Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

• 5 591 719
  • 68 293
K

Kiekkokatsoja

Näin korona aikana tulee toisinaan mietittyä, että mitähän tänään tekisin.
Nyt päädyin tulokseen, että menen alkoon.
Jospa illalla viiniä sivistyneesti, ja paneskelua kuin eläin.

4

444

Mitä mitä? Onko Eadde hadde euroviisuhumppa? Taidan kuunnella sen heti, koska Carcass - Swansong albumi loppui juuri nyt.
Muistelen, että Saksalle satoi aikanaan melko paljonkin kritiikkiä siitä, että lähettivät moisen ”sirkuksen” paikalle. No, huumori toimi ja biisikin taisi sijoittua viidenneksi.
Kappaleen nimi kuulemma tulee siitä, kun Raab oli kuullut jonkun vanhemman rouvan lässyttävän tuolla tavalla koiralleen. Eli siis kysynyt ”was hast du da?”

Mun päässä on aivan liikaa turhaa tietoa. Ei mikään ihme, että kaikki tärkeä aina unohtuu.

Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet

Mikä helvetti ihmistä vaivaa että saa tekemään tällaista?
Ei jumalauta. Niiiin toivon että jää/jäävät kiinni. Todella onnekas toi repsikka, ei voi muuta sanoa. Onko tämmösistä perseilyistä kellään linkittää annettuja tuomioita, sillä aina välillähän näitä tapahtuu?

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Näin se laituri nousee... kun se oli ensin irroitettu jäästä.

Liitteet

• IMG_20201212_131944~2.jpg
    IMG_20201212_131944~2.jpg
    449,8 KB · kertaa luettu: 187
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Kyllä pitää olla hirvikalsarit, tosin lopetin kupin kaatamisen. Kävin jopa hakemassa lisää, mutta kolme oli näemmä tarpeeksi monta olutta tälle päivälle. Ni, eihän sitä tiiä, jos yhtäkkiä alkaa taas janottaa.

Liitteet

• received_795831824606745.jpeg
    received_795831824606745.jpeg
    141,9 KB · kertaa luettu: 169

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Luulin noiden hirvikalsarien olevan joku viittaus Jägermeisteriin. Eipä ollutkaan.

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Ehkä tässä että viettää joulun yksinään voi olla jotain hyviäkin puolia? Olen esimerkiksi jo sanonut että tänä jouluna keitän sitten kattilallisen riisipuuroa jouluaattona siinä aamulla, aamupäivällä...

Monet kerrat olen väitellyt isäni kanssa että keitetäänkö sitä puuroa vai ei ja isä on nimenomaan laittanut vastaan. Nyt vietän joulun poikkeuksellisesti yksin joten voin myös syödä ja tehdä lähes mitä huvittaa.

Tietenkään ei ole kovin mukavaa näin kirjoittaa mutta kyllähän se joulu yksin jotain vapauksiakin ja mahdollisuuksiakin luo. Ja nyt suunnittelen joulun ruokalistaa. Tämä on vaikea homma, mitä pitäisi olla, mitä haluan että pöydässä on ja mitä uusia makuja pöytään kokkaisin?

Joulun menuunkin saa nyt ihan vapaasti omien mieltymysten mukaan suunnitella. Olen ajatellut tehdä itsekin ruokapöytään nyt neljä jotain uutuusjuttua, mutta en tiedä vielä mitä. Ehkä täytettyjä lihapulllia, Walfordin salaattia ja jotain muuta?

Sue

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät; lentosuukko KooKoolle
@vilperi Ääni Waldorfille! Se on yksi ehdottomista suosikeistani, oli joulu tai ei.

Ostin lisää perunoita, jotta kokeilisin uudelleen imellettyä perunalaatikkoa, mutta meni pupu pöksyyn. Päädyin tekemään toisen annoksen Paraisten piparkakkutaikinaa; edellinen leivottiin viime sunnuntaina, eikä pipareita keskiviikkoiltana enää näkynyt... Huomenna leivon. Mutta miten ihmeessä tuon perunalaatikon saisi onnistumaan?

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerittiin me tänään leipoa pullaakin. Mutta nyt saunaan pesemään päivän hiet ja rasitukset pois. Saunan jälkeen sitten glögiä ja pullaa. Mukavaa iltaa kaikille!

Liitteet

• IMG_20201212_183340.jpg
    IMG_20201212_183340.jpg
    650,6 KB · kertaa luettu: 142

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
@vilperi Ääni Waldorfille! Se on yksi ehdottomista suosikeistani, oli joulu tai ei.

Ostin lisää perunoita, jotta kokeilisin uudelleen imellettyä perunalaatikkoa, mutta meni pupu pöksyyn. Päädyin tekemään toisen annoksen Paraisten piparkakkutaikinaa; edellinen leivottiin viime sunnuntaina, eikä pipareita keskiviikkoiltana enää näkynyt... Huomenna leivon. Mutta miten ihmeessä tuon perunalaatikon saisi onnistumaan?

Juu, olen töissä tutustunut tähän Walfordin salaattiin ja hyväähän se on. Ja myös minä tuskailen ja pähkäilen imelletyn perunalaatikon kanssa. Äiti teki helkkarin hyvää perunalatikkoa aikoinaan ja viimeisenä äidin viettämänä jouluna vuonna 2010 minä tein itsekin maukasta perunalaatikkoa äidin ohjeilla. Äiti kun oli jo silloin joulun sairaalassa.

Tuon jälkeen äiti menehtyi ja enää en ole saanut aivan niin hyvää perunalaatikkoa. Meillä on kyllä useana vuonna ollut työnjako että minä teen porkkana-ja lanttulaatikot ja isä perunalaatikot mutta nyt kun olen joulun yksin niin saan tehdä itse perunalaatitkotkin. Millä ohjeella vain, se lienee nyt avainkysymys? Äidin käyttämää ohjetta ei ole löytynyt tai voi olla jopa että mitään paperiohjetta ei edes ollut vaan ohje meni äidin mukana hautaan.

(1)
  • Tykkää
Reactions: Sue

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mutta miten ihmeessä tuon perunalaatikon saisi onnistumaan?
Älä multa kysy, ai niin et kysynytkään. Mummoni sanoisi varmaan että helposti... Muusia (ilman maitoa), vehnäjauhoja sekaan ja hellan perälle. Mummollani tuo onnistui aina. Isäni on harjoitellut hommaa nyt kymmenisen vuotta äitinsä sairastumisen ja kuolemis n jälkeen ja tulokset on vähän kiikun kaakun.

Tärkeää on että seos pysyy sopvan lämpimänä (siinä 60 asteen hujakolla, en tarkkaan muista). Isä pitää seosta uunissa ja lämpömittarilla seuraa seoksen lämpöä. Jauhot pitää kuulemma lisätä osissa ja tärkeää imellyttää tarpeeksi pitkään (isä imellyttää 6-8h). Isä saa nykyään seoksen löystymään ja vähän makeutumaan. Loppu makeus tulee sitten siirapista. Isän imelämuusia on kyllä kehuttu. Ei pidä olla liian ankara itselleen vaikka joutuu siirappiin turvautumaan taitaa olla isäni motto tuossa hommassa. Maku ratkaisee...

(1)
  • Tykkää

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Täällä on näet järvet jäässä, silleen kevyesti. Ei vielä kyllä ole kukaan raportoinut pilkkijöistä tai retkiluistelijoista jäällä. Hyvä niin...
Yleensä heistä raportoidaan vasta kun he ovat jään alla.

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Niin paljon kuin arvostankin toveria ja hänen loistavaa ysärimakua niin tämä bändi on ehkä huonoin ja kamalin ikinä. Se niiden "Matkustaja" kipale saa mut rasvaamaan köyttä, ja ehei itseäni varten vaan heitä! Ja nimi Knipi!! Voi saatana...miksi ei voi olla vain aatelinen Stierncreutz!?
Ystäväni, olet Egotripin suhteen väärässä, mutta suvaitsen sen. Ja eihän Suomessa kannata millään aatelisnimillä leveillä, heti tulee shittiä. Knipi on paljon kotoisampi nimi muusikolle kuin Zachris Alexander Stierncreutz. Eihän tuossa nimessä ole yhtään rock-uskottavuutta. Tyhmempikin heti tajuaa, ettei siinä nyt ole missään katuojassa ryvetty tai katusoittajana elantoa tienattu.

Sue

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät; lentosuukko KooKoolle
@vilperi @Iisoppi Isoäiti oli erinomainen ruoanlaittaja ja leipuri, ja siksi muonituslottana talvi- ja jatkosodassa. Mummun perunalaatikko-ohjetta minulla ei ole, mutta löysin Lotta Svärdin ohjeen ja sillä kokeilin ihan perinteen vuoksi. Mutta ei. Luulen, että muusi oli liian kuumaa. Siirappiin uskallan ehkä turvautua Iisopin isän rohkaisemana. :) Työläs, mutta sopivan haastava ruokalaji tämä.

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
@Sue, olen isälleni sanonut että hänellä on varmaan väärät perunat. Aikoinaan oli perunatkin erilaisia... En kyllä vaan yhtään tiedä mikä on muka oikea peruna. Afrasta isä viimeksi taisi tehdä harjoitusmuusin pari viikkoa sitten. Minä kun en osaa tehdä tuuvinkia enkä aio kokeilla enkä myöskään syö sitä. Joten minun neuvoni on lähes tyhjän kanssa... Pitihän tätäkin soppaa tapani mukaan sotkea. ;-)

(1)
  • Tykkää
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy