Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 328 506
  • 66 848

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Vähän hernmostuneelta veli näyttää ja kuulostaa. Olisin minäkin. Päässyt ensin jostain eksästä eroon ja nyt oma lapsi on sillä mielellä, että isä voisikin taas olla single. Saatan kärjistää. Sanookohan se teini siellä äitinsä luona, että "sä et oo mun isä" sille äijälle jos siellä nyt äijä oli? Nykyteinit pitäisi kieltää lailla. Ne sekoittaa kaiken ja lopuksi kertovat että teidän syytä.
Teinit pitäisi tosiaan kieltää lailla.

Tekisitte kuten minä: samantien faijaksi 24 vuotiaalle ja seuraavana vuonna isoisäksi. Jää ne teinivuodet kokematta, pääsin helpolla.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Teinit pitäisi tosiaan kieltää lailla.

Tekisitte kuten minä: samantien faijaksi 24 vuotiaalle ja seuraavana vuonna isoisäksi. Jää ne teinivuodet kokematta, pääsin helpolla.

Allekirjoittaisin lakialoitteen välittömästi.

Olen ruvennut miettimään, olisinko ysärillä joskus pukannut niin voimallisesti, että tulos olisi nykyisin jo nuori aikuinen, mutta ilmeisesti en ole, pukannut.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Josef Fritzliltä kannattaa myös kysyä neuvoa teinin kasvatuksessa.


Jammu Siltavuori oli muuten enemmän keskittynyt esiteineihin pedagogiassaan. Laitankin tämän spoilereihin, kun elämme aikaa, jolloin ollaan niin tosissaan, niin tosissaan että.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Pitäisikö tämä raportoida henkilöllisyyden arvailuna?
Käsittääkseni tuota raportointi-nappia saa painaa kaikki joten antaa palaa. Eipä siinä, onhan tällä foorumilla mennyt useampikin henkilöllisyyden arvuuttelu ohi ja toisaalta siitä on tullut kuukausi jos kutsuu toista Tähtien Sodan hahmoksi, joten voisin henkisesti jo valmistautua kuukauden istunnolle.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Onhan tää kivaa. Kivempaa kuin jatkuva ryypiskely. Eli kaiken maailman urheileminen ym asioiden harrastaminen (kuvaus, kitara,jne.)
Kännissä tottakai.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Vähän aikaa on harmittanut, että palstalta on pidemmän aikaa puuttunut nuori naishenkilö, joka haluaisi keskustella stringeistä, sheivaamisesta ja muusta. Hangaroundeiksi tarvitaan toki 'likaisten vanhojen äijien kerho' (@Flonaldo ).

Rukouksiimme on kuitenkin vastattu. Kohta näitä tulee ikkunoista ja ovista!

 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Erään nettipalstan automyynti-ilmoituksen varustelistauksessa on maininta:
-alla kirkarenkaat

Perkeleesti harmittaa, että kys palstalla myynti-ilmoituksiin ei voi vastata (siis muuta kuin yksityisviestillä), koska olisin halunnut tiedustella, että onko kirkarenkaat esimerkiksi jäisellä sillalla paremmat kuin sammyrenkaat?

Että badatsum miettikääpä silleen.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Tilanteestanne en tiedä sen tarkemmin, mutta mielestäni myös tuolla teinillä on joku vastuu siitä yhteisasumisen onnistumisesta. Ja nimenomaan miehesi pitää saada teini ymmärtämään asia, koska kyseessä on hänen lapsensa.
Sehän tässä onkin, tilanteen jotenkin tuntien, että mies vuosien aikana ruvennut pitämään jöötä lapselleen ja vaatimaan kunnioittamaan minua ja meidän talon sääntöjä. Ihan pienenä lapsi oli kietonut isänsä sormensa ympärille ja taisivat molemmat vanhemmat lelliä lasta (että saisivat puolellelleen). Ja nyt se on molemmissa kodeissa loppu eikä kaikkea mitä haluaa enää saakkaan ja on alettu vaatia jotain osallistumista kotihommiin... tai en minä niin tiedä siitä (toisesta) kodista mutta jotain sellaista lapsi on puhunut meillä.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
@Iisoppi Pitäisi yrittää olla neuvomatta ja en sitä toivottavasti liikaa tee, mutta muutaman vinkin yritän todeta. Luultavasti nämä jo itsekin tiedostat. Koska sinulla ja miehelläsi on ilmeisesti jonkinmoinen keskusteluyhteys aiheeseen liittyen, niin kannattaa keskustella näistä ja ottaa sitten sen teinikin mukaan keskusteluihin.

Koti, missä asutte, on sinun ja miehesi koti ja teidän yhdessä perustama. Kotia perustettaessa se ei ollut teinin koti ja siinä mielessä olette luoneet siitä teidän kahden kodin, vaikka se teinikin siellä on tasaisesti käynyt. Kuitenkin se on hänelle ollut lähinnä viikonloppukoti ja se ei ole oikeasti sama asia kuin oikea koti. Nyt jos ja kun teini sinne muuttaa oikeasti asumaan, niin hän tulee asumaan teidän kotiin. Hänen täytyy hyväksyä, että teidän kodissa on teidän kodin säännöt. Mutta tämä ei sitten pääty tähän...

Kun teini muuttaa sinne asumaan noin paljon kuin mitä nyt olet kertonut suunniteltavan, niin siitä tulee myös teinin ihan oikea koti. Ja teini on jo sen verran iso, että ei kai sille ihan kaikkea voi vain sanella, vaan vähän täytyy sitäkin ja sen mielipiteitä kuunnella. Aikuiset kuitenkin lopulta päättävät, mutta teidän aikuisten täytyy muistaa, että ettette ihan diktaattoreiksi ala, vaan otatte sen teinin mukaan ihan oikeasti.

Erimielisyyksiä ja riitoja varmasti tulee. Se ei tarkoita, että käytöstavat voi täysin unohtaa. Eli teette tiettyjä asioita selväksi, joita ei saa edes suutuspäissään laukoa tai mihin ei voi vedota.

Esim. se on teiniltä väärin, jos alkaa väittämään, ettei sinua tarvitse totella tai sinun (/teidän) asettamia sääntöjä noudattaa, kun et ole sen teinin äiti. Et ole äiti, mutta olet isän puoliso ja aikuinen ja teini asuu kodissa, jossa sinä olet aikuinen, hän lapsi. Eli teiniltä ei saa tulla "Sä et ole minun äiti..." -tyylisiä kommentteja. (Samoin sinä et saa sanoa / vedota siihen, ettet ole sen äiti.)

Toinen mitä ei ehkä kannata suvaita, olisi uhkailu tai uhoilu "minä muutan täältä pois", kun tilanne ei häntä miellytä. Kun on teille halunnut tulla, niin sitä ei sitten kiukkupäissään olla heti kumoamassa, kun joku asia ärsyttää. (Ja sama taas teille aikuisille, suutuspäissään ei uhata tai heitetä kommenttia, että ei täällä pakko ole asua tms.)

Jotenkin minä olen viesteistäsi päätynyt tekemään tulkintaa, että hyvä tuosta vielä tulee. Ottaa hetken aikaa, mutta kyllä se alkaa lutviutua ja teille tulee vielä tosi läheinen ja tärkeä suhde jossain kohtaa.
 

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
Vähän aikaa on harmittanut, että palstalta on pidemmän aikaa puuttunut nuori naishenkilö, joka haluaisi keskustella stringeistä, sheivaamisesta ja muusta. Hangaroundeiksi tarvitaan toki 'likaisten vanhojen äijien kerho' (@Flonaldo ).

Rukouksiimme on kuitenkin vastattu. Kohta näitä tulee ikkunoista ja ovista!


Itse kyllä ikävöin Suosikkia missä naapurin "ykkösvaraus" tiedusteli tohtorilta omaa caphittiä.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Vähän aikaa on harmittanut, että palstalta on pidemmän aikaa puuttunut nuori naishenkilö, joka haluaisi keskustella stringeistä, sheivaamisesta ja muusta. Hangaroundeiksi tarvitaan toki 'likaisten vanhojen äijien kerho' (@Flonaldo ).

Rukouksiimme on kuitenkin vastattu. Kohta näitä tulee ikkunoista ja ovista!

Olisiko nyt jo korkea aika vähän höllätä palstan pääsyvaatimuksia ja ottaa rennompi ote. Siis ihan tämän koronan takia.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Erään nettipalstan automyynti-ilmoituksen varustelistauksessa on maininta:
-alla kirkarenkaat

Perkeleesti harmittaa, että kys palstalla myynti-ilmoituksiin ei voi vastata (siis muuta kuin yksityisviestillä), koska olisin halunnut tiedustella, että onko kirkarenkaat esimerkiksi jäisellä sillalla paremmat kuin sammyrenkaat?

Että badatsum miettikääpä silleen.
Haluaisitko ostaa multa hyvät krokotiili-crocsit, eli Muskakengät?
 

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
Varjomoderaattoreille tiedoksi, että kirjoitin otteluseurantaan hyvän ja asiallisen jääkiekkoaiheisen viestin. Joten hieman siimaa jos täällä vapaalla jossain kohtaa perseilen.

Että kalaa pitäs tulla mutta minnowspoon ryönässä?

Jääkiekosta sen verran että poika mäni just korttelikiekkoon (Covid tauolla) ja treenaa järven jäällä kuin Antti Erkinjuntti konsanaan. Iskä lupas alkaa GM hommiin.
 

Glove

Jäsen
Eksyin tuonne löylyhuoneen puolelle. Katsoin ekan sivun otsikot läpi, mutta ei siellä vieläkään ollut mitään semmoista, mitä kiinnostaisi lukea.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
@MacRef , siinä oli paljon hyviä neuvoja ja ajatuksia antavia ohjeita. Kiitos niistä. Todellakin tämä prosessi on hyvin alkutekijöissään. Viime viikonloppu oli ensimmäinen kerta kun oikein yhdessä (myös teinin kanssa) pohdittiin asioita. Koottiin plussia ja miinuksia. Tätä ennen kyseessä on ollut joku uho äitiä kohtaan... Muutan tänne kun äiti on miehensä kanssa niin ilkeä ja sitten on unohdettu koko asia. Nyt on pohdittu asioita jopa eteenpäin yhdessä. Täytyy katsella mitä viestiä tulee sieltä kotoa.

Ei muka pitäisi sietää kommenttia "et ole minun äitini". Se vain on totuus eikä se minun mielestäni ole väärin sanoa. Ei se ole syy olla tottelematta minua meidän kodissa. Mutta ei se valhe ole ollenkaan...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös