Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 307 388
  • 66 747

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Työkokeilupaikassa harmaita hiuksia tuottaa patojen pesu. Tämä on hiukan ihmeellinenkin juttu sillä aiemmissa työpaikoissani patojen pesut on ollut ihan perushommaa ja ongelmia ei ole ilmennyt. Tietenkin padat vaikuttavan olevan tekniikoiltaan hiukan erilaisia mutta ongelma ei ole siinä että en osaisi käyttää patoja työkokeilupaikassa. Eikä ongelma ole siinäkään että en haluaisi pestä patoja. En nyt niitä niin järin mielelläänkään pese mutta pakko kun on niin kyllähän tuokin homma luonnistuisi. Mutta kun ei vaan niin hyvin nyt jostain syystä luonnistu tuolla työkokeilussa.

Ongelma on siinä etten saa patoja niin puhtaiksi kuin pitäisi saada vaikka kuinka hankaan niitä. Tuolla työkokeilupaikassa padat tunnutaan pestävänkin huolella, tunnollisesti ja tarkasti. Ja tässä on ongelmani, en osaa pestä näitä pirun patoja niin hyvin ja niin puhtaiksi kuin pitäisi osata. Toinen ongelma on se etten osaa katsoa onko pata puhdas. Joskus on käynyt niinkin että mielestäni pata on ollut jo ihan puhdas vaikka sitten ei ole ollutkaan.

En tiedä sitten onko tuokin asia minkä oppii tekemällä? Kun saa kokemusta lisää niin kehittyy tuossakin asiassa?

Muuten hommat työkokeilussa kokkien apurinakin sujuvat hyvin. Osaan suurimman osan hommistani tehdä ja selviydyn niistä.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
En tiedä sitten onko tuokin asia minkä oppii tekemällä? Kun saa kokemusta lisää niin kehittyy tuossakin asiassa?
Joo tuon oppii tekemällä. En ole keittiössä patoja pessyt, mutta elintarvikesiivoajana olin aikanaan kesän. Ensimmäiset pari viikkoa meni heikosti ja sitten lähti menemään hyvin. Hyvin pitkälti tekniikkalajihan tuo peseminen on. Myös välineistä ja myrkyistä riippuu paljon.
 

Bacon

Jäsen
Budapestissä ollaan kavereiden kanssa oltu lauantaista asti. Huomenna lähtö himaan. On vähän kaikkensa antanut olo. Mutta helkkarin siisti kaupunki. Todella paljon kauniita naisia, alkoholi ja ruoka on puoli-ilmaista, baareissa riittää väkeä joka päivänä ja kyllähän nämä maisematkin ovat komeita. Tahdon tulla jokin päivä tänne uudestaan.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mietitteks te kans välillä kun liikutte tuolla kylillä ettei ihmiset tiedä millaisia te ootte kun se ei näy ulospäin. Buahhahhaa! Jossain lehdissä kyllä kirjoitellaan niistä ja työpaikkojen kahvihuoneissa naiset puhuu.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Mietitteks te kans välillä kun liikutte tuolla kylillä ettei ihmiset tiedä millaisia te ootte kun se ei näy ulospäin. Buahhahhaa! Jossain lehdissä kyllä kirjoitellaan niistä ja työpaikkojen kahvihuoneissa naiset puhuu.
Kyllä spurgut ja narkit tunnistaa yleensä. Jos ei muuta niin hajusta.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mikael Gabriel on ollut Cheekin joku tuplaaja ja nyt niillä on ollut pitkään välirikko, kirjoittaa lehti. Siis toikin puoltaa Cheekin homoutta. Tietääkö kukaan ketään heteroa, joka kiukuttelisi. No jotkut nynnyt nyt tietty kun ne on epävarmoja itsestään.

Tähän väliin oli pakko vähän kurkata Youtubesta BB-Niko - Mun synttärit.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Herra on minun paimeneni, ei minulta mitään puutu. Kassi on vieressä täynnä en kerro mitä.

Ja mitä tulee viikonloppuihin niin tutkimattomia ovat herran tiet.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Piti järjestää puolvuotis hääpäiväksi oikein kunnon juhlat (siis miehelle) mutta hitto sehän meni ihan ohi kun stressasin veljen laskiaistapahtumaa ja ehkä vähän siskon tuloakin. Nyt pitää sitten siirtää katse vajaan puolen vuoden päähän jos sitten muistaisi juhlia hääpäivää, pumpulihääpäivää. No nyt on sitten laskiaistiistai... Laskiaispulla minulla on tässä kahvin kanssa ja rokkaa on sitten kotona. Nyt on ainakin aurinkoinen ilma joten kyllä vähän tekisi mieli mennä pulkkamäkeen. No hiihtämään menen ainakin kun hanki kantaa nyt suksijaa.

Voihan sitä juhlia keskinäisesti hääpäivää vaikka joka kuukausi, varsinkin ensimmäisen vuoden aikana. 1kk naimisissa, 2kk naimisissa jne. Aina on hyvä syy juhlia sellaista päivää, jolloin sinä ja miehesi solmitte liittonne. Jos puolivuotispäivä (n. 180 päivää naimisissa) meni ohi, niin järjestä vaikka "200 päivää naimisissa"-yllätysjuhla kolmen viikon päästä.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Seuraan kyllä urheilua ja jääkiekkoa vähintään yhtä paljon kuin ennenkin. Jos en jopa enemmänkin. Nyt elän ehkä aikaa jolloin seuraan urheilua eniten mitä olen koskaan seurannut mutta silti minua ei paljoa kiekkokeskusteluissa nähdä.

Niitä latteita kiekkokirjoituksiakin kirjoittelee sitten mielummin tänne kuin pilaa tasokkaan keskustelun omilla tuotoksillaan.

Seuraat niin paljon urheilua, että varmasti sinulla on annettavaa kiekkopuolellekin.

Sitä paitsi keskustelu kiekkoketjuissa on yleensä kaukana tasokkaasta. Luultavasti olisit keskiverrossa kiekkoketjussa järjen ääni joka pysyisi tasapainossa kun muut räyhäävät toisilleen jostain Patrik Laineen konsolipelien peluusta.

Toisaalta mitäpä sitä kiekkoketjuihin sotkeentumaan, ei niistä paljon iloa ole. Kiukkuista riitelyä tuntuvat olevan täynnä.
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Pesin sitten koneellisen pyykkiä. Enkä muistanu laittaa pesuainetta.

Pitää laittaa ne toiselle kierrokselle
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Jälleen eletään tai ainakin minä elän melkoista urheilun täytteistä viikonloppua. Tai en minä itse niin paljoa liiku vaan lähinnä penkkiurheilen. Katselen kun muut, minua taitavammat ja ainakin omissa lajeissaan paremmat yksilöt urheilevat.

Urheilun seuraamiset alkoivat tänään minulla noin kello 16 aikaan kun tuli SKA:n ja Spartakin välinen KHL:n pudotuspeliottelu. Tuota peliä ehdin katselemaan noin tunnin verran ja sitten alkoi naisten ampumahiihtokilpailu. Tuon jälkeen lähdin oikein peliin paikan päälle. Kävin "Rinkelinmäellä" katselemassa HPK:n ja HIFK:n välisen ottelun ja nyt sitten alan seuraamaan Norwichin ja Teemu Pukin jalkapallo-ottelua. Jos vain jaksan sitä loppuun asti katsella työviikon jälkeen. Peli kestää aina melkein tuonne 23.45 saakka. Sitten olisi aikaa nukkua noin kaksi tuntia kun muistaakseni kello 2.35 alkaisi muun muassa suomalaisittainkin kiinnostava NHL-peli Carolinan ja Winnipegin välillä.

Mutta saa nyt katsoa kuinka sitä jaksaakaan valvoa kun tosiaan jaloissa ja muualla kehossa sekä mielessä painaa mennyt työviikkokin. Huominen on kyllä vapaa että siinä mielessä ei nyt ole niin väliä moneenko valvoo. Ja huomennahan sitten jatkuu tämä urheilun ilotulitus. Täynnä urheilua on huominenkin päivä.

Juu, minä innostun aika herkästi siitä kun tulee paljon urheilua. Enkä nyt jaksa uskoa että olen mikään harvinaisuus tällaisella palstalla. Välillä mietin kiinnostaako urheilua minua jo liikaakin mutta eikö se ole hyvä että jokin kiinnostaa? Kurjaa sekin olisi jos täältäkin saisi alvariinsa lukea kuinka minua ei kiinnosta mikään.

Jäähallissa oli muuten tänään kivaa. Oli viihdyttävä peli kun HPK nappasi peräti 5-2 voiton tärkeässä ottelussa ja Kivikylän lihapiirakka kahdella nakilla oli jälleen kerran hyvää. Tykkään tuosta lihapiirakasta, melkein aina hallissa ollessani ostan tuollaisen iltapalakseni. Hallissa oli vaan noloa kuunnella kun yksi mies päivitteli ääneen avauserän aikana kuinka tuo yksi mies on ihan seko. Huutaa tuolla kahdeksan lasten ympyröimänä. (Tuo huutava mies kun on siskoni mies). Minä sen sijaan olin tänäänkin hallissa kovin hiljaa. Huusin vain siinä kohdassa kun HPK teki maalin ja piti huutaa se HPK, kohdassa taas hassuttelee vastustajaa- HPK!

Ja: mutta onhan se lihapiirakka cola-juomalla kyllä aika kallista. Hyvää kyllä, mutta kallistakin. Yksi lihapiirakka kahdella nakilla ja colalla maksaa 8 euroa.
 

Ralph

Jäsen
HPK – HIFK highlights 8.3.2019

Oho, YouTuben kommenteissa joku luulee mua Antti Pennaseksi. Tai sitten tuoksi innokkaaksi faniksi sikakatsomossa. No, en ole kumpikaan. Ja Moderaattoreille tiedoksi, etten arvuutellut omaa henkilöllisyyttäni, älkää rankaisko.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Ja: mutta onhan se lihapiirakka cola-juomalla kyllä aika kallista. Hyvää kyllä, mutta kallistakin. Yksi lihapiirakka kahdella nakilla ja colalla maksaa 8 euroa.

On tuossa joku liigalisä selvästi. TuTon peleissä vastaava yhdistelmä eli lihapiirakka kahdella nakilla ja colajuomalla maksaa seitsemän euroa.

Kovasti ovat muuten lihapiirakoiden ja muiden oheistuotteiden hinnat nousseet vuosien varrella. Melkoinen kate annoksissa, niistä taitaa tulla reippaasti lisätuloja seuroille. Toki hyvä niin, mutta liian ahneesti näitä ei saisi hinnoitella, koska sitten kun kipuraja tulee vastaan niin jää lihapiirakkakin ostamatta.
 

1stApril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kovasti ovat muuten lihapiirakoiden ja muiden oheistuotteiden hinnat nousseet vuosien varrella. Melkoinen kate annoksissa, niistä taitaa tulla reippaasti lisätuloja seuroille. Toki hyvä niin, mutta liian ahneesti näitä ei saisi hinnoitella, koska sitten kun kipuraja tulee vastaan niin jää lihapiirakkakin ostamatta.

Sanoisin, että ongelma hinnan sijaan on hinta/laatu. Voisin kuvitella, että kunnon lihis parilla nakilla ja colalla maksaa snagarillakin 7-8 eur. Tarkoitan siis kunnon, ei mikään Atrian mikroversio, joita saa ostettua 6kpl paketeissa marketeista. Tälläisestä mikrolihis + cola 8€ on liikaa.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Joutuuko Sipisijä maanpetturi Sipilä nyt aktiivimallin piiriin kun erosi tehtävästään? Kolmen kuukauden karenssia päälle vaan ja työkkärin atk-kursseille.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Joutuuko Sipisijä maanpetturi Sipilä nyt aktiivimallin piiriin kun erosi tehtävästään? Kolmen kuukauden karenssia päälle vaan ja työkkärin atk-kursseille.
Tuo on paha kun itse erosi hommistaan, tosi paha. Voi ettien että, miten Juhan nyt käy.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Maradona aikoo tunnustaa kolme lasta. On se sonni!
Kovuutta lisää se että äjjä nussi ne ollessaan Kuubassa katkolla. Määkin haluisin tommoseen mestaan katkolle. En tosin tunnustais mitään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös