Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 316 233
  • 66 798

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
No toi toinen noista. Ei se Keef-tyyppi. Vaikkei siitäkään pahaa sanottavaa ole, mutta on vain sellanen (hyvän) päivän tuttu.
Neil on kyllä hieno muusikko.

Kolme Neil-hetkeä ihan kaikille.













Parhaita lauseita rockissa ikinä on kyllä tuo Powderfingerin ”Big Jim’s been drinking since the river took Emmylou.” Sen näkee mielessään kuvina, ainakin minä näen. Siitä pitäisi kirjoittaa tarina.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Ei muutu ei. Nyt hävettäisi jos sieltä paljastuisikin Big Jim jostain nurkan takaa.

Mulla menee nyt Cowgirl-laulu tässä luureissa.
Ehkä jos minun pitäisi valita yksi Neilin laulu yli muiden, niin se olisi Love and Only Love. Kymmenen minuuttia Crazy Horsen hienoa, klonksuvaa ja omintakeista soittoa, hieno melodia, sanoitus joka kertoo kaikesta kaiken, Neilin mahtava tulkinta... Kyllä Love and Only Love on paras biisi ikinä.

Jumalauta tuo mitä amerikkalaiset muusikot kutsuu nimellä guitar tone, se kitaran äänenväri. Miten se soi. Ei mitään vinkunaa, vaan miehekäs soitto. Näin pitää.
 

redpecka

Jäsen
Ehkä jos minun pitäisi valita yksi Neilin laulu yli muiden, niin se olisi Love and Only Love. Kymmenen minuuttia Crazy Horsen hienoa, klonksuvaa ja omintakeista soittoa, hieno melodia, sanoitus joka kertoo kaikesta kaiken, Neilin mahtava tulkinta... Kyllä Love and Only Love on paras biisi ikinä.
Ei pysty rankata yhtä biisiä kun levyn rankkauksetkin miltei mahdottomia.

Mulla nyt luureissa tuo sun laittama kolmas video eli juuri tämä Love and... -juttu.

Välissä kuuntelin tuon Powderfingerinkin kun ystävällisesti sen olit tuohon ilmaiseksi laittanut ja totesin, että se oli kuin olikin Iso-Johannes eikä joku nevahöörd Jim joka alkoi dokaa sen jälkeen kun joki vei jonkun ihme emmiluun.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Ei pysty rankata yhtä biisiä kun levyn rankkauksetkin miltei mahdottomia.

Mulla nyt luureissa tuo sun laittama kolmas video eli juuri tämä Love and... -juttu.

Välissä kuuntelin tuon Powderfingerinkin kun ystävällisesti sen olit tuohon ilmaiseksi laittanut ja totesin, että se oli kuin olikin Iso-Johannes eikä joku nevahöörd Jim joka alkoi dokaa sen jälkeen kun joki vei jonkun ihme emmiluun.
Vittu potki nyt maassa makaavaa vielä lisää.

On se silti aika saatanan hieno rivi, kirjoitettuna. Oli nyt Jim tai Joe tai John tai vaikka vitun Cyril, se ei vesitä ideaa jos nyt joku ei vasiten sitä ole vesittääkseen. Vittuilijoitahan aina löytyy.

Neil Young muuten tarjosi Powderfingeriä Lynyrd Skynyrdille levytettäväksi. Ronnie sanoi, että vedä vittu päähäsi you sanctimonious piece of shit, me osataan itse tehdä biisimme.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Tuttu kipale. En tiedä mahdollista näiden kirjoittelu-vastakirjoittelu -aspektia.

Aika paljon ne southernmanit saa vastata jos joka Niilon biisiin aikoisi vastata.
Olihan niillä se. I hope Neil Young will remember... Skynyrdin Sweet Home Alabamassa. Ystävällismielistä vittuilua.
 

redpecka

Jäsen
Olihan niillä se. I hope Neil Young will remember... Skynyrdin Sweet Home Alabamassa. Ystävällismielistä vittuilua.
No eikö me tästä metajuteltu koko ajan? Niilo sen sijaan tykitti urakalla sinne alaspäin, Southern man, Alabama ja mitä näitä nyt oli. Toisaalta helppo tulla jostain ihme Kanadasta kertoo jälkeenpäin totuuksia hillybilleille. Oon silti Niilon puolella vaikkei se aina osaakaan päättää onko ämerikkä hyvä vai huono hänen mielestään.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
No eikö me tästä metajuteltu koko ajan? Niilo sen sijaan tykitti urakalla sinne alaspäin, Southern man, Alabama ja mitä näitä nyt oli. Toisaalta helppo tulla jostain ihme Kanadasta kertoo jälkeenpäin totuuksia hillybilleille. Oon silti Niilon puolella vaikkei se aina osaakaan päättää onko ämerikkä hyvä vai huono hänen mielestään.
Niilo on hyvä jäbä. Joskus ehkä tarkoitus ohitti toteutuksen.

Minulle hienoin tarina oli se, kuinka Bon Scott tapasi Ronnie Van Zantin. AC/DC oli siellä etelässä kiertelemässä Let There Be Rock-albumin tiimoilta, ja Jacksonvillessä sitten nämä runoilijat yhyttivät toisensa. Läsnäolijoiden mukaan tulivat hienosti juttuun. Kuinka olisi voinut muutenkaan?

Minä en koskaan ota itseeni tatuaatioita. Mutta jos ottaisin, niin toisessa olkapäässä olisi Bon Scott ja toisessa Ronnie Van Zant.
 

redpecka

Jäsen
Minä en koskaan ota itseeni tatuaatioita. Mutta jos ottaisin, niin toisessa olkapäässä olisi Bon Scott ja toisessa Ronnie Van Zant.
Hieno päätös olla sotkematta itseään yhtään. Idoleita voi palvoa juuri muutenkin, kuten vaikka kuuntelemalla niiden musaa.

Acdc on upee. Todellakin. Niiden historiaa tai jokaisen biisin sanoituksia en valitettavasti osaa ulkoa.

Voitaisko palata takaisin Niiloon?
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
En ollut tällaista ennen kuullutkaan. Tosin nykypäivänä ei ole ihme jos ei ole kuullut jokaista Nielin kappaletta kun on nämä pirun Arkistot julkaistu.
Tämä Psychedelic Pill on aika hyvä albumi. Jos on henk koht elämässä aikaa kuunnella albumeita, niin suosittelen tätä.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Näistä saa muuten aika hyviä. Paska näyttelijä ja paska elokuva. Aake Kalliala & Top Gun. Tom Cruise & Viu-hah-hah-taja. Olisi aika kovia pumppuja Katinkullassa. Matti Iltapuuro & Lakastuvat stintit. Trevor Tremolo & Värisevä Vätkytys.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Tässähän tämä soi taustalla kuulokkeissa. Aika raskasta mättöö. Biisit tosiaan näköjään yli 10min... Kauankohan nää kestää livenä?
Ei Neil soita livenä. Se on 75 vee, se istuu kiikkustuolissa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös