Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 361 326
  • 66 898

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
No nuorempana toki tappi pysyi kovana koko yön riippumatta promilleista, jos vaan ei sattunut sammumaan ennen taikka kesken toimituksen, ja jos sammui niin oli herätessä vielä kovempi.
Silti oli mielenkiintoista tehdä tällainen vertaileva tutkimus.

Kerran sattui huonosti. Oisko ollut vuonna 96. Iskin naisen joensuulaisesta yökerhosta. Lähdettiin jatkoille. Rakasteltiin. Sitten tulee nyrkkiä turpaan. Akka huutaa että minun kanssa kun nussit niin et kuorsaa! Olin nukahtanut alle. Sanoin sitten että neiti voi lähteä. Neiti sanoi että sie se lähdet, ollaan minun kämpässä. Vittu, totta puhui. Noljakassa. 10 km kotiin, bussit ei kulje, rahat ei riitä taksiin, 20 astetta pakkasta....
 

mtuq

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kerran sattui huonosti. Oisko ollut vuonna 96. Iskin naisen joensuulaisesta yökerhosta. Lähdettiin jatkoille. Rakasteltiin. Sitten tulee nyrkkiä turpaan. Akka huutaa että minun kanssa kun nussit niin et kuorsaa! Olin nukahtanut alle. Sanoin sitten että neiti voi lähteä. Neiti sanoi että sie se lähdet, ollaan minun kämpässä. Vittu, totta puhui. Noljakassa. 10 km kotiin, bussit ei kulje, rahat ei riitä taksiin, 20 astetta pakkasta....

No näitä sattui joskus nuorna poikana. Esim. joskus menin tyttöporukan mukana jatkoille ja aloin erehdyksessä muhinoimaan tytön kaverin kanssa, kun eihän noita nyt niin kännissä erota, ja pihallehan se perkele heitti. Ei kuitenkaan heittänyt sitä kaveriaan jonka kanssa muhinoin, että olis ollut edes jotain lämmikettä.

Sitten vaan ihmeteltiin, kun ei ole rahaa taksiin, joukkoliikenne ei kulje.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Evil

Vahva tunne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
No näitä sattui joskus nuorna poikana. Esim. joskus menin tyttöporukan mukana jatkoille ja aloin erehdyksessä muhinoimaan tytön kaverin kanssa, kun eihän noita nyt niin kännissä erota, ja pihallehan se perkele heitti. Ei kuitenkaan heittänyt sitä kaveriaan jonka kanssa muhinoin, että olis ollut edes jotain lämmikettä.

Sitten vaan ihmeteltiin, kun ei ole rahaa taksiin, joukkoliikenne ei kulje.
Tai aikanaan, kun Helsingissä bongasin oikein isotissisen tytön. Ja eikun johonkin vitun Keravalle. Ja aamulla neito pahana, tuli kaverinsakin hälle kylään, ja meikä pihalle. Ei vissiin muuta kun sammuttu neidon sänkyyn illan päätteeks. No, lähijunaan, ja pummilla himaan. Kävi säkä, ainakin seuraavana aamuna. En jääny kiinni tarkastuksissa ;).
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit

Näitä artikkeleita kirjoittavat toimittajanaiset ympäri mediaa, Yle, IS, IL jne. , jotain mielestään sankaritarinoita, rohkelikkojen ihannointia.

Se on ihan ok, että unelmoijien vanhemmat ovat varmaan vielä hyvissä töissä tienaamassa tuhansia kuukaudessa eikä toisaalta fantsuilijoilla ole mitään vastuuta vanhemmistaan anywayskään (hyhymiö).
Ja ihan sama, ei kiinnosta oikeastaan joidenkin myyjien muutto ulkomaille, kunhan sitten pysyvät siellä, vinkumatta takaisin.
Tehkää rahanne ite vanhuuden turvaksi, se on okei.

Minua huolestuttaa nämä typerät unelmahöttöilyjutut hieman, mutta pirusti enemmän tiedevuotamisemme. Jonka perusteet ovat osittain samat eli voivoi kun Suomessa on kallista tienata rahaa ( koska helvetti teidän kakaroiden kouluttaminen on maksanut alunperinkin pirusti), mutta pahempaa: Suomesta ei löydy rahaa tieteen tekemiseen, väitän luonnontieteiden, lääke ja biotieteiden vuotavan.
Feminismin historian tutkimukseen varmaan rahaa löytyy.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Tai aikanaan, kun Helsingissä bongasin oikein isotissisen tytön. Ja eikun johonkin vitun Keravalle. Ja aamulla neito pahana, tuli kaverinsakin hälle kylään, ja meikä pihalle. Ei vissiin muuta kun sammuttu neidon sänkyyn illan päätteeks. No, lähijunaan, ja pummilla himaan. Kävi säkä, ainakin seuraavana aamuna. En jääny kiinni tarkastuksissa ;).
Hyvä tarina sinällään, mutta punchline puuttuu.

Kerron toisen. Olipa kerran Evil, joka oli rakastunut luokkakaverinsa isosiskoon. Anneen. (Nimi ei muutettu) Aina kaverin luona käydessä Evil katseli Annea, ja Annekin katseli Eviliä. Ongelmana vaan oli se että Anne oli 18 ja hänellä oli poikaystävä. Evil oli 15. Jotenkin vain tiesin, että joskus. No, meni noin 15 vuotta. Asuin siellä täällä, perustelin perheitä. Anne asui siellä täällä, perusteli perheitä. Väistämättä päädyimme yhteen, hetkeksi. Kerroin Annelle, kuinka paljon rakastin sitä tunnetta, kun näin hänet vuonna 87. ”Onko Pasi kotona” ja tämä enkeli liihottaa sinne valkoisessa yöpuvussaan... Rakastuin sillä hetkellä, ja päätin että en lepää ennen kuin ollaan vietetty yö yhdessä. Vietettiin. Oli ihanaa. Sen jälkeen Anne suuntautui kohti jotain idioottia... Ainahan se oli sellainen ollut. Mutta pääsin panemaan ihanaa tyttöä jota halusin vuosien ja vuosien ajan... Ja oikeasti, se tyttö on vieläkin, lähes viiskymppisenä, ihan saman näköinen kuin vuonna 98. Toisiin ei aika vaikuta, panisin vieläkin.

Sen ekan kerran, kun kävin Annen ovella... Onko Pasi kotona? Oli. Ja oli Annen silloinen poikaystäväkin. Mie soitin naapurin ovikelloa, ja kun joku papparainen avasi niin kysyin vasaraa lainaksi. Ei kukaan ko. ihminen sitä tajunnut. Annekaan. Se oli ihana, mutta ei kovinkaan älykäs.
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Elämästäni puuttuu romantiikka, en jaksa enää muistella vanhojakaan, siis vanhoja hyvempiä hetkiä.
Voi viudeharmi. Kohtalon kova koura ei enää hyväile minua.
 

mtuq

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Näitä artikkeleita kirjoittavat toimittajanaiset ympäri mediaa, Yle, IS, IL jne. , jotain mielestään sankaritarinoita, rohkelikkojen ihannointia.

Mä olen vähän ihmetellyt samaa, kun näitä "myi koko omaisuutensa ja muutti jonnekin" -juttuja tuntuu olevan nykyään aika paljon.

Ei siinä, ettenkö olisi itsekin jo miettinyt asiaa muutamaan kertaan, mutta ei siitä nyt ole tarvetta lehteen kirjoittaa.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Tuossa tuo kuusi vielä nököttää. Kerran se on kaatunutkin. Huomenna voisi ehkä karsia sen pois kun kohta on loppiainenkin. Polttaa oksat takassa. Tänään ei oikein ehdi kun lähdetään kylille.
 
Viimeksi muokattu:

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Milloin voi vihata itseään riittävästi?
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Sorruitko naisiin?

Vastaus kysymykseen: varmaan sopivassa krapulassa että muistaa mitä on tehnyt. Sen jälkeen kannattaa antaa asian olla. Tehty mikä tehty. Tehdyt tai tekemättä jätetyt asiat ei murehtimalla parane.
En ja en ole krapulassa. Toki nainen liittyy asiaan.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
En ja en ole krapulassa. Toki nainen liittyy asiaan.
Nainen liittyy aina.

Olen ennenkin pohtinut, että olisi niin helppoa olla homo. Istuttaisiin Jorman kanssa vaan soffalla kattomassa lätkää ja futista. Stereoissa soisi Motörhead ja AC/DC. Ei tarvitsisi puhua sisustamisesta eikä syödä salaattia.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Nainen liittyy aina.

Olen ennenkin pohtinut, että olisi niin helppoa olla homo. Istuttaisiin Jorman kanssa vaan soffalla kattomassa lätkää ja futista. Stereoissa soisi Motörhead ja AC/DC. Ei tarvitsisi puhua sisustamisesta eikä syödä salaattia.
Paitsi et homo syö salaattia. Ja puhuu sisustamisesta. Paitsi mä.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Pumpattava Jorma
Toisaalta iso tuoppi ja puoli kiloa jauhelihaa ajaa saman asian. Eikä sekään puhu. Vittu maailmassa puhutaan ihan liikaa. Voi kun kaikki oppisi, että turpa kiinni jos asia ei ole äärimmäisen tärkeä. Loppuisi jonninjoutava länkytys.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Kun uv yönä hinttari yritti iskeä niin kävi mielessä että olisikohan moinen jännää kokeilla, mutta siitä tuli mieleen juuri salaattia puputtava sisustaja. Ja olin varma ettei olisi seisonut. En usko että seisoisi vettinkään kanssa, mutta olisi ainakin enemmän yhteistä.
En mä usko et seisois sinunkaan kanssa. Yhteistä toki.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Ja hyvässä laitamyötäisessä tuli nyt laitettua hattutemppuvedon voittorahat hyvään käyttöön eli ostin kitaran (ja vahvistimen). Kitaristilankomieheltäni sain onneksi hyvät vinkit mitä minun pitää ostaa.
Kitaraa ei pidä ikinä ostaa kokeilematta. Vähintään puoli tuntia pitää soittaa ennen hankintapäätöstä, näkee pysyykö vireessä. Kitarat ovat yksilöitä, kyllä Fenderillä ja Gibsonillakin on ihan paskoja eli merkki ei kerro kaikkea. Hyvän kitaran kaula istuu käteen kuin oma kyrpä, siitä ei edes halua päästää irti. Vahvistimista ei niin väliä, mutta jos soitin kädessä ei tunnu hyvältä niin eipä suju soittokaan silloin.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Sitä tuntee itsensä vanhaksi. Ei minun ensimmäinen jääkiekkopelini osunut syyslomalle, luonnonjäillä kun ei niihin aikoihin pelailla. Ei tosin tunnettu koko syyslomaa, paitsi korkeintaan päivä joskus syys- ja lokakuun vaihteessa. Senkin jälkeen piti tuoda kouluun vähintään kymmenen litraa puhdistettuja puolukoita, jotka lähetettiin buurisodassa haavoittuneille.

Juu, kyllä sitä tuntee itsensäkin vanhaksi kun ajattelee että ensimmäisestä minunkin paikan päällä näkemästäni kiekkopelistä on aikaa kuitenkin jo 28 vuotta. Se on pitkä aika.

Ja sitten 70-vuotiasta isäänikin pidän jo aika iäkkäänä. Tai välttämättä minä en pidä mutta törmäsin männä viikollakin uutiseen jossa 70-vuotiasta pidettiin jo ikänsä puolena pappana. Se sai minun silmäni avautumaan että minun tasan saman ikäinen isänikin taitaa alkaa olemaan jo ehtoopuolella elämässään. On arvostettava sitä aikaa minkä saa vielä isänsä kanssa täällä viettää.

Uutinen oli kyllä itsessäänkin vakava kun siinä kerrottiin vielä nuorista koostuvan ryhmän hakanneen nimenomaan tuon 70-vuotiaan papan syntymäkunnassani Hattulassa. Mutta samalla tunsin myös piston sydämessäni ja uutinen sai jollain tavalla silmäni avautumaan kun siinä tosiaan kirjoitettiin 70-vuotias pappa. Kyllähän isovanhemmaksi voi päätyä jo paljon nuorempanakin, minun siskon mieskin on jo alle viiskymppisenä vaari mutta se että pidetään jo pelkästään iän puolesta pappana, se on paljon se.

Tosin itse en nykypäivänä luokitteisi vielä 70-vuotiasta papaksi, en ainakaan tahtoisi. Omakin isäni niin hyväkuntoinen kuitenkin vielä 70-vuotiaanakin että ei häntä oikein miellä papaksi sellain ikänsä vuoksi. Tosin onhan hän pappa sitten tosiaan kirjaimellisesti kun siskollani on kaksi lasta. Mutta vasta aikaisintaan 75 vuotiaasta ja mielellään 80-vuotiaasta lähtien luokittelisin miehen papaksi ikänsä perusteella.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Kitaraa ei pidä ikinä ostaa kokeilematta. Vähintään puoli tuntia pitää soittaa ennen hankintapäätöstä, näkee pysyykö vireessä. Kitarat ovat yksilöitä, kyllä Fenderillä ja Gibsonillakin on ihan paskoja eli merkki ei kerro kaikkea. Hyvän kitaran kaula istuu käteen kuin oma kyrpä, siitä ei edes halua päästää irti. Vahvistimista ei niin väliä, mutta jos soitin kädessä ei tunnu hyvältä niin eipä suju soittokaan silloin.
Olen omistanut varmaankin 8-9 kitaraa. Kolmesta parhaasta kaksi tilasin Saksasta kokeilematta missään moisia. Olivat oikeasti halpoja ja hyviä. Elektronic twänger maksoi max 300€ ja akustinen luuttu 30€ ja voi pojat, kun ovat hyviä.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Aamupäivällä oli täällä kaunis auringonpaiste ja pikku pakkanen (kuva). Käytiin rannalla vähän pelaamassa tossulätkää veljen lasten kanssa. Luistimia ei kukaan laittanut jalkaan kun jää oli niin huono... epätasainen. Useampi ryhmä retkiluistelijoita vilahti ohi. Jos ei ihan väärin laskettu niin luistelijoita oli pitkälti yli 50. En tiedä mistä niitä riitti niin paljon mutta joku järjestetty juttu se täytyi olla kun ryhmiä oli niin tasaisesti toistensa perässä. Iltapäivällä alkoi sataa lunta mutta ei sitä "iloa" pitkään kestänyt eikä tuo maa oikeastaan ole edes valkoinen.
 

Liitteet

  • IMG_20200104_101240~3.jpg
    IMG_20200104_101240~3.jpg
    408,2 KB · kertaa luettu: 216

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Taidat @Iisoppi asustella lähistöllä mökistäni. Lähistö on noilla main se 59 kilsaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös