilistä lisää taas tuo helkkarin upea jo keväinen ulkona vallitseva keli. Kevät keikkuen tulevi?