Gaypride on tämän päivän Moskovan sirkus. Muistan joskus varmaan 70-luvun lopulla käyneemme Helsingin Jäähallissa katsomassa Moskovan sirkusta. Silloin venäläisillä on ollut tarkoitus saada Neuvostoliitto ja kommunismi näyttäytymään positiivisessa valossa erityisesti lasten ja nuorten mielessä. Kun opettajat sitten tätä Neukkupropagandaa koulussakin levittivät, niin huomasin esimerkiksi yläasteella olevani ainoa Reaganin ja Yhdysvaltojen kannattaja. Muut ihailivat Gorbatshovia. Nyt on aivan samat merkit ilmassa. Hesarin kannessa oli eilen sateenkaarivärit ja yrittivät hämätä asialla olevan jotain tasa-arvon kanssa tekemistä. Se ei ole totta. Gaypriden pyrkimys on levittää homoilua. He pyrkivät, varsinkin kalliolaiset, saamaan homoseksuaalisuuden näyttäytymään jotenkin trendikkäänä, hauskempana ja muita parempana kulttuurina. Siitä pyritään luomaan jopa jonkinlainen kultti kuten mitä esim. vaikkapa joku skientologia on. Kaikki lähtevät nyt siihen hypeen mukaan, mikä on todella vastenmielistä. Sitten kirjoitetaan kolumneja, jossa sanotaan mm. että kun kaikki teleoperaattorit ovat mukana gaypridessa, niin homofoobikot eivät voi käyttää internetiä. Annetaan siis ymmärtää, että normaaliheteromies, joka ei tuollaista kulttia kannata, on joku foobikko. Se on vähän sama kuin jos punaliput liehuisivat tuolla ei pelkästään vappumarssilla, vaan jokaisen yrityksen edustallakin ja jos ei haluaisi äänestää demareita, olisi foobikko. Sehän on ihan naurettava ajatus. Jos ei äänestä demareita, ei ole suvaitsevainen.
Tämä on lähtenyt aivan käsistä tämä touhu ja kaikenmaailman kommarit aiheuttavat ainakin minulle henkilökohtaisesti harmia Facebookissa. Jopa pelkästään se, että postasin Hesarin kannen Facebook-seinälle, aiheutti jotain hemmetin marinaa ja kommentteja tyyliin: "Mikä tässä on ongelmana?" Hemmetin aasit. Historia on opettanut niin monta kertaa, että kun lähdetään massahysteriaan mukaan jonkun hölmön asian puolesta kuten vaikkapa kävi Natsi-Saksassa, siitä ei hyvä seuraa. Miksei nyt voida antaa niiden kalliolaisten marssia pellehermanneiksi pukeutuneina ja me muut pysytään siitä pelleilystä erossa ja se koskee myös Hesaria ja kaikki yrityksiä.
Toisaalta sain myöskin tukea, kun minulle lähetettiin viestejä, jossa kerrottiin, että pidetään palaveri baarissa, eikä suvaita ketään. No, minusta minä olen suvaitsevainen ja suvaitsen homojakin. Itseasiassa minulla ei ole ollut homojen kanssa koskaan mitään muuta ongelmaa kuin se, että osa heistä ahdistelee ja pyrkii kopeloimaan minua ja se, että avioliitto pilattiin, mutta senkin lain lasken vasemmiston syyksi. Luulen, että suurin osa homoista ei edes halunnut tuollaista avioliittoa, koska se koko idea on naurettava. Eli siis homoissa tai homoilussa ei ole mitään vikaa, mutta gaypridessa on.