Keskustelua Pride-kulkueesta yms.

  • 159 897
  • 1 345

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Meinaatko, että kovinkin iso osa niistä keppanan kittaajista, joita Pridehommat häiritsevät, vahtaavat silmä kovana Priden sivuja, että keitäs sitä pitääkään tänä vuonna boikotoida?
Eikä pelkästään silmä kovana
 

vsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU
No, aika suoraan sanoit ettei se ole samalla tavalla hintahtava kuin nuo muut...

Mikä siitä tekee halveksuttavan? Kohtuu suvaitsematon ajatusmaailma sulla.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Meinaatko, että kovinkin iso osa niistä keppanan kittaajista, joita Pridehommat häiritsevät, vahtaavat silmä kovana Priden sivuja, että keitäs sitä pitääkään tänä vuonna boikotoida?
Ja Karhuhan sopii sponssiksi tuonne kuin karhu marssille Prideen. Karhuthan ovat sellaisia nallemaisia (useimmiten) isoja, karvaisia homoja. Nehän järkkää risteilyjä vuosittain ja teemabileitäkin varmaan useamman kerran vuodessa. Ja oli niillä Karhupuistossa Bear Café.
 

Jussih

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Meinaatko, että kovinkin iso osa niistä keppanan kittaajista, joita Pridehommat häiritsevät, vahtaavat silmä kovana Priden sivuja, että keitäs sitä pitääkään tänä vuonna boikotoida?

Eiköhän se ole enemmänkin niin, että näkyvyys on näkyvyyttä ja nimi jää mieleen, kun se on esillä.

Juuri sitä pahoin pelkään. Priden vastustajat ovat aivan yhtä fanaattista ja suvaitsematonta jengiä kuin sen innokkaimmat kannattajatkin. En mitenkään hämmästelisi jos Suomen uskonnollisella oikeistolla olisi boikottilistoja (toki, he eivät taida paljoa Karhua kitata).
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Se aika vuodesta, kun voidaan pahoittaa mieli vähemmistöjen huomioinnista. Karhu, Telia yms. hypänneet taas tähän kelkkaan ja jotkut haluaa vältellä näitä tuotteita. Olisi hauska tietää, kuinka äkkiä sama ulisija onkaan Karhua ostanut edes tajuamattaan. Nämä mielensäpahoittajat kommenteillaan osoittaa sen tarpeen tällaiselle kulkueelle.

Itselle tämä on isosti muutakin kuin sukupuolista ja seksuaalisista suuntautumisista jauhamista. Itsekin kun edustan vähemmistöä, joka unohdetaan siellä ja täällä, pidän tuosta että monet vammaisjärjestöt liputtavat asialla ja ovat kulkueessa.

muoks: muutaKIN on ihan hyvä tarkennus
 
Viimeksi muokattu:

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Ylivoimaisesti paras oli kun facebookissa HBO mainosti pride-viikkoa ja sen kommenttiosiossa käytettiin tätä naurettavinta "juuri meinasin HBO:n hankkia mutta nyt en taidakkaan kun politisoivat aiheella joka ei liity mitenkään tuotteeseen."

Vielä paremmaksi pisti toinen kaveri joka väitti että "katsoin HBO:ta aikanaan kun se ei vielä tehnyt tätä sateenkaarihuttua."
Kaikki varmasti muistavat että HBO:n ensimmäinen iso hitti oli vankilasarja OZ vuonna 1997...
 

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
Nyt kaikki boikotoimaan Alkoa, Kelaa, Elisaa, DNAta ja Teliaa. Eli jos olisit normaalisti kännissä trollaamassa niin etpä muuten ole. Vaatii jo hieman omistautumista. Zalando on ainoa jota välttäisin (jos käyttäisin) mutta syyt ovat ihan muualla.
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Elämä on kyllä vaikeaa, kun ei voi käydä Alkossa, käyttää nettiä, nostaa kelan etuuksia, maksaa veroja jne. koska pitää boikotoida kaikkia tahoja, jotka liputtavat yhdenvertaisuuden ja tasa-arvon puolesta.

Itse asiassa joku Priden vastustaja voisi tulla itse kertomaan, mikä siinä niin kovin ahdistaa?
 

aalto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, änärin suomalaiset
Itse asiassa joku Priden vastustaja voisi tulla itse kertomaan, mikä siinä niin kovin ahdistaa?

No millä ne tänne enää pääsee kun kaikki verkko-operaattorit on mukana Pridessä? Ja kännissä ei voi enää kirjoitella ainakaan Suomesta kun panimot ja Alko on juonessa mukana. Itseasiassa ainoa vaihtoehto taitaa olla osallistua trollailuun ulkomailta käsin, mutta silloinkin pitäisi selvittää minkä operaattorin palveluita jatkis käyttää.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Nyt kaikki boikotoimaan Alkoa, Kelaa, Elisaa, DNAta ja Teliaa. Eli jos olisit normaalisti kännissä trollaamassa niin etpä muuten ole. Vaatii jo hieman omistautumista. Zalando on ainoa jota välttäisin (jos käyttäisin) mutta syyt ovat ihan muualla.
Onko S-ryhmän Rainbow-tuotemerkin alla myytävä tavara boikotissa? Logosta puuttuvat sateenkaaren värit, mutta riittääkö nimi?
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Niin, tuo Hetero Pride on vapaassa, demokraattisessa maassa saatu järjestää ja siihen saa jokainen perinteisen perheyksikön tulevaisuudesta huolestunut kansalainen osallistua mieltään ilmaisemaan. Sateenkaarikansa ja suvaitsevaisto on saanut niin ikään vapaassa, demokraattisessa maassa järjestää oman karnevaalinsa ja siihen osallistua jokainen joka asian omakseen kokee.

Johtopäätös?

"Milloin heterot saa oikein marssia tässä maassa?"

Koska tuo kysymys tuntuu leimahtavan liekkiin kuin juhannuskokko helteellä aina Priden aikoihin. Jos sinne hetskumarssiin ei osallistu 100K ihmistä, niin ei ole varmaan kenenkään vika.
 
Viimeksi muokattu:

Bay

Jäsen
Elämä on kyllä vaikeaa, kun ei voi käydä Alkossa, käyttää nettiä, nostaa kelan etuuksia, maksaa veroja jne. koska pitää boikotoida kaikkia tahoja, jotka liputtavat yhdenvertaisuuden ja tasa-arvon puolesta.

Itse asiassa joku Priden vastustaja voisi tulla itse kertomaan, mikä siinä niin kovin ahdistaa?

Minua ainakin vituttaa kaikki marssit partiolaisista lähtien. Pysyisivät kotonaan :)
 

Kilgore Trout

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Minua ainakin vituttaa kaikki marssit partiolaisista lähtien. Pysyisivät kotonaan :)
Ainoat marssit, joihin olen osallistunut, tapahtuivat armeijan harmaissa, eikä niistä mitään traumoja jäänyt. Jos sattuisin paikalle, niin seuraisin varmaan Pride-kulkuetta katseella sen kummempaa liikutusta tuntematta, kunnes poistuisin hiljaa takavasemmalle.

Siitä huolimatta, tai ehkä juuri sen tähden, minusta jokaisella on oikeus asian sukupuolisessa merkityksessä tulla onnettomaksi haluamallaan tavalla - tai onnelliseksi.
 

Pompino

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Elämä on kyllä vaikeaa, kun ei voi käydä Alkossa, käyttää nettiä, nostaa kelan etuuksia, maksaa veroja jne. koska pitää boikotoida kaikkia tahoja, jotka liputtavat yhdenvertaisuuden ja tasa-arvon puolesta.

Itse asiassa joku Priden vastustaja voisi tulla itse kertomaan, mikä siinä niin kovin ahdistaa?
Te hyvesignailoijat olette hukassa kuin syrjäkylän natsit, kun ei löydy ketään kiusattavaa, ainakaan tältä palstalta. Suurinta osaa ei liikuta tämä Pride-homma suuntaan taikka toiseen.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Te hyvesignailoijat olette hukassa kuin syrjäkylän natsit, kun ei löydy ketään kiusattavaa, ainakaan tältä palstalta. Suurinta osaa ei liikuta tämä Pride-homma suuntaan taikka toiseen.
Jep. Pientä liekitystä ollut koko päivän mutta hyvä, ettei tähän ole kukaan lähtenyt messiin. Ois taas ollut muutaman päivän kinastelu käsillä, jonka modet olisivat sitten rauhoittaneet.
 

Pompino

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jep. Saatiin kuitenkin neljän minuutin sisään mukaan pari hyvesignaloijien (jeesus mikä sana) paheksujaa.
No jospa siihen saisitte syyn vähän purkaa nokkeluuksianne, kun näinkin pieni kohonnykäisy riitti.
En minä teitä paheksu, korkeintaan pidän huvittavina tota rinkirunkkausta. Joku tuo esille "protestilistan". Sen jälkeen "oikeassa olijat" kehittelevät karrikattyreja henkilöistä, joidenka kuvittelevat näitä tuotteita/palveluja protestoivan.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
No jospa siihen saisitte syyn vähän purkaa nokkeluuksianne, kun näinkin pieni kohonnykäisy riitti.
En minä teitä paheksu, korkeintaan pidän huvittavina tota rinkirunkkausta. Joku tuo esille "protestilistan". Sen jälkeen "oikeassa olijat" kehittelevät karrikattyreja henkilöistä, joidenka kuvittelevat näitä tuotteita/palveluja protestoivan.

Ei niitä tarvi kehitellä. Riittää, kun facebookissa menee esim Karhun sivulle, etsii Karhun pride-päivityksen ja siellä kommenteissa löytyy monta öyhöttäjää (yleensä elämänkoulu käyty).
 
K

kiwipilot

No jospa siihen saisitte syyn vähän purkaa nokkeluuksianne, kun näinkin pieni kohonnykäisy riitti.
En minä teitä paheksu, korkeintaan pidän huvittavina tota rinkirunkkausta. Joku tuo esille "protestilistan". Sen jälkeen "oikeassa olijat" kehittelevät karrikattyreja henkilöistä, joidenka kuvittelevat näitä tuotteita/palveluja protestoivan.

En paheksu enkä rinkirunkkaa. Ihmettelen vain kuinka paljon joitain ihmisiä voi Pride ahdistaa.
 

Pompino

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ei niitä tarvi kehitellä. Riittää, kun facebookissa menee esim Karhun sivulle, etsii Karhun pride-päivityksen ja siellä kommenteissa löytyy monta öyhöttäjää (yleensä elämänkoulu käyty).
Miksi sitä samaa keskustelua koitetaan saada tänne?
Olen luopunut FB:n käytöstä, ettei kaikkea paskaa tarttis lukea.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös