Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 329 441
  • 66 848

Gennadi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, R.I.P M-juna, Ketterä
Toteemi. Eka baari jossa olen ikinä (alaikäisenä) käynyt. Jomppa on kyllä huikea tyyppi. Täysin rehellinen kaikessa mitä tännekin kirjoittanut, mutta hänessä muitakin puolia.

Sama vika rahikaisella, ensimmäinen kuppila mihin pääsi sisään, stadissa ei ollut asiaa edes täysikäisenä. Muistaakseni ovella oli vanhempi herrasmies porttieerina nimeltä Haikala.

Perkele kun oli monttubileet, muuten olisin heilunut teidän mukana. Sunnuntaina olin kaukaa viisas ja otin kuljettajan mökiltä pizzan hakureissulle jotta pääsi Armaadalle ottamaan pari loiventavaa. Nyt täytyy tyytyä Vaskipellon puolalaiseen loiventaavaan.

@banaaninviljelijä Miltäs SaiPan muorit maistuivat?
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tänään pääsen sitten ensimmäisen kerran tänä kesänä grillaamaan. Pari grillimakkaraa olen kyllä jo syönyt tänä suvena Hämeenlinnan torilla mutta sitä nyt ei varsinaisesti vielä grillaamiseksi voi kutsua kun ei siinä minulla ollut osaa eikä arpaa.

Lähden noin tunnin päästä pyöräilemään Hämeenlinnan naapurikuntaan Hattulaan isäni tykö ja siellä sitä sitten grillataan, ainakin makkaraa. Kiva päivä luultavammin taas edessä siis?

Minulla ei ole asunnollani grillaamismahdollisuutta kun ei ole edes parveketta. Siellä kuntoutuskeskuksessa pitäisi päästä grillaamaan joka lauantai näin kesäaikaan mutta nyt nekin grillauskerrat ovat olleet pitkään peruttuna säiden takia.

Mutta tänään poljen isäni luo ja siellä grillataan. Käydään myös äitini ja veljeni haudoilla koska nyt maanantaina oli kummankin kuoleman vuosipäivät.

Näin korona-aikaanhan minun vierailut isäni luokse ovat olleet harvemmassa joten kyllähän näitä hetkiä taas osaa sitten arvostaakin.
 

Gennadi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, R.I.P M-juna, Ketterä
Perkele alkaa puolalaiset hiivaset toimia. Kyllä kesälomalla on kivaa! Näinköhän kävis kauppakaljoilla Femmassa ja sitten kiinalaista mukaan. Juu niin mä teen.
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mulla loppu polskit, nyt olis ööö...zajechatsrko, Serbian hiivaa. Hitto noiden kyrillisten kaunokirjotus tuottaa onkelmia. Niin tai näin, hyvää on.

Ajeltiin Serbian läpi tuossa 10 vuotta sitten, ja tosiaan nuo aakkoset vähän tuottivat tuskaa. Venäjää luin pari vuotta yläasteella, ja sentään nuo kirjaimet on vielä jotenkin muistissa vaikka kaikki muu kyseisestä kielestä onkin unohtunut. Onneksi oli GPS ja ei tarvinnut kuin osata seuraavalle rajanylityspaikalle.

Mulle ei niin väliä mitä pullon kyljessä lukee kun alas se menee jokatapauksessa. Tai no, jos siinä lukee Lasol niin joutuu miettimään pari kertaa.
 

Gennadi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, R.I.P M-juna, Ketterä
Ajeltiin Serbian läpi tuossa 10 vuotta sitten, ja tosiaan nuo aakkoset vähän tuottivat tuskaa. Venäjää luin pari vuotta yläasteella, ja sentään nuo kirjaimet on vielä jotenkin muistissa vaikka kaikki muu kyseisestä kielestä onkin unohtunut. Onneksi oli GPS ja ei tarvinnut kuin osata seuraavalle rajanylityspaikalle.

Mulle ei niin väliä mitä pullon kyljessä lukee kun alas se menee jokatapauksessa. Tai no, jos siinä lukee Lasol niin joutuu miettimään pari kertaa.

Paras kaveri kun on bulgaari, niin se roudaa aina mulle noita itäblokkien hiivoja (Polskit on parhaimpia, myös Slovakkien, tosin mietoja). Mä luin yliopistossa venättä, mutta se niiden kaunokirjoitus on haussa. Mitäs pidit Serbiasta? Koskaan käynyt, yleensä bulgaarin kanssa tultu Romanian läpi autolla.
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Paras kaveri kun on bulgaari, niin se roudaa aina mulle noita itäblokkien hiivoja (Polskit on parhaimpia, myös Slovakkien, tosin mietoja). Mä luin yliopistossa venättä, mutta se niiden kaunokirjoitus on haussa. Mitäs pidit Serbiasta? Koskaan käynyt, yleensä bulgaarin kanssa tultu Romanian läpi autolla.

Ei me keritty Serbiassa juuri olemaan kun oltiin vain läpikulkumatkalla. Belgradissa vähän kateltiin ympäristöä, ja onhan se ihan mukavan oloinen paikka. Tosin ei meinattu löytää millään ulos koko kaupungista kun tienviittoja ei ole missään ja GPS näytti mitä sattuu. Serbiassa huomattiin myös, että eihän siellä kukaan puhu englantia. Oli jänskää selitellä huoltoasemalla miten tarttis saada kahvia ja päästä vessaan ja autoon tarttis sitä ja tätä.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: ace

Gennadi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, R.I.P M-juna, Ketterä
Ei me keritty Serbiassa juuri olemaan kun oltiin vain läpikulkumatkalla. Belgradissa vähän kateltiin ympäristöä, ja onhan se ihan mukavan oloinen paikka. Tosin ei meinattu löytää millään ulos koko kaupungista kun tienviittoja ei ole missään ja GPS näytti mitä sattuu. Serbiassa huomattiin myös, että eihän siellä kukaan puhu englantia. Oli jänskää selitellä huoltoasemalla miten tarttis saada kahvia ja päästä vessaan ja autoon tarttis sitä ja tätä.

Joo näin olen kuullut. Mua maa kiehtoisi äärettömän paljon. Bulgaari sanoi että pystyvät kommunikoimaan keskenään omilla kielillänsä, mutta se on vaan vittuilua puolin ja toisin. No Balkanilla ne kaikki vihaa toisiaan, mikä on suomalaiselle vähän absurdia. Bulgaarit Romanialaisten kanssa, Kreikka EU:n, Serbit Venäläisten, Bosniakit turkkilaisten yms.. Kunnon sillisalatti koko paikka.
 

Glove

Jäsen
Mulle ei niin väliä mitä pullon kyljessä lukee kun alas se menee jokatapauksessa. Tai no, jos siinä lukee Lasol niin joutuu miettimään pari kertaa.
Eli oot samaa sakkia Junnun kanssa.

Kun minä rupesin ryyppäämään niin lestissä luki, että:"Alko"
Minä lopetin tykkänään kun pullossa luki, että:"Lakkaa"
 

Gennadi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, R.I.P M-juna, Ketterä
Eli oot samaa sakkia Junnun kanssa.

Kun minä rupesin ryyppäämään niin lestissä luki, että:"Alko"
Minä lopetin tykkänään kun pullossa luki, että:"Lakkaa"

"Mutta elän minä vieläkin, ihmeeksi myös psykiatri Lindqvistin" Mä olen koko ikäni kuunnellut Vainiota, kamala mies, hieno laulaja.
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Nyt tais muuten pojat ja tyttö muuten palaa meikältä niska...

muuten
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tulipas taas vietettyä hieno kesäinen päivä ja melkein koko päivän olin ulkosalla. Olin käymässä isäni luona ja isäni asuu omakotitalossa niin pystyi samalla hienosti viettämään aikaa ulkotiloissa näin kauniina päivänä. Isän kanssa rupateltiin ja grillattiin makkaraa. Paikalla olivat myös siskoni lapset.

Kyllä näitä yhteisiä hetkiä tärkeiden ihmisten kanssa arvostaa nyt varsinkin kun tuossa oli koronan takia pitkä ajan jakso kun ei juuri ollenkaan aikaa yhdessä vietetty. Voi olla että innostun herkästi pienemmistäkin asioista ja se on näkynyt myös täällä mutta toisaalta mikä onni se onkaan. Sitä tuntee sitten olonsa niin helposti myös onnelliseksi.

Ja minun mielestäni tämä minun koko kesälomani on alkanut upeasti. Vaikken olekaan vielä edes päässyt käymään Hauhoa pidemmällä niin on tämä kesälomani sisältänyt jo nyt hienoja hetkiä. Melko paljon olen saanut myös jo ihailla tosiaan kauniita maisemia. Olen aika täpinöissäni. Huomiseksi keksin jälleen varmaan taas jotain ohjelmaa. Sitten viikonlopun otan iisimmin että jaksan matkustaa Naantaliin ja Naantalissa heti ensi viikon alussa.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
En tiedä minkä hintaisia ovat tai onko sinulla edes aikaa tai kiinnostusta, mutta suosittelen sinulle @Hera80 kurssia siihen miten palstalle liitetään valokuva. Vai joko olet oppinut sen?
Touche. Sen voi päätellä siitä, että eipä ole koirakuvia näkynyt, eli en. Kurssille ilmoittautuisin heti, aikaa ja kiinnostusta riittää.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jos kuvakoon kanssa on ongelmia ja puhelimen kanssa operoit, niin olen todennut helpoimmaksi tavaksi ottaa valokuvasta kuvakaappauksen ja liittää sen palstalle.
Kiitos ja kerrottakoon se tässä nyt julkisesti, että olen @Czescku lta saanut hyvät neuvot yv:llä, kun asiaa tiedustelin. Puolustuksekseni sanon sen, että en ole juurikaan elämäni aikana kuvia mihinkään liitellyt, kun en ole tuolla somemaailmassa ollenkaan. Tekstiviesteihin olen kuvia laittanut. Eli lähtötaso nolla, eikä palsta vissiin muutenkaan ole helpoin paikka liittää kuvia, niin ollaan mahdottoman edessä. Onneksi voin edes arvostella muiden kuvia..........
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös