Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 329 690
  • 66 848

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Ai niin yksi juttu vielä. Myönnän että mua hymyilyttää niinä päivinä kun HJK-faneja vituttaa. Ihan kiva että joku Turkkuse Inter käy välillä vähän näpäyttämässä meidän "suurseuraa". Inter vois vaikka voittaa mestaruuden syksyllä. En pahastuisi laisinkaan.

Futiksen puolella mä oon uskokaa tai älkää jossain määrin enemmän HIFKin miehiä ainakin mitä paikallisiin seuroihin tulee. Totta kai Lahteenkin on Pelicansin takia tietynlainen yhteys. Mutta siis HJK:n ongelmat saavat aina hymyn kasvoille. Syynä rahan kamala löyhkä.
Minusta oli ihan kiva kun KuPS voitti mestaruuden viime vuonna. Näpäytti vähän näitä etelän suurten kaupunkien rahaseuroja.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
TAAS SYKSY TÄÄ
MUT YLLÄTTÄÄ
EI KESÄN MUISTOT
MIELEEN JÄÄ
SUA HALUSIN
SUA KAIPASIN
TÄÄ SYKSY VEI
SUT KUITENKIN
PUUTARHAN
VERONAN
KAUNEIMMAN
KANSSAS
NÄHDÄN
SAIN
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Minusta oli ihan kiva kun KuPS voitti mestaruuden viime vuonna. Näpäytti vähän näitä etelän suurten kaupunkien rahaseuroja.
Ei täällä ole fudiksessa kun yksi rahaseura. Mut joo, ihan kiva että voitti.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Ei täällä ole fudiksessa kun yksi rahaseura. Mut joo, ihan kiva että voitti.
No joo, onhan Klubi omassa kastissaan. Mutta kyllä jossain Turussa ja Tampereella fyrkkaa liikkuu eri malliin kuin Kuopiossa. Seuraava mestaruus voisi ihan vituillessaan mennä vaikka Lappiin. Go RoPS go!
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Puolitoista tuntia nyt seikkailua Forssassa takana ja minun on sanottava että olen suorastaan yllättynyt tämänkin kaupungin kauneudesta. Siis varsinkin nämä puistoalueet joita on näemmä aika monta niin ovat kauniita. Kyllä täälläkin viihtyy.

Ja torillakin oli ihan eri lailla toimintaa kuin Hämeenlinnassa. Elävää musiikkia, paljon myyntikojuja ja runsaasti porukkaa. Minulla on vähän sellainen fiiliskin että tämä kaupunki on mennyt eteenpäin vuodesta 2012 kun viimeksi täällä kävin.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Kerran olen pysähtynyt Forssan kohdalla, kun piti tankata autoa. Huoltoaseman henkilökunnasta tuli mieleen lähinnä Syvä joki -leffa. Lappuhaalarit ja banjo vain puuttui. Oink oink. Kauempana näkyvät kerrostalot toivat mieleen Harppi-Saksan eli DDR:n. Asuuko siellä joku ihan vapaaehtoisesti?
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Eikös Metallican Loadin kannessa ollut joku verta ja spermaa sekoittanut taidenautinto?

Enpä tiedä mikä läntti siinä oli. Mutta jos siinä tosiaan siemennestettä on, niin kyllähän nimi "Load" on ihan järkeenkäypä, indeed.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Sai senkin päivän nähdä kun joku puhuu hyvää Forssasta. Tuntuu että se on lähinnä meemi.

Muistan kun 80-luvun lopulla olin nakkikioskilla yöllä Forssassa, kun kaverin vanhemmilla oli mökki jossain Someron kulmilla. Kun natiivit kuulivat aksentista että ollaan Stadista, niin on turha kysyä joutuiko painimaan. Ihan ok sinänsä, mukavaahan se oli.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Sai senkin päivän nähdä kun joku puhuu hyvää Forssasta. Tuntuu että se on lähinnä meemi.

Aika paljon on itsekin tullut vitsailtua ja vittuiltua Vorsasta. Kun veljenikin siellä asui monia vuosia. Siksikin olenkin yllättynyt siitä kuinka kauniita paikkoja täältä lopulta löytyykään. Voin laitella parhaimpia kuvia tännekin kun tulen kotiin.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Hauskaahan tuo on. En silti näe Forssaa rumana paikkana samoin kun Raumaa, Vaasaa tai Poria. Kivoja kaikki. Vitsit pidentävät elinikää.
Tästähän pitäisi vääntää nimimerkki nummenkallion kanssa, mutta minusta Suomen näistä kookkaammista paikkakunnista Kouvola on sellainen, joka näyttäytyy useimpien silmissä aika rumana. Onhan se sellainen itäsaksalaisen brutalismin muistomerkki, mutta kävipä kerran minullekin niin, että Kouvostoliitto näytti silmissäni kauniilta ja raikkaalta, elämyksiin kutsuvalta. Pitää tosin mainita että pillulla oli osuutta asiaan and I was very, very drunk at the time.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
16 tuntia kesti loppumattomalta tuntunut ajomatka käsivarren kelottijärven lähistöltä Lappeenrantaan. Pari hiukka pidempää pysähdystä toki matkalle mahtui.

Aamusella olin kotona, ja nyt kelpaa taas jatkista lukea kotosalla. Yhdellä akullisella tuli mentyä tuo 9vrk kestänyt reissu, joten paljoa ei jatkista lueskeltu tuolla.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Mikäs tässä... Aurinko paistaa, sirkat sirittää (ja kuulen sen) ja kola tölkissä on kylmää. Minä olen kyllä varjossa enkä kyllä paljon sirkkojen sirityksestä välitä (on vähän monotonista ja rasittavaa)... mutta siltikin mikäs tässä on ollessa.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Enpä tiedä mikä läntti siinä oli. Mutta jos siinä tosiaan siemennestettä on, niin kyllähän nimi "Load" on ihan järkeenkäypä, indeed.
Spermaa ja verta kahden lasilevyn väliin puristettuna ja siitä kuva kanteen. Eikö tämä olekaan yleistietoa?
 

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
Porista noustaan vielä. Ja mikäli joukkue hävisi tämän hetken sarjakärjelle, ei ole syytä pistää päätä painuksiin. Mitä TUL tarkoittaa muuten?
Ajattelin, ettet tiedä. Työväen urheiluliitto. Aikoinaan politiikalla oli suuri merkitys urheilussa. Enää ei ja hyvä niin.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Kun näitä ottamiani kuvia tältä kesälomalta katselee niin kyllä huomaa sen että kauniita paikkoja ja maisemia olen nyt jo kierrellyt. Lomakin vasta toki alussa ja voi vaikka mitä aarteita tulla vielä vastaankin mutta jo nyt olen nähnyt paljon upeita paikkoja. Valitettavasti tänne ei voi kaikkia kuvia ladata mutta parhaimmistoa yritän tännekin päivitellä välillä.

Kuvien perusteella olen elänyt tähän mennessä itseni näköistä lomaa. Eli lomaa jollaista viettäessä minä aidosti viihdyn ja nautin olostani. Toki eilen jo kirjoitin samoista asioista mutta ei näistä voi oikein muilla sanoin kertoa. Toinen vaihtoehto olisi jättää kirjoittamatta kokonaan tänne.

Pelkäsin ennen lomaa sitä mahdollisuutta kuinka homehdun perse homeessa vain kotona sillä vapaat ennen lomaa olivat juuri sellaisia. Ja korona myös varjostaa yhä loman viettoa.

Tämä kesälomani on ollut kuitenkin tähän mennessä hyvin toiminnallinen. Hämeenlinnaa ja sen lähialueita on todella tullut kierreltyä ja olen hyvin keksinyt ohjelmaa lomalleni.

Tänään vietin myös yllättävän hienon päivän Forssassa. Forssa yllätti kyllä minut etenkin kauniilla puistoalueillaan. Nyt vietän huomisen päivän kotona, siivoan ja pesen pyykit. Maanantaina sitten Naantalin reissuun! Huikea loma ja sydän-hymiö.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Eurovision laulukilpailu muuttui 1990-luvun lopulla – kaiketi Dana Internationalin voiton myötä – camp-tyyliseksi karnevaaliksi, jossa toki on oma fiiliksensä ihan heteronäkökulmastakin. Sitä ennen kyseessä oli aidosti laulukilpailu.

Jos näin olisi ollut vuonna 2015, Viro olisi harjannut yhden koko kilpailuhistorian suvereeneimmista voitoista täällä:


Sääli, ettei ollut.

PS. Kylmät väreet kohdassa, jossa toinen valokeila leikkautuu pois.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Lisään tähän ketjuun nyt kaiken kaikkiaan neljä kuvaa Forssan reissultani. Yritän ladata niitä parhaimpia kuvia mutta onhan se kuvien valitseminen vaikeaa ja sitten kun niistä kuvista näkyy esikatselussa vain pienet kuvat.

Ensimmäinen kuva on Forssassa sen nimisessä paikassa kuin Piippu terassi syömäni härkisburger. Oli kyllä hyvän makuinen burgeri ja kivan näköinen annoskin. Ja toinen kuva on heti reissun alussa nappaamani kuva eräästä Forssan puistosta.
 

Liitteet

  • härkisburger.jpg
    härkisburger.jpg
    568,8 KB · kertaa luettu: 143
  • Puistotie Forssassa.jpg
    Puistotie Forssassa.jpg
    757,5 KB · kertaa luettu: 148

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Sitten kuvat joesta Forssassa, onko tämä nyt sitten se Loimijoki? Ja reissun lopussa löysin tieni tuollaisen kauniin suihkulähteen lähelle. Siitäkin kuva.
 

Liitteet

  • Joki Forssassa.jpg
    Joki Forssassa.jpg
    377,3 KB · kertaa luettu: 143
  • Suihkulähde.jpg
    Suihkulähde.jpg
    610,9 KB · kertaa luettu: 144

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Yhden heinäsirkan sain kuvaan jallitettua... etteivät ole vain sellaisia ruohikossa sirittäviä juttuja joita ei näy (ja toisille ei edes kuulu). Tai oikeastaan tuo hyppäsi minun käsivarrelle (luulin että suuri paarma laskeutui) ja siitä sitten kukkaan. Yleensä noita ei näe...
 

Liitteet

  • IMG_20200718_141641.jpg
    IMG_20200718_141641.jpg
    250,8 KB · kertaa luettu: 145
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös