Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 329 197
  • 66 848

D.Santon

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Liiga.
Aamulla olin saanut viimein kaikki velat maksettua pois, ja olo oli Jumalaisen helpottunut. Uusi alku siinsi horisontissa.

Sitten soi herätyskello.
 

Nick Neim

Jäsen
Vajaat pari viikkoa olen ollut lomalla, ja vaakaan on paukahtanut melkein 5 kiloa lisää tavaraa. En ajatellut lomalla pahemmin vaakaa tuijotella, mutta ryypiskelyn jälkeen tuntui olo vähän pöhöttävältä, niin piti mielenkiinnosta kurkistella.

Onkohan naatittu nyt vähän liikaakin, kun tuppaa tuo rasva maistumaan krapulassa. Vaikka nestettähän tuo suurin osa varmaan onkin.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Niissä on se ongelma että ei ymmärretä välttämättä sitä että juomis-ja pelihalut eivät välttämättä ole tahdosta kiinni. Vaan se pelihimokin voi olla niin isoa luokkaa että vaikka kuinka tahtoisi olla pelaamatta niin silti sitä vain laittaa sen satasen peleihin.

Juuri näin. Näin alkoholistina olen minäkin kuullut sen että "ei se pullo itestään sinne suuhun tyhjene" -kommentteja, jotka ovat säälittävää ja ylimielistä puhetta ihmisiltä, jotka, toivottavasti, eivät ymmärrä minkäasteisesta helvetistä on kyse. Sanoin toivottavasti, sillä en kenellekään tätä kohtaloa toivo.
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Viikonloppuna mummo joutui antautumaan syövän edessä ja lähti äidin luokse paremmille maille.

Oli hemmetin ahdistavaa nähdä mummo tajuttomana ja kuihtuneena saattohoidossa kun kävin kattomassa sitä viikko sitten. Oli mulla mahdollista käydä kattomassa aikasemminkin, kun se oli tajuissaa, mutta en saanut aikaseksi. Koronan takia viimenen kohtaaminen sen kaa oli kun kävin viemässä ruokakassin toukokuussa. Toki soittelin sille senkin jälkeen, mutta harmittaa kun viimeinen face-to-face kohtaaminen oli noinkin tylsä.

Toki mulla oli sama homma sillon kun äitikin nukku pois, mutta sen kuolema tuli niin hemmetin äkkiä. Ovikello vaan soi ja kytät oli oven takana... Vikalla tapaamisella oli muka niin kiire, et en ees kerenny halaamaan sitä.

Lähes kolmekymppiseks kerkesin ennen kuin eka isovanhempi kuoli.... Kolmehan noita on vielä elossa, joten kai tätä on lisää tulossa.
 

Aces High

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Red Wings, HIFK Gimmat, THFC
No eikö ole! Turhaa ja turvallista, veliseni.

Pidin tossa vähän palstailutaukoa kun meno oli jo niin hurjaa että.

Kävelin äsken Hesarilla (Helsinginkatu, väylä Helsingissä) ja joku doku vihelsi jollekin neidolle, joka sitten käveli lähikadun hieromoon sisään. Minusta oli hienoa, että prostituoitujakin himoitaan myös rahatta. Siis ettei vain mennä palleja tyhjentämään maksun jälkeen. Siis että pidettiin naisena.
Itse en pidä persaukisia renkaanpotkijoita, oli ala mikä tahansa, yhtään minään. Köyhäily on harvoin muodikasta...
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Ei tämä melatoniini, vahvuudeltaan 3 mg olekaan niin tehokkaasti vaikuttanut unen saamiseen kuin mitä odotin. Iltaseitsemän aikaan otin pillerin ja luulin että tunnin päästä nukun kuin tukki.

Meni kuitenkin pitkälle yhdeksään asti kunnes sain edes unen päästä kiinni ja nukuin noin puolitoista tuntia. Heräten taas uudelleen vastikään. Uneni ei ollut edes mitään kovin sitkeää vaan aika levotonta.

Täytyy kai olla uudelleen yhteydessä heti huomenna siihen lääkäriin. Jos tämäkin koko loppuilta ja yö tulee koisattua yhä huonosti. Odotin kyllä enemmän tuolta lääkkeeltä kun lääkelaatikon takanakin on sentään punainen kolmio.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Toruminen, kieltäminen, älä,älä juo tai pelaa tai sitten vaan nuku nyt päivällä että saat yöllä unta eivät välttämättä auta. Niissä on se ongelma että ei ymmärretä välttämättä sitä että juomis-ja pelihalut eivät välttämättä ole tahdosta kiinni. Vaan se pelihimokin voi olla niin isoa luokkaa että vaikka kuinka tahtoisi olla pelaamatta niin silti sitä vain laittaa sen satasen peleihin.
Ehkä se on joillekin sellainen juttu että yrittää jotain tukea antaa ja kirjoittaa jonkinmoisia neuvoja ja se menee sinulla siihen kategoriaan älä pelaa, älä juo, älä nuku...plääh, ei ne tajua minua. Ei ne kaikki välttämättä olekaan pahantahtoisia. Juuri tämän takia minä yritän täällä välttää muiden tekemisiin puuttumista... varsinkin alkoholin käyttöön. Ettei tule tunnetta että yritän nousta toisen yläpuolelle. Vaikka jotain ehkä tajuankin... joistan jutuista kuten unettomuudesta ja alkoholismista.

Edit. Ja anteeksi...
 
Viimeksi muokattu:

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Ei tämä melatoniini, vahvuudeltaan 3 mg olekaan niin tehokkaasti vaikuttanut unen saamiseen kuin mitä odotin. Iltaseitsemän aikaan otin pillerin ja luulin että tunnin päästä nukun kuin tukki.

Meni kuitenkin pitkälle yhdeksään asti kunnes sain edes unen päästä kiinni ja nukuin noin puolitoista tuntia. Heräten taas uudelleen vastikään. Uneni ei ollut edes mitään kovin sitkeää vaan aika levotonta.

Täytyy kai olla uudelleen yhteydessä heti huomenna siihen lääkäriin. Jos tämäkin koko loppuilta ja yö tulee koisattua yhä huonosti. Odotin kyllä enemmän tuolta lääkkeeltä kun lääkelaatikon takanakin on sentään punainen kolmio.
Ota kolme kappaletta niitä. Ne ei kuitenkaan ole mitään tyrmäys lääkkeitä vaan väsyttävät.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Katselin äsken vahvaa Levyraati-lähetystä Tubesta. Remu Aaltonen totesi yhdestä biisistä, että

"Niil oli hyvä ote tohon (s)tatsiin".
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ässät-Pelicans? Jättäisin väliin. Onhan tässä pitkään oltu ilman, mutta jos tuo on ainut tarjolla oleva, niin voin odottaa vielä pari viikkoa.

NHL-peleistä sen sijaan kelpaisi mikä vaan. Tai no ei ehkä Calgary-Arizona niistäkään.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
En ole aikoihin kaivannut jääkiekkoa yhtä kiihoisasti kuin tänä iltana. Jumprahuitti jotta haluaisin lätkää arkeen. Lienee kuitenkin turha jännittää edes tulevan kauden, jos pelataankaan, otteluohjelman julkistamista. Sama se vaikka olisi niinkin "tylsä" peli kuin keskiviikon Ässät-Pelicans, tahtoisin päästä näkemään kotimaista jääkiekkoa sen tasosta pahemmin välittämättä. Jokereidenkin otteita olisi mukavaa seurata.
Mene YouTubeen ja ala katsomaan vanhoja otteluita.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
NHL-peleistä sen sijaan kelpaisi mikä vaan. Tai no ei ehkä Calgary-Arizona niistäkään.
Toihan olisi ihan kelvollinen matsi. San Jose-Detroit olisi sen sijaan peli, minkä itse skippaisin viime kauden pohjalta näin korona-aikaan.

Niinpä.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ei tämä melatoniini, vahvuudeltaan 3 mg olekaan niin tehokkaasti vaikuttanut unen saamiseen kuin mitä odotin. Iltaseitsemän aikaan otin pillerin ja luulin että tunnin päästä nukun kuin tukki.

Meni kuitenkin pitkälle yhdeksään asti kunnes sain edes unen päästä kiinni ja nukuin noin puolitoista tuntia. Heräten taas uudelleen vastikään. Uneni ei ollut edes mitään kovin sitkeää vaan aika levotonta.

Täytyy kai olla uudelleen yhteydessä heti huomenna siihen lääkäriin. Jos tämäkin koko loppuilta ja yö tulee koisattua yhä huonosti. Odotin kyllä enemmän tuolta lääkkeeltä kun lääkelaatikon takanakin on sentään punainen kolmio.
Jos en kovin väärässä ole, niin tuota 3mg "kolmio-melatoniinia" saa myös paikallisesta apteekista ilman reseptiä. Itselle ei ainakaan ollut tuosta erityisesti mitään apua, kuten ei nyt ilmeisesti sinnekään. En kannusta missään nimessä unilääkkeiden käyttöön, mutta melatoniinin nappailuun ei myöskään kannata liikaa nojautua, ainakaan jatkuvasti. Mikään varsinainen unilääke tuo kun ei ole.
 

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
Lähes kolmekymppiseks kerkesin ennen kuin eka isovanhempi kuoli.... Kolmehan noita on vielä elossa, joten kai tätä on lisää tulossa.

Osanottoni ensinnäkin mummosi kuoleman johdosta.

Hienoa kuitenkin, että sinulla on vielä noin monta isovanhempaa jäljellä. Omista isovanhemmistani viimeinen kuoli kun olin 17-vuotias, ja aika pitkään (ja miksei edelleenkin) mummojani kaipailin. Onneksi toisen mummoni siskosta eli isotädistäni tuli vuosikausiksi mummoa vastaava turvallinen ihminen elämääni, mutta edesmennyt on hänkin nykyään. Isoisiäni en nähnyt koskaan, sillä toinen kuoli lähes 40 vuotta ennen syntymääni sodassa ja toinenkin yli 10 vuotta ennen minun aikaani. No, tästä tuli aika omakohtainen sepostus, mutta pointtina se, että omaan elämääni tuli aika varhain jonkinlainen tyhjiö kun noita isovanhempia ei enää ollut. Toki mummoja ja pappoja on erilaisia, mutta rakkaita ihmisiä ovat ainakin suurimmalle osalle meistä.
 

Glove

Jäsen
Jos en kovin väärässä ole, niin tuota 3mg "kolmio-melatoniinia" saa myös paikallisesta apteekista ilman reseptiä. Itselle ei ainakaan ollut tuosta erityisesti mitään apua, kuten ei nyt ilmeisesti sinnekään. En kannusta missään nimessä unilääkkeiden käyttöön, mutta melatoniinin nappailuun ei myöskään kannata liikaa nojautua, ainakaan jatkuvasti. Mikään varsinainen unilääke tuo kun ei ole.
Ainakin muutama vuosi sitten kun omaan unettomuuteen kokeiltiin melatoniinia, raja oli 2 mg. 1.9 mg nappeja sai ilman reseptiä. On toki voinut muuttua sen jälkeen. Minulla melatoniinista ei ollut mitään apua, kokeiltiin ensin 5 mg, sitten 10 mg ja vaihdettiin eri lääkkeisiin. Useampi eri lääke tuli kokeiltua, ennen kuin löytyi toimiva. Moni lääke auttoi jonkin aikaa ja sitten teho katosi johonkin.
 

ace

Jäsen
Käytän 5mg melatoniinia jos pidemmän aikaa. Olen huomannut että vaikutus riippuu tosi paljon mm. oletko juuri syönyt tai nukkunut päikkäreitä.

Melatoniini ei tosiaan ole mikään unilääke, mutta ainakin itse opeteltuani miten se parhaiten vaikuttaa, olen saaut siitä apua nukahtamisvaikeuksiin.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Iisopin kasvimaan väliaikatiedote...
Bavariasalaatit on itäneet ja kehäkukat. Muu osa kasvimaata on vielä "levossa". On kyllä nyt tullut mukavasti vettä että jos tulee lämmintä niin voi jo monet kasvit nostaa päätään maasta.
 
Mene YouTubeen ja ala katsomaan vanhoja otteluita.

@Punamusta kertoi joskus tähän liittyen, että vanhojen otteluiden katseleminen ei korvaa tätä tyhjiötä joka meille urheilufaneille jäi pitkäksi aikaa. Pelit on pelattu ja joku toinen nauttii noista vanhoista matseista kun taas sitten joku toinen ei enää niitä jaksa katsella. Minäkään en jaksa katsella vanhoja matseja kokonaisuudessaan, vaan korkeintaan otteluiden maaleja vuosien takaisista klassikko-otteluista. Venäjä-Kanada MM-finaali vuodelta 2008 oli yksi näistä klassikoista. Ilja Kovaltshuk ratkaisee jatkoajalla mestaruuden, kun Rick Nash on ottanut jäähyn pelinviivyttämisestä. Muutenkin finaalit joissa tulee maaleja ja peli on todella viihdyttävää, on kyllä herkkua meille katsojille. Voisi melkein etsiä pätkän siitä, kun maat kohtasivat Vancouverin olympialaisissa vuonna 2010. Kanada antoi isän kädestä silloin Venäjälle puolivälieräottelussa.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Minä olen yhden ainoan vanhan jääkiekkopelin katsellut nyt tämän kevään ja alkukesän aikana. Se oli legendaarinen 5. välieräottelu HPK:n ja Jyp HT:n väliltä vuodelta 1993.

Sen jaksoi katsella koska oli sitten ihan aidosti vanha lätkämatsi. On noita aidosti vanhoja lätkämatseja ihan kiinnostavaa katsella koska siellä pelaakin vanhempia, jo aika päiviä sitten uransa lopettaneita legendaarisia pelaajia kummassakin joukkueessa. Ja ei noista muista kuin hyvä jos lopputuloksen. No tuosta kyseisestä ottelusta toki muisti Kyyn jatkoaikamaalinkin.

Mutta ei minuakaan nuo uudemmat uusintana näytettävät urheiluottelut ole juuri kiinnostanut. Ei vain jaksa katsella kun muistaa ne liian hyvin. Sama se on uusintana näytettävien tv-sarjojenkin kanssa, ei niitä kovin tuoreita sarjoja jaksa katsella uusintana koska muistaa liian hyvin mitä niissä tapahtuu.

Ei minua kiinnosta oikein edes yleisöttämät urheilutapahtumatkaan. Oikeastihan olen urheilun suurkuluttaja ollut viimeiset vuodet, urheilua katselin vielä silloin kun ei ollut koronasta tietoakaan niin sellaiset yli 100 tuntia kuukaudessa.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Itse olen silloin tällöin tässä koronakevään aikana katsellut Bostonin pudotuspelikevättä 2011. Hienoja pelejä ja kovia ottelusarjoja. Ei tuota Bostonin taivalta mestaruuteen suotta kutsuta yhdeksi upeimmaksi tarinaksi urheilun saralla.

Aika kultaa muistot.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
@Punamusta

Sielähän se komeilee, hienoa. En peri vuokraa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös