Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 327 456
  • 66 844
En enää muista, milloin olen viimeksi maksanut laskun. Vuosia sitten. Koskahan seuraavan kerran? Tili 20e kohta miinuksella. Kaksi kuukautta sitten tuli kolmen tonnin lasku ja siinä luki että kohta se menee ulosottoon. Sinne ne joutaa. Yhteissumman vois selvittää joskus.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kaikki kuukausittain maksettavat laskut minulla tulevat suoraan verkkopankkiin.
Njaa. Kuulostaa muutokselta nykyaikaan, mihin en oo valmis. Ei noita muistas ikinään kattoo. Paperilaskuilla siis mennään. Viranomaiskirjeet tulee sähkösenä sinne Suomi.fi palveluun. Ei meinaa muistaa niitäkään käydä katsomassa.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Taas ois jäänyt ostokset hihnalle, jos en käyttäs käteistä rahaa. Joten, ei syytä lopettaa vieläkään rahojen nostamista pankkitililtä, kun eivät oo saaneet vielä vehkeitä idioottivarmoiksi.

Ajattelin ostaa semmosen viivakoodinlukijan, nii ei tarvii laskuja maksaessa aina näpytellä niitä numeroita. Tai en mä tiiä antaako se ne automaattisesti siihen, mut luulen niin.
Sä alat kohta olla @pettter mäinen hahmo, mut on sulla vielä matkaa.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Käyttääks muka joku oikeesti pankkeja ja tilejä rahan säilömiseen? Yksi keino lisää millä valtio, Venäjä ja USA saa seurattua sun liikkeitä.

Ja onhan se nyt helpompaa kaivaa taskusta seteli. Ei tartte käydä tarkastamassa pankkiautomaatilta tilin saldoa, ennen ostohousujen laittamista jalkaan.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ja kelatkaa tätä. Jos sun pankkikortti hävii, koko paska menee sekasin. Setelin hävittyä kaivaa toisen setelin. Kannattaa vaan jemmailla niitä eri taskuihin.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Taloudesta puheen ollen, on oma talouteni mennyt tosiaan viime kuukausina eteenpäin. Sen huomaa ainakin siitä ettei ole tarvinnut kuun lopussa tapella rahojen riittävyyden kanssa ja venyttää sentin kolikoita. Vaan rahat ovat riittäneet koko kuun vallan mainiosti ja säästöönkin on rahaa vielä jäänyt. Se on ikävä tilanne kun pitää laskea tarkkaan riittävätkö rahat vaiko eivät ja pitää syödä kuun viimeiset päivät jotain pelkästään nuudeleita tai makaronia. Se ei ole hyvä asia mielenterveydenkään kannalta. Silti ikävän moni mielenterveyspotilas ja kuntoutuja elää tiukalla taloudella.

Minulla on tässä elämäntaparemonttikin menossa. Ja niin kuin jo eilen kirjoitinkin, ovat nämä viikonloput ja muut vapaapäivät vaikeimpia aikoja minulle olleet. Etenkin sen takia että sitä innostuu niin paljon niistä vapaista että on joko a)dokannut b) syönyt roskaruokaa. Nytkin tekisi mieli mennä viikonlopun kunniaksi vaikka jonnekin ravintolaan syömään mutta nyt yritän oikeasti tehdä remonttia elämän tapoihini ja vielä on luottoa minulla siihen että kyllä minä siihen pystynkin. Täytyy vain keksiä muita tapoja purkaa innostusta, pitää mieli iloisena ja nauttia elämästä.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Kokkailu ohjelmathan ne totuuden kertoo. Eikun...
Kokkailuohjelmia katson vain inspiraatioiden vuoksi. Olisi moni hyvä pöperö jäänyt minulta tekemättä, jos en olisi niitä kuola rinnuksilla katsonut. Yhtään ruokaa en ole tainnut niiden mukaan tehdä, muutamaa lisuketta lukuunottamatta.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Hahaha. Lol. Mutta ilman Midaan kosketusta on paha mällätä. On tehtävä uhrauksia. Jääkiekkoa ei tarvitse katsoa hallissa, jolloin säästää suhteellisen hintavissa pääsylipuissa ja erätaukoeväissä. Mies, myös nuori sellainen voi elää ilman olutta, joten senkin lipittelyn kykenee jättämään satunnaisiin päiviin, kuten viikonloppuihin. Säästänee tuossa jo sen verran euroja, että pätäkkää riittää kirjoloheen ja vaatteisiin.
Totta totta. Miulle Lehterän valtakauden jatkuessa, kenties hamaan loputtomuuteen riittää televiissori SaiPan seuraamiseen. Olisihan kausarikin halpa, ja kiva olisi seuraa tukea, mutta se Tero. Voin luvata, että panomoyhtiöt hyötyvät kohdallani tästä päätöksestäni pysyä sohvalla katsomassa pelejä.

Käyt sitten @Punamusta hakemassa kirjolohet tammerkoskesta, eikös?
 

Glove

Jäsen
Jääkiekkoa ei tarvitse katsoa hallissa, jolloin säästää suhteellisen hintavissa pääsylipuissa ja erätaukoeväissä.
Halliin pääsee ilmaiseksikin. Suoritat jääkiekkotuomari- tai toimitsijakortin, saat tuomarikortin ja sitä vilauttamalla pääsee katsomaan vaikka kaikki pelit Suomessa. Toki se edellyttää sitten toimimista tuomari- tai toimitsijatehtävissä, mutta niistä saa korvaustakin. Minulla tuli aikanaan tuomarihommissa parhaimmillaan 96 peliä kaudessa ja jokaisesta korvaus+kilometrit. Puhuttiin kuitenkin useammasta tonnista.
 

Malmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sympatiat: DIF
Miks muuten ravintola-annokset on nii pieniä? Eikös sinne mennä syömään ja syömisen tarkoitus on nälän poistaminen.

Usein, etenkin vähän tasokkaammissa paikoissa idea on se, että syöt sen kolmen ruokalajin dinnerin, jolloin nälkä kyllä suurimmalta osalta lähtee. On tietysti varmasti niitäkin, joille tuo ei riitä, mutta sitten voi aina tilata jotain ekstraa tai syödä vaikka jossain grillillä.
 

Glove

Jäsen
Muuten hyvä, mutten ajatellut jakaa tuomioita. Mainitsit kylläkin myös toimitsijatehtävät...
Tulospalvelu, pelikellon käyttäjä, näitä tarvitaan alemmillakin tasoilla. Liiigamatsiin nyt ei tietenkään kylmiltään pääse, mutta siellä on sitten lisäksi mm. rangaistuaition valvojat, laukaisukartan tekijät, peliajanseuranta jne.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Pikkuhiljaa omatkin ajatukset siintää kesälomissa. Tällä kertaa lomat vietetään kahdessa kahden viikon jaksossa. Ensimmäinen osa on luvassa heinäkuussa, jolloin reilu viikko matkoineen menee käsivarressa kalastus hommissa.

Toinen jakso sitten syyskuun alkuun. Johonkin tänne kirjoitinkin, että oli tarkoitus tehdä itä euroopan turnee ukrainaan, puolaan ja tshekkeihin. Taitaa tuo siirtyä koronan takia vuodella. Rouvan kanssa puhuttiin, josko sitä sitten lähdettäisi sitten taas löhöämään Fuengirolaan pariksi viikkoa. Ei toki pöllömmältä tuntuisi tuokaan.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Halliin pääsee ilmaiseksikin.

Minähän olen päässyt muutamana edellisenä kautena jäähalliin HPK:n osaan runkosarjaotteluun ilmaiseksi. En kaikkiin koska on ollut pari muutakin käytäjää mutta osaan.

HPK:lla kun on ollut tapana lahjoittaa pari seisomapaikkakausikorttia kuntoutuskeskukseen jossa asuin muutaman vuoden. Vieläkin olen saanut kotikuntoutujana kausikortteja käyttää. Hieno teko josta myös on annettava kiitosta ja kunniaa.
 

D.Santon

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Liiga.
Lemme guess... the Ramones?

Tämä tietohan on suorastaan erinomainen. Kiitoksia siitä.

Kyllä. On tuo Joeyn tarina osoitus siitä, että ongelmista huolimatta oman unelmansa voi saavuttaa, kun vaan löytyy tahtoa toteuttaa se. Yritän kovasti itsekin pitää asian mielessä.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Pääsin muuttamaan vaaleanpunaiseen huoneeseen. Onko @vetti tai vaikka @Iisoppi kateellinen ;)
 

Liitteet

  • received_580519565936367.jpeg
    received_580519565936367.jpeg
    123,9 KB · kertaa luettu: 120

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Pääsin muuttamaan vaaleanpunaiseen huoneeseen. Onko @Iisoppi kateellinen ;)
Ei yhtään. En pidä punaisesta ja vielä vähemmän vaaleanpunaisesta. Sitä oikeastaan inhoan kuten pinkkiäkin. Olen hyvin väritön ihminen...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös