Arizona Coyotes. Ai saatana että on ihon alla.
Eikä siis itse joukkuetta vastaan noin niinku tosielämässä mitään. Tai oikeastaan ei herätä mitään mielikuvia. Mutta ai saatana NHL19-pelissä. Nyt joukkueesta on tullut sellainen pienimuotoinen peikko ja aina runkosarjassa tuntuu olevan suorastaan mahdoton voittaa, ja tämä ihan sama millä jengillä pelaan. Joku aika sitten Torontolla se perinteinen rankkaritappio 2-1ja vedot jotain 34-13.
Äsken Chicagolla kairasin hikisen 3-1 voiton. Raanta torjuu jumalauta kaikki vedot, ihan sama millaisia paikkoja tuli. Kanella sain tehtyä 1-1 tasoituksen kun pääsin oikeasti lyömään ihan tyhjiin. Sen jälkeen mentiin kolmannen erän lopulle asti, Dylan Stromella nousu maalille, sitten jättö Brendan Perlinille ja hirmu pomppujen kautta DeBrincatilla 2-1. Tuo oli se onnekas tuuripomppu. Ohhoh maali. Ansaittu.
Olen treidannut Kasperi Kapasen itselleni, iskin sitten vielä 3-1 tosiaan tyhjiin Kapasella. Olihan noilla Kojooteilla vielä yksi huipputontti siinä lopussa mutta Crawford pelasti.
Ihan hirveetä. Joskus muistan että NHL13 pelissä New Jersey Devils oli samanlainen peikko. Muuten saattoi olla ihan järjetön voittoputki menossa mutta Devilsiä vastaan se katkesi aina. Olisinko Pensillä pelannut joskus, muistan kun joskus keskinäisessä matsissa ihan heti avaushyökkäyksestä saan huipputontin ja Crosbylla tyhjä maali. Osuu ylärimaan. Tiesin siinä vaiheessa jo että en voi voittaa ottelua. Olisinko hävinnyt 3-0. Harvoin nää konsolipelit jää mieleen mutta tuo oli kyllä sellainen matsi.
Joskus näissä peleissä tulee kyllä myös aika outoja sattumia vastaan. Torontolla pelasin pudotuspelejä, ekalla kierroksella tiputin Carolinan suoraan 4-0, sen jälkeen tuleekin Tampa Bay ja heitä vastaan kuhnitaan kokonaiset seitsemän peliä. Aivan helvetillinen sarja. Tavallaan olen koko ajan askeleen edellä mutta Tampa kiemurtelee jotenkin mukana. Noh, tuosta sarjasta jatkoon ja sitten konferenssin finaalissa vastassa Philly. Sarja 4-0 minulle ja Philly tekee koko sarjassa yhden maalin. Pelit taisi mennä jotain 5-0, 6-0, 2-1 ja 5-0. Eikä tuossa vaiheessa kautta se Philly niin paljon paskempi joukkue ollut kuin Tampa, mutta jotenkin vaan musertuivat ihan totaalisesti.
Sitten tulee myös yksittäisissä pudotuspelisarjoissa ihan ihme juttuja myös. Pelasin Torontolla joskus finaaleja Vancouveria vastaan. Viides peli kotona ja mestaruus katkolla, peli menee jatkoajalle. Olen ihan purjeessa ja lopulta häviän tuon pelin ja Vancouverilla paikka tasoittaa finaalisarja kotona. Mutta mitä vielä, kutospeli päättyy meikäläisen 6-1 voittoon ja vastustajalla ei ole hajuakaan mitä pitäisi tehdä ja veskari imuroi kaiken.
Mutta ehkä ne oli onnekkaita tuuripomppuja.