Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

• 5 594 630
  • 68 313

npc

Jäsen
Tuli tosta kasarin senssipuhelimesta mieleen legendaarinen 059. Ai että. Täyttä paskaa näin jälkeenpäin, mutta silloin ihan jännää. Muistaakseni. Koukussa olin aikani.
Tuollaista en valitettavasti muista. Muutin Tsadiin vasta kasarin loppupuolella ja ensimmäisen oman puhelimen hankkimiseen meni vielä monta vuotta kun olivat ne osakkeet niin kalliita silloin ja baarissakin piti nuoren aikuisen käydä.

Mutta Lprassa! siellä oli jokin lankasenssiviritys ja koitin 14-vuotiaana muuttaa ääntäni mörisevämmäksi kun kysyin siltä puhujakaverilta että minkä väriset pillukarvat hänellä kenties on. Sehän miltei punastui, tai en tiiä mutta tulin jo ite ja suljin luurin.

Ne, ne oli jänniä aikoja.

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tuollaista en valitettavasti muista. Muutin Tsadiin vasta kasarin loppupuolella ja ensimmäisen oman puhelimen hankkimiseen meni vielä monta vuotta kun olivat ne osakkeet niin kalliita silloin ja baarissakin piti nuoren aikuisen käydä.

Mutta Lprassa! siellä oli jokin lankasenssiviritys ja koitin 14-vuotiaana muuttaa ääntäni mörisevämmäksi kun kysyin siltä puhujakaverilta että minkä väriset pillukarvat hänellä kenties on. Sehän miltei punastui, tai en tiiä mutta tulin jo ite ja suljin luurin.

Ne, ne oli jänniä aikoja.
Noista pillunkarvan väreistä tuli mieleen, että jos olisin sinkku, niin tuossa olisi hyvä kompakysymys naiselle. Ainoa oikea vastaus nimittäin olisi posliini.

npc

Jäsen
Noista pillunkarvan väreistä tuli mieleen, että jos olisin sinkku, niin tuossa olisi hyvä kompakysymys naiselle. Ainoa oikea vastaus nimittäin olisi posliini.
Niinhän se nykyjonneilla tuntuu olevan kun tätä palstaa lukee.

Itse olen kumminkin niitä luolamiehiä, että parin pillukarvan hampaitten välistä sylkeminen panon jälkeen kuuluu asiaan. Ja jos vielä blaadaisin, rööki syttyis tässä välissä kun kattoo pyörivää tuuletinta katossa raukeana.

Edit: Siis jos vielä rakastelisin, pyörisi kattotuulentin ja röökiäkin voisin ehkä vetää.

Viimeksi muokattu:

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
No ei kai nyt sentään, ainakaan tämän perusteella. Olen vain näitä orlowskilaisen yhteiskunnan tuotoksia.
Kyllä on. Jäin tässä ihan miettimään historiaa ja oma innostumiseni karvattomaan pilluun on alkanut joskus karvan (sanaleikki) ennen 2000-lukua. Ajoin ensin itseni syystä tai toisesta puliksi alhaalta ja vaimo tykkäsi. Siitä meni vielä aikaa ja patistin vaimonikin ajamaan. Sen jälkeen ei ollut enää paluuta.

npc

Jäsen
Kyllä on. Jäin tässä ihan miettimään historiaa ja oma innostumiseni karvattomaan pilluun on alkanut joskus karvan (sanaleikki) ennen 2000-lukua. Ajoin ensin itseni syystä tai toisesta puliksi alhaalta ja vaimo tykkäsi. Siitä meni vielä aikaa ja patistin vaimonikin ajamaan. Sen jälkeen ei ollut enää paluuta.
Hieno kasvutarina.

Otan sen verran takaisin, että ihan 70-luvun tuheroista en pidä vaikka woodstock olikin kenties vapaata ja rehottavaa hippiaikaa.

Itselleni on vain käynyt niin onnekkaasti, että naarasfasaanini oli tykännyt pitää ihan ite alapääsulkiaan sillei trimmattuina pitäen silti seksikkään ja ukkometsoja puoleenvetävän karvakolmion siinä uuman alalaitamilla.

Kyllä niitä sulkia silti tarttuu riittävästi hampaitten väliin, että voi kilpailevalle metsolle näyttää että meni jo, jatkapa tipu matkaas.

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ja olen myös sormettanut sitä samaa karvaista pillua. Mutta sithän se jää kaikki kesken jos ukolla ei seiso, niinku miulle kävi.
Kaikille meille joskus on käynyt tai tulee käymään niin ettei seiso. Vaimo kerran teki mulle havainnollistavan esimerkin asiasta kun kiukuttelin sille syystä että ei imenyt mun löysää munaa. Käski imemään mun ensin nakkia ja perään porkkanaa. Huomasin itsekin suussa eron ja ymmärsin häntä paremmin. Toki suorituspaineita tuollainen lisää, mutta lopetin kiukuttelemisen.

npc

Jäsen
@Jomppa_Koo Olen iloinen puolestasi, että olet löytänyt draivia pilkkoa niitä halkoja sillä masiinalla. Tuollainen kunnon pihamaalla työstö on hyvää ja pitää ihmisen kasassa. Tahtoisin itsekin tehdä noita, mutta nyt ei ole mahdollisuutta toistaiseksi/lähitulevaisuudessa.

Olis vähän ikävä... Ja joku kiva lenkkeilyseefferi siihen kylkeen, kissa myös syömään torakat, tai jos oltais Suomessa: rotat. Joku päivä...

npc

Jäsen
Onhan se jotenkin surkuhupaisaa kun vkl baarin jälkeen jyystetään aamuun asti. Mutta nuo on niitä kun ollaan alle kolmikymppisiä tai vasta rakastuneita.. Kukaan nelikymppinen nainen ei jaksaisi avioliitossa olla perse pystyssä koko yötä vaan siksi kun kundi sanoo et oota nyt vähän, ihan kohta tulee.

Good old... EDIT: ... artistikin teki siitä biisin, mutta haluan linkin poistaa, sillä kyseinen artisti on liian hyvä näihin omiin höpinöihini liitettäväksi.

Viimeksi muokattu:

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Onhan se jotenkin surkuhupaisaa kun vkl baarin jälkeen jyystetään aamuun asti. Mutta nuo on niitä kun ollaan alle kolmikymppisiä tai vasta rakastuneita.. Kukaan nelikymppinen nainen ei jaksaisi avioliitossa olla perse pystyssä koko yötä vaan siksi kun kundi sanoo et oota nyt vähän, ihan kohta tulee.

Good old Neil tekikin tästä just muuten biisin:

Mä en oo alle kolmikymppisenä enkä vastarakastuneenakaan jyystänyt ikinä ketään aamuun asti. Jos olisin kestävämpi, niin varmaan olisin tuollainen jyystäjä, joka aina sanoisi vaimolleen "peruutas vähän tänne niin jyystetään tän futismatsin eka puoliaika" ja taivuttaisin hänet silleen, ettei pää ole telkkarin edessä. Mutta näin ei nyt siis ole.

npc

Jäsen
Mä en oo alle kolmikymppisenä enkä vastarakastuneenakaan jyystänyt ikinä ketään aamuun asti. Jos olisin kestävämpi, niin varmaan olisin tuollainen jyystäjä, joka aina sanoisi vaimolleen "peruutas vähän tänne niin jyystetään tän futismatsin eka puoliaika" ja taivuttaisin hänet silleen, ettei pää ole telkkarin edessä. Mutta näin ei nyt siis ole.
Hieno puheenvuoro.

Kansalinen Hera on kansalainen hyvällä maulla ja oikeiden asioiden puolesta.

Viini on niin laimeeta, mutta ehkä se on hyvä juuri näin.

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hyvää lankalauantaita kaikille! Lankalauantaina on perinteisesti poltettu kokkoja ja siten haluttu pitää pahat henget loitolla. Tänään, lankalauantaina, on uskomuksen mukaan Jumalan suojeleva vaikutus pienimmillään ja siksi noi kokot ja pahat henget. Mites muuten @Iisoppi värjäätkö tänään talvella kehrätyt langat?

-Hera80-
perinteiden mies

(1)
  • Tykkää
Reactions: npc

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Mites muuten @Iisoppi värjäätkö tänään talvella kehrätyt langat?
En osaa kehrätä eikä kyllä ole lampaitakaan joista sitä villaa olisi saatu. Aikoinaan on ollut oikein kehräyskouluja joissa opettiin kehräämistä nuorille naisille että saatiin lankaa kankaantuotantoon. Siis opetettiin koneellista kehräämistä kun ei se kotona tehty nyhrääminen tuottanut tarpeeksi paljon ja laadukasta lankaa "kankaankudontateollisuuden" tarpeisiin.

Olen minä joskus värjännyt lankoja kasviväreillä kun naapurissa oli lampaita ja saatiin sieltä joskus muutama vyyhti lankaa. Sipulinkuorilla tuli ainakin värjättyä lankoja mutta ei se kyllä muistaakseni lankalauantaina tapahtunut. Mutta sellaisia keltaisenkukertavia niistä langoista tuli.

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Yläkerrassa nussitaan jo toista tuntia putkeen. Mitähän kamaa tuo jätkä on vetäny? Akkakin alko vittuilemaan, et tuossa ajassa meillä oltas keritty nussia, käydä suihkussa ja lenkillä jo useamman kerran. Mut tää mestari vetää samoilla lämmöillä. Taputin äsken. Toivottavasti hän otti aplodit vastaan.

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tämän pääsiäisen olen viettänyt täysin ruokaan panostaen. Aika usein olen ollut tuolla keittiössä joko kokkaamassa tai sitten jälkiäni siistimässä ja tiskaamassa. Mutta on sitä kyllä erilaisia herkkujakin syntynyt.

Harvemmin sitä tulee ruokaan panostettua ihan yhtä paljon kuin nyt. Mutta tällaisena aikana tietenkin kun muuten elämä on varsin rajoitettua niin nythän on hyvin aikaa ja varaakin satsata sitten kokkaamiseen ja leipomiseen. Rahaa ei mene oikein mihinkään muuhun niin helposti sitä voi sitten laittaa menemään ruokaan. Ja saapahan sitten edes jostain iloa ja nautintoa elämään.

Äsken just taas söin. Ruokana oli uunilohta, vuohenjuustollakin täytettyjä lihapullia, perunamuussia, niitä täytettyjä kananmunia ja coleslawia sekä kevätsalaattia. Kaikki itse tehtyjä. Oli kyllä niin hyvät ruoat että!

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Yläkerrassa nussitaan jo toista tuntia putkeen. Mitähän kamaa tuo jätkä on vetäny? Akkakin alko vittuilemaan, et tuossa ajassa meillä oltas keritty nussia, käydä suihkussa ja lenkillä jo useamman kerran. Mut tää mestari vetää samoilla lämmöillä. Taputin äsken. Toivottavasti hän otti aplodit vastaan.

Se on se yläkerran herra kova panemaan. Lapsiakin sillä on ihan saatanasti.

Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Jos en tietäisi ketä mun alakerrassa asu, voisin luulla....

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy