Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

• 5 592 777
  • 68 302

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Et ole koskaan löytänyt jotain bändiä/musiikkia, joka iskee ihan vitusti jossain vaiheessa omaa elämänkiertoa?
Olen olen, toki. Kiinnostaa vaan, että mikä osa Pink Floydin laajaa ja monipuolista tuotantoa oli se, joka juuri sinuun iski. Syd Barrettin ajan spykedeeliset laulut? Dark Side Of The Moonin koherentti kokonaisuus? Animalsin pisteliäs, kuivahko yhteiskuntakritiikki?

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Olen olen, toki. Kiinnostaa vaan, että mikä osa Pink Floydin laajaa ja monipuolista tuotantoa oli se, joka juuri sinuun iski. Syd Barrettin ajan spykedeeliset laulut? Dark Side Of The Moonin koherentti kokonaisuus? Animalsin pisteliäs, kuivahko yhteiskuntakritiikki?
Kaikki

(1)
  • Tykkää
Reactions: Evil

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Myönnän silti että stimulanttina toimi David Gilmour - Live at Pompeii 2016.

Gennadi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, R.I.P M-juna, Ketterä
Ei ollut muuten paska vuosi vaan aivan upea tämän palstan puolesta. Kiitos siitä seuraaville nimimerkeille ei missään järjestyksessä (ja jos joku unohtuu niin voi merkata itsensä kuittailevaan vastaukseen): @HPL76 @pettter @banaaninviljelijä @vetti @Leon @Mälkiä @Gennadi @nummenkallio @peksa @vilperi @Punamusta @Jomppa_Koo @Wiljami . Kevään etämiiteissä oli muistaakseni jokunen muukin ja yhtä lailla kiitokset hienosta oudosta vuodesta.

Lisäksi kyllä erityiskiitokset nimimerkeille @Johnny B. Goode ja @Sämppäri vaikka en nyt heitä ole vielä tavannutkaan.

Oikein mukavaa vuotta 2021 kaikille palstalaisille! Jopa sille minun arvostelusta pelikieltoa ottaneelle. Hän on kyllä ensimmäisenä listalla niistä jotka haluaisin livenä tavata kun kaikki muut listalla aiemmin olevat olen jo tavannut.

Toveri Czesse, tämän palstan "äiti-Teresa", aina humaani, myöskin kiusaajia kohtaan. Se on sitä aitoa karjalaisuutta, vaikkakin toivon häneltä myös koston himoa ja brutaalisuutta tälle vuodelle. Ka vot etiäpäin!

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
On maat ja puut valkeina. Lunta on tullut. Illalla, niin no yöllä, yllätyin miten paljon lunta oli kun vein yhden padan vähän kauemmas pihasta. Nyt pitäisi varmaan lähteä siivoamaan pihasta ilotuliteroskat.

Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Ei ollut muuten paska vuosi vaan aivan upea tämän palstan puolesta. Kiitos siitä seuraaville nimimerkeille ei missään järjestyksessä (ja jos joku unohtuu niin voi merkata itsensä kuittailevaan vastaukseen): @HPL76 @pettter @banaaninviljelijä @vetti @Leon @Mälkiä @Gennadi @nummenkallio @peksa @vilperi @Punamusta @Jomppa_Koo @Wiljami . Kevään etämiiteissä oli muistaakseni jokunen muukin ja yhtä lailla kiitokset hienosta oudosta vuodesta.

Lisäksi kyllä erityiskiitokset nimimerkeille @Johnny B. Goode ja @Sämppäri vaikka en nyt heitä ole vielä tavannutkaan.

Oikein mukavaa vuotta 2021 kaikille palstalaisille! Jopa sille minun arvostelusta pelikieltoa ottaneelle. Hän on kyllä ensimmäisenä listalla niistä jotka haluaisin livenä tavata kun kaikki muut listalla aiemmin olevat olen jo tavannut.
Kyllähän tuosta ainaki @Glove uupuu. Hyvää tätä vuotta vaan ihan kaikille.

Vuoden vaihteen olin ihan vapaasta tahdosta vesiselvänä ja selvyys saanee luvan jatkua astetta pidempää. Sen verran pahalle laukalle pääsi loppuvuodesta menemään, että soo soo mua.

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Missä on kaikki linnut ruokintapaikalta? Ei ole moneen päivään ketään näkynyt ruokintapaikalla. Ei edes oravaa... Täytin ruokintalaitteetkin juuri joulun jälkeen. No kyllä sinne porukkaa ilmestyy kun nälkä tulee.

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Rapala on kyllä vieheiden ykkönen.

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Sen verran alkaa tämä tavaroiden järjestely puuduttaa, että oli minunkin pakko hakea muutama lonkero. Kirjoja ja levyjä on ihan törkeästi, mutta kun ei niistä halua luopuakaan. Kirjoista olen suurimman osan lukenut ja levyissäkin on melko vähän sellaisia, joita ei Spotifystä löydy, mutta jotenkin niiden kirjojen ja levyjen pitää vain olla näkyvillä. Sen olen kuitenkin havainnut, että ilman noita tavaroita muuttaminen olisi selvästi helpompaa. Ehkä en nyt sitten muutamaan vuoteen muuta. Vaikka eihän se asuntolaina ole ennenkään minua paikallaan pitänyt.

Nick Neim

Jäsen
Täytyis koittaa muistaa, ettei näin juhlimisien jälkeisinä päivinä söisi jalapenoja. Ei ole varsinaisesti krapulaa, mutta kun tuo vatsa ns. toimii näemmä taas tavallista useammin pienen alkoholin käytön myötä, niin seurauksista saa kärsiä useampaankin otteeseen.

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sen verran alkaa tämä tavaroiden järjestely puuduttaa, että oli minunkin pakko hakea muutama lonkero. Kirjoja ja levyjä on ihan törkeästi, mutta kun ei niistä halua luopuakaan. Kirjoista olen suurimman osan lukenut ja levyissäkin on melko vähän sellaisia, joita ei Spotifystä löydy, mutta jotenkin niiden kirjojen ja levyjen pitää vain olla näkyvillä. Sen olen kuitenkin havainnut, että ilman noita tavaroita muuttaminen olisi selvästi helpompaa. Ehkä en nyt sitten muutamaan vuoteen muuta. Vaikka eihän se asuntolaina ole ennenkään minua paikallaan pitänyt.
Kyllähän nyt fyysisen levyn laittaminen stereoihin ja volumepotikan kääntäminen aiheuttaa henkilön päähän huomattavasti isompia mielihyvän väristyksiä kun joku hikinen Spotify, joka leikkaa taajuuksistakin suuren osan pois. Ei tietokoneen kautta kuule samaa kuin levyltä kuulee. Syvyysvaikutelma pienenee merkittävästi. Musiikissa kun tärkeää on se mitä kuulee, mutta myös se mitä ei kuule. Levyltä kuulee mitä ei kuule, digipaskoista ei.

Stevie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tästä on jo useampi vuosi, kun poikkesin nuoremman työkamun kämpillä, joka oli hevari ja kova musamies. Ihmettelin että missä stereot ja levyt...

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tästä on jo useampi vuosi, kun poikkesin nuoremman työkamun kämpillä, joka oli hevari ja kova musamies. Ihmettelin että missä stereot ja levyt...
Tuommoinen saapi hävetä. Oliko edes Venom-juliste seinällä?

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Rokotteissa laumasuoja on vähän sama asia kuin duunikin. Jonkun pitää aurata väylä kauppaan ja jonkun pitää ajaa sitä dösää ja jonkun pitää myydä siellä kaupassa. Me muut sitten nautitaan hedelmistä. Syödään kirsikat kakun päältä.

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kyllähän nyt fyysisen levyn laittaminen stereoihin ja volumepotikan kääntäminen aiheuttaa henkilön päähän huomattavasti isompia mielihyvän väristyksiä kun joku hikinen Spotify, joka leikkaa taajuuksistakin suuren osan pois. Ei tietokoneen kautta kuule samaa kuin levyltä kuulee. Syvyysvaikutelma pienenee merkittävästi. Musiikissa kun tärkeää on se mitä kuulee, mutta myös se mitä ei kuule. Levyltä kuulee mitä ei kuule, digipaskoista ei.
Vähän eri mieltä, kuten Uimaharjun vanhan jäärän kanssa kuuluukin olla. Minäkin olen monissa asioissa traditionalisti. Yritin viimeiseen asti pitää kiinni fyysisten levyjen merkityksestä, mutta kyllä myös helppous ratkaisee. Ja monihan on sanonut, että se äänenlaatu menetettiin jo cd:ssä, vinyyli on se oikea. Ja kyllähän vinyyli kuulostaa parhaalta. Siitä olen toki samaa mieltä, että tietokoneiden kaiuttimet ovat ihan paskoja, mutta se ongelmahan voitetaan hyvillä kuulokkeilla. Ja digitaalista musiikkiahan on montaa eri laatua, ei kaikki ole sitä paskaa metallista puuroa.

Ja tärkeintä on lopulta musiikki, ei se, missä muodossa se on. Suurin muutos tuli jo silloin, kun cd keksittiin. Kansitaide näivettyi pienen koon takia ja levylle voitiin tunkea yli puolet enemmän tavaraa, josta se loppu puolet oli välillä ihan paskaa. Mutta laitettiin, kun mahtui. Sellainen laadukas alle 40 minuutin albumi on valitettavasti kuollut, ja lopulta cd:kin oli välivaihe. Nyt ollaan taas sinkkukulttuurissa eli yksittäisissä biiseissä, kuten oltiin joskus 50-60-luvuillakin.

Mutta kun tarpeeksi jaksetaan odottaa, niin kyllä ne vanhat hyvät ajat tulevat taas takaisin.

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ei helppous aina ratkaise. Kyllä eläminen on tehty liian helpoksi jo. Näkee ihmisten ylipainoindekseistä, miten hyvä juttu se on kun kaikki on helppoa. Ei saatana asioista nauti, ellei niiden eteen pysty näkemään edes vähän vaivaa. Ei 20 minuutin välein sohvalta nouseminen levyn puolta kääntämään voi olla kenellekään ylitsepääsemätön este.

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Rasittavaa tämä musiikkiformaattien jatkuva muutos. Vaikka en olekaan mikään musiikin superkuluttaja, niin aina kuitenkin musiikkia on tullut jonkun verran kuunneltua ja hankittua. C-kasetteja, ostettuja ja äänitettyjä, oli varmaan parisensataa, vinyyylejä saman verran. CD-levyjäkin on myös kertynyt jonkun verran.
Viimeisen muuton yhteydessä heitin kaikki c-kasetit tylysti roskiin ja vinyylit myin kaverille muistaakseni ihan kohtuullisella könttäsummalla, kun uuteen kämppään en enää levysoitinta halunnut raahata. Nyt tietty vituttaa vinyylilevyjen myynti, mutta kaikkea ei voi säästää, kun yksinkertaisesti tulee tilanpuute vastaan.
Varastossa on vielä kohtuullinen laatikko isävainaalta jääneitä -50 ja -60 - luvun pääasiassa sinkkuja ja onhan siellä muutama älppärikin joukossa. Noissa vois ehkä olla joissain vähän myyntiarvoakin, mutta vaatis jonkun verran vaivaa, enkä toistaseks oo vielä jaksanu hommaan ryhtyä.

Suosikkijoukkue
1992-1993 JyP HT, no smoking team
Ajoin tänään fillarilla Prismaan. Vähän ennen Prismaa on suht iso tie ja liikennevalot joka suuntaan. Oli ilta ja melko hiljasta jo, mulle oli punaiset, pari autoa seisoi valoissa. Toisella puolella tietä konttaa joku. Ajoin suojatien yli punaisia päin siihen konttaajan luo. Vanha mies, maski naamalla ja kankainen kauppakassi kädessä. Nostin miehen ylös ja kyselin vointia. Vanhus pyyhki polviaan ja kertoi, ettei yleensä kaadu. Olin huolissani, ehkä vähän lukossa, kysyin uudestaan vointia. Kysyin mihin hän oli matkalla. Prismalle oli menossa, vieläkin puristi mua kädestä tämä vanhus. Jatkoi perkele matkaansa siitä sitten kättään heilutellen. Huusin perään sille, että hyvää uutta vuotta.
Melkein unohdin näinkin tänään käyneen, vaikka aikaa siitä ei ole kuin muutamia tunteja. Tuli tarve kertoa tästä nyt kun se tuli mieleen. Elämä lipuu jotenkin ohi.

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
✔️ Red Hot Chili Peppers - Minor Thing [HQ Audio] - YouTube

John Frusciante kuuluu maailman kolmen parhaimman kitaristin joukkoon. Ever. Take my word. Vaikka en kyllä tiedä, ketä ne kaksi muuta voisivat olla. No Hendrix vissiin, toisesta en tiedä. Toinen voisi olla Verven Nick Mc Cabe.

Frusciante on maailman upein fiilissoittaja, kuten tästäkin käy ilmi. Kaverilla on ihan oma soundi. Sellainen kaunis, maalaileva, vähän venyttelevä, jopa naukuva. Kaikki Peppersiä kuunnelleet tietävät kyllä. Yksi maailman tunnistettavimpia kitaristeja.

Frusciante on myös suurin mestari siinä, että Peppers nousi ns. vanhoilla päivillään vielä kertaluokkaa kovemmaksi yhtyeeksi. Minulle siitä tuli elämäni tärkeimpiä bändejä nimenomaan Fruscianten toisen tulemisen myötä.

Peppers on siitä harvinainen bändi, että se teki kovimmat mestariteoksensa vasta ns. vanhana bändinä. Siinä suurin merkitys oli nimenomaan Fruscianten sävellyksillä, soitolla ja laululla. Monissa biiseissä Fruscianten taustalaulu jättää Kiedisin varjoonsa.

Kun Frusciante oli välillä poissa, Peppers oli pelkkä kuori. Oikeasti John Frusciante on ollut aina Red Hot Chili Peppersin sielu.

Sue

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät; lentosuukko KooKoolle
Ajoin tänään fillarilla Prismaan. Vähän ennen Prismaa on suht iso tie ja liikennevalot joka suuntaan. Oli ilta ja melko hiljasta jo, mulle oli punaiset, pari autoa seisoi valoissa. Toisella puolella tietä konttaa joku. Ajoin suojatien yli punaisia päin siihen konttaajan luo. Vanha mies, maski naamalla ja kankainen kauppakassi kädessä. Nostin miehen ylös ja kyselin vointia. Vanhus pyyhki polviaan ja kertoi, ettei yleensä kaadu. Olin huolissani, ehkä vähän lukossa, kysyin uudestaan vointia. Kysyin mihin hän oli matkalla. Prismalle oli menossa, vieläkin puristi mua kädestä tämä vanhus. Jatkoi perkele matkaansa siitä sitten kättään heilutellen. Huusin perään sille, että hyvää uutta vuotta.
Melkein unohdin näinkin tänään käyneen, vaikka aikaa siitä ei ole kuin muutamia tunteja. Tuli tarve kertoa tästä nyt kun se tuli mieleen. Elämä lipuu jotenkin ohi.

Hyvin kauniisti kirjoitettu välähdys ja vielä kauniimmin toimittu. Näit, reagoit ja pysähdyit, olit ihminen ihmiselle. Hattu päästä. <3

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy