Keskustelua Pride-kulkueesta yms.

  • 161 283
  • 1 345

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Vittu mikä hetero-marttyyrien marssi taas näillä sivuilla. Ei jumalauta.

Näiden dildopuvuista unta näkevien kannattaa vaikka mennä katsomaan yksi Pride-kulkue. Kappas, ihan normaalia porukkaa.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Onhan tämä tavallaan söpöä, oletettavasti heterot keskustelee meidän homojen asioista. Tiedoksenne, ei seksuaalisuus ole 100-0, se saattaa muuttaa muotoaan myös matkan varrella. On mullakin jälkikasvua.
 
Yllättävän paljon ainakin allekirjoittaneen somessa ihmiset saavat tykkäyksiä, kun ilmoittavat uudesta (hetero)parisuhteesta. Eivät ryökäleet tajua hävetä!

En usko, että vuonna 2019 on juurikaan merkitystä tykkäyksissä, julistavatko ihmiset olevansa hetero- tai homosuhteessa. Evoluution kannalta homokammoa, ja erityisesti miten se on historian aikana ilmennyt, on vaikea käsittää. Homomiehenhän pitäisi lähtökohtaisesti olla hyvä frendi, koska ei ole uhka hetetomiehen parisuhteelle. Toisaalta evoluution kannalta inho homoseksin näkemiselle on perusteltua. Itse kuulun siihen väestöosaan, joka suhtautuu suvaitsevaisesti homoseksuaalisiin ihmisiin, mutta ajatus homoseksistä inhottaa minua. Sitä ei Pride-kulkue muuta.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tä? Gene Simmonsko nymfomaani? Luulin hänen olevan mies. No, ehkä tällainen järisytttävä uutinen sopiikin pride-viikolle.
....
Ei ei, nyt olet vaan juuttunut stereotypioihin. Ei kaikki homotkaan ole tyylitietoisia, kauniita, extroverttejä bilettäjiä. Ei ole, koska osa niistä on lesboja.
 

Vinyl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aravirran kovuus
Evoluution kannalta homokammoa, ja erityisesti miten se on historian aikana ilmennyt, on vaikea käsittää. Homomiehenhän pitäisi lähtökohtaisesti olla hyvä frendi, koska ei ole uhka hetetomiehen parisuhteelle.

Nää on hulvattomia juttuja kyllä. Kummista muuten pitäisi olla enemmän huolissaan, miespuolisista heterokavereista vai lesbokavereista? Kaikkihan ne haluaa joka tapauksessa panna minun puolisoani.
 

Rainer Zufall

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itselläni on pari avoimesti homosuhteessa elävää kaveria, joista kumpaakaan ei voisi pride-marssiminen vähempää kiinnostaa. Kummeksun heidän laillaan hieman sitä, että jotkut ihmiset yrittävät tuoda esiin omaa tavallisuuttaan esiintymällä mahdollisimman karnevalistisesti ja keskivertoihmisistä erottuen. Mutta kukin marssikoon tyylillään, ei se ole minulta pois.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: moby
Nää on hulvattomia juttuja kyllä. Kummista muuten pitäisi olla enemmän huolissaan, miespuolisista heterokavereista vai lesbokavereista? Kaikkihan ne haluaa joka tapauksessa panna minun puolisoani.

Molemmat ovat teoriassa ja käytännössä halukkaita parittelemaan puolisosi kanssa...olettaen toki, että puolisosi on kiinnostunut myös naisista. Tietenkin voi tarkoituksella jättää huomioimatta, että heterosinkkumiehet usein kilpailevat lähistön viehättävimmästä naaraasta.

Kun kiihkouskovainen puhui eheyttämisestä, hän sai potkut vedoten mm. siihen, ettei se ole mahdollista. Toiseen suuntaan näyttää silti liukuvan.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Itse kuulun siihen väestöosaan, joka suhtautuu suvaitsevaisesti homoseksuaalisiin ihmisiin, mutta ajatus homoseksistä inhottaa minua. Sitä ei Pride-kulkue muuta.

Valitettavasti joudun tunnustamaan kuuluvani tähän porukkaan. Mikäpä siinä laittaa vähän kättä kalsareihin ja vemputella kikkeliä. Mutta anaaliin paneminen on vain niin vastenmielinen idea. Kyllä, olen kokeillutkin sitä erään tytön kanssa. Se kokeilu loppui lyhyeen eikä asiaan enää koskaan palattu.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: raju

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Valitettavasti joudun tunnustamaan kuuluvani tähän porukkaan. Mikäpä siinä laittaa vähän kättä kalsareihin ja vemputella kikkeliä. Mutta anaaliin paneminen on vain niin vastenmielinen idea. Kyllä, olen kokeillutkin sitä erään tytön kanssa. Se kokeilu loppui lyhyeen eikä asiaan enää koskaan palattu.
Valitettavasti joudun tunnustamaan kuuluvani siihen kansanosaan, jota ei voisi pillu vähempää kiinnostaa. Kokeillut olen, useaan kertaan, jälkikasvua on todisteena. Paneminen on vain niin vastenmielinen idea. Saattaisin, jos oikea nainen tulisi vastaan, mutta todennäköisesti en. Enhän mä enää tiedä mitä sille tekisi.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Valitettavasti joudun tunnustamaan kuuluvani tähän porukkaan. Mikäpä siinä laittaa vähän kättä kalsareihin ja vemputella kikkeliä. Mutta anaaliin paneminen on vain niin vastenmielinen idea. Kyllä, olen kokeillutkin sitä erään tytön kanssa. Se kokeilu loppui lyhyeen eikä asiaan enää koskaan palattu.

Kiva tietää. Haluatko tällekin oman paraatin?
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Valitettavasti joudun tunnustamaan kuuluvani tähän porukkaan. Mikäpä siinä laittaa vähän kättä kalsareihin ja vemputella kikkeliä. Mutta anaaliin paneminen on vain niin vastenmielinen idea. Kyllä, olen kokeillutkin sitä erään tytön kanssa. Se kokeilu loppui lyhyeen eikä asiaan enää koskaan palattu.

Mutta ehkäpä et kokeillut niin päin, että sinua olisi pantu? En sano, etteikö sekin touhu voisi loppua lyhyeen, mutta vähän hätäistä tuomita anaaliseksi jos on harrastanut sitä vain yksin päin.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Mutta ehkäpä et kokeillut niin päin, että sinua olisi pantu? En sano, etteikö sekin touhu voisi loppua lyhyeen, mutta vähän hätäistä tuomita anaaliseksi jos on harrastanut sitä vain yksin päin.

Olet oikeassa, miten se tarkka termistö menee. On ilmeisesti top ainakin ja oliko sitten bottom. Onneksi tässäkin ketjussa on asiantuntemusta ja asia selvinnee, mutta en ole ollut se alisteinen.
 
Vastahan Carlos Santana kertoi olleensa kymmenien tuhansien naisten kanssa. Ei sitä päivitelty muuten kuin että Carloksen lukujen arveltiin olevan hieman pielessä.

Itse asiassa vuosi sitten mainitsin samassa yhteydessä, että se mikä on sallittua vanhemman polven ryppykikkeli rokkikukoille (käytin esimerkkinä Santanaa ja Ron Woodia) ei olisi enää sallittua nuoren polven artisteille. Esim. Cheek jos paljastaisi vastaavanlaisia asioita, se olisi sopimatonta.

Andy McCoy kertoo naisten olleen käteenvedon korvikkeita: "Ne oli kultatarjottimella periaattees" Tämä ei menisi nuoremman polven artisteilta enää läpi.
 
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Vittu mikä hetero-marttyyrien marssi taas näillä sivuilla. Ei jumalauta.
Tämä on vaikeaa aikaa seksuaalisuudestaan epävarmoille ihmisille. Joutuu nyt pari päivää kovasti keksimän syitä miksi tällaiset paraatit on väärin, koska jos siitä sanoo mitään positiivista, niin jokuhan voi luulla homppeliksi.

Iltalehden kommenttiosastot on juuri nyt erittäin hupaisaa luettavaa.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
No niin. Keskustelua saatu aikaiseksi. Kolme viikkoa sitten mentiin kavereiden kanssa hyvinkin epäilyttävää baariin, jossa on niin sanottuja transvestiitteja. Olivat kovinkin mielissään tästä ja shortsien punteista näiden baarijumalattarien kädet tahtoivat kosketella sukukalleuksiamme ja arvioida onko pöksyissä isoa vai pientä tavaraa. Näyttivät myös mielellään varsinkin lääkärin tekemiä maitorauhasiaan.

Nyt tarkkana. Jos ajattelette että tämä oli homostelua ja olemme tuomittuja ikuiseen kadotukseen ja helvetin tuleen, haeppa vaikka Googlesta tai YouTubesta rainoja asiaan liittyen. Ihan pysyttiin heterouden rajojen sisällä.

Näistä asioista kun puhuu, niin aidot setämiehet huutavat kuorossa HOMOSTELUA!, kun eivät kammoissaan muuta osaa.

P.s. tyttöystävämme katsoivat hommaa 20m päästä ja nauroivat katketakseen.

Alkuperäiseen asiaan vielä. Tunnen urheilujoukkueellisen lesboja jotka ovat pridessa mukana ns. normijenginä. Ollaan monesti juhlittu kimpassa. He eivät myöskään ole niin ihastuneita tähän ylenpalttiseen sponsorointiin. Meinasivat että firmat vain yrittävät hyötyä asiasta ja laskukone et ovat nakuttaneet sponssista positiivisen lukeman kassakoneeseen.

Ne oikeat setämiehet, jotka vihaavat homoja, kasvavat horsmaa viimeistään 30v kuluttua. Toinen asia on sitten hieman uudemmat tulokkaat, jotka mielellään treffaavat homoja kattoterassilla. Heihin näillä marssilla ei ole mitään vaikutusta.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Ärsyttääkö myös muut kerran vuodessa tapahtuvat marssimiset kuten vaikka Via Crusis? Mitä sanoo @mixu?
 

Styge

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pens, änärin suomalaiset
Homojen hommia. Vähän muidenkin. Joka helvetin yritys, järjestö ja talkooporukka tahtoo marssia ja tunnustaa väriä. Kaupallistettu tapahtuma, jonka avulla asetellaan sädekehää pään päälle. Mutta marssinkoon homot, mainokset ja hyvät ihmiset. Kai sillä sitten on vielä asioita saavutettavissa.
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Niin siis näin jonkun uutispätkän missä jokainen firma oli jossain sateenkaaren väreissä. Mitä helvettiä tuo on, miksi ne samat puljut eivät ihannoi heterouttani.

Jännä juttu, että jotkut eivät vieläkään ymmärrä, mistä Pridessä on kyse = siitä että jokainen voi olla oma itsensä, oli sitten hetero, homo, bi, transsukupuolinen, tummaihoinen, Tappara-fani tai mitä tahansa. Sateenkaari symboloi sitä, että antaa kaikkien kukkien kukkia, kaikki ovat yhdenvertaisia eikä ketään pidä syrjiä.

Kuluvalla vuosikymmenellä syntyvyys on ollut Suomessa jyrkässä laskussa, eikä perinteiset perhearvot ole muutenkaan kovin korkeassa kurssissa. Pääministeri Rinne voisikin Pride-kulkueeseen osallistuessaan ottaa megafonin käteen ja huutaa ihmisiä apuun niihin kuuluisiin synnytystalkoisiin.

Perheen perustaminen on jokaisen oma henkilökohtainen asia, johon muiden ei pitäisi puuttua. Enkä kyllä toisaalta usko, että moni hankkii lapsia siksi, että joku siihen kannustaa. Ja lisäksi lapsia ei hankita, vaan ne saadaan.
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tiedän ainakin yhden vähemmistön edustajan, jota ärsyttää tuo pride vouhkaaminen. Juuri siksi, että se herättää vastareaktioita.

Minä tiedän yhden Tappara-fanin, jota ärsyttää oransseja peruukkeja ja hassuja hattuja pitävät Tappara-fanit, koska näiden vuoksi häntä pidetään helposti junttina, jos kertoo olevansa Tapparan miehiä.

Minä uskon kuten edellä kirjoitin ja sinä saat uskoa tai olla uskomatta ihan niin kuin haluat.

Oletko koskaan tullut ajatelleeksi, että kenties poimit Raamatusta ainoastaan itsellesi sopivia kohtia, joihin uskot ja sivuutat monet muut kohdat?
 
Viimeksi muokattu:

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ja lisäksi lapsia ei hankita, vaan ne saadaan.

Maailmassa on aika paljon suunniteltuja raskauksia missä lapsi nimenomaan hankittiin. Luonnollisesti sitten myös adoptioita missä lapsi hankittiin.

Sitten on näitä mitkä saivat, vaikka eivät haluaisi ja siksi abortteja tehdään.
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Siinä on ehkä se suuri ero, että vahvan heteronormatiivisen oletuksen takia heteron ei ikinä tarvitse tuoda esille heterouttaan millään tavalla. Ihmiset nimittäin olettavat ensisijaisesti kaikkien ympärillänsä olevan heteroita.

Hyvä esimerkki heteronormatiivisuudesta oli, kun joku aika sitten katsoin New York Rangersin '94 Stanley Cupin 25-vuotisjuhlallisuuksia, joissa kapteeni Messier totesi puheessaan tyyliin : "Jokaisen menestyneen miehen taustalta löytyy nainen. Kiitokset vaimolle" tms. Tällaista 2019.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Helsingin kaupungin toimialajohtaja Tommi Laitio avaa Facebookissa minusta aika hyvin sitä, mistä tässä koko asiassa on kysymys. En linkkaa sitä kirjoitusta tähän, mutta jokainen voi käydä sen lukemassa Laition FB-profiilista, jossa se on julkisena nähtävissä.
 

vsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU
Minä tiedän yhden Tappara-fanin, jota ärsyttää oransseja peruukkeja ja hassuja hattuja pitävät Tappara-fanit, koska näiden vuoksi häntä pidetään helposti junttina, jos kertoo olevansa Tapparan miehiä.

Tappara-fanin reaktiot on helposti ymmärrettävissä. Harva yrittää kuitenkaan nostaa omaa egoaan esiintymällä Tappara-fanina, jos sellainen ei ole.

Mielestäni tuota ei voi rinnastaa Pride-kulkueessa marssimiseen sen takia, että haluaa korostaa omaa suvaitsevaisuuttaan.

Peukut myös tälle Tappara-fanille täältä. Kovia aikoja...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös