Minä olen mielissäni siitä että pakastin jouluruoat pikkuerissä, en isoissa vuoissa. Näin joululaatikot mitä otan aina sulamaan, menee melkein kerralla ja joskus voi pitää taukoakin joululaatikoiden syömisessä. Kyllä ne siellä pakkasessa jonkin aikaa säilyy. Eikä ole niin kuin muutamana aiempana vuonna että jokin iso vuoka laatikkoa on vaan pakko ollut syödä pois useampana päivänä peräkkäin ettei se ehdi pilaantumaan.
Tänään en joululaatikoita sitten syönytkään vaan söin pelkästään noita joulun kylmiä ruokia ettei ne sitten pilaannu. Pääsin eroon useastakin avatusta salaattirasiasta. Vielä sinne jääkaappiin jäi sitten salaatteja mutta niissä on hyvin päiväystä ja eivät ole edes avattuja rasioita, sitä itse tekemääni Walfordin salaattia on myös jonkin verran vielä mutta uskon että saan senkin ainakin suurimmaksi osaksi tässä syötyä vielä.
Juustoja ja sillejä on myös jonkin verran jäljellä, mutta ainakin juustot säilyvät kai aika pitkään myös avattuna? Silleistä ja silakoista en tiedä. Graavattua ja kylmäsavustettua lohta minulla oli onneksi vain 150 gramman pakkaukset kumpaakin niin ne olen jo syönyt.
Leivonnaisten kannalta tilanne on taas se että noilla kuivakakuilla ja pipareilla en tällä hetkellä niin kauaa vastaani täytä kunnes bebet ja hillosilmäpiparit olen syönyt pois. Tämä sen vuoksi että nuo bebet ja hillosilmät pilaantuu herkemmin ja paljon, paljon nopeammin.
No, paljon oli ruokaa minulla varastoissa mutta ihmeen hyvin kaikki on sopinut nyt kuitenkin myös pakastimeeni ja jääkaappiinikin. Vaikka hieman pelkäsin sitä kuinka jääkaappitilakin riittää jouluna.
Ja siitä olen tosiaan mielissäni että tänä vuonna ei tarvitse niin montaa päivää syödä putkeen noita joululaatikoita että siitä tulee sen takia pakkopullaa. Voi pitää niitä taukoja välissä ja Johan taas maistuu laatikot. Ja en varmaan lopulta mitään hirveää määrää ruokaa joudu roskiinkaan heittämään.