Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

• 5 667 366
  • 67 935

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Nyt vituttaa ja huolestuttaa hieman. Nimittäin nukkumisvaikeudet saapuivat taas kylään tosiaan viime yönä. Nukuin korkeintaan kolme tuntia ja nyt mahakin vaikuttaa olevan sekaisin huonosti nukutun yön seurauksena.

No, onneksi työkokeilupaikalta järjestyi vapaaksi tämä päivä. Eihän unettomuus mikään kovin pätevä syy ole poissaololle vaikka pitäisi mielestäni olla. Olen aikoinaan tehnyt kyllä töitä niinkin että en ole kahteen yöhön nukkunut lainkaan tai sitten en ole kolmen yövuoron putken aikana nukkunut ollenkaan.

Tiedän todella mitä on myös työnteko vähillä yöunilla ja se ei todellakaan herkkua ole. Sen takia olen kai niin herkästi jäämässä kotiinkin nykyään huonojen yöunien vuoksi.

Vituttaa olla pois töistä. Toivottavasti se ei sitten huononna osakkeitani. Ehkä tällaisien asioiden miettiminen toisaalta lisää sitä pelkoa sitä kohtaan saako sitä unta vai ei? Mietin liikaa sitä mahdollista jatkoakin siellä töissä ja pelkään niitä mahdollisia jatkon todennäköisyyttä vähentäviä tekijöitä.

Mene ja tiedä? Sen tiedän taas kyllä että todellinen unettomuus ei ole mikään kovin hyvä tapa hakea motivaatiosaikkua sillä kärvistellessä se vapaakin menee kun ei saa kuitenkaan aamulla tai päivälläkään nukuttua.

Pitää kai yrittää ottaa tänään yhteys lääkäriin tai terapiaan.

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Blades of steel, paras kiekkopeli:

Ihan ok juttu mutta:

Face Off! ssa oli hienoja vääntöjä ja sai paikallisväriä kun vaihtoi joukkueiden nimet vastaamaan suomalaisia. Säännöistä kun laittoi asetukseksi vankilan niin tappelun häviäjälle automaattinen vitonen ja muuten annettiin poikien pelata. Tuossa oli alkujaan hankala saada tappelu aikaan kunnes huomasi että joka kerta on tanssit kun ensin kolaa vastustajan poikkarilla ja sitten luistelee päältä.

Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers
Koska jään melko todennäköisesti Poriin vielä vuoden ajaksi, tilannen kausikortin viidettä kautta putkeen joskus elokuussa, vaikkapa 19-vuotissynttärilahjaksi.
Kannattaa yrittää ainakin jotain töitä kysellä, jos välivuosi tulee. Sinulla taisi olla tosin jotain terveyshuolia, niin niiden mukaan tietenkin. Se on kuitenkin pitkä aika. Vaikka nyt kesäaikaan ei siltä tunnukaan, niin sitten kun syksyn räntäpimeys tulee päällä, niin se saattaa olla kova koettelemus vahvemmallekin päälle, jos elämässä ei ole ns. mitään syytä välittää ajankulusta. Nuorella iällä myös avataan kliseisesti niitä myöhempiä ovia ja tuollaiseen yli vuoden mittaiseen taukoon saattaa tulevaisuudessa monikin työnantaja kiinnittää huomiota.

Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Katteleeko joku tota Martina ja Hengenpelastajat tuubaa sen kilpailun ja jännityksen takia?

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vituttaa olla pois töistä. Toivottavasti se ei sitten huononna osakkeitani.
Hyvin paljon työnantajasta kiinni. Se täytyy kyllä sanoa, että saa olla jopa ihmeellisen ymmärtäväinen työnantaja, jos työntekijät voi olla pois töistä pelkän huonosti nukutun yön takia ilman sanktioita.

Kyllähän se ikävä fakta on, että jokainen poissaolo tuottaa työnantajalle ylimääräisiä kuluja, ja näitä asioita varmasti aletaan pohtimaan jatkoneuvotteluissa, että kuka on sitoutunut ja kuka jää kotiin hieman pienemmälläkin syyllä. Vaikka se ei oo todellakaan mukava olla töissä väsyneenä, niin semmosta elämä joskus on. Väsymystä ja taistelua jaksamisen kanssa, mutta silti vaan pitäisi jaksaa käydä tekemässä se työpäivä pois alta.

Rehellisesti sanottuna, kuulen nyt ensimmäistä kertaa, että joku on pois töistä huonosti nukutun yön vuoksi. Kyllähän sen ymmärtää, jos ei oo saanut nukuttua pitkiin aikoihin, että alkaa jo terveys pettämään, mutta nuo kolmenkin tunnin unet on aika yleisiä välillä.

Mut tsemppiä ja jaksamisia sinne. Toivottavasti uniongelmat helpottuu.

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Hyvin paljon työnantajasta kiinni. Se täytyy kyllä sanoa, että saa olla jopa ihmeellisen ymmärtäväinen työnantaja, jos työntekijät voi olla pois töistä pelkän huonosti nukutun yön takia ilman sanktioita.

No nyt tämä ei ole enää pelkästään työnantajasta kiinni. Vaan niin kuin jo toisaalle kirjoitin niin sain yllättävän nopeasti järjestymään jo lääkäriajan eli jo tälle päivälle. Se yllättikin sillä marras-joulukuussa sain melkein tapella että pääsin samojen ongelmien takia lääkäriin.

Lääkäri sitten kirjoitti minulle melantoniiniin kuukauden reseptin. Sellaisella vahvuudella että ilman lääkärin kirjoittamaa reseptiä niin vahvaa melantoniinia ei apteekista saisi ja lisäksi lääkäri kirjoitti minulle sairauslomaa tämän ja huomisen päivän.

Puhuinkin osittain itselleni sairauslomaa huomiselle sillä sanoin että olisi varmaan hyvä että heti ensi yönä ei tarvitsisi kilpailla nukkumisessa kelloa vastaan ja voisi rauhassa kääntää vuorokausirytmin taas kuntoon. Lääkäri sitten kirjoitti minulle huomisellekin saikkua.

Uskallan sanoa itsekin olevan normaalisti ahkera ja tunnollinen. Varmaan olen keskiarvotyöntekijää ahkerampi mutta työpäivää huonosti nukutun yön jälkeen inhoan paljon. Liian paljon mennäkseni töihin tällaisen yön jälkeen.

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Täällä on näköjään buumi nostella vanhoja ketjuja ylös.

Kummalliseksi mennyt tämä maailma nykyään.

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
No keksitkö muka itse parempaa tekemistä kun vihdoinkin on kesä ja aurinko paistaa ja koronarajoituksia poistettu?
Kylmä olut terassilla kyllä maistuisi.

Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
No keksitkö muka itse parempaa tekemistä kun vihdoinkin on kesä ja aurinko paistaa ja koronarajoituksia poistettu?
Voi kuule, mistä alottaisin... Olis pari isoperseistä kääpiöö ja purnukka hunajaa... No niin...

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
Post-rock/ Post-punk
Kävin Helsingissä. Helsingissä oli kivaa. Helsinki on kiva kaupunki. Kävin siellä eka kerran äitini kanssa lapsena. Minulla on Helsingissä paljon hyviä ystäviä. Ystävät aina kutsuvat minut käymään ja joksus minä kutsun sinne itseni. Voi kun aina voisi olla Helsingissä. Loppu. Ai niin, kissa on kiva lemmikki. Minulla ei ole kissaa. Loppu.

Miksi kukaan ei ole jo keksinyt rekisteröityä palstalle nimimerkillä Danny D? Onhan täällä jo nimimerkki @Inttikaveri, nimimerkin @HIFK juttujen innoittamana. Tuohan olisi täysin hyväksyttävä nimimerkki? Tuli vain mieleen kun tuolla toisaalla oli just äsken juttua nimimerkin vaihdosta/muokkaamisesta tjms. Ottakaa joku lukijoista tuosta herranenaika loistava idea talteen!

Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Saavutus kai tuokin. Aino-Kaisa Saarinen on saanut potkut suojatyöpaikastaan. Oonko kauheen kyyninen jos veikkaan että "Salpausselän kisojen pääsihteerin" tehtäviin ei ole kuulunut mitään muuta kuin olla naama valokuvassa. Voin toki olla väärässäkin... Yleensä nää ex-urheilijoiden suojatyöpaikat vaan ei ole mitään pomminpurkajan vaatimustasolle yltäviä vaikka titteli on hienon kuuloinen.

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Täytyy tänne kirjoittaa, ettei ihan heti ohiteta tämän ketjun viestimäärissä.

Mitä tulee yllä mainittuun Aino-Kaisa Saariseen niin Magnar Daleeen hauskasti äänsi rva Saarisen etunimen.

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ihanaa kun elämä palaa normaaliin uomiinsa. Turhis kirjoittelee palstalle ja Vanhanen ministerinä.

Tuttua ja turvallista.

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Ihanaa kun elämä palaa normaaliin uomiinsa. Turhis kirjoittelee palstalle ja Vanhanen ministerinä.

Tuttua ja turvallista.

No eikö ole! Turhaa ja turvallista, veliseni.

Pidin tossa vähän palstailutaukoa kun meno oli jo niin hurjaa että.

Kävelin äsken Hesarilla (Helsinginkatu, väylä Helsingissä) ja joku doku vihelsi jollekin neidolle, joka sitten käveli lähikadun hieromoon sisään. Minusta oli hienoa, että prostituoitujakin himoitaan myös rahatta. Siis ettei vain mennä palleja tyhjentämään maksun jälkeen. Siis että pidettiin naisena.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy