Käsittämätöntä että vielä tänäpäivänäkään ei ole pystytty tekemään realistisempaa koodia.
Äsken taas vaihteeksi meni vähän surkuhupaisan puolelle. Toki mulla oli alla kevyt 14 ottelun voittoputki, mutta olihan se voittoputken katkeaminen taas aika perinteinen EA Sportsin kyykytys. Menen Vancouveria vastaan 1-0 johtoon, olen toki hukannut pari ylivoimaa siinä kun syötöt vaan ei napsu kohdilleen tai sitten vastustajan veskari (oisko ollu Jakob Markström tms. kokonaisuus jotain 80 eli pitäisi olla rumputulessa ihan imuri) venyy joka paikkaan.
Noh, oman maalin jälkeen alkaakin tapahtua. Tasoitus oli muistaakseni edes joissain määrin "kunnon" maali ja tuli omien virheiden kautta, mutta 2-1 maali olikin sitten sellainen että hohhoijaa. Sain kiekon ensin itse Henri Jokiharjulla maaliviivalle ja siinä vielä muistaakseni Drake Caggiula kävi sohimassa mutta kiekko kirjaimellisesti pysähtyi siihen maaliviivaan ja ei vaan mennyt viivan yli. Sitten tulee vastustajalle vastahyökkäys. Kaikkien samettikäsien ja vikkeläjalkojen isä ja äiti Jay Beagle polkee laitaa pitkin, ei mulla on oma pelaaja siinä mukana ja Beaglella ei ole kuin vedon paikka. Noh, sieltä lähteekin sitten sellainen laaseri hanskakäden yläkulmaan että ei mitään järkeä. Edes Ovechkin ei vedä sellaisia. Olisi edes ollut joku Elias Petterson mutta ei jumalauta Jay Beagle.
Olin itse asiassa jo tässä vaiheessa ihan varma että en tule peliä voittamaan ja viimeistään siinä vaiheessa se varmistui kun loin huippupaikkoja, esim. Kanella pääsin vetämään läheltä rannekudin suht yläkulmaa kohti mutta kiekko osui johonkin hanskakäden reunaan ja pomppasi siitä sitten ties mihin. Tässä vaiheessa sen huomaa että tekoälyllä on sellainen moodi päällä että kiekko ei mene sisään. Veskari torjuu kaikin tavoin vedot mutta ei kuitenkaan usein saa edes haltuun niitä, juurikin esim. näitä että vedät ihan täydellisen laukauksen kohti yläkulmaa mutta se kimpoaa jostain hanskan reunasta ja veskarilla ei mitään kontrollia tilanteessa.
Vancouverin 3-1 maali tulikin sitten jotain 30 sekuntia ennen loppua. Mulla tietysti ennen sitä muutama huippupaikka, purkavat sitten kiekkoa päätyyn ja sinne menee joku heidän pelaajansa ensin, pistää jonkun ihme sokkosyötön taakse ja rightin puolen kaveri tällää vastapalloon ihan vastustamattoman vedon tolpan kautta maaliin. En edes jaksanu pelata peliä loppuun vaan simuloinnilla mentiin ja 3-1 oli lopputulos.
Olihan tuo arvattavissa että jollain tällä tavalla se voittoputki pitää saada poikki kun ei muuten tunnu menevän. Nää on kyllä hauskoja aina. Tekoäly heittää ihan häränpersettä aina välillä. Joskus pelien sisälläkin käy sitten sitä että jos esim. menee nopeasti 2-0 tai 3-0 johtoon niin ihan sama miten vastustaja on ennen sitä pelannut tai miten paska se tekoälyn joukkue on niin kohta ne ovat ihan täysin ylivoimaisia. Jokainen vastustajan nelosketjun jyräkin on nopeampi kuin omat starat, syötöt napsuu aina lapaan ja hyökkäyspäässä vetävät jonkun 50 syöttöä putkeen omille ja hyökkäys päättyy 99/100 kertaa joko maaliin tai jäähyyn. On järkeä tässäkin.
Ei siinä, itsepä tuota pelaan ja pääasiassa tuo menee ihan hyvin ajanvietteenä. Noiden muutaman ihan järjenvastaisen jutun lisäksi ärsyttää oikeastaan vaan se että liikaa tulee niitä pelejä kun tekoäly ei vaan lauo pelissä kuin sen 5-10 kertaa. Kaiken huippuna sellaiset matsit joissa joskus saattaavat jopa läpiajossa lähteä tekemään jotain jättösyöttöä siniviivalle. Ei mitään järkeä.
Chicagolla pelailen. Olen pistänyt nippua aika hyvin uusiksi. Brandon Saadin ja ykköskierroksen varausvuoron treidasin Montrealiin Max Domiin. Lisäksi olen hankkinut nippuun Kasperi Kapasen, Esa Lindellin ja Michal Kempnyn kotiutin Washingtonista. Lisäksi Artem Anisimovin ja varausvuoron pistin kohti Losia ja sieltä tuli Jeff Carter. Vähän kallis kolmosen sentteri mutta menee vielä ehkä ensi kauden kun Strome ja DeBrincat vetää halvalla lapulla. Kokoonpano on seuraava:
Domi-Toews-Kane
Perlini-Strome-DeBrincat
Kahun-Carter-Kapanen
Caggiula-Kruger-Kunitz
Keith-Murphy
Lindell-Gustafsson
Kempny-Jokiharju
Crawford
Ward
Jengistä siis ulostettu Seabrook, Slater Koekkoek ja Artem Anisimov. Hankinnat olleet onnistuneita. Kasperi Kapanen nakutellut 30+24 ja on ihan ryöstö. Lindell on plusmiinus tilaston kakkosena, Murphy on ykkösenä. Murphy on pelannut kauden tähän saakka ilman maalia, 73 peliä ja tehot 0+16 ja +42 muistaakseni. Sanotaanko että hoitaa oman tonttinsa, jännityksellä seurataan saanko vielä maalin tehtyä. Yhdeksän peliä runkosarjaa ja yritän kyllä Connorille saada sen yhden osuman.
Äsken voitin Phillyn 4-2. Siinäkin tekoäly yritti vähän koijata. Kaverin hyökkääjä tekee ensin ihan ihme kuviosta 1-0, tasoitan Kanella hetkeä myöhemmin 1-1. Toisessa erässä snaipperi Radko Gudas ampuu ripuliranteella B-pisteen kaarela ohi, kiekko päädystä Henri Jokiharjun jalkaan, siitä kirjaimellisesti Crawfordin jalan läpi ja jostain tolppaan ja siitä maaliin. Okei. Noh, seuraavasta aloituksesta voitto, kiekko Keithille joka palauttaa Toewsille. Hyökkäysalueelle, syöttö oikealle Kanelle jolla hirmu lämäri ja kiekko Carter Hartin torjunnan kautta maaliin. 2-2.
Seuraava maali tuleekin sitten vasta 30 sekuntia ennen loppua. Päätypeli, ensin Domilla karvaamaan, sen jälkeen Toews kaveriksi ja kaivaa kiekon itselleen. Syöttö B-pisteiden välissä olevalle Patrick Kanelle. Polvilämäri. Tolpan kautta sisään. Huudan ihan vitusti. Loppulukemat 4-2 tyhjiin Kapasella. 30 maalia täyteen. AAAAHHHHHH!
Tulipa pitkä viesti.