Jaa sekö on vinkumista jos kerron oman mielipiteeni? No tässä nähtiin taas yksi asia.Ironiapirtelö on taas mansikkainen kun "ei tarvitse tuoda omia juttuja esille" samalla kun on pakottava tarve vinkua prideketjussa:D
Jaa sekö on vinkumista jos kerron oman mielipiteeni? No tässä nähtiin taas yksi asia.Ironiapirtelö on taas mansikkainen kun "ei tarvitse tuoda omia juttuja esille" samalla kun on pakottava tarve vinkua prideketjussa:D
Suuret pahoittelut mielenpahoituksesta. Pirtelöä haavoihin niin se pakottava tarve jota ei kuulemma ole helpottaa.Jaa sekö on vinkumista jos kerron oman mielipiteeni? No tässä nähtiin taas yksi asia.
En minä pahoittanut mieltäni. Valitettavaa jos luulet niin. Mutta olen oikein hyvällä mielellä niin kuin olen koko illan ollut.Suuret pahoittelut mielenpahoituksesta. Pirtelöä haavoihin niin se pakottava tarve jota ei kuulemma ole helpottaa.
Oi taas virhearvio minulta. Olin aivan varma kun teit naurettavan väitteen miten ei ole pakko olla äänessä... olemalla kovassa äänessä, että jokin on vialla mutta taisit vaan trollata hooceebruinsia jolle asia on (ehkä, en tiedä) henkilökohtaisempi.En minä pahoittanut mieltäni. Valitettavaa jos luulet niin. Mutta olen oikein hyvällä mielellä niin kuin olen koko illan ollut.
Niin. Kieltämättä siinä lähtökohdassa on pieniä eroja. Karrikoiden sanottuna ketään ei kiinnosta, jos joku kirjastotäti tai -setä pitää satutuntia. Ketään ei kiinnosta, että ne sadut merkittävältä enemmistöltään edustavat maailmankuvaa, jossa prinssi ja prinsessa kerta toisensa jälkeen yhteen päätyvät. ...ja elävät elämänsä onnellisena loppuun asti. Ei kukaan tuossa, sanotaan vaikka heteronormatiivisessa, kuvassa mitään väärää näe. Se sivuutetaan olan kohautuksella. Satutuokiot ovat vain satutuokioita.Ei ole tarvetta tuoda omia juttuja esille niin kuin eräillä.
Se että asia ei kosketa sinua ei tarkoita sitä, että asia ei kosketa monia muita ihmisiä. Kuinka vaikeaa se on tajuta, että seksuaalivähemmistöt kokee paskaa ja syrjintää edelleen Suomessa? Miksi siitä ei saisi nostaa älämölöä?Ei ole tarvetta tuoda omia juttuja esille niin kuin eräillä.
Mainitsemiesi lisäksi syrjintää kokevat esimerkiksi vähemmistönä olevat miehet. Ensimmäisenä esimerkkinä vaikkapa asevelvollisuus, joka on miehille pakollinen ja naisille vapaaehtoinen. Eronneiden isien tilanne on yleensä vaikea, koska katsotaan naisen olevan parempi lähivanhempi lapselle, vaikka näin ei useinkaan ole. Lisäksi miehet kokevat syrjintää viranomaistoiminnassa edellä mainittuihin asioihin liittyen.Se että asia ei kosketa sinua ei tarkoita sitä, että asia ei kosketa monia muita ihmisiä. Kuinka vaikeaa se on tajuta, että seksuaalivähemmistöt kokee paskaa ja syrjintää edelleen Suomessa? Miksi siitä ei saisi nostaa älämölöä?
Eikö miesten tasa-arvo ole yhtä tärkeää kuin muiden tasa-arvo?
Älä vittu viitsi. Sinä olet miesoletettuna niin etuoikeutettu kuin voi tässä maailmassa olla.Eikö miesten tasa-arvo ole yhtä tärkeää kuin muiden tasa-arvo?
Ennen oli sentään paremmin ilman näitä pervoja!minun mielestäni tämän naiseksi pukeutuvan miehen olevan taiteenlajina kuvottavuudessa ihan vähän siinä Teemu Mäen kissantappovideoiden alapuolella.
Ootko sä katsonut Miesten Tasa-arvo Ry:n sivuja? Vai meuhkaatko muuten vaan.Eikö miesten tasa-arvo ole yhtä tärkeää kuin muiden tasa-arvo?
Marin lupasi Ylen haastattelussa, että translaki etenee eduskuntaan ensi syksynä. Sanoi myös ettei laki ole aikaisemmin edennyt, koska koronapandemian aikana sosiaali- ja terveysministeriössä on ollut suuri työtaakka. Eli eiköhän se kuitenkin toteudu.Totta. Näin luulin itsekin. Tuon IL:n jutun perusteella voisi arvioida, että Marinin hallituksen vasemmistokonservatiivien arvot yhdistettynä keskustalaisiin arvoihin ovat osaltaan vaikuttamassa. Oikeistohallituksessa Keskustan kanssa ja mahdollisesti PS:n kanssa olisi sama ongelma. Ei helppoa.
Ilmeisesti translaille sopivin hallitus olisi Kok + Vihr + Rkp + SDP pohjana. Voisi edetä, vaikka oikeistokonservatiiveista iso osa on arvioni mukaan vastaan. Toivon, että Marin saa lain nyt maaliin.
Tähän suuntaan kuljetaankin erilaisissa rekistereissä. Mitä translakiuudistukseen tulee, kannatan etnemistä ja Rinne/Marinin hallitusohjelmaa kuin myös Kokoomuksen näkemystä laista ja sen tarpeesta.
Tänäkin viikonloppuna tuhannet lapset raahataan jonnekin lentokentälle kuuntelemaan väkivaltaa sisältävän satukirjan satuja tilaisuuteen, jonka järjestävän liikkeen keskuudessa on tapahtunut lasten seksuaalista hyväksikäyttöä. Ja lapsista huolestuneiden palstalaisen suurempana huolena on drag-artistin Oodissa pitämän satutuokion näkeminen lapsia vahingoittavana asiana.
Älä vittu viitsi. Sinä olet miesoletettuna niin etuoikeutettu kuin voi tässä maailmassa olla.
Kyllähän nuorten miesten ja junnujen pahoinvoinnista on vuosien varrella saanut lukea ja monet asiat ovat eskaloituneet jopa henkien menetyksiin.
Tärkeää keskustelua mutta kuten varmasti kaikki näki niin kyseessä oli trollin keino viedä keskustelu pois raiteiltaan. Ensin ei ollut kuulemma mitään syytä pitää itsestä ääntä mutta kun yksi kaveri oli sitä mieltä että aihe on hänelle tärkeä niin sitten kaveri alkoikin keksiä syitä.Pahoittelut offista.
Tärkeää keskustelua mutta kuten varmasti kaikki näki niin kyseessä oli trollin keino viedä keskustelu pois raiteiltaan. Ensin ei ollut kuulemma mitään syytä pitää itsestä ääntä mutta kun yksi kaveri oli sitä mieltä että aihe on hänelle tärkeä niin sitten kaveri alkoikin keksiä syitä.
Tämän vuoksi kirjoitinkin tuohon viimeiseen kappaleeseen että meillä vallitsee myös paljon jauhettu setämies-kulttuuri ja turha kauhistelu. En katsonut tarpeelliseksi hyökätä tuon enempää yksittäisen kirjoittajan kimppuun.
Tuossa oli kuitenkin hyvä tarttumapinta tuoda esiin myös vähän toista näkökulmaa heteromiestenkin suhteen. En tiedä tulkitsenko omiani ja olenko vain omassa ympäristössä törmännyt siihen että valkoista heteromiehen etuoikeutta käytetään keskusteluissa aika helposti yleistäen.
Se yksittäinen kirjoittaja langetti ansan johon yksi valitettavasti lankesi ja tarjosi sen tarttumapinnan. Itse näin sen läpi ja tarjosin sankarin viittaa.
Juonihan meni näin:
1. Valitetaan pridesta koska ahdistaa tuputtaminen
2. Kun kikkakirja on läpikoluttu niin tuputtaminen ei olekkaan enää ongelma vaan aletaan tuputtaa muita ongelmia päälle.
3. Valitetaan että miksei kaikki ongelmat ole samanarvoisia.
Maailma on täynnä ongelmia ja aina priden aikaan jostain syystä tämä aukeaa monille.
Tämä on kyllä tosi karkea yleistys ja pitää paikkansa ainoastaan suht pienen vähemmistön osalta. Mutta niinhän se menee, ihmisen ajattelu muista ihmisistä on luokkiin sijoittelua ihonväristä, sukupuolesta ja seksuaalisesta suuntautumisesta riippumatta. Pride-ketjussa ei ole kovin kummallista, että keskusteluissa "mies" typistyy valkoiseksi keski-ikäiseksi setämieheksi.Älä vittu viitsi. Sinä olet miesoletettuna niin etuoikeutettu kuin voi tässä maailmassa olla.