Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 321 707
  • 66 813

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Leivoin tänään tähtitorttuja, valmistaikinasta kylläkin. En ole koskaan tehnyt itse voitaikinaa mutta se on "kerran on kokeiltava"- listalla. Vaikka meillä ei hirveästi muuten syödä makeita leivonnaisia niin joulutortut menee hyvin. Johtuu varmaan siitä ettei ne ole kovin makeita.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Nyt on kovaa shittiä. Ja jengi itkee että on ollu paska vuosi? Ensin Zedu räjäyttää iskelmäscenen täysin atomeiksi ja luo uudestaan ja heti perään The Hoff tekee saman metallille! Vielä kun saadaan Tami mikin varteen räpäyttämään faktoja sopuleille niin siinä ei vittu summer of sixtyninet tunnu missään.
Ihan vakavissaan, niin tuon Hoffin biisin pystyi kuuntelemaan jopa loppuun asti. Oon pari kertaa yrittänyt kuunnella Zedu Di Lucan mestariteosta loppuun asti siinä kuitenkaan onnistumatta.
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Leivoin tänään tähtitorttuja, valmistaikinasta kylläkin. En ole koskaan tehnyt itse voitaikinaa mutta se on "kerran on kokeiltava"- listalla. Vaikka meillä ei hirveästi muuten syödä makeita leivonnaisia niin joulutortut menee hyvin. Johtuu varmaan siitä ettei ne ole kovin makeita.
En oo koskaan suuremmin tortuista välittänyt koska luumuhillo. Nytten oon käyttäny omena-kanelihilloa ja välistä vaniljakreemiä hillon alle ja toki tomusokeria päälle. Nami nami sanoisin ja otinkin tavoitteen syödä niitä kuun alusta aattoon mennessä 50kpl. 28 vielä uupuu ja luin valmistaikinoiden sisältävän salaisen määrän parjattua palmuöljyä eli jatkossa taikinan vääntöön ryhdyttävä. Tänään piparitaikina ja ainakin ässiä ja karjalanpiirakoita joku päivä tehtävä.
Sisäinen @Iisoppi ni ja @vilperi ni ottaa otettaan.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Täällä kun on pohdittu serkun kanssa avioitumista niin sallittua näyttää edelleen olevan.

Suomi.fi kertoo:


”Lähisukulaisen kanssa ei voi avioitua. Avioliittoa ei voi solmia

  • vanhempansa
  • isovanhempansa
  • sisaruksensa
  • puolisisaruksensa
  • lapsensa
  • lapsenlapsensa kanssa.
Serkukset voivat avioitua keskenään. Oikeusministeriö voi erittäin perustelluista syistä antaa luvan avioitua veljen tai sisaren lapsen kanssa.”



Tuo viimeinen virke on sellainen, että aika perusteltu syy saa ollakin.
 

444

Jäsen
Täällä kun on pohdittu serkun kanssa avioitumista niin sallittua näyttää edelleen olevan.

Suomi.fi kertoo:


”Lähisukulaisen kanssa ei voi avioitua. Avioliittoa ei voi solmia

  • vanhempansa
  • isovanhempansa
  • sisaruksensa
  • puolisisaruksensa
  • lapsensa
  • lapsenlapsensa kanssa.
Serkukset voivat avioitua keskenään. Oikeusministeriö voi erittäin perustelluista syistä antaa luvan avioitua veljen tai sisaren lapsen kanssa.”



Tuo viimeinen virke on sellainen, että aika perusteltu syy saa ollakin.
Mikähän mahtaisi olla sellainen erittäin perusteltu syy? ”No mä sen muutama kuukaus sitten raiskasin, eikä se perkele käyttänyt pillereitä. Ja koska avioton lapsi ei sovi omaan maailmankatsomukseeni, niin nyt pitäis saattaa se avioliiton satamaan.” Vaikka onhan se vähän nynny syy.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mikähän mahtaisi olla sellainen erittäin perusteltu syy? ”No mä sen muutama kuukaus sitten raiskasin, eikä se perkele käyttänyt pillereitä. Ja koska avioton lapsi ei sovi omaan maailmankatsomukseeni, niin nyt pitäis saattaa se avioliiton satamaan.” Vaikka onhan se vähän nynny syy.

Vakavasti puhuen, voisiko olla joku sellainen tapaus, että sisarus on adoptoinut aikuisen henkilön, joka ei ole biologista sukua ja toinen sisarus sitten palaa halusta avioitua tuon adoptoidun henkilön kanssa.

En mä ymmärrä, miten tuo millään muulla tavoin olisi mahdollista hyväksyä.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Voihan se sisaruksen lapsi hyvinkin olla samanikäinen tai vaikka vanhempikin, kun selkeästi ensimmäisessä skenaariossa rivien välissä oletettiin "perinteinen" aikuinen-lapsi -skenaario. Eihän tuossa olla kuin yksi pykälä lähempää sukua kuin serkukset, joten siksi varmaankin on jätetty tuollainen harmaa alue raskaine perusteluineen.

Ja voihan naimisiin mennä vaikka 60- ja 40-vuotias, jolloin molemmilla nyt on jo varsin riittävä elämänkokemus. Kyllähän tähän on mielestäni ihan relevantteja skenaarioita noin "periaatteessa", mutta lisätään nyt varmuudeksi loppuun Michael Jackson.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Voihan se sisaruksen lapsi hyvinkin olla samanikäinen tai vaikka vanhempikin, kun selkeästi ensimmäisessä skenaariossa rivien välissä oletettiin "perinteinen" aikuinen-lapsi -skenaario. Eihän tuossa olla kuin yksi pykälä lähempää sukua kuin serkukset, joten siksi varmaankin on jätetty tuollainen harmaa alue raskaine perusteluineen.

Ja voihan naimisiin mennä vaikka 60- ja 40-vuotias, jolloin molemmilla nyt on jo varsin riittävä elämänkokemus. Kyllähän tähän on mielestäni ihan relevantteja skenaarioita noin "periaatteessa", mutta lisätään nyt varmuudeksi loppuun Michael Jackson.
Niinpä. Varsinkin silloin, kun aikanaan oli isoja perheitä, joissa oli paljon lapsia niin sisarukset olivat hyvinkin eri-ikäisiä. Vanhimmat lapset saattoivat saada omia lapsia jo ennen kuin äiti oli kuopuksensa saanut, jolloin sisaren ja veljen lapset saattoivat siten olla setäänsä, enoaan tai tätiään vanhempia.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ano Turtiainen lukee lakia eduskunnassa Haavistolle. Ihan priceless.
 

Gennadi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, R.I.P M-juna, Ketterä
Kävin tänään apteekissa kommandovarusteet päässä ja olin ehkä tunnistavanani toveri @nummenkallio :n, mutta en ollut varma kun kyseisellä henkilöllä oli sama varustus, ääni kuullosti tutulta. No niin tai näin, jos oltaisiin tavattu niin nippon olisi varmaan jäänyt viikonloppuparkkiin.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kävin tänään apteekissa kommandovarusteet päässä ja olin ehkä tunnistavanani toveri @nummenkallio :n, mutta en ollut varma kun kyseisellä henkilöllä oli sama varustus, ääni kuullosti tutulta. No niin tai näin, jos oltaisiin tavattu niin nippon olisi varmaan jäänyt viikonloppuparkkiin.
Pitihän se viikonlopun viihdykkeet hakea.

No ei sentään. Mutta Maltsun apteekissa kävin. Minua ennen asioineet olivat kyllä vanhempia ihmisiä, joten ehkä olet sitten tullut sen jälkeen.

Olisit vetänyt hihasta. Olin ruokatunnilla, olisi voitu vetää pitkä lounas.
 

Gennadi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, R.I.P M-juna, Ketterä
Pitihän se viikonlopun viihdykkeet hakea.

No ei sentään. Mutta Maltsun apteekissa kävin. Minua ennen asioineet olivat kyllä vanhempia ihmisiä, joten ehkä olet sitten tullut sen jälkeen.

Olisit vetänyt hihasta. Olin ruokatunnilla, olisi voitu vetää pitkä lounas.

No vartuin sun selän takana sitten. Perkele kun verkkokalvoille on palanut KooKoon profiili niin ei ollut varma. Ja ei uskaltanut kysyä kun edelliselläkin kerralla kävi niin että sanoin "Kato Korhonen mitä äijä!?" Vastaus oli "Painu vittuun!" Hahaha! Saatanan maskit, sekoittaa järjen juoksun.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Sisäinen @Iisoppi ni ja @vilperi ni ottaa otettaan.
Minä nyt en ole mikään kovin ahkera joululeipoja... Toista se on @vilperillä. Teen yhden puolukkaisen maustekakun, annoksen pipareita ja kilosta (valmis)taikinaa joulutorttuja (luumuhillolla). Ei siinä paljon palmuöljyt paina... No kyllä se olisi metkaa kokeilla itse tehdä voitaikina mutta en ole vielä hommaan ryhtynyt.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
No vartuin sun selän takana sitten. Perkele kun verkkokalvoille on palanut KooKoon profiili niin ei ollut varma. Ja ei uskaltanut kysyä kun edelliselläkin kerralla kävi niin että sanoin "Kato Korhonen mitä äijä!?" Vastaus oli "Painu vittuun!" Hahaha! Saatanan maskit, sekoittaa järjen juoksun.
No voi helvata, en tajunnut yhtään, sori. Kun ei jossain paikassa osaa odottaa jotakuta näkevänsä, niin ei välttämättä huomaa, varsinkin jos on kiire ja se s-tanan kuonokoppa päällä.

Olenkin hämmästellyt esimerkiksi sitä, ettei olla satuttu samaan aikaan kaljaostoksille Kaivokselan Lidliin.
 

Gennadi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, R.I.P M-juna, Ketterä
No voi helvata, en tajunnut yhtään, sori. Kun ei jossain paikassa osaa odottaa jotakuta näkevänsä, niin ei välttämättä huomaa, varsinkin jos on kiire ja se s-tanan kuonokoppa päällä.

Olenkin hämmästellyt esimerkiksi sitä, ettei olla satuttu samaan aikaan kaljaostoksille Kaivokselan Lidliin.

Se on kyllä ihme! Lillukka (kuten karjalaiset sen lausuu) tuo ikuisen nuoruuden lähde ja varmaan asetovereiden kielellä "Ewig Jugendzeit". On muuten parhaimpia ja siisteimpiä lillukoita missä asioinut. Vertauksena Kondekan ja vaikkapa Myllymäen vastaavat, Malmia en tähän viitsi edes rankata.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Minä muistan sinut aaainaa...

Minä muistan sinut aina,
muulloinkin kuin lauantaina.

Mitä ne sitä Zedun biisiä moittii, helposti pystyisi nolommatkin riimit tuohon tekemään. Myös ne tanssiliikkeet on tietty nolot, mutta vielä kamalampaa olisi jos de Luca yrittäisi kankeasti jotain Travoltaa tai superintendent Chalmersia sotkea sinne väliin.

Joo, olihan se huono, mutta kaikesta etukäteishehkutuksesta johtuen odotin jotain Plan 9 tason huonoutta, eikä se ihan sitä ollut.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Jumalauta, mitä viihdettä on tämä eduskunnan keskustelu Haavistosta. Jani Mäkelältä hyvin aggressiivinen puheenvuoro, mutta oikeastaan vielä paremmaksi laittoi vanha kunnon Ben Zysckowicz. Benkkukin oli todella kiukkuinen, mutta perusteli asiat paremmin. Ei uskoisi, että tuossa puhuu se pikkuinen ystävällinen tuulipuku-ukko, joka tuli aina vastaan Lassilassa samassa naapurustossa.

Voitte jatkaa minun puolestani vaikka koko illan, tämä on hyvää viihdettä.

Niin ja Haavistolle toki tunnustus, että jaksoi olla edes hetken grillattavana, vaikka virkatehtävät kutsuivat perjantaina klo 17:45.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
En olekaan pitkään aikaan kirjoitellut mitään siitä ihastuksestani vaikka yhä olen toki ihastunut ja asiat on mielestäni hieman edenneetkin. Oli kyllä melko pitkä aika kun toisiamme ei nähtykään mutta nyt taas tällä viikolla ollaan hiukan jutskailtukin ja tämä nainen vaikuttaa olevan nyt sitten tosi ystävällinen ja etenkin huomaavainen minua kohtaan ainakin,

jos ei olla vielä jostain syystä moikattu niin hän on pari kertaa korjannut itse asian ja tervehtinyt. Muutenkin hän tuntuu nyt olevan se joka tässä yrittääkin tehdä tikusta asiaa ja päästä juttusille. Minä olen sitten tietenkin ystävällisesti vastaillut. Ja itse alan olemaan vaan entistä ihastuneempi kun nyt ollaan jutskailtukin jonkin verran. Hän on niin ystävällinen, lempeä ja huomaavainen aina.

No joo, se siitä. Toivottavasti en nyt liikaa kirjoittanut asiasta. Teki mieli vain pari lausetta kirjoittaa ja kuulumisia sillä saralla. Alan olemaan varovaisen toiveikas asian suhteen. Hiljalleenhan tässä ollaan edetty...

Mutta onneksi on nyt tämä joulu tulossa. En liikaakaan enää pyörittele noita asioita mielessäni. Nyt minulla on maustekakku paistumassa uunissa ja sitä ennen paistoin murokakun. Jos tässä vielä ehtisi paistaa toisenkin maustekakun ja jaksaa käydä ssn jälkeen lenkillä niin olisi hyvä juttu. Kun lupasin antaa isällekin jouluksi leivonnaisia. Muita jonkin verran ja kokonaisen maustekakun.

Viikonloppuhan minulla on taas töitä. Ne viikonloppuvuorot ovat aika kiireisiä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös