Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 328 072
  • 66 845
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Tekniikan Maailmassa uutinen jossa kerrotaan tutkijoiden selvittäneen millaiset ihmiset hamstrasivat vessapaperia koronakriisin aikana.
Tulos: "Vessapaperia hamstrasivat todennäköisimmin ne ihmiset, jotka kokivat koronaviruksen suurempana uhkana kuin valtaosa ihmisistä.". Mullistavaa.
Minä pidin aikoinaan väitöskirjatutkimuksesta jossa tutkittiin bilettämistä. Ihmiset bilettää koska se on mukavaa. No hyvä tietää...

Kun googletin niin löytyi tuollainen mtv3:n artikkeli jossa vähän laajemmin ruoditaan tuota tutkimusta (Yöllä yhdessä - Yökerhot, biletys ja suomalainen sosiaalisuus). Mutta aikoinaan, kun sitä tutkimusta nopeasti käsiteltiin kympin uutisissa, jäi sellainen kuva että tutkimuksen "suurin löytö" oli että bilettäminen on kivaa.


Edit. Vaihdettu oikea linkki.
 
Viimeksi muokattu:
K

Kiekkokatsoja

Eilinen maistuu turhan paljon suussa, joten aamupalaksi hörppään kylmää greippilonkeroa. Kahvikin tuossa on tippumassa.
Pohdin juuri, että mitähän tänään tekisin?
En ole vielä keksinyt ratkaisua, joten olen vaan. Joskus on kiva olla vaan. Ja sitten kun herää ajatus tekemisestä, niin sitten tekee.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Hämäräksi on silti jäänyt, miksi sitä hamstrattiin, ja miksi hamstraamisesta tuli maailmanlaajuinen massahysteria, suorastaan meemi.

Tämä olisi kyllä mielenkiintoista selvittää. Voisi auttaa joskus tulevaisuudessa myös paljon ihmisen psyykeen tutkinnassa.

Paljonkohan tuota vessapaperia keskimäärin edes kuluu? Itse veikkaisin, että näin yksin asuvalla joku pari viikkoa kestää yksi rulla. Ehkä joku 4-5 tuollaista kuuden rullan pakkausta kuluu siis vuodessa.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Huomenna kai soitettava sille melantoniinit minulle määränneelle lääkärille ja sanottava että ei ne nyt oikein toimi. No, ei ainakaan toimi aina. On ollut öitä jolloin ne on toiminut hyvinkin mutta sitten taas öitä kun en ole oikein saanut unta. Niin kuin nyt jälleen?

Toisaalta, ei voi tietää olisinko noina hyvinä öinä nukkunut hyvin ilman melantoniiniakin. Mutta sen voi kai sanoa että jos tuo lääke olisi hyvin tehonnut niin ei olisi ollut lainkaan huonoa yötä. Nyt niitä huonojakin öitä on kuitenkin laskujeni mukaan ollut jopa kolme, tämän viikon aikana kun olen melantoniinia ottanut.

No, eihän tuo kello ole onneksi vielä mitään mutta periaatteessa jo kello 19.00 lähtien olen yrittänyt tässä nukahtaa mutta en ole unta vielä saanut. Toki voi olla syytä siinäkin että menin taas liian aikaisin maate mutta eilenkin, vaikka seuraava päiväkin oli vapaa niin nukahdin jo ennen iltakasia.

Vikaa ei olekaan tälläkään kertaa siinä että olisin viikonloppuna sekoittanut tahallani vuorokausirytmini. Ei, otin melantoniinin pe-su myös jo kello 19 ja olin joka ilta aina kello 19 sängyssä. Perjantaina meni vain normaalia myöhempään että silloinkin nukahdin. No, silloin ei ollut niin suurta haittaa milloin nukahti koska seuraava päivä oli vapaapäivä.

Ja vikaa ei ole myöskään alkoholissa. En ole yli viikkoon juonut alkoholia. Oli taas ihmeellistä että kun tuli lääkkeiden takia sellainen kielto että alkoholin käyttö on saatava minimiin niin kyllä se alkoholin juonti sitten heti loppui eikä ole tehnyt edes mieli.

Mutta en tiedä mikä tässä nyt sitten mättää kun ei unta taaskaan tule? Ehkä vika on siinä että liian kovasti odottelen tiettyjä asioita. Työkuvioiden ratkeamista, juhannusta kun saan jo perinteeksi muodostunutta jussiherkkuani eli ahvenanmaalaista pannukakkua ja odotan myös kesälomaani. Ehkä se mieli on sen takia liian levoton ja rasittunut nukkumiseen?

No, olen päättänyt huomenna mennä töihin nukuin kuinka vähän tai paljon tahansa tulevana yönä. Jos en sitten ihan karmeassa kunnossa ole aamulla. Mutta sille lääkärille varmaan soitan työvuoron aikana. Jos vain mahdollista.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Vikaa ei olekaan tälläkään kertaa siinä että olisin viikonloppuna sekoittanut tahallani vuorokausirytmini. Ei, otin melantoniinin pe-su myös jo kello 19 ja olin joka ilta aina kello 19 sängyssä. Perjantaina meni vain normaalia myöhempään että silloinkin nukahdin. No, silloin ei ollut niin suurta haittaa milloin nukahti koska seuraava päivä oli vapaapäivä.
Omassa purkissa lukee, että ota n. 2 tuntia ennen nukkumaanmenoa. Lukee myös unirytmiä normaalistava lääke.
 

ace

Jäsen
@vilperi

Omia kokemuksia nämä:

Ei toimi jos otat kun olet juuri syönyt ja vatsa on täynnä
Ei toimi jos olet nukkunut (pitkät) päikkärit
Ei toimi välttämättä jos esim. katsot läppäriä/kännyä/padia, etkä edes yritä saada unta, vaan odotat että melatoniini alkaa potkimaan

Toimii jos ruokailusta on hieman pidempi aika
Toimii jos asennoidut nukkumaanmenoon. Et siis katsele esim kirkasta ruutua sängyssä
Toimii paremmin jos sinulla on säännöllinen vuorokausirytmi

Melatoniini ei tosiaan ole mikään unilääke, joka takaa sikeät yöunet. Sen avulla nukahtaminen on helpompaa, mutta ainakin minun piti opetella miten se toimii parhaiten.

Toinen asia on sitten se, että ainakaan itsellä alle 5mg melatoniini ei toimi. Suomen holhouslaki vaan kieltää meiltä vahvemman saamisen.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
@vilperi ihan mielenkiinnosta - moneltako heräät jos olet jo klo 19 menossa nukkumaan?

Melatoniini käsittääkseni on unta tukeva lääke, jonka apu nukahtamiseen on melko vähäinen. Toisin sanoen omalla kohdalla ainakin se voi tukea sitä, jos on herännyt tarpeeksi aikaisin, liikkunut päivän aikana riittävästi ja ollut muutenkin aktiivinen, sekä syönyt suht järkevästi. Toki sitten vielä unen tarve erikseen, itselle se on noin 6-7 tuntia yössä. Optimi tilanteessa unille puoliltaöin ja ylös 6.30.

Edit. Lisätään vielä, että stressi ja esimerkiksi nukahtamisesta murehtiminen todennäköisesti syövät kyllä kokonaan melatoniinin tehon.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Toinen asia on sitten se, että ainakaan itsellä alle 5mg melatoniini ei toimi. Suomen holhouslaki vaan kieltää meiltä vahvemman saamisen.
Ota useampi pilleri. Vetelen itse 2x3mg annostuksella. Kylkeen 1/2 15mg mirtazapiini tosin. Tuolla kombolla saa unta hyvin, mutta nukkuu kyllä kauan.
 

ace

Jäsen
Ota useampi pilleri. Vetelen itse 2x3mg annostuksella. Kylkeen 1/2 15mg mirtazapiini tosin. Tuolla kombolla saa unta hyvin, mutta nukkuu kyllä kauan.
Vitosta syön kun ulkomaille sitä iHerbistä saa tilattua, nyt tosin alkaa loppumaan varastot enkä tiedä miten kohta saan unta. Tällä hetkellä siis Suomessa asustelen. Välillä on pitänyt ottaa se 2X5mg, mutta aina ei sekään toimi.

10mg aloitin mutta siirryin 5mg, se on hieman halvempaa ja toimii kuitenkin ainakin minulle.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Okei. Timo "Hevosen kyrpä" Hännikäinen edustaa siis oikeiston älykkösiipeä. Mä en kommentoi tuota itse termiä mitenkään, mutta taidan oudosti taipua olemaan samaa mieltä. Ehkä hymyilemään hieman.
Eli sä olet löytänyt marginaalissa hiihtävän Sarastus-lehden päätoimittajan ja jätkän, joka on kirjoittanut kirjan " Mitä mieltä Suomessa saa olla: suvaitsevaisto vs. arvokonservatiivit" yhdessä Marko Hamilon kanssa ja onhan sitä Bäckmaninkin kanssa toimittu. Se, miksi nostan tämä erikseen esiin on juurikin se syy, että nämä kaverit liikkuvat marginaalissa. Jostain kumman syystä. Ja silloin ei ole kauhean vaikea arvata, miksi he ylistävät Hännikäisen "Vihervasemmisto nettikiusaa Hikipediassa ja JSN on ihan turha ja elitistinen jutska"-dadaa.
Mutta ei ole joo leimamisen näkökohtaa. Tosin oma корова taitaa olla ojassa aika lujaakin, mutta mitäs me niistä. Tässä on nyt ehdottomasti ne kaksi parasta tyyppiä arvioimaan tekstiä.
Kovin yllättävää, että tässä vaihtoehtomediakuplassa elävät ylistävät kiistatta teoksen antia, mutta kun se on silti mielipidepamfletti. Se, että kaveri resonoi samoilla häröillä ajatuspinnoilla ei tarkoita, että tutkimus olisi validi, tai edelleenkään tutkimus.

Hankamäki käyttää lähteitä läpi tekstin todella kitsaasti. Toki kun tekstissä mainitaan Platonin ajatus, niin siihen on asiaankuuluva viittaus kirjassa ja hyvä lähde. Kun Hankamäki kertoo omia mielipiteitään (jonka pitäisi olla tuon pihvi, eikä jonkun reippaasti yli 2000 vuotta sitten eläneen ajatukset), kuten että "media ei kerro kaikkea maahanmuutosta ja tiedeyhteisökin on puolueellista ja tunnepohjalla vetävää", puuttuu kaikki mahdolliset lähteet, tai sitten viitataan omiin blogiteksteihin.

Oikeastaan mä tiivistäisin koko Hankamäen tekstin seuraavanlaiseen muka-lainaukseen: "Valtamedia valehtelee aivan yhtä varmasti kuin hauki on kala [6]"
[6] Suomen Eläimet 3, s 48, jossa todetaan hauen todellakin olevan kala.

Siinä on sitä vastaansanomatonta faktojen pajoutta. Eli se varsinainen väite "Vihervasemmiston salaliitto", "Media valehtelee ja on puolueellinen", "Feministit pilaavat maailmaa" "kukaan ei anna, vaikka pojat on kivoja" on aina ihan omaa mutuilupaskaa ja sitten se varsinainen lähde on joku random-viittaus YK:n ihmisoikeuksiin tjsp.
Toi on kyllä ihan nokkela temppu. Samoin kuin epämääräiset viittaukset kirjoihin ilman sivunumeroita kun väitteet ovat vähän kärjistävämpiä ja tietty se oma blogi ja omat tekstit. Hankamäki on tehnyt tämän tutkimuksen yhteistyössä Hankamäen kanssa.

Tosiaan yksi tämän "tutkimuksen" pointeista on alussa luoda tasapuolinen harha siitä, että oikeat toimittajat yhtäläisyysmerkki "kansalaistoimittajat". Että siinä on jotenkin muka saman kolikon kaksi eri puolta. Ja että JSN:n ulkopuolella toiminta on ok, koska [insert tähän pitkä avautuminen siitä miten JSN on paska lafka]. Ja että valtamedia valehtelee, kun syyttää "vaihtoehtomedioita" valehtelusta. Ja että sekin on ikävää, että tarvitaan akkreditointeja eduskuntataloon pääsyyn, koska se on periaatteessa sensuuria.
Olisiko ilman JSN:n ohjeita toimiva journalisti hyvä verrata ilman korttia ajavaan rekkakuskiin? En tiedä. Mutta tuo on ihan naurettavaa - oikeasti.

Ja sitten tätä diibadaabaa puolustaa nämä muut rajapinnoilla liikkuvat pyromaanit. Samoin kuin olisi kiva tietää Hamilon varsinainen mielipide, että mitkä pointit ovat niin "timanttia"? Feministiosuus? Kansalaisjournalistiosuus? Hikipedia-kappale?
Lyhyesti siis tuo alun kehuttu 70 sivun pläjäys luo harhan siitä että keskenään bloggaava "oikea media valehtelee"-hörhö on ihan samalla viivalla kaikkien oikeiden mediatahojen kanssa, koska jokainen osaa enemmän tai vähemmän kirjoittaa sanoja pötköksi. Ja sitten mustamaalataan "mediaa" valehtelemisesta, vaikka nuo "kanslaistoimittajat" liikkuvat marginaalissa juuri koska faktat ja yleinen ongelma toimittajantyön tasossa. Ja perusteluna on se, että "jos kerran on totuus, on oltava myös valhe. Siispä!"
Ihan aukotonta.

Hankamäki itkee Uuden Suomen "blogisensuurista" ja kertoo koko Euroopan mediassa olevan salaliittoja, mutta ei tarjoa todisteita. Muutenkin ilo lukea veronmaksajien palkkatuella tehty raportti-itku, jossa vaaditaan että kaikkien pitää olla nettotuottajia maalleen. Gg.



Kiistämättä tuo alku oli huomattavasti selkeämpää tavaraa kuin teoksen loppu, mutta faktoja tuolla ei kyllä ihan kauheasti ole. Tai sitä oikeasti selkeää settiä myöskään. Hienoja sanoja tosin yhtä paljon kuin Deadwoodin dialogissa. Aihe vaan oli huomattavasti masentavampi.

Mutta pidetään me omat mielipideemme. Tuskin ne mihinkään muuttuu ja siksi mä kyseenalaistan omaa ajankäyttöäni nyt aika paljonkun.
Mä en tämän jälkeen jaksa enää kitistä yhdestä tutkimuksesta, joka ei ollutkaan tutkimus. Se, joka edusti hienosti mielipiteillään ja sisälsi ajatuksia, kunnes selvisi, ettei siinä ollut ajatuksia ja mielipiteetkään ei oikein edustanut. Muutenkin yksi täysin kenestäkään riippumaton tyyppi on tehnyt sillai hassusti ja ei voida mitenkään puoluetta syyttää. Nyt vaan kävi näin ja valtamedia on kateellinen, ihmiset on vihervasemmistoa ja muutenkin tässä vaan nostetaan tiettyjä juttuja tikunnokkaan, koska whaddabout Hesari. Sensuuri!
Haluan kiittää, mutta koska ketju ei osu aiheeseen, niin siirsin lainauksen tänne kiittääkseni. Tätä oli huomattavasti mielyttävämpää lukea kuin aiempia viestejäsi. Nyt jopa jaksoin loppuun asti ja se viestikin tuli sieltä esiin. Kiitos.
 

Jurvanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät!
Haluan kiittää, mutta koska ketju ei osu aiheeseen, niin siirsin lainauksen tänne kiittääkseni. Tätä oli huomattavasti mielyttävämpää lukea kuin aiempia viestejäsi. Nyt jopa jaksoin loppuun asti ja se viestikin tuli sieltä esiin. Kiitos.

Nytkö me ollaan taas puheväleissä? Mun mielestä tosi kiva juttu. Kiitos sulle myös, hei <3

Todella mukavaa, kun et tässä tägää i moderaattoreita mukaan viestiketjuun ja puutu mun "epäasialliseen kirjoitustyyliin" vain siksi, että sua kiukuttaa ja mun kanssa keskustelu on ikävää.

Tällaiselle keskustelulle toivoisi jopa jatkoa. Olisiko vaikka miitti huomenna Trump-ketjussa?
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tänne on tullut hyvin vastauksia eilisillan viestiini liittyen nukahtamisongelmiini. Jos jotain koitan vastata näihin viesteihin.

@Ollakseni No minun muistikuvieni mukaan lääkäri kirjoitti ohjeen että pilleri otetaan tunti ennen nukahtamista. Voi olla että olen tehnyt tässä virheen ja ottanut melantoniinipillerin väärään aikaan. Olen ottanut pillerin kello 19, mennyt sitten suunnilleen jo sänkyynkin ja tähdännyt siihen että nukahdan noin kello 20. Ehkä minun tosiaan pitäisi mennä myöhemmin sitten sänkyyn, sillä tuota aiemmin en voi pilleriä ottaakaan varmaan.

@ace Kiitos vinkeistä ja neuvoista. Minun virheeni voi olla siinä että olen odottanut melantoniinin olevan kuin jokin ihmepilleri joka takaa unen saannin helposti tuosta vain. Pitääkin kokeilla noita neuvojasi. Ja ehdottomasti, tuosta tavasta plärätä kännykkää vielä sängyssäkin pitäisi päästä eroon. Säännöllinen vuorokausirytmi minulla sen sijaan on kyllä. Viikonloppunakaan en tosiaan sekoittanut tuota rytmiä.

@Valapatto Herään yleensä noin neljän-kuuden aikoihin. Viikonloppuisin voin nukkua hieman pidempään. Tykkään siitä kyllä että menen aikaisin illalla maate ja herään myös aikaisin. Tämä sen vuoksi että olen huomannut olevani pirteimmilläni aamulla. Ja on kivaa että sitä hereillä olo aikaa on enemmän sitten siellä aamulla. Minä nukun parhaimmillani sellaiset vähintään 8 tuntia ja se on varmaan se unen tarpeeni vähintään. 6-7 tunnin unillakin kyllä selviän työpäivästäkin hyvin, mutta jos menee tuon alle niin alkaa tuottamaan jo tuskan hikeä. Ja tuota stressiähän minulla nyt on, kun jännitän niitä työkuvioiden jatkoa ja lisäksi valitettavasti on murhetta myös tuosta nukkumisesta.

Ja soitin tänään terveyskeskukseen mutta en päässyt juttusille vielä tämän melantoniinin minulle määränneen lääkärin kanssa. Puhuin sairaanhoitajan kanssa ja hän antoi muutaman vinkin miten voisi helpottaa unen tuloa ja hän sanoi että voi mennä kaksikin viikkoa ennen kuin tuo melantoniini alkaa vaikuttamaan kunnolla. Ja lisäksi sairaanhoitaja kehoitti olemaan yhteydessä uudelleen jos huonosti nukkuminen jatkuu. Tai en minä niinkään huonosti nuku, kun viime yönäkin sain noin puoli kolmen aikaan unta niin nukuin kyllä makeasti ja sikeästi mutta se nukahtaminen oli viime yönä vaikeaa.

Onneksi aamulla olin kyllä sen verran pirteämpi kuin viikko sitten niin jaksoin mennä töihin sentään. Ja ei se työpäiväkään niin tervan juontia ollut kuin luulin sen olevan. Ehkä minulle on muodostunut liian suuri pelkokin tuota kohtaan minkälainen se työvuoro voi olla huonojen yöunien jälkeen. Aikoinaan kun edellisessä työpaikassa tein kaksikin aamuvuoroa nukkumatta kahden peräkkäisen yön aikana lainkaan ja tein myös kolmen yövuoron putken nukkumatta päivisin lainkaan niiden yövuorojen välillä. Olen miettinyt että onko noista jäänyt jotain traumoja ja ne lisää sitä pelkoa?
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Toivottavasti Rihanna ei näyttele enää yhdessäkään elokuvassa, jonka haluan katsoa. Tosin toivon ettei näyttele muissakaan elokuvissa, enää ikinä koskaan.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Nyt on kyllä saanut kukkia ja kasveja kastella ihan urakalla. Kesäkurpitsatkin lurpottaa lehtiään kun aurinko niitä kuumottaa vaikka kuinka kastelee. Pitää varmaan tehdä niille päivänvarjot... ;-)
 

Glove

Jäsen
@Iisoppi on englanniksi Hyssop. Opin äsken kun katsoin telkkarista Pontikankeittäjiä, jotka aikoi tehdä pontikka-absinttia. Ko. Juomassa on mausteena mm. Iisoppia.
 

Kuubextra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokkolan Hermes
Olen ottanut pillerin kello 19, mennyt sitten suunnilleen jo sänkyynkin ja tähdännyt siihen että nukahdan noin kello 20.
...
Herään yleensä noin neljän-kuuden aikoihin. Viikonloppuisin voin nukkua hieman pidempään. Tykkään siitä kyllä että menen aikaisin illalla maate ja herään myös aikaisin.
...

Minun laskupääni mukaan klo 20 ja klo 4 väli on 8 tuntia, joten voisin olettaa että kun nukutkin tunnin tai pari pidempään, niin jo hukassa ollut unirytmisi kärsii ja nukutkin ehkä liikaa. Pyri nousemaan kellon soittoon klo 5 ja siten voit mennä myöhemmin nukkumaan ettet herää liian aikaisin. Tavoittele sellasta 7-8 tunnin unta ja jos siitä saat säännöllisen määrän niin tuskinpa kovin väsynyt unien takia olet. Jos on jotain uniapneaa niin sitten tuokaan ei tietenkään auta.

Turha tavoitella joitain "täydellistä" 10 tunnin unta jos se toinen vaihtoehto on luokkaa 2 tuntia yössä.
 

Rekka Pinne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Vancouver Canucks
@Iisoppi on englanniksi Hyssop. Opin äsken kun katsoin telkkarista Pontikankeittäjiä, jotka aikoi tehdä pontikka-absinttia. Ko. Juomassa on mausteena mm. Iisoppia.
Jaa vai että kannibalismia harrastivat. Aikamoista. Telkkariin saanut vielä tuollaista laittaa. Olen nokkela. Tiedän kyllä. Kjeh räh.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Lueskelen tässä vanhaa topicia suht mukavista naapureista.

Oliko täällä oudoista opiskelukumppaneista aihetta. Ois muutama stoori joka sinne sopisi paremmin, vaikka teema olisi suht samantapainen mitä tuossa naapuri-aiheessa...
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Tuskin olen ainoa työssä käyvä ja loppukesästä lomiaan pitävä jolla on ns. toinen jalka lomalla jo tässä vaiheessa. Tai no ei ihan vielä, mutta varmaan tuosta juhannuksesta alkaen. Vielähän tuota hetken saisi odotella lomien alkua 27.7. on ensimmäinen virallinen lomapäivä. Toki viimeinen työpäivä on sitten se edeltävä perjantai eli 24.7.

Usein olen miettinyt että olisi kiva pitää lomaa vaikka jo näin alkukesästäkin ja nauttia kesäkuun lähes yöttömästä yöstä, täällä Kuopiossakin etenkin kirkkaalla säällä ollessa ei juurikaan pimeyttä ehdi tulla. Mutta toisaalta omaan makuun optimaaliset kelit on ehkäpä juuri sitten siellä loppukesästä joskus heinäkuun lopulta sinne elokuun loppuun, joten kelpaa se näinkin. Ja mieluummin pidän kyllä lomani juurikin loppukesästä kuin heti siinä alussa.

Kesäkeleistä pystyy onneksi nauttimaan myös vapaalla ollessakin. Lauantaina tuli itse asiassa oltua kavereiden kanssa ensin alkuillasta terassilla ja sitten myöhemmin ihan rehellisellä pussikaljalla Kuopion satamassa ja kirkkopuistossa. Ihmisiä oli aivan helvetisti mutta mitään rähinää ei näkynyt missään. Mukavaa puuhaa.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Ai vittu. Odotan jo ensimmäistä krapula-aamua. Jääkylmä valhalla menee kun onttoon jalkaan.
Ai saatana, kyllä vilisee liskot ja mönkiäset teikäläisen pirtillä juhannuksen jälkeen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös