Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 332 303
  • 66 849

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Naantalin reissu on tosiaan edessä ensi viikolla. Vuokrasin Naantali Campingilta pienen mökin vain 50 euroa per vuorokausi hinnalla. Kuten hinnastakin voi jo varmasti päätellä niin onhan tuo mökki todella alkeellinen, lähinnä vain nukkumiseen tarkoitettu. Pieni mökki, jossa ei juuri muuta parin sängyn lisäksi olekaan. Ei edes sähköä.

Voi olla riski lähteä noin pieneen mökkiin majoittumaan kolmeksi yöksi mutta toisaalta, en minä nyt tällä reissulla mitään luksusta siltä majoituspaikalta haekaan. Vaan lähinnä tuota että pystyy edes jotenkin nukkumaan yönsä siellä. Tuskin kovin paljoa muuten tulee vietettyä aikaa mökissä tai sen kuistilla. Jos ei sitten sada. Ja kun nappaa sateenvarjon mukaansa niin tuskin sateellakaan kovin paljoa mökissä aikaani vietän.

Mutta sähkötön mökki. Kertokaapas vinkkejä tuohon ruokapuoleen? Toki minun pitäisi itsekin alan ihmisenä tietää vinkkejä mutta tällainen tilanne on minulle uusi. Aina on sentään sähköt ja jääkaappi löytynyt. Yhteiskeittiö alueelta löytyy mutta ei valitettavasti astioita. Eli pari pientä kattilaa kannattaa varmaan mukaan pakata ja jotain kertakäyttöastioita? Tarkoitukseni on valmistaa reissussakin mahdollisimman paljon ruokaa itse. Nyt en siihen ulkona eli ravinteleissa syömiseenkään kovin paljoa panosta.

Makkaraa kannattaa varmaan grillailla mutta minähän en kyllä tulta itse osaa tehdä. Mutta luulisi että tuollaisella alueella löytyy muitakin grillaajia ja menee sitten sinne samassa grillaamaan?
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Naantalin reissu on tosiaan edessä ensi viikolla. Vuokrasin Naantali Campingilta pienen mökin vain 50 euroa per vuorokausi hinnalla. Kuten hinnastakin voi jo varmasti päätellä niin onhan tuo mökki todella alkeellinen, lähinnä vain nukkumiseen tarkoitettu. Pieni mökki, jossa ei juuri muuta parin sängyn lisäksi olekaan. Ei edes sähköä.

Hinnasta voi myös päätellä, että Suomessa matkustaminen ja majoittuminen on törkeän kallista, etenkin jos matkustaa yksin. Ei paljoa huvita lähteä vaikka viikoksi reissuun, jos majoitukseen menee jotain 300-400 euroa.
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Ihan tulee mieleen kouluajoilta yks Mauno yhdestä palsta hahmosta. Mauno sen kaheksan vuotta, mitä samoja kouluja kävimme, kyttäsi aina tilaisuutta päästä valitsemiansa koululaiskollegoita kiusimaan. Haukku ja räksytti millon mitenkin, kuralammikkoihin kaateli, lumipesuja anteli jne. Alkuun oli taustansakin kunnossa, mutta lopulta siellä tais olla se yks Roope joka sen selän takana hihitteli ja tuumaili mielessään pienessä, että on se vaan kova jätkä toi Mauno. Toimiinsa kyllästyneet ja opettajat itse rehtorin voimin kuitenkin saivat tosiaan edes Maunon taustajoukot harvenemaan. No Roope jäi. Maunollehhan ei kukaan mitään voinut.Ei edes Mauno itse. Mauno on Mauno. Ja Roope sitä tykkäilee komppailla yhä. Lapsia on vaan surullisen helppo kiusia, mutta onneks tuotakin saatiin rajoitettua aikanaan.

Onneks aikuistuneena olemma edes sen verta viisaampia, ja otamme moisista PalstaMaunoista opiksemme, ettemme enään provosoidu provosoitumisen jälkeen. Maunokin saattaisi muuttaa toimintaansa, sikäli kun tajuaisi että hänelle lähinnä nykyään hihitellään. Itkujen tuottamat kyyneleet ovat vaihtaneet muotoaan.

Nimiä ei ole muutettu. En arvele kyseisten henkilöiden palstalle kirjoittavan, muttenpa yllättyisi vaikka niin tekisivätkin.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Tulipahan mieleen. Eli, tarina-aika. Mulla oli ennen kilpikonna jonka nimi oli noh... vammainen. Koska se näytti tosi vajaalta ja mulla on huono huumorintaju. Sai sitten silmätulehduksen ja soittelin eläinlääkäriin että mitäs nyt. No tuo tänne ja katsotaan. Mikäs oli nimi? ”Noo vamm... Valtteri”. Eikun eläinlääkäriin Kilppari ämpärissä ja kattelin 30 min kun eläinlääkäri googlasi oireita. Noh, 140€ ja tossa resepti. Eikun apteekkiin reseptin kanssa ja oli tiskillä harjoittelija. Annoin reseptin ja tää harjoittelija katsoi tosi pitkään sitä reseptiä. Kattoi mua, kattoi reseptiä, kattoi mua. Mä sitten naurahdin että tuota voinko auttaa, ne on silmätulehdukseen ne lääkkeet siis. ”Eikun mietin että onko tää sun oikea nimi tää Valtteri Kilpikonna”. ”No siis, ne on mun kilpikonnalle.” Jumalauta kun repesin ja tää harjoittelija alun nolostumisen jälkeen nauroi myös sitten. Muttasiis. Olisihan se komea nimi. Valtteri Kilpikonna.
 

Gennadi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, R.I.P M-juna, Ketterä
Ihan tulee mieleen kouluajoilta yks Mauno yhdestä palsta hahmosta. Mauno sen kaheksan vuotta, mitä samoja kouluja kävimme, kyttäsi aina tilaisuutta päästä valitsemiansa koululaiskollegoita kiusimaan. Haukku ja räksytti millon mitenkin, kuralammikkoihin kaateli, lumipesuja anteli jne. Alkuun oli taustansakin kunnossa, mutta lopulta siellä tais olla se yks Roope joka sen selän takana hihitteli ja tuumaili mielessään pienessä, että on se vaan kova jätkä toi Mauno. Toimiinsa kyllästyneet ja opettajat itse rehtorin voimin kuitenkin saivat tosiaan edes Maunon taustajoukot harvenemaan. No Roope jäi. Maunollehhan ei kukaan mitään voinut.Ei edes Mauno itse. Mauno on Mauno. Ja Roope sitä tykkäilee komppailla yhä. Lapsia on vaan surullisen helppo kiusia, mutta onneks tuotakin saatiin rajoitettua aikanaan.

Onneks aikuistuneena olemma edes sen verta viisaampia, ja otamme moisista PalstaMaunoista opiksemme, ettemme enään provosoidu provosoitumisen jälkeen. Maunokin saattaisi muuttaa toimintaansa, sikäli kun tajuaisi että hänelle lähinnä nykyään hihitellään. Itkujen tuottamat kyyneleet ovat vaihtaneet muotoaan.

Nimiä ei ole muutettu. En arvele kyseisten henkilöiden palstalle kirjoittavan, muttenpa yllättyisi vaikka niin tekisivätkin.

Vastaan tähän että olin kiusattu ja olin kiusaaja. Nyt kun miettii niin toivoo anteeksipyyntöä ja pyytäisin anteeksi. Ehkä 90-luvulla homma ei mennyt kuten media nyt revittelee kiusaamisesta. Kyllä siellä pärjäsi, samoin armeijassa. En tiedä, nykyisin kaikki on raadollisempaa. Mutta kiusaamista vastustan yli kaiken, se tappaa monet nuoret nerot, kuten myös kiusaajat.
 

Glove

Jäsen
Tulipahan mieleen. Eli, tarina-aika. Mulla oli ennen kilpikonna jonka nimi oli noh... vammainen. Koska se näytti tosi vajaalta ja mulla on huono huumorintaju. Sai sitten silmätulehduksen ja soittelin eläinlääkäriin että mitäs nyt. No tuo tänne ja katsotaan. Mikäs oli nimi? ”Noo vamm... Valtteri”. Eikun eläinlääkäriin Kilppari ämpärissä ja kattelin 30 min kun eläinlääkäri googlasi oireita. Noh, 140€ ja tossa resepti. Eikun apteekkiin reseptin kanssa ja oli tiskillä harjoittelija. Annoin reseptin ja tää harjoittelija katsoi tosi pitkään sitä reseptiä. Kattoi mua, kattoi reseptiä, kattoi mua. Mä sitten naurahdin että tuota voinko auttaa, ne on silmätulehdukseen ne lääkkeet siis. ”Eikun mietin että onko tää sun oikea nimi tää Valtteri Kilpikonna”. ”No siis, ne on mun kilpikonnalle.” Jumalauta kun repesin ja tää harjoittelija alun nolostumisen jälkeen nauroi myös sitten. Muttasiis. Olisihan se komea nimi. Valtteri Kilpikonna.
Kuulostaapa tutulta, Meilläkin kun on ollut eksoottisempia eläimiä. Kilpikonnia, liskoja, käärmeitä ja papukaijoja. On siinä ollut eläinlääkärit hieman hukassa kun tulee tuommoisen eläimen kanssa vastaanotolle, En muista käyneeni apteekissa niiden asioilla kun exä se enemmän hoiteli niitä juttuja. Käärme tekisi taas mieli hankkia, mutta kun ei oikein ole sopivaa hoitajaa jos sattuisi itse lähtemään reissuun tms.
 

Glove

Jäsen
Liskot ovat kiinnostavia, samoin kalat ja muut vesieläimet. Iso akvaario komistaisi taloa hienosti mikäli olisi miljonääri.
Jos joskus ostat akvaarion, niin osta niin iso kuin on varaa. Mitä pienempi akvaario, sitä enemmän sitä pitä hoitaa. Vaihtaa vesiä, siivota jne. Me aloitettiin aikanaan 120 litraisella ja päädyttiin yli 700 litraiseen. Kyllähän se on näyttävä sisustuselementti kun sen kunnolla tekee, hoitaa ja valitsee kalat ajatuksen kanssa.
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Jos miettii tässä ja nyt mihin kotieläimeen suostuisin vaimon kanssa käytävässä keskustelussa vuosien kuluttua, saattaisin hyvinkin olla akvaarion puolella. Mahdollinen jälkikasvu ei voisi leikkiä kaloilla niin kuin kissoilla tai koirilla, mutta ehkei niin tarviksekaan olla, minustakin tuli erittäin eläinrakas ilman lapsuudessa olleita kotieläimiä. Naapurustossa on tosin ollut aina kissoja, nykyisin enää vähän.
Eikös sulla koira ollu eloa ilahduttamassa?
 

Glove

Jäsen
Jos miettii tässä ja nyt mihin kotieläimeen suostuisin vaimon kanssa käytävässä keskustelussa vuosien kuluttua, saattaisin hyvinkin olla akvaarion puolella. Mahdollinen jälkikasvu ei voisi leikkiä kaloilla niin kuin kissoilla tai koirilla, mutta ehkei niin tarviksekaan olla, minustakin tuli erittäin eläinrakas ilman lapsuudessa olleita kotieläimiä. Naapurustossa on tosin ollut aina kissoja, nykyisin enää vähän.
Meillä tosiaan oli käärmeitä. Useampi viljakäärme ja kuningaspyton. Mitä meillä nyt kävi vieraita niin aikuiset oli suurinpiirtein, että. "iik, kamala" ja lapset oli, että: "siisti, saako sitä koskea?" MIstä lie tuommoinenkin johtuu? Monet luulee, että käärmeet on jotenkin limaisia tms. mutta eihän ne ole ollenkaan. Mukavia lieroja.
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Ei oikeastaan, sillä koira oli entuudestaan vanha ja tuli tänne vasta syksyllä 2017. Minulla kesti lisäksi pitkään tottua siihen, osa tavoistaan kun rassasi välillä hermojani, mistä syytin itseäni piikin saamisen jälkeen. Eläinrakkaus syntyi jo lapsuudessa ennen kyseisen koiran syntymää.
No joo ei siis ollut lapsuuteni koira. Olin väärässä. Ymmärrän.
 

Glove

Jäsen
Meillä oli koira kun olin lapsi. Suomen ajokoira, jonka kanssa sitten käytiin jäniksiä metsästämässä. Mikä taas ei minua kiinnostanut ollenkaan, mutta jouduin aina isän luona ollessani lähtemään mukaan. Siinäpä minulle onkin sitten tullut kiintiö täyteen metsästyksen ja myös kalastuksen suhteen. Toki se koira ei kalastuksessa ollut mukana. Enkä sanoisi itseäni erityisen eläinrakkaaksi ihmiseksi, mutta nämä eksoottiset lajit kyllä kiinnostaa.
 
K

Kiekkokatsoja

Saunat saunottu ja paikat pesty. Hyvää iltaa ja yötä kaikille.
Sauna mullakin, ja tuli mieleen, että helteellä tuskin tarvetta saunaan? Ja tavis asunnoissahan se lisää kuumuutta. Tietty jos sauna ja järvi, niin hieno yhdistelmä.
Ite lämmitäns asunnon saunaa harvemmin kesällä,
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Koska itäisessä kantakaupungissa on rottaongelma niin Jan Vapaavuoren pitäisi hankkia tänne tuhat kissaa rottia hoitelemaan. En tiedä miten hipsteriongelma hoidettaisiin. Saksalaisiltahan voisi jotain oppia hakea?
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Onpa hieno kesäinen päivä! Ja niin kuin jo todettua, allekirjoittaneella yhä kesäloma. On itse asiassa kesälomaa vielä jäljellä reilut neljä viikkoa!

Mitäs tässä siis ollessa. Nyt on useassa paikassa niin kaunistakin että mieli lepää. Tänään olen ollut täällä Aulangolla Hämeenlinnassa seikkailemassa. Ensin kiertelin Aulangon puistoaluetta, sitten kävin syömässä läheisessä ravintolassa makkaraperunat ja nyt tekisi mieleni mennä tänne Aulangon kylpylään.

Olenkin itse asiassa jo kylpylässä vettä juomassa, ettei näin lämpimillä ilmoilla tule nestehukkaa. Mutta kylpylä taitaa olla vihon viimeinen paikka minne näin korona-aikana uskaltaa mennä? Vaikka kyllä siellä näyttää porukkaa nytkin olevan. Yksi vaihtoehto ja ilmainen vaihtoehto olisi mennä järveen uimaan, mutta uskaltaako?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös