Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 315 404
  • 66 798

Glove

Jäsen
Suosittelen Uberia. Hinta 1/3 ainakin halvempi, sovelluksen arvostelutoiminto pitää laadun hyvänä ja kuskilla on reitti suoraan sovelluksessa. Tosin keskiviikkona autona oli Opel Corsa, joka vähän huvitti...
Kyllä tässä joku raja pitää olla, ei Corsa ole taksiin kelpaava auto. AInakaan minun mielestä.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
On nuo taksikuskit nykyään jänniä. Kuski ei osannut täältä Myyrmäen kupeesta Flamingoon ilman navigaattoria. Paluumatkalle onneksi sattui ihan suomalainen kuski joka tunnisti SaiPa-maskini ja juttu luisti koko matkan. Menomatkalla oli täydellinen hiljaisuus jostain syystä.

Samasta aiheesta oon täällä aikasemminkin avautunut. Harvoin taksia muutenkin käytän ja viimeisten kokemusten jälkeen vielä vähemmän. Olemattoman kaupunkituntemuksen lisäks palvelualttius on ainakin osalla kuskeista luokkaa nolla. Joskus muinoin kuski kyydin ottaessasi tuli avuliaasti jeesimään kantamuksien kanssa, mutta Turussa ainakaan näillä itä-afrikkalaisilla kuskeilla ei palvelualttius riitä muuhun ku navigaattorin avulla sinne päin kuskaamiseen. Perse ei nouse penkistä kertaakaan ja paikallistuntemus on surkeaa. Joskus muistaakseni taksikuskiksi pääsyssä oli jonkinlaiset kokeetkin, mutta nykyään taitaa pelkkä ajokortti riittää.
 

Glove

Jäsen
Osittain samaa mieltä, mutta toisaalta jos 35€ maksaa kyyti somalin ajamalla mersulla tai 20€ virolaisen ajamalla Opel Corsalla, niin Corsa kelpasi ihan hyvin.
Kuten tuossa aiemmin kirjoitin, pyydä tilatessasi keskukselta ruotsinkielinen kuljettaja. Et varmasti saa somppua rattiin. Mutta toki jos se halvempi hinta on määräävä tekijä niin sitten vaan tilaa mitä lystäät. Meillä ei täällä Oulussa ole vielä juurikaan vaihtoehtoja ja en minä niitä tarvitsekaan kun tilausosoite on aina serkun miehen auto. Maksaa mitä maksaa, mutta pääsen sinne minne haluan ja vielä kaiken lisäksi suomen kielellä.
 

Glove

Jäsen
Jahas, kai se on aika sanoa Jatkoajalle hyvää yötä ja kokeilla, tulisiko uni tänään kohtuullisen helposti enempiä yrittämättä. Aika monta päivää näin on nyt käynyt, mutta valitettavasti olen herännyt jo viiden tienoilla.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Pillun saaminen on yliarvostettua. Tosimiehet säilyttävät neitsyytensä kuolemaan asti. Tässähän ois melkein challengen paikka.
Tämä on luovuttajan höpinää!

Säilyykö muuten neitsyys jos kääpiö juottaa humalaan, kolkkaa tainnoksiin ja rakastelee kuuden kaverinsa kanssa sua väkisin?
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tuossa purnasin perjantaina tästä työpaikkani uudesta työntekijästä. Ja nyt kun olen rauhoitellut mieltäni parin päivän ajan niin olen valmis lähestymään asiaa paljon asiallisemmin. Olin kyllä viikonlopun töissä mutta en tämän kyseisen henkilön kanssa. Mutta kyllä jonkin verran puhuimme työparini kanssa tästä uudesta työntekijästä ja valitettavan yhtämielisiä olimme.

Selvisi että ovat olleet molempien hermot peräti kireällä samasta syystä. Emme ole tyytyväisiä nyt nähtyihin näyttöihin ja kehoitin vain työparianikin puhumaan asiasta emännän kanssa. Ehkä kun tarpeeksi moni ilmaisee kantansa niin saadaan joko mahdollista muutosta aikaan tai sitten lähtölaskenta alkaa tämän uuden hankinnan kohdalla. Minähän olen siis jo puhunut emännän kanssa kyseisistä asioista.

En tiedä, onko järkevää kirjoittaa näistä asioista täällä mutta haluan jossain käydä mietteitäni läpi. Vielä niin että joku lukee niitä ja mahdollisesti myös kommentoi niihin jotain asiallista. Jos joku tuttu lukee näitä viestejä niin haluan sanoa sitäkin kyllä että ei niin paljon pahaa jos ei jotain hyvääkin mutta sitä negatiivista sanottavaa on sitten kuitenkin liian paljon. Ja se tuntuu käyvän muille taakaksi jopa.

Luulen että yksi tuollainen kyseenalainen hankinta joukkueeseen ja saattaa koko joukkueen tiimihenki alkaa entisestään rakoilemaan. Onko siinä jo tarpeeksi syytä siihen ettei työsuhde jatku koeajan jälkeen kun henkilö ei tunnu soveltuvan tiimiin? Ja onko se koeaika joka tapauksessa katsottava loppuun asti vai voiko työsuhteen irtisanoa ennen sen päättymistä?

Mutta oli kiva toisaalta saada tietää että en ole valitettavasti yksin mielipiteideni kanssa. En minä sinänsä länkyttänyt paskaa toisen selän takana, se ei sinänsä kuulu tapoihini. Mutta tässä asiassa oli hyvä kuulla ja puhua näistä mietteistä toisen työntekijän kanssa, ja miettiä sekä neuvoa vähän miten edetä tässä asiassa. Sillä eihän tämä näin voi jatkua. Pieni on yhteisömme kuitenkin joten siinä jo kahden henkilön negatiiviset tuntemukset ovat aika painavia. Ja vähän luulen että meitä on muitakin joilla on samansuuntaisia mietteitä, ne ei ole vielä vain tullut julki.
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Jösses että Menetetty maa oli hyvä leffa!
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Änärimatsien aikana mainostetaan tuota Verisuren hälytinjärjestelmää. Toinen paljon esillä ollut on Sector Alarm. Käyttääkö joku oikeasti noita? En oikeasti tiedä yhtään ihmistä kellä tuollainen olisi.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
@vilperi Kehoittaisin ottamaan nyt ihan rauhallisesti. Olen ollut huomaavinani että sinulla on taipumusta jäädä jumittamaan johonkin asiaan vähän liikaa. Sinulla on nyt siis työpaikalla ihminen kenen työhön et ole tyytyväinen? No niin meillä kaikilla. Joskus saatat olla jopa itse se henkilö. En nyt lähtisi vielä mitään ajojahtia järjestämään ja keräämään muita työntekijöitä "puolellesi". Käsittääkseni olet itsekin suht uusi työntekijä tuolla, joten eikö kannattaisi laitta jäitä hattuun ja keskittyä enemmän tekemään omasta suorituksesta hyvä ja vähemmän moittimaan toisten panosta? Jos joku on ihan oikea ongelma työpaikalla, kannattaa asia saattaa esihenkilön tietoisuuteen ja antaa johdon hoitaa homman jolloin itse voi pysytellä sopivan etäällä. Kummallisen paljon tämä asia/henkilö nyt tuntuu ajatuksiasi pyörittävän.

No, saatat olla ihan oikeassa. Mutta en minä mielestäni tässä nyt mitään ajojahtia ole koittanut järjestää vaikka ehkä kirjoituksistani niin saattaa luullakin. Kuulin vain kun tämä toinen työntekijä sanoi ensin toiselle eri osaston tekijälle valitut sanat siitä työntekijästä ja minä en voinut sitten mainita siihen kun olimme kaksin että niin se vähän minunkin hermoille on käynyt.

Ja tämä toinen sitten jatkoi sitä kommentoimistaan, johon sanoin että kannattaa sanoa johdolle asiasta. Ehkä saamme jotain muutosta siihen asiaan siten? Sanoin siinä sitten että minä olen jo keskustelut käynyt ja peräänkuuluttanut muun muassa nöyryyttä ja parempaa asennetta.

Ihan asiallisesti itse otin asiat puheeksi ja luulin tekeväni vain kuitenkin hyvää. Näin kuitenkin perehdytysvaiheessa on mielestäni hyvä vielä tarttua mahdollisiin epäkohtiin. Etenkin jos ne näemmä alkaa hiertää muussa henkilöstössäkin.

Oikeassa sinä saatat olla kuitenkin siinä että tämä asia hiertää ajattelussani nyt ihmeen paljon. Tai toiveenani on tosiaan lähinnä se sitten kuitenkin että tämä uusi työntekijä onnistuisi töihin tulossaan ja olen itsekin häntä koittanut ohjata ja opastaa. Tekemään tosin vain erilaisia töitä ja tehtäviä hyvin. Niin kuin jo sanoin niin kyseinen henkilö on sitten kuitenkin ihan kehityskelpoinen, eikä ihan toivotonkaan tapaus. Eikö olekin sitten vain hyvä että nyt kun työt ja mielipiteet ovat luisumassa näemmä väärille raiteille niin niihin puututaan mahdollisimman nopeasti ja ne oikaistaan?

Parempi se on puhua johdolle edes näistä asioista eikä vain mutrustella selän takana kuukausikaupalla ja miettiä kuukausien päästä miksei asiat muutu, miksi se yksi on yhä vain ärsyttävämpi ja miksi monella muulla on fiilikset koetuksella? Tässä puhumalla edes jollekin heti asiasta koitan ja pyrin nimenomaan siihen ettei se asia alkaisi hiertämään liikaa pääkopassani.

Melkoisen oppikoulun minä itsekin aikoinaan jouduin käymään kun olin ensimmäisessä työpaikassani äidin opeissa siivoamassa eräällä koululla pari kesää. Silloin ei oikein työt maistuneet ja oli asenteessani paljon korjattavaa, äiti sitten opetti tekemään huudoinkin töitä. Silloin vitutti mutta jälkeenpäin olen lähinnä kiitollinen että joku teki noin kovan työn minun eteen ja minusta kuoriutui ihan hyvä työntekijä.

Ehkä sitten tässä on takana myös se että olen itse asioilleni omistautunut ja pyrin melkein siihen jonkun mainitsemaan täydellisyyteen ja kun tämä uuden työntekijän perehdyttäminen on ollut minunkin vastuullani niin haluan vain pohjimmiltaan opastaa tätä uutta työntekijää hyville urille. Missään nimessä ei ole kyse siitä että tässä nyt töihin vittuuntunut tai leipiintynyt on löytänyt hyvän tavan purkaa pahaa oloaan. Tai en myöskään koita ainakaan tietoisesti mitään ajojahtiakaan järjestää. Lähinnä olla vain avuksi, ja se on kuitenkin lopulta kaikkien etu että tämä uusi työntekijä onnistuisi sitten lopulta.

No, olen kyllä huomannut itsessäni valitettavasti ennenkin sen että olen tiettyyn pisteeseen asti esimerkiksi hyvähermoinen. Mutta tietyillä piirteillä ihoni alle pääsee aika helposti kuitenkin ja sitten kun sinne pääsee niin ihminen pyörii ajattelussani pitkän aikaa. Yksi tällainen ärsyttävä piirre ihmisessä on ylimielisyys.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
@vilperi Käsittääkseni olet itsekin suht uusi työntekijä tuolla, joten eikö kannattaisi laitta jäitä hattuun ja keskittyä enemmän tekemään omasta suorituksesta hyvä ja vähemmän moittimaan toisten panosta?

No tähän vielä muuten mainitsen sellaisen faktan että vaikka olen se minäkin suht tuore työntekijä tuolla vielä niin olen loppupeleissä kuitenkin keittiön toiseksi kokenein työntekijä tuolla nimenomaisessa paikassa. Sen jälkeen kun menin tuonne työkokeiluun niin on vaihtuvuutta ollut henkilöstössä melko paljon. Ja nyt puuttuu myös pitkän aikaa (monta kuukautta) yksi kokenut työntekijä tuolta sairaustapauksen takia. Ja nyt huomioin vain sen ajan siis tässä vertailussa mikä se työkokemuksen määrä on tuolta paikasta.

Mutta nyt tänään on vapaapäiväni joten koitan olla tänään ajattelematta työasioita. Ja keskittyä vapaapäivästä nauttimiseen. Tänään on vain pian lääkäri ja lääkäri toivottavasti kirjoittaa minulle vielä B-lausunnon. Sitä tarvitsen töitä varten kun yritetään hakea palkkaamiseen tueksi vielä toista palkkatukijakson.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Änärimatsien aikana mainostetaan tuota Verisuren hälytinjärjestelmää. Toinen paljon esillä ollut on Sector Alarm. Käyttääkö joku oikeasti noita? En oikeasti tiedä yhtään ihmistä kellä tuollainen olisi.

Meillä oli vanhassa kämpässä, nykyiseen ei olla viitsitty hankki koska koronan takia ollaan aina kotona. Jos/kun tästä vielä palataan ns ”normaaliin”, niin tällaiselle omakotitalossa asuvalle työmatkustajalle nuo antaa paljon mielenrauhaa, kun Verisuren laitteet valvovat varkaiden/tulipalon/vuodon varalta.
 

Spire

Jäsen
Heräät, käyt suihkussa, juot pari kuppia virkistävää aamukahvia ja olet täynnä virtaa työaamuna. Aloitat työt intoa puhkuen, mutta tunnin päästä huomaat tehneesi ehkä kymmenen minuuttia oikeasti jotain ja loppuaika meni jatkoaikaa selatessa.
 

1stApril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Heräät, käyt suihkussa, juot pari kuppia virkistävää aamukahvia ja olet täynnä virtaa työaamuna. Aloitat työt intoa puhkuen, mutta tunnin päästä huomaat tehneesi ehkä kymmenen minuuttia oikeasti jotain ja loppuaika meni jatkoaikaa selatessa.

Hyvä, ettet haaskannut töissä aikaasi mihinkään turhaan.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Kirjoitetaanpas jotain positiivistakin välillä. Äsken tein jopa neljän kilometrin kävelylenkin ja kävin samalla siellä lääkärissä. Mutta kyllähän tuolla nyt mielellään liikkuukin, aivan mahtava keli ainakin täälläpäin Suomea. Aurinko paistaa, on todella valoisaa ja tien pinnatkin ovat melko tasaisia. Helppoa ja nautinnollista kävellä. Tuolla ulkona kun liikkuu niin nyt nauttii vain siitä hetkestä ja murheet unohtuvat.

Ja kun kävelin takaisin kotiini niin poikkesin tulomatkalla ostamassa leipomosta pari laskiaispullaa. Ne olivat yllättävänkin hyviä, kermavaahtokin niissä tarpeeksi makoisaa. Näin kulutan vapaapäivääni.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös