Meidän perheestä rouva ja poika kävivät joku aika sitten Lappeessa järjestetytyssä pride kulkueessa ja piknikillä. Poika lähti tänään rouvan veljen luokse Helsinkiin ja ovat kulkueessakin käyneet. Ihan hienoa, että näyttävät mieltään omasta mielestään tärkeän asian puolesta!
Miulle on aivan sama miten kukakin itsensä kokee. Kaikki kun voisivat olla avoimesti omia itsejään ajatuksista, ihonväristä, seksuaalisesta suuntaumuksestaan yms. Riippumatta, niin hienoa.
Meillä rouvan kanssa ei niinkään prideen vaan omiin ruokailutottumuksiin liittyvä erilaisuus. Rouva vastustaa kohtuu vankasti lihansyöntiä, erityisesti tehotuotettua. Siltikään hän ei tuputa minulle lihansyöjälle ideologiaansa tuosta. Minä en tuomitse hänen valintaansa syödä vegaanisesti, eikä hän tuomitse minun lihansyöntiä. Mukavasti tullaan toimeen. Monesta muustakin asiasta ollaan eri mieltä, mutta ollaan hyväksytty toisemme sellaisina kuin olemme.
Suosittelen samaa kaikille palstaveljille ja siskoille suuressa mittakaavassa, niin kaikilla on helpompaa.