Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

• 5 667 066
  • 67 931

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
NHL-peleistä sen sijaan kelpaisi mikä vaan. Tai no ei ehkä Calgary-Arizona niistäkään.
Toihan olisi ihan kelvollinen matsi. San Jose-Detroit olisi sen sijaan peli, minkä itse skippaisin viime kauden pohjalta näin korona-aikaan.

Niinpä.

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ei tämä melatoniini, vahvuudeltaan 3 mg olekaan niin tehokkaasti vaikuttanut unen saamiseen kuin mitä odotin. Iltaseitsemän aikaan otin pillerin ja luulin että tunnin päästä nukun kuin tukki.

Meni kuitenkin pitkälle yhdeksään asti kunnes sain edes unen päästä kiinni ja nukuin noin puolitoista tuntia. Heräten taas uudelleen vastikään. Uneni ei ollut edes mitään kovin sitkeää vaan aika levotonta.

Täytyy kai olla uudelleen yhteydessä heti huomenna siihen lääkäriin. Jos tämäkin koko loppuilta ja yö tulee koisattua yhä huonosti. Odotin kyllä enemmän tuolta lääkkeeltä kun lääkelaatikon takanakin on sentään punainen kolmio.
Jos en kovin väärässä ole, niin tuota 3mg "kolmio-melatoniinia" saa myös paikallisesta apteekista ilman reseptiä. Itselle ei ainakaan ollut tuosta erityisesti mitään apua, kuten ei nyt ilmeisesti sinnekään. En kannusta missään nimessä unilääkkeiden käyttöön, mutta melatoniinin nappailuun ei myöskään kannata liikaa nojautua, ainakaan jatkuvasti. Mikään varsinainen unilääke tuo kun ei ole.

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
Lähes kolmekymppiseks kerkesin ennen kuin eka isovanhempi kuoli.... Kolmehan noita on vielä elossa, joten kai tätä on lisää tulossa.

Osanottoni ensinnäkin mummosi kuoleman johdosta.

Hienoa kuitenkin, että sinulla on vielä noin monta isovanhempaa jäljellä. Omista isovanhemmistani viimeinen kuoli kun olin 17-vuotias, ja aika pitkään (ja miksei edelleenkin) mummojani kaipailin. Onneksi toisen mummoni siskosta eli isotädistäni tuli vuosikausiksi mummoa vastaava turvallinen ihminen elämääni, mutta edesmennyt on hänkin nykyään. Isoisiäni en nähnyt koskaan, sillä toinen kuoli lähes 40 vuotta ennen syntymääni sodassa ja toinenkin yli 10 vuotta ennen minun aikaani. No, tästä tuli aika omakohtainen sepostus, mutta pointtina se, että omaan elämääni tuli aika varhain jonkinlainen tyhjiö kun noita isovanhempia ei enää ollut. Toki mummoja ja pappoja on erilaisia, mutta rakkaita ihmisiä ovat ainakin suurimmalle osalle meistä.

Glove

Jäsen
Jos en kovin väärässä ole, niin tuota 3mg "kolmio-melatoniinia" saa myös paikallisesta apteekista ilman reseptiä. Itselle ei ainakaan ollut tuosta erityisesti mitään apua, kuten ei nyt ilmeisesti sinnekään. En kannusta missään nimessä unilääkkeiden käyttöön, mutta melatoniinin nappailuun ei myöskään kannata liikaa nojautua, ainakaan jatkuvasti. Mikään varsinainen unilääke tuo kun ei ole.
Ainakin muutama vuosi sitten kun omaan unettomuuteen kokeiltiin melatoniinia, raja oli 2 mg. 1.9 mg nappeja sai ilman reseptiä. On toki voinut muuttua sen jälkeen. Minulla melatoniinista ei ollut mitään apua, kokeiltiin ensin 5 mg, sitten 10 mg ja vaihdettiin eri lääkkeisiin. Useampi eri lääke tuli kokeiltua, ennen kuin löytyi toimiva. Moni lääke auttoi jonkin aikaa ja sitten teho katosi johonkin.

ace

Jäsen
Käytän 5mg melatoniinia jos pidemmän aikaa. Olen huomannut että vaikutus riippuu tosi paljon mm. oletko juuri syönyt tai nukkunut päikkäreitä.

Melatoniini ei tosiaan ole mikään unilääke, mutta ainakin itse opeteltuani miten se parhaiten vaikuttaa, olen saaut siitä apua nukahtamisvaikeuksiin.

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Iisopin kasvimaan väliaikatiedote...
Bavariasalaatit on itäneet ja kehäkukat. Muu osa kasvimaata on vielä "levossa". On kyllä nyt tullut mukavasti vettä että jos tulee lämmintä niin voi jo monet kasvit nostaa päätään maasta.

Mene YouTubeen ja ala katsomaan vanhoja otteluita.

@Punamusta kertoi joskus tähän liittyen, että vanhojen otteluiden katseleminen ei korvaa tätä tyhjiötä joka meille urheilufaneille jäi pitkäksi aikaa. Pelit on pelattu ja joku toinen nauttii noista vanhoista matseista kun taas sitten joku toinen ei enää niitä jaksa katsella. Minäkään en jaksa katsella vanhoja matseja kokonaisuudessaan, vaan korkeintaan otteluiden maaleja vuosien takaisista klassikko-otteluista. Venäjä-Kanada MM-finaali vuodelta 2008 oli yksi näistä klassikoista. Ilja Kovaltshuk ratkaisee jatkoajalla mestaruuden, kun Rick Nash on ottanut jäähyn pelinviivyttämisestä. Muutenkin finaalit joissa tulee maaleja ja peli on todella viihdyttävää, on kyllä herkkua meille katsojille. Voisi melkein etsiä pätkän siitä, kun maat kohtasivat Vancouverin olympialaisissa vuonna 2010. Kanada antoi isän kädestä silloin Venäjälle puolivälieräottelussa.

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Minä olen yhden ainoan vanhan jääkiekkopelin katsellut nyt tämän kevään ja alkukesän aikana. Se oli legendaarinen 5. välieräottelu HPK:n ja Jyp HT:n väliltä vuodelta 1993.

Sen jaksoi katsella koska oli sitten ihan aidosti vanha lätkämatsi. On noita aidosti vanhoja lätkämatseja ihan kiinnostavaa katsella koska siellä pelaakin vanhempia, jo aika päiviä sitten uransa lopettaneita legendaarisia pelaajia kummassakin joukkueessa. Ja ei noista muista kuin hyvä jos lopputuloksen. No tuosta kyseisestä ottelusta toki muisti Kyyn jatkoaikamaalinkin.

Mutta ei minuakaan nuo uudemmat uusintana näytettävät urheiluottelut ole juuri kiinnostanut. Ei vain jaksa katsella kun muistaa ne liian hyvin. Sama se on uusintana näytettävien tv-sarjojenkin kanssa, ei niitä kovin tuoreita sarjoja jaksa katsella uusintana koska muistaa liian hyvin mitä niissä tapahtuu.

Ei minua kiinnosta oikein edes yleisöttämät urheilutapahtumatkaan. Oikeastihan olen urheilun suurkuluttaja ollut viimeiset vuodet, urheilua katselin vielä silloin kun ei ollut koronasta tietoakaan niin sellaiset yli 100 tuntia kuukaudessa.

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Itse olen silloin tällöin tässä koronakevään aikana katsellut Bostonin pudotuspelikevättä 2011. Hienoja pelejä ja kovia ottelusarjoja. Ei tuota Bostonin taivalta mestaruuteen suotta kutsuta yhdeksi upeimmaksi tarinaksi urheilun saralla.

Aika kultaa muistot.

Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
@Punamusta

Sielähän se komeilee, hienoa. En peri vuokraa.

Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Silloin kun hommasin täällä itselleni pelikiellon, samana iltana/yönä korona puhkesi kukkaan. Seuraavana aamuna oli semmoinen krapula, että ekaa kertaa eläissäni itkin krapulaoloani. Näin tämä mun naisseuraa väittää kokoajan. Ehkä siis näin on käynyt ja ehkä tämä selventää pari asiaa täällä.

Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Silloin kun hommasin täällä itselleni pelikiellon, samana iltana/yönä korona puhkesi kukkaan. Seuraavana aamuna oli semmoinen krapula, että ekaa kertaa eläissäni itkin krapulaoloani. Näin tämä mun naisseuraa väittää kokoajan. Ehkä siis näin on käynyt ja ehkä tämä selventää pari asiaa täällä.
Kai opit ettet vastedes tuo saatanallisia maneereja siunattuun paikkaan? Voi sitä joka palstaa rienaa ja levittää jumalattomuutta pyhäin modein valtakuntaan! Se on sankkeri seuraavasta perseilystä!

Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Kai opit ettet vastedes tuo saatanallisia maneereja siunattuun paikkaan? Voi sitä joka palstaa rienaa ja levittää jumalattomuutta pyhäin modein valtakuntaan! Se on sankkeri seuraavasta perseilystä!
Ehkä opin ehkä en. Korona siunasi minua kolmella jälkitaudillakin. Poskiontelontulehdus ja kaksi nielutulehdusta peräkkäin. En ole siis urheillut millään tavalla noin 1,5 kuukauteen. Pai o pudonnut noin7 kiloa ja maha ainoastaan kasvanut. Vähä jopa vituttaa.

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Vatsa on tyhjä kuin turkulaisen pää, mutta pakottavaa nälkää ei ole vielä.

Aika vahvasti sanottu porilaispojalta. Tulee mieleen Kride Ruuttu, joka joskus aikoinaan oli viettämässä arkista kesäiltaa Turussa seurueineen. Olivat jokilaivalla, jossa kaverini oli baarimikkona. Pilkun jälkeen, kahden maissa, Kride tuli kyselemään jatkopaikkoja kaveriltani. Kaveri sano, että ei täällä näin arkisin hirveesti paikkoja tähän aikaan oo auki, mutta neuvo pari. Kride kovaan ääneen julistamaan, vittu, kuinka surkeaa touhua täällä landella, kyl meillä stadissa vaan. Baarimikko totes tähän, aika kovaa settiä porilaispojalta. Kride ei tykänny, kun muutkin porukassa vähän hörähteli.

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Tämä uusi sänkyhän toimii ihan hyvin... Mies oli oikeassa että kannatti hankkia. Patja on ihan hyvä. Mukava tässä on maata ja nukkua. Jostain kuului juuri pamaus. Mitähän täällä ammutaan. No joo, ei haittaa jos ei paukuttelu jatku. Joku vain ehkä kokeili haulikkoaan. On muuten varsin valoisaa vaikka on jo ilta pitkällä. Aurinko laskee ja värjää taivaan.

Rekka Pinne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Vancouver Canucks
Tämä uusi sänkyhän toimii ihan hyvin... Mies oli oikeassa että kannatti hankkia. Patja on ihan hyvä. Mukava tässä on maata ja nukkua. Jostain kuului juuri pamaus. Mitähän täällä ammutaan. No joo, ei haittaa jos ei paukuttelu jatku. Joku vain ehkä kokeili haulikkoaan. On muuten varsin valoisaa vaikka on jo ilta pitkällä. Aurinko laskee ja värjää taivaan.
Täällä päin pamaukset kuuluu mun sängystä. Sänky muutenkin narisee ja rutisee kummallisesti. Illat ovat kyllä kauniita. Täällä pohojooses on vielä tää yötön yö näin kesällä. Siellä etelässä ei mahda yötöntä yötä olla.

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, Utah Mammoth
Sä oot palstanparhautta.fi

D.Santon

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Liiga.
Kotio olin menossa tuossa aiemmin, kun yhtäkkiä tienmutkan jälkeen kaksi peuraa olikin vastassa. Ehdin onneksi huomata ja jarruttaa ajoissa. Siihen jäimme toisiamme tuijottamaan. Loikkasivat siitä ojan yli sivummalle ihmettelmään. Pakko oli kuvakin räppäistä. Onneksi ei mitään käynyt kummallekaan.

Kumpiko on enemmän kumman tiellä, ihminen vai eläin?

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Ei oo hetkeen siistitty ei. Ei jaksa.
Rupesin pohtimaan näin yön pikkutunneilla et oonkohan sut nähnyt tammikuussa yhdellä keikalla. Ainakin partamalli, väri ja jopa Turku puoltaisi tätä (keikka oli Turussa).

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Käki kukkuu jossain. Toivottavasti ei herätä tikkaa, sen aiheuttama naputus ei sopisi tähän hetkeen. Täysin tyyntä ja hieman aamu-usvaa. Veikkaisin, että hieno päivä tulossa. Olkoon siileillä, supikoirilla, peuroilla, oravilla ja muilla eläimillä jotka menevät tänään tien yli suojelusenkeli mukana.

Pitäkää silmät auki siellä liikenteessä kun suhaatte, monta vaaraa ompi eessä.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy