Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 570 135
  • 68 097

Wizzö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Helmisen SaiPalle sympatiat
Luonnikasta reissua @peksa ja @vilperi .

Kunhan nyt ei vaan sattuisi mitään!
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Sanotaan niin, että olet todella taitava jos et sieltä Siljan terminaalia löydä :D

Juu, minulle näytettiin tänään karttaa Turun satamasta ja missä on siellä junapysäkki ja missä Silja Linen terminaali. Ei se kartalla näyttänyt kovinkaan vaikealta reitiltä kulkea ja kuulemma siellä on myös opasteita. Jos lähtee vaan oikeaan suuntaan niin melko helppo sinne terminaaliin pitäisi olla löytää.

Ja oli oikeastaan ensimmäisiä kertoja elokuun risteilyllä kun vietin aikaa alkottomana seurassa jossa muu seura oli hieman juonut. Viihdyin tuolloinkin. Kun on vaan itse juomatta alkoholia niin hyvin se menee. Ainakin juttua riittää kun on hiukan maistissa.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
@Wizzö Pidän aina tietyn kontrollin kun jonkun kaverin kanssa lähden reissuun. Itse olen kokenut reissaaja etten väärään seuraan eksy ja @vilperi :ä seuraan sen verran ettei sekään väärään seuraan eksy.

Mut jos muuttujia tulee niin sit tulee mutta järki päässä silloinkin.
 
Viimeksi muokattu:

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Monta bisseä te yleensä vedätte iltaisin ennen duunipäivää? No nyt meni 14, mutta yleensä stoppaan siihen kun 12. Joskus on mennyt vaan 10, jos on vaikka aloittanut myöhemmin tai jotain. Muina päivinä sitten tietty se normi max.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Tiiättekö sen tunteen ku laitat aamuyön hiljaisina tunteina viestin Puljujärven ketjuun ja meet nukkumaan hieman sen jälkeen. Kun heräät niin sulla on täällä 64 lukematonta ilmoitusta.

Ihan perus.
 

Spire

Jäsen
Monta bisseä te yleensä vedätte iltaisin ennen duunipäivää? No nyt meni 14, mutta yleensä stoppaan siihen kun 12. Joskus on mennyt vaan 10, jos on vaikka aloittanut myöhemmin tai jotain. Muina päivinä sitten tietty se normi max.
Jos vetäisin illalla 14 bisseä ennen huomista duunipäivää, töistä ei tulisi yhtään mitään. En edes halua ajatella sitä kärsimystä. Yöunet olisivat koko seuraavan viikon pilalla ja olo muutenkin huono. Alkoholi on suurina määrinä aivan hirveää ainetta.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Jos vetäisin illalla 14 bisseä ennen huomista duunipäivää, töistä ei tulisi yhtään mitään. En edes halua ajatella sitä kärsimystä. Yöunet olisivat koko seuraavan viikon pilalla ja olo muutenkin huono. Alkoholi on suurina määrinä aivan hirveää ainetta.
Ylipäätään jos seuraavana päivänä pitäisi jotain järkevää tehdä, en ota yleensä pisaraakaan tai korkeintaan yhden oluen/viinilasillisen/paukun jos sitä nyt joku väkisin haluaisi tarjota. Pari kertaa tullut vedettyä keittoa keskellä arkiviikkoa (opiskelijabileet) ja kyllä siinä seuraava päivä väkisinkin rokuliksi meni, joka arkena ei ole pääsääntöisesti hyvä asia.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Jos vetäisin illalla 14 bisseä ennen huomista duunipäivää, töistä ei tulisi yhtään mitään. En edes halua ajatella sitä kärsimystä. Yöunet olisivat koko seuraavan viikon pilalla ja olo muutenkin huono. Alkoholi on suurina määrinä aivan hirveää ainetta.
Sama. Tai siis mun ennätysmäärä alkoholia yhden illan aikana lienee niistä mun entisen työpaikan bileistä viis vuotta sitten, jolloin meni muistaakseni kahdeksan juomaa illan aikana. En usko että mulla on koskaan mennyt edes kymmentä juomaa dokatessa. Osaan yleensä lopettaa ajoissa.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Sama. Tai siis mun ennätysmäärä alkoholia yhden illan aikana lienee niistä mun entisen työpaikan bileistä viis vuotta sitten, jolloin meni muistaakseni kahdeksan juomaa illan aikana. En usko että mulla on koskaan mennyt edes kymmentä juomaa dokatessa. Osaan yleensä lopettaa ajoissa.
Oho, teikäläisen minäkin pystyisin ehkä juomaan pöydän alle.

Mutta joo, ihan tyytyväinen olen että vähempikin määrä riittää yleensä jo hauskaan iltaan.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Oho, teikäläisen minäkin pystyisin ehkä juomaan pöydän alle.

Mutta joo, ihan tyytyväinen olen että vähempikin määrä riittää yleensä jo hauskaan iltaan.
Yleensä ostan kaveribileisiin sen 5-6 juomaa ja huomaan kuinka aika ei meinaa riittää kaikkien juomiseen.

Pari viikkoa sitten otin frendin tupareihin vain neljä pientä tölkkiä (kolme olutta ja yks hard seltzer) ja tuo oli aivan passeli määrä. Ja ilman mitään laskuhumalan tai krapulan oireita selvittiin, mikä oli hyvä koska seuraavana päivänä oli töitä.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Jos vetäisin illalla 14 bisseä ennen huomista duunipäivää, töistä ei tulisi yhtään mitään. En edes halua ajatella sitä kärsimystä. Yöunet olisivat koko seuraavan viikon pilalla ja olo muutenkin huono. Alkoholi on suurina määrinä aivan hirveää ainetta.

Ylipäätään jos seuraavana päivänä pitäisi jotain järkevää tehdä, en ota yleensä pisaraakaan tai korkeintaan yhden oluen/viinilasillisen/paukun jos sitä nyt joku väkisin haluaisi tarjota. Pari kertaa tullut vedettyä keittoa keskellä arkiviikkoa (opiskelijabileet) ja kyllä siinä seuraava päivä väkisinkin rokuliksi meni, joka arkena ei ole pääsääntöisesti hyvä asia.

Sama. Tai siis mun ennätysmäärä alkoholia yhden illan aikana lienee niistä mun entisen työpaikan bileistä viis vuotta sitten, jolloin meni muistaakseni kahdeksan juomaa illan aikana. En usko että mulla on koskaan mennyt edes kymmentä juomaa dokatessa. Osaan yleensä lopettaa ajoissa.
Viisaita sanoja kaikilta kolmelta. Voin kokemuksesta sanoa, ettei se ole mitään herkkua, kun viina vie ja kaikki menee ennen pitkää vituiksi. Jatkuvaa krapulan korjailua ja kelaamista, että mitenhän taas saisi päivän duunit jotenkin hoidettua. Mulla tietty vaikutti se, kun töitä pystyi tekemään kännissä, mutta samallahan se oli oikeasti iso ongelma. Onneksi tajusin lopulta jättää viinan kokonaan, vaikka tietyt terveysjutut nyt sitten seuraavatkin mukana hautaan asti.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Yleensä ostan kaveribileisiin sen 5-6 juomaa ja huomaan kuinka aika ei meinaa riittää kaikkien juomiseen.

Pari viikkoa sitten otin frendin tupareihin vain neljä pientä tölkkiä (kolme olutta ja yks hard seltzer) ja tuo oli aivan passeli määrä. Ja ilman mitään laskuhumalan tai krapulan oireita selvittiin, mikä oli hyvä koska seuraavana päivänä oli töitä.
Harrastatko väkeviä yhtään vai vain mietoja?
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Harrastatko väkeviä yhtään vai vain mietoja?
En käytännössä harrasta väkeviä ollenkaan. Mulla on himassa pari lahjaksi saatua pulloa väkeviä mutta todella harvoin noistakaan tullut otettua. Olen ennen kaikkea olutfani mutta rakastuin myös päättyneenä kesänä Olvin hard seltzereihin, nykyisin niitä menee semmoinen 2-3 viikossa. Lonkeroista ehdoton suosikki on Hartwallin ananaslonkero ja siidereistä varmaan Crowmoor.

Mutta joo, vapaa-ajalla juon lähinnä lagereita ja hard seltzereitä.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Kokemuksesta voin suositella miedoissa pysymistä, jos alkoholia juo. Sanovat, että viina on viisasten juoma, mutta harvalle ihmisotukselle tuo sopii.
Sitä paitsi tällaiselle makunautiskelijalle kuten minä, iso osa väkevistä alkoholeista maistuu yksinkertaisesti pahalle.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Kokemuksesta voin suositella miedoissa pysymistä, jos alkoholia juo. Sanovat, että viina on viisasten juoma, mutta harvalle ihmisotukselle tuo sopii.
Join kerran melkein kokonaisen 0.5l pullon raakaa Koskenkorvaa mietojen kaveriksi, ihan vain kokeiluna kun en noita kirkkaita muuten harrastele. Hyi helvetti, ei enää ikinä. Varmaan kaikki pahimmat krapulat saatu väkevien avustuksella.
 

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kyllähän sitä saa elämänsä sekaisin keppanallakin, mutta monet asiat ja toimintakyky pysyvät edes hieman paremmin balanssissa.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Jaa, että alkoholilla pään, kroppansa ja elämänsä sekoittamiseen on "parempiakin" vaihtoehtoja.
No ei ole. Itsepetosta kaikki tyynni.
 

Glove

Jäsen
En käytännössä harrasta väkeviä ollenkaan. Mulla on himassa pari lahjaksi saatua pulloa väkeviä mutta todella harvoin noistakaan tullut otettua. Olen ennen kaikkea olutfani mutta rakastuin myös päättyneenä kesänä Olvin hard seltzereihin, nykyisin niitä menee semmoinen 2-3 viikossa. Lonkeroista ehdoton suosikki on Hartwallin ananaslonkero ja siidereistä varmaan Crowmoor.

Mutta joo, vapaa-ajalla juon lähinnä lagereita ja hard seltzereitä.
Ostin neljä erilaista hard selzeriä joku viikko sitten, eikä ne kyllä ollut minun juttu ollenkaan.
 

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Onkohan nykynuorisolla samanlainen suhtautuminen 90-luvun musiikkiin, mitä itsellä oli 90-luvulla 70-luvun musiikkiin? 80-luvulla tuli kaikki rässit sun muut, niin raskas musiikkihan otti aivan uudet muodot ja sen myötä 70-luvun hevi ja rokki kuulosti omaan korvaan vähän sellaiselta hippimenolta (paitsi ehkä sabbathit ja priestit). Ehkä se Spice Girls kuulostaa menneeltä maailmalta, kun Ed Sheeran ja Käärijä pauhaa kuulokkeissa?
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Vanha sanonta...
"Ei pihlaja kahta satoa kanna"
Eli jos pihjalassa on syksyllä paljon marjoja niin talvella tulee vähän lunta.
Äitini on taas sitä mieltä että vanhan tiedon mukaan jos pihlajassa on paljon marjoja niin tulee paljon lunta.
Eli kävi kummin päin tahansa niin vanha sanonta on oikeassa...

Edit. Kuvassa pihan riippapihlaja jossa on hyvin marjoja.
 

Liitteet

  • IMG_20241018_151828_HDR~2.jpg
    IMG_20241018_151828_HDR~2.jpg
    1,8 MB · kertaa luettu: 12
Viimeksi muokattu:

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Kun muuta tekemistä ei nyt ollut, niin aloitin (taas) katsomaan shawshank redemptionia. On tuo Morgan Freemanin ääni jotain aivan uskomatonta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös