Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 319 860
  • 66 807

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
On näissä jouluaatoissa kyllä aina oma erityinen tunnelmansa. Ainakin täällä ollut lapsesta lähtien. Tekisi mieli jopa sanoa että taianomainen tunnelmansa. Sitä voisi kuvitella että jouluaatto on vain yksi päivä muiden joukossa mutta ei se ihan niin ole.

Jouluaatto on yksi vuoden parhaimpia päiviä, melkein joka vuosi. Tänä vuonna on kyllä tosiaan ollut mestaruusjuhliakin keväällä joten ihan helposti ei voi sanoa tällä kertaa että tämä on vuoden kohokohta mutta onhan jouluaatto merkityksellinen päivä.

En osaa nyt kuvailla jouluaaton erityistä tunnelmaa. Jos jollain sanoilla sitä yrittäisin kuvailla niin olisivat sanat tyyliin jännittävä, rauhallinen, mutta kuitenkin riemukas, tunnelmallinen ja lämminhenkinen. Jouluaatossa tunnelmaa nostattavat lasten jännitys ja innokkuus. Sitä pystyi seuraamaan esimerkiksi Joulupukin Kuumaa linjaa katsellessa ja kun siskon poika oli täällä äsken pari tuntia kylässä. Siitäkin vähän huokui sellainen levottomuus ja jännitys. Pojan klopilla on ikää 8 vuotta.

Jouluaaton tv-ohjelmat ovat pääsääntöisesti jouluaiheisia. Ja äsken katselin sen Tonttukoulunkin viimeisen osan YLE Areenasta. Siinä oli aikoinaan kyllä pirun hyvä joulukalenteri, yksi parhaimmista tv:ssä esitetyistä joulukalentereista. Vaikka olikin ruotsalaista tuotantoa kai? Ainakin siinä puhuttiin ruotsia. Vähän ehkä pliisut loppuratkaisut ja juonen käänteet mutta hienosti toteutettu ja hyvää näyttelijätyötä. Tykkäsin paljon tuosta lapsena aikoinaan ja nyt vielä aikuisenakin.

Sitten jouluaaton tunnelmaa jouluiseksi nostattavat myös päivän lehdet jotka ovat täynnä jouluaiheisia juttuja. Joulumusiikki ja koristeet sekä jouluiset sisustukset. Ja tietenkin tunnelmaa luo myös ruoka ja muut herkut. Sitten monesta ihmisestä huokuu jouluina sellainen lämminhenkisyys ja sydämellisyys. Siihen olen tottunut lapsesta lähtien. Minä olen aina elänyt onnellisen joulun onnekseni ja tottunut siihen että ihmiset ovat hyvällä tuulella jouluna. Näin ei varmastikaan kyllä ole aina? Mutta minulle ei ole koskaan 35 vuoden aikana jouluna tullut vastaan pahantuulinen ihminen.

Jouluaatto on yksi vuoden parhaimmista päivistä. Voin sen taas jo sanoa tänäänkin tähän asti näetyn ja koetun perusteella ja vielä on päivän varmasti parhaimmat hetket edessäpäin kuten joulusauna, juhlapäivällinen ja lahjojen avaamiset.

Isän luona on jouluisin myös niin pirun kaunista, tunnelmallista ja kodikasta. Viihdyn ja toivottavasti tekin viihdytte siellä missä ikinä olettekaan joulua viettämässä.
 

Nick Neim

Jäsen
No voi saatana. Heräsin näemmä 10 minuuttia liian myöhään, kun ehti lähikauppa menemään kiinni. Kait sitä joutuu lähteä ajelemaan pidemmälle, kun kaapit ammottavat tyhjyyttään.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
The Big Bang Theoryn viimeinen kausi on hyvä ollut tähän saakka noin 10 jakson jälkeen ja miten musta tuntuu että hyvänä jatkuu edelleen.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
En edes oikein pidä jouluruuista, mutta johtuen varmaan pitkästä hyvästä juomisesta ja huonosta syömisestä johtuen riipasen kaksi lautasellista pöperöä kitusiin ja nyt pierettää hyvin ja nukuttaa. Ehkä aika päivän toisten päiväunien. Illaksi ehkä kotiin ja joulusalille käymään. Kotimatkalla saatan ostaa mottipäisen kasan olutta.
 

Stirner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Che Guevara
Jouluaterialla huoltiksen terdellä käytiin, ja ihan syömäkelvotonta pizzaa tuli "nautittua" siellä. Mukava oli kuiteskin istuskella ja ihmetellä maailmaa.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Varmasti kaikkia kiinnostaa niin kirjoitan silti miten jouluni meni:

Aamulla ylös. Kissan kanssa luonto-ohjelmia. Napa täyteen riisipuuroa ja piirakoita ---> päiväunille. Päiväunilta kun heräsin, läksin punttisalille. Salilta kun tulin, söin navan täyteen ja kävin päiväunille. Herättyäni kävin sytyttämässä kynttilät mutsin ja faijan haudoille ja vähän fiilistelin pimeellä hautausmaan tunnelmaa muutenkin. Sieltä himaan --> napa täyteen evästä ja sänkyyn makaamaan telkkaria katsellen.

Normi joulu sanos Matti Näsä. Viinan juontiin ei jaksanu ku väsyttää tää syöminen.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
@Sämppäri minä söin ensiksi paljon ja puoli tuntia sitten tulin salilta. Ja kuten uhkailun aiemmin, että saatana kotimatkalla ostaa olutta, niin niin tein. Nyt avasin yhden oluen ja katson töllöä.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Mies vailla menneisyyttä @ Teema taitaakin olla about eka ohjelma tänään Simpsoneita lukuunottamatta, jonka katsoo ihan mielellään. On ollut aika horroria, etenkin noi joulukonsertit. Noh, Uuno on hauska.
 
Viimeksi muokattu:

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Juntit katsoo töllöä! Itse katson nyt Yle Areenaa (televisioruudulta), enkä ole mikään juntti!
Mun verorahoilla, saatana! Vaihda heti kanava. Katso Yksin Kotona kakkosta. Hyvä teos.

@Sämppäri minä söin ensiksi paljon ja puoli tuntia sitten tulin salilta. Ja kuten uhkailun aiemmin, että saatana kotimatkalla ostaa olutta, niin niin tein. Nyt avasin yhden oluen ja katson töllöä.
Nyt on sunkin hyvä aika katsoa Yksin Kotona kakkosta.

Kolmonen on näistä se parhain, Toki makuasioista ei voi kiistellä.
Kaikki on hyviä. Nyt katsotaan kakkosta.
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä olen aika tukevassa jurrissa. Katon Grand Touria ja kiskon olutta. Kinkkua olis kiskottu ihan huolella, ja nyt naama täynnä suklaata. Ajattelin jossain vaiheessa pieraista ja jatkaa möllötystä.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kohta muuten taas salilla näkyy näitä uudenvuodenlupaajia. "Nyt alkoi uus elämä. Kohta ollaan kondiksessa". Käydään tammikuussa muutaman kerran ja sit lopetetaan. Ihan naurattaa aina miten selvästi näkee kävijäpiikin parin viikon ajan omallakin salilla. Senkin vätykset! Luvataan luvataan ja mitään ei pidetä. Mä lupasin viime vuonna itelleni, et ilman alkoholia en koske röökiin ja se on pitänyt nyt vuoden. Viinaa on mennyt kyllä enemmän kun koskaan.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kohta muuten taas salilla näkyy näitä uudenvuodenlupaajia. "Nyt alkoi uus elämä. Kohta ollaan kondiksessa". Käydään tammikuussa muutaman kerran ja sit lopetetaan. Ihan naurattaa aina miten selvästi näkee kävijäpiikin parin viikon ajan omallakin salilla. Senkin vätykset! Luvataan luvataan ja mitään ei pidetä. Mä lupasin viime vuonna itelleni, et ilman alkoholia en koske röökiin ja se on pitänyt nyt vuoden. Viinaa on mennyt kyllä enemmän kun koskaan.

Ja yhtä vakio on tyypit, jotka ottavat nämä uudenvuodenlupaajat aina esiin ja korostavat samalla oman saliharrastuksensa olevan parempaa sorttia.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Minä kun kävin ex-vaimon luona syömässä hänen maksamaa ruokaa, niin katselen kotona nyt Family Guyta Netflixistä ex-vaimon tunnuksilla.
Ja tuohon sali hommaan semmoinen vinkki, jos mahdollista, siellä kannattaa käydä 9-11, 13-16 tai 21-05, niin silloin on aina hiljaisinta, jopa nämä lupailijat ei käy noihin aikoihin. Toisaaltaan, vuoden alussa kolmena päivänä on uusia mimmejä kytättäväksi ja osa alle 150 kiloisia.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Varmasti kaikkia kiinnostaa niin kirjoitan silti miten jouluni meni:

Aamulla ylös. Kissan kanssa luonto-ohjelmia.
Respect. Monesti sama homma. Parhautta.

Vanhempien kissa muuten yrittää oikeasti välillä ns. "telkkariin sisälle" kun avara luonto tulee töllöstä. Ihmettely on suuri, kun oletkin yhtäkkiä television takana.

Tajuaa kuulemma jo osittain tunnarista, että mikä on homman nimi.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Alice Cooper saa huolehtia loppuillasta. Anna palaa.
Kesällä 2017 Alice Cooper oli Oulussa, QStockissa. Olin palstaveljen kanssa melko eturivissä. Giljotiini oli lavalla rekvisiittana, jonkun pääkin irtosi, sitä lavalla sitten kannettiin.

Vuonna 1989 ilmestyi Trash. Kuuntelin sitä tuolloin paljon, ja enemmänkin. Samaisen tuotoksen ostin kesällä 2017 CD:nä. Kyllä se 3 euroa oli ihan ok hinta.

Liitteen kuvan otin silloin 2017 Oulun keikalta.
 

Liitteet

  • Screenshot_20191224_220558.jpg
    Screenshot_20191224_220558.jpg
    223,7 KB · kertaa luettu: 205

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kohtalaisen mukavasti joulu on mennyt, kun tässä vuosien varrella on jo oppinut ignoroimaan koko inhoamani jouluhössötyksen. Täysin joululta täällä kotona ei pysty millään välttymään, mutta minimoimalla kaiken turhan menee se täälläkin. Onneks mukulat ovat jo sen verran vanhoja, että nykyään pääsee jo heille valmiiseen pöytään, eikä tarvii enää kotona häslätä helvetisti. Vaimo läks ruuan jälkeen töihin, mut olen silti erittäin tyytyväinen viettäessäni aattoiltaa yksin kotona punkkua nauttien ja Raskasta Joulua kuunnellen. Vaimon kanssa olis silti mukavampaa takkatulen ja kynttilöiden palaessa, mutta aika mukavasti tää menee . Hyvää joulua kaikille palstalaisille.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Aattona ja joulupäivänä pitäisi tulla urheilua töllöstä. Tämä on epäkohta. Missä hiihdon maailmancup? Olisi hauska katsella kunnon väliaikalähtökisaa kinkkua syöden. 50 kilsan kisa!

Se on muuten 50 kilsaa pitkä matka. Meiltä Kalliosta (kaupunginosa Helsingissä) on Unelmien Teatteriin Pihkalaan aika tarkkaan 50 kilsaa. On muuten mukava katsella pesäpalloa! Siinäpä laji! Vain jääkiekko yltää samalle tasalle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös