Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 314 647
  • 66 797

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Kellokortin leimaamisen jälkeen jäin pariksi tunniksi duuniin kun pelotti. Selviääkö sitä muutaman viikon rännistä enää takaisin. Se hauskuus taas alkaa. Ilo on kohta irti. Kahleet aukaistu ja sielu vapautettu. Full teho max power!
Kellokortin leimaaminen on niin nössöä. En tehnyt sitä tänäänkään.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Siis juutuupista löytyy nykyisin oivaa mankkurutskua. Ei siellä ennen mitään näkynyt. Onko toi siis eurooppalainen paikka, koska jenkit ja niiden kaksinaismoraali?
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tänään sain ostettua jouluksi sen yhden tärkeimmän ostoksen eli Makulihan maksapasteijaa. Vaaleaakin joululimppua on ihan riittävästi, joten joulu voi minun puolestani vaikka alkaa jo nyt! Jouluna kun on monia erinomaisia makuja ja hyviä makuyhdistelmiä mutta kyllä yksi parhaimmista mauista on joululimpun viipale jonka päällä on maksapasteijaa. Se on vaan niin hyvää!
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Joulukuusi raahattu tuolta parin kilsan päästä
Me kävimme hakemassa kuusen vähän kauempaa... varmaan jostain kuuden kilsan päästä isäni metsästä. Se on aina tarkkaa hommaa kun liian hyvää kuusta ei voi ottaa. Kuusen pitää olla joko toisen vieressä tai tien varressa. Söpö sopusuhtainen yksin kasvava kuusi pitää jättää kasvamaan tukiksi. Näin opin lapsena. Totuus on se ettei sillä kai ole niin väliä... Sisälle ei vielä kuusta tuotu. Se on sulamassa autotallissa. Aaton aattona tuodaan kuusi sisään (perinteisesti).
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tänään oli koulumme syyslukukauden päätöspäivä. Muuta ohjelmaa ei ollut kuin jouluhartaus kirkossa. Kymmenkunta oppilasta jäi koululle ja loput meni kirkkoon kiltisti. Laitontahan tuo on, mutta tuskin tästä tuomiolle kukaan joutuu.
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Katselen puolihuolimattomana poikamiehenä tätä GOTin finaalikautta.
Cerssi pysyy himassaan ha tämä Euron duudson on tullut seuraksi, kaikki muut ovat jossain pohjoisen hevonkuusen kylmässä.
Noh, Cersei sanoi jotain paljastavaa miehistä tai miehestään Robertista: Robert pystyi nussimaan naisia, mutta ei hyväilemään.
Tuntemaan koskettelun, kosketuksen nautintoa.
 

lasaleiko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Perkeles. Herätyskello soi 3h päästä ja 10h autoilua luvassa mutta nyt ei tunnu unta saavan. No, kai se menee kun ei kiirettä pidä. En tiedä miten muilla on, mutta itse olen huomannut väsyväni auton ratissa helpommin jos yritän pitää kiirettä. Sitten kun ajelee rauhallisesti hyvän musiikin / podcastien säestämänä ja sopivilla eväillä niin sitähän ajelis vaikka minkä verran. Riippuu tietysti kelistäkin.

Yritetäänpä nyt nukkua.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Enää kolme yötä jouluaattoon. Ja se on oikeastaan hyvä asia jo senkin vuoksi että jouluaaton jälkeen sitä pitäisi ainakin alkaan nukkumaan jo normaalisti eli tosi hyvin. Tänäänkin heräsin kuitenkin jo neljältä kun ei unta vain riittänyt enempää ja en malttanut nukkua pidempäänkään. Onneksi menin jo vähän jälkeen iltaysin maatekin ja nukahdin melkein heti sänkyyn mentyäni että ehdin kyllä koisaamaan jonkun kuusi tuntia.

Minä olen tosiaan jouluihminen. Joulu on iso juhla ja en oikein malta tosiaan nukkuakaan kunnolla enää ennen viimeisiä öitä ennen jouluaattoa. Nukkuminen just vähän ennen joulua on aina ollut tällaista lapsesta asti. Lapsena sen vaan ehkä ymmärsi paremmin, aikuisena pitäisi saada jo nukuttua paremmin mutta tähän pätee varsin hyvin sanonta se on helpommin sanottu kuin tehty.

Mikä siinä joulussa on sitten niin hienoa? Miksi sitä odottaa niin malttamattomasti? En osaa sanoa mikä joulussa on parasta, siksi aina muotoilenkin parhaaksi asiaksi sen että silloin saa olla iloinen ja kiitollinen niin monesta asiasta ja sen kokonaisuuden vuoksi joulu on niin hieno juhla. On lämmin ja herttainen tunnelma, ihmisten laupeat mielet, hyvät ruoat ja muut herkut, lahjan antamisen ilo, hienot ja upeat joulukoristeet sekä hyvä joulumusiikki. Nämä ainakin tekevät joulusta niin upean juhlan. Joulussa on taikaa jostain syystä. Yleensä ne riidat ja pahanmielisyydet unohtuvat ja ihmiset ovat laupeita toisilleen. Sekä joulu yhdistää meitä ihmisiä.

Ainakin minä olen saanut aina viettää joulun jossa ihmisten rakkaus toisia kohtaan on ollut vahvasti läsnä. Ja joulu on usein aika perinteellinen juhla. Jouluaatto on vuodesta toiseen melkein samanlainen ohjelmaltaan. Ensin toivottavasti herätään joskus kuuden- seitsemän aikaa. SItten siinä vedellään aamupalaksi jo sitä joululimppua maksapasteijalla monen monta siivua ja juodaan kahvia. Sitten katsellaan Joulupukin kuumaa linjaa. Haetaan ehkä kaupasta päivän lehdet. Tykkään jouluna lukea myös iltapäivälehtiä koska ne on jouluaiheita täynnä.

Kahdeltatoista on joulurauhan julistus. Sitten on joka toinen vuosi tullut sisko perheineen meille isän ja minun luo kylään joulukahveille tai sitten me ollaan menty siskolle riisipuurolle. Ennen äiti kun vielä eli niin syötiin riisipuurot kotona aina joulurauhan julistuksen aikaan. Se oli vahva perinne.

Sitten kun on riisipuurot syöty ja vietetty aikaa hyvällä porukalla sulassa sovussa niin nukutaan pienet ettoset eli päiväunet. Voidaan katsella myös jotain elokuvia siinä ennen neljää. Sitten kello neljältä iltapäivällä on aika lämmittää joulusauna! Yleensä saunassa olen maksimissaan tunnin mutta joulusauna on aina erityinen. SIellä ollaan vähintään puolitoista tuntia, mieluiten jopa kaksi tuntia ja puidaan asiat poikki ja pinoon. Vähän toivottavasti tänä vuonna vihdotaankin nyt kun ostin isälle lahjaksi myös tuon kuivatun vihdan.

Isä on yleensä lähtenyt joulusaunasta aiemmin pois kuin minä ja valmistelee jo jouluateriaa. Siinä kuuden aikoihin saunan jälkeen on sitten aika herkutella jouluruoilla. Meillä ei ruokia laiteta mitenkään erityisesti pöytään mutta kaunishan se ruokapöytä silti aina on kun tarjottavaa riittää. Ruoan jälkeen jaetaan sitten lahjat. Lahjojen jaon jälkeen on sitten pakko kuunnella ennen sitä varsinaista jouluyötä ainakin biisit Näin sydämeeni joulun teen ja Jouluyö, juhlayö. Niin ja haudoillakin käydään joko jouluaattona tai sitten joulun aikana joka tapauksessa.

Sellainen jouluaatto meillä yleensä on. Se on aika perinteellinen päivä, ohjelman sisältö on ainakin pääpiirteittäin samanlainen vuodesta toiseen. Niin yksinkertainen sapluuna mutta kaunis. Ja koko päivän leijailee ilmassa lämmin joulun henki. Kyllä sitä viimeistään yleensä vuosi toisensa jälkeen jouluaattoiltana muistaa taas miksi sitä odottikin jälleen tänäkin vuonna tätä päivää niin hartaasti.

Toivotan jo nyt hyvää joulua kaikille! Kun se sopii hyvin tämän viestin loppusanoiksi. Vedetään loppusuora vielä jouluvalmisteluiden kanssa ja nautitaan sitten siitä rakkaasta joulun ajasta.

Ilman joulustressiä täällä on joulua valmisteltu tähän asti ja toivottavasti stressi pysyy pois loppuun asti! Jännittää saa mutta ei ressata.

Täällä vielä tehtävänä tämän viikonlopun aikana porkkana-ja lanttulaatikot, bebet, herraväen leivät ja parit herttoniemen kakut. Toisen kakuista olen päättänyt viedä työkokeilupaikalle aaton aattona kiitokseksi jo nyt työkokeilusta ja hyvän joulun toivotuksena.

Touhua ja tohinaa siis riittää tänä viikonloppuna vielä mutta kivaahan se oikestaan vain on!
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mulla lähtee muisti aivan helvetin helposti. Siis ei tarvii olla ees kovassa kännissä kun en muista koko illasta mitään. Eilisestä on taas n.5 tuntia täysin pimeenä. Soitin tossa seurassa olleille, et minkälainen ilta oli. No ihan normi-ilta kuulemma. Eli ei tule edes hölmöiltyä vaikka ei muista mitään. Psyykkeen päälle alkaa käymään. Monesti on tullu puheluita ja kaupassakin joku tullut tuttavallisesti juttelemaan ja mä oon ollu silleen et kukahan helvetti toi on. No. Eikai tässä mitään niin pitkään kun käytös on normaalia vaikka ei mitään muistaisikaan.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Nyt on ne kaksi kattilallista (á 10l) puuroa keitetty. Minä en viitsi keittää kahta kattilaa yhtä aikaa kuten vaari teki koska silloin varmaan molemmat palaisi helvetisti pohjaan kun en jaksaisi niitä sekoittaa tarpeeksi hyvin. Äiti on jo tehnyt viitisenkymmentä piirakkaa ekasta puuro erästä. Nyt minun pitäisi astua remmiin ja alkaa tekemään vähän piirakoita. Sekä myös paistaa niitä. Yhden pellillisen paistamiseen menee noin vartti.

Äitini tekee kuoret kauliamalla ensin levyn josta ottaa lasilla ympyröitä jotka sitten kaulimella kaulii sopiviksi. Minä taas olen oppinut äitini isältä tekemään palluran jonka sitten piirakkapulikalla kaulin sopivaksi kuoreksi. Suunnilleen kaiken mitä tiedän leivonnasta olen oppinut mummoltani (isäni puolelta). Äitini kehuu aina kuinka loistava leipuri hänen äitinsä oli. Kun joskus sanoin että niin oli toinen mummokin ja häneltä opin paljon (toisin kuin sinun äidiltäsi). Äitini totesi siihen että anoppi sai sillä tavalla ilmaista työvoimaa. Voi sen noinkin todeta...
 
K

Kiekkokatsoja

Nyt on ne kaksi kattilallista (á 10l) puuroa keitetty. Minä en viitsi keittää kahta kattilaa yhtä aikaa kuten vaari teki koska silloin varmaan molemmat palaisi helvetisti pohjaan kun en jaksaisi niitä sekoittaa tarpeeksi hyvin. Äiti on jo tehnyt viitisenkymmentä piirakkaa ekasta puuro erästä. Nyt minun pitäisi astua remmiin ja alkaa tekemään vähän piirakoita. Sekä myös paistaa niitä. Yhden pellillisen paistamiseen menee noin vartti.

Äitini tekee kuoret kauliamalla ensin levyn josta ottaa lasilla ympyröitä jotka sitten kaulimella kaulii sopiviksi. Minä taas olen oppinut äitini isältä tekemään palluran jonka sitten piirakkapulikalla kaulin sopivaksi kuoreksi. Suunnilleen kaiken mitä tiedän leivonnasta olen oppinut mummoltani (isäni puolelta). Äitini kehuu aina kuinka loistava leipuri hänen äitinsä oli. Kun joskus sanoin että niin oli toinen mummokin ja häneltä opin paljon (toisin kuin sinun äidiltäsi). Äitini totesi siihen että anoppi sai sillä tavalla ilmaista työvoimaa. Voi sen noinkin todeta...
Jopas on paljon puuroa. Onko tarjolla jatkoajan kirjoittajille, jotka asuu lähialueella?
 

pepsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukka Seppäsen pelipaikaton fantasia
Piru, ikkunammeko takaa kurkit, kun näin kerrot!? Mutta väärin näit, ähäkutti! Mutta pidän sinusta ja kun selvästi olet fantasiointiin mieltynyt mies, niin tahtoisin kirjoittaa sinulle novellin, jossa sinä ja minä olemme 69:ssä ja samalla kirjoittelemme toisillemme viestejä Jatkoaika-nimiselle sivustolle internetissä! Kohtahan on jo joulukin, niin anna sen olla minun lahjani sinulle. Sinun ei tarvitse antaa mitään kuitenkaan minulle. Mitäs tuumaat, potka poikani? Joko alan kirjoittaa? Teen tarinassa sinusta kauniin ja minusta hellän!

Tarina olisi aika laimeaa kamaa. Sitten joskus kun saamme aikaiseksi järjestää Jatkoajan suuren miitin, voimme suorittaa 69:n livenä. Täytyy vain varmistaa että onko se vaimolle ok. Tai no, eikai kerta homoksi tee. Veljeyttä se on.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tiedätteks te tän niinku hygge kind of lifestyle. Ylellinen elämäntapa. Hemmottelua. Joka päivä brenkkua.
 
Viimeksi muokattu:

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Krapulakiintiö on vissiin tullut täyteen. Liian monta vietettyä krapulaa sille tulee immuuniksi. Eilen otin kumminkin blackouttiin asti ja tänään olo on ku ei ois juonu mitään. Piti tulla ihan salille asti testaamaan ja nada. Ihan nori meno. Sykekkään ei oo sen korkeemmalla ku yleensä.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Krapulakiintiö on vissiin tullut täyteen. Liian monta vietettyä krapulaa sille tulee immuuniksi. Eilen otin kumminkin blackouttiin asti ja tänään olo on ku ei ois juonu mitään. Piti tulla ihan salille asti testaamaan ja nada. Ihan nori meno. Sykekkään ei oo sen korkeemmalla ku yleensä.
Nojoo. Kynnetön kyllä huomaa eilisen dokailun.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Vantaan Golfpuisto ry päätti lopettaa toimintansa, joten piti etsiä uusi seura ensi vuodeksi (kun golfia ei oikein pysty pelaamaan olematta jonkun seuran jäsen). Tutuille golfareille viestiä ja paras ehdotus voitti ja äsken tuli sähköpostia "Tervetuloa HIFK Golf ry:n jäseneksi kaudelle 2020". Harmi kun ei ole SaiPa Golfia olemassa, mutta hifki on kuitenkin useamman kaverin kautta läheinen seura niin kelpaa hyvin.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Oho. Piti kirjoittaa @Iisoppi :ina.

Ei vittu. Nyt mä paljastin et oon Iisoppi. Ja Iisoppi on mies!! Jätkät on ristirunkannu Jatkiksen naiselle, mut se onkin ollu koko ajan mies ja mä. Buhahahaha
Emmää oo runkannu kun pelkästään nimimerkki @Sämppäri lle Ja vähäsen @Turha Kaukalo lle. Muutamat siivut vedin Sir Markullekkin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös