Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 316 565
  • 66 798

Stirner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Che Guevara
Sähköt katkeilee parin minuutin välein ja kaupungissa tulvii. Nämä sähköt nyt varsinkin harmittavat kun pitäisi töitäkin tehdä, ja ison vauvan kokoinen pihvi on pöydällä maustumassa mutta ei voi luottaa että pysyy pannu tarpeeksi kauan kuumana jotta uskaltaa vielä paistaa. Noh varmaan parempi tulee piffistä näin, yleensä tulee liian aikaisin paistettua kun ei malta venailla.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Ette kyllä usko, mutta lähetettyäni humoristisen kuvan mesengerin kautta lähes kaikille tutuilleni, niin yksi nainen vastasi mulle, kyseli kuulumisiani, johon vastasin, kuten asiat on eli paskaa kuuluu. No, hän ei hätääntynyt, kuten parin vuoden takainen ranskalainen panoni, joka veti eilen veti palkokasvin syvälle sieraimeensa ja poisti minut kavereistaan ja haukkui paskaksi (oikeassahan tuo oli). Tämä nainen sen sijaan pyysi minua urheilemaan (oikeaa urheilua) kanssaan, kunhan hän palaa mökiltään joulun jälkeen. Melkoisen varma olen myös siitä, että urheilun jälkeen se hikoilu vastaa alkaakin. Oispa joulu ohi jo. <3

Jallu-Pommac
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Nonni. Jouluruuista on kaksi hyvää, lanttulaatikko ja rosolli. Maksalaatikko ja maksa muutenkin on viinan ja muun paskana suodatusta varten, en syö.
Ihme kamaa se rosolli, kenellekään ei kelpaa. Minullekaan. Joskus vuosia sitten oli pari kertaa joulupöydässä ja aina piti heittää melkein koskemattomana pois. Loppui paskan ostaminen.

Maksasta ja muista sisäelimistä samaa mieltä. Herrasmies ei syö elimiä, joiden läpi kusi kulkee.

Joulupöydässä pitää olla kinkkua ja sinaappia, lanttulooraa, graavilohta, kylmäsavulohta, lämminsavulohta, itse tehtyä sienisalaattia, muikun mätiä, kymmentä lajia maukkaita juustoja, karjalanpiirakoita ja munavoita. Muusta ei väliä.

Ei taideta armeijassa tarjota maksalaatikkoa kauheasti. Maksalaatikko on muuten ruotsiksi leverlåda tai joku tuommoinen.
Ja iso maksalaatikko on englanniksi liverpool.

Tiedätteks te tän niinku hygge kind of lifestyle. Ylellinen elämäntapa. Hemmottelua. Joka päivä brenkkua.
Tiedetään. Enää ei oikein jaksa.

Valtion metsästähän sen kuusen saa käydä hakemassa kuka vaan kun se on sillain yhteistä
Halvemmaksi tulee ostaa kerran kirves kuin joka vuosi uusi kuusi.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Toki nyt on kuitenkin viski/konjamiinikeila näppiksen vierellä? Lauantaiehtoo ja kaikki.
Totta kai nyt, mutta ei joka päivä kuten nimimerkki pettter kuvaili. Nuo työtkin perkele välillä haittaa ryyppäämistä.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tein tuossa noin 20 kappaletta bebe-leivoksia jouluksi. Nämä ovat onnistuessaan kotitekoisina ihan samperin hyviä, suorastaan taivaallisia. Yhden beben sitten maistoinkin ja hyvältähän se maistui. Luulen vaan että kun saavat jääkaapissa nyt olla jouluun asti rauhassa niin maustuvat ja jähmettyvät siellä lisää ja sitten maistuu vaan vielä paremmilta.

Ulkonäöllisesti nyt ei priimaa tullut ja osaa hentusista eli niistä leivospohjista en uskaltanut edes ottaa leivosvuoasta pois kun näytti niin hauraalta. Ne saa sitten melkein lusikalla syödä.

Mutta tämä olikin nyt ensimmäinen kerta kun vihdoin teen näitä bebejä. Tärkeää onkin että peli on nyt aukaistu ja tekemällä oppii vaan paremmaksi varmasti tässäkin. Tuskin jää siis viimeiseksi kerraksi kun näitä teen kun on suurta herkkuani.

Äiti ja veli noita aikoinaan jouluksi teki. Äiti teki muuten ne mutta veli paineli taikinat vuokien pohjille. Olihan heidän tekemät kauniimpia mutta maussa varmaan aika liki tavoitin tuon erinomaisen maun.
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Nuo työtkin perkele välillä haittaa ryyppäämistä.
Ammatinvalintakysymys. Väitän näin. En ole ringissä, mutta juurikin hain auton takapenkiltä itsensä tutustumis kelpoiseksi tehnyttä Karhua lootan edellisten kadottua. Töissä olen, mutten enään taida paljoo jaksaa kun ei niin pakkokaan paina päällensä. Yön viettää tuossa sohvassa ja aamusta ajelee kotia leikkiin Danny D.tä jollei kaappiin oo jäänyt houkuttimia ja pääsen liikkumaan. Muuten taksilla lisää Salesta ja inventaario jatkukoon päivällä vol.3.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Vierivä kivi ei sammaloidu. Tätä jaksaa @pettter toteuttaa ja @Evil viikonloppuisin meiningillä.
Älkää vaan nuoret tehkö sitä mitä minä teen. Tämä vaatii vuosikymmenien keskittynyttä harjoittelua. Kylmiltään ei kannata kokeilla. Ensin pitää läpikäydä jedikokeet ja vetää parikymmentä vuotta transvestiittista mietiskelyä.
 

Stevie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Älkää vaan nuoret tehkö sitä mitä minä teen. Tämä vaatii vuosikymmenien keskittynyttä harjoittelua. Kylmiltään ei kannata kokeilla. Ensin pitää läpikäydä jedikokeet ja vetää parikymmentä vuotta transvestiittista mietiskelyä.
Muistan lukeneeni jonkinlaisen tutkimuksen kosteasta sukupolvesta 70-luvun alun ja 80-luvun puoliväliin osuviin. Nykynuoret ei enää juopottele vanhaan malliin.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Kyseessä vertauskuva, en ole tien päällä ja oikeasti matkalla huoltoasemalle. Kunpa olisinkin, autossa oleminen kun kutkuttaa minua pienen lapsen lailla. Istun tuolilla ja menen petiin joskus keskellä yötä, vaikka pitäisi nukkua enemmän. Voisin käydä joskus Joensuussa. Onkin vielä korkkaamaton kaupunki tälle jätkälle.
Tule vaan, meidän soffalle mahtuu nukkumaan. Paitsi ei siitä nukkumisesta varmaan mitään tule, kun humalainen keski-ikäinen mies innostuu tyrkyttämään lisää viinaa ja soittamaan levyhyllyään läpi. Kuunnellaan nyt tää biisi vielä ja tuo... Ota poika rommia!

Muistan lukeneeni jonkinlaisen tutkimuksen kosteasta sukupolvesta 70-luvun alun ja 80-luvun puoliväliin osuviin. Nykynuoret ei enää juopottele vanhaan malliin.
Joo, kun olin teini niin kaikki dokaili. Viikonloppuisin pikkukaupunkienkin kadut oli täynnään humalaisia nuoria. Nykyään taitavat enemmän katsoa alta kulmain sitä joka sekoilee. Ennen se oli normi.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Älkää vaan nuoret tehkö sitä mitä minä teen. Tämä vaatii vuosikymmenien keskittynyttä harjoittelua. Kylmiltään ei kannata kokeilla. Ensin pitää läpikäydä jedikokeet ja vetää parikymmentä vuotta transvestiittista mietiskelyä.
Ja vaikka kuinka harjoittelee, niin aina on vähän noviisi. Toisaaltaan, pari avioeroa on auttanut tässä asiassa siihen, että kohta ammattilaisuuden portilla. Se vituttaa, että tästä ei kilpailla olympiatasolla, joten ei voi voittaa mitään.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Ihme kamaa se rosolli, kenellekään ei kelpaa. Minullekaan. Joskus vuosia sitten oli pari kertaa joulupöydässä ja aina piti heittää melkein koskemattomana pois. Loppui paskan ostaminen.

Maksasta ja muista sisäelimistä samaa mieltä. Herrasmies ei syö elimiä, joiden läpi kusi kulkee.

Joulupöydässä pitää olla kinkkua ja sinaappia, lanttulooraa, graavilohta, kylmäsavulohta, lämminsavulohta, itse tehtyä sienisalaattia, muikun mätiä, kymmentä lajia maukkaita juustoja, karjalanpiirakoita ja munavoita. Muusta ei väliä.
Rosolli kelpaa ainakin tänne. On muuten hyvää - mutta ei sitä osteta, se tehdään ihan itse. Tai en mä niitä raaka-aineita kasvata, ne mä ostan, mutta siitä eteenpäin teen omin kätösin. Rosolli+soosi menee meidän pöydässä kaikille oikein hyvin.

Sisäelimistä ihan samaa mieltä - ja muutenkin tuo Joensuun Paholaisen kattaus kuulostaa oikein hyvältä.

Toki joulu on aika turha juhla, mutta kerta vuoteen tuo kattaus maistuu.
 

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Älkää vaan nuoret tehkö sitä mitä minä teen. Tämä vaatii vuosikymmenien keskittynyttä harjoittelua. Kylmiltään ei kannata kokeilla. Ensin pitää läpikäydä jedikokeet ja vetää parikymmentä vuotta transvestiittista mietiskelyä.

Transvestiittinen mietiskely kuulostaa kyllä melkoisen upealle. Melkein tekisi mieli kokeilla tuota? Millaisia kursseja tuohon tasoon päästääkseen pitää käydä? Onnistuuko ihan kotona lainahepenillä, vai pitääkö tässä olla ihan ammattilaistason meininkiä jo?
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Minusta on aika spurguhupaisaa, että uskonnottomat ihmiset itkee koulun joulujuhlia vastaan. Että ei saa olla uskontoa siellä. Kuitenkin juhlivat joulua kodeissaan. No, miksi joulu on? Joulupukin synttärit? No joo, Lemmyn synttärit. Mutta kuitenkin.

Ei yksi Heinillä härkien vuodessa varmasti kenenkään uskonnottoman elämää pilaa. Minä olen opettajana jännässä paikassa. Olen entinen ortodoksi, nykyinen ei mikään, ja sujuvasti luterilaisen seurakunnan systeemeissä olen työn puolesta mukana. Voisin olla vaikka islamilaisten systeemeissä ja pyllistellä siellä messissä, jos meillä koululla muhamettilaisia olisi. Ihan saatanan sama. Miksi jotkut ottaa nää niin vakavasti? Minä kunnioitan ihan jokaisen vakaumusta sillä, että voin osallistua kaikkeen. Tuollainen sabotoiminen ihan siitä ilosta vähän ihmetyttää. Meillä on jouluperinteet, ja vaikka ei uskoisikaan mihinkään niin meneekö ihminen pilalle siitä, jos kerran vuodessa kuulee jonkun evankeliumin? Enemmän se minun mielestäni on yleissivistystä kuin tunnustuksellisuutta. Näin historiaa opettavana sanon aina oppilailleni, että uskoa ei ole pakko, mutta on hyödyllistä tietää mihin milloinkin on uskottu ja missä.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Transvestiittinen mietiskely kuulostaa kyllä melkoisen upealle. Melkein tekisi mieli kokeilla tuota? Millaisia kursseja tuohon tasoon päästääkseen pitää käydä? Onnistuuko ihan kotona lainahepenillä, vai pitääkö tässä olla ihan ammattilaistason meininkiä jo?
Pakko tunnustaa että en oikein tiedä. Nappasin tuon termin jostain Sleepy Sleepersin haastattelusta, 30 vuotta sitten, jossa Mato Valtonen totesi että jos ei nämä sliipparihommat enää suju niin vetäydyn Tiibettiin harjoittamaan transvestiittista mietiskelyä.
 

Stirner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Che Guevara
Minusta on aika spurguhupaisaa, että uskonnottomat ihmiset itkee koulun joulujuhlia vastaan. Että ei saa olla uskontoa siellä. Kuitenkin juhlivat joulua kodeissaan.

Saanko itkeä uskonnosta joulujuhlissa kun en juhli joulua ollenkaan?

Editoidaan sen verran että en mä silti itsekään ota mitään joulujuhlia kouluissa vakavasti, rajan olen vetänyt kirkkokäynteihin ja muihin selkeästi uskonnollisiin tilaisuuksiin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös